وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

10 گام برای توسعه یک استراتژی محتوا

0 0
زمان لازم برای مطالعه: 15 دقیقه


توسعه یک استراتژی محتوا می تواند یک کار دلهره آور باشد، اما با راهنمایی و تخصص مناسب، لازم نیست.

در این پست، ده مرحله تخصصی را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند یک استراتژی محتوای موفق ایجاد کنید که مخاطبان شما را درگیر کند و اهداف کسب‌وکار شما را هدایت کند. از تعیین اهداف تا اندازه‌گیری موفقیت، این مراحل را دنبال کنید تا یک استراتژی محتوا ایجاد کنید که شما را از رقبا متمایز کند.

بیا شروع کنیم!

آنچه خواهید آموخت

  • توسعه یک استراتژی محتوا می تواند به شما کمک کند تا به اهداف بازاریابی و کسب و کار خود به طور کارآمدتر برسید.
  • شناسایی اهداف و مخاطبان هدف اولین قدم برای ایجاد یک استراتژی محتوای موفق است.
  • تحقیقات رقابتی و کلمات کلیدی می تواند به شما در ایجاد یک استراتژی داده محور کمک کند.
  • ایجاد محتوای با کیفیت بالا که با اهداف تجاری شما همسو باشد، تنها نیمی از کار است. برنامه توزیع محتوای شما به همان اندازه مهم است.
  • تلاش های بازاریابی محتوای خود را برای بهینه سازی ROI محتوای خود به طور مداوم پیگیری و اندازه گیری کنید.

استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا طرحی است که روش ایجاد، توزیع و مدیریت محتوای خود را برای دستیابی به اهداف تجاری خود و در عین حال برآورده کردن نیازهای مخاطبان را مشخص می کند.

73% از بین بازاریابان، استراتژی های بازاریابی محتوا را به عنوان بخشی از استراتژی های بازاریابی کلی خود توسعه می دهند. این یک بازار رقابتی است. شما همچنین باید یک استراتژی داشته باشید که به شما کمک کند از رقبا متمایز شوید. هنوز قانع نشدی؟ بیایید به بخش بعدی پرش کنیم.

چرا ایجاد یک استراتژی محتوا مهم است

در مقایسه با سایر اشکال بازاریابی برونگرا، بازاریابی محتوا تا سه برابر تعداد سرنخ ها را ارائه می دهد هزینه 62 درصد کمتر. با این حال، برای دستیابی به چنین نتایجی باید یک استراتژی محتوای جامع و مبتنی بر داده داشته باشید.

داشتن یک سیستم مدیریت محتوا و یک استراتژی بازاریابی محتوای مستند می تواند مزایای بی شماری برای کسب و کار شما داشته باشد، از جمله:

  • اعتماد و اقتدار را در جایگاه خود ایجاد کنید: با ایجاد محتوای باکیفیت که برای مخاطبان شما ارزش ایجاد می کند، می توانید خود را به عنوان یک متخصص در صنعت خود قرار دهید.
  • ایجاد آگاهی از برند: یک استراتژی محتوا می تواند به شما کمک کند تصویر برند ثابتی را در همه کانال ها حفظ کنید. این ثبات در پیام و لحن به ایجاد شناخت و اعتماد برند در بین مخاطبان شما کمک می کند.
  • صرفه جویی در زمان و منابع: با تمرکز بر زمان و تلاش خود روی با ایجاد محتوای مناسب برای مخاطبان خود، می توانید از اتلاف وقت و منابع خود جلوگیری کنید روی چیزی که طنین انداز نیست
  • بهبود گردش کار تولید محتوا: استراتژی محتوا یک رویکرد ساختاریافته برای ایجاد و توزیع محتوا را تضمین می کند.
  • پاسخگویی و شفافیت: یک استراتژی مستند، اهداف و تاکتیک‌های روشنی را ارائه می‌کند و از مسئولیت‌پذیری و وضوح تلاش‌های بازاریابی محتوای شما اطمینان می‌دهد.
  • اندازه گیری پیشرفت و شناسایی فرصت های بهبود: یک استراتژی محتوا شامل معیارها و KPIها است که به شما امکان می دهد پیشرفت را اندازه گیری کنید و زمینه های بهبود را شناسایی کنید.
  • ردیابی بازگشت سرمایه محتوا: یک استراتژی محتوا به ردیابی بازگشت سرمایه (ROI) تلاش‌های بازاریابی محتوای شما کمک می‌کند و شما را قادر می‌سازد در مورد سرمایه‌گذاری‌های آینده تصمیم‌گیری آگاهانه بگیرید.

10 گام تخصصی برای توسعه استراتژی محتوا

با این ده مرحله تخصصی، یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید که نتایجی را برای کسب و کار شما ارائه دهد.

1. اهداف محتوای خود را مشخص کنید

اولین قدم در توسعه یک استراتژی محتوای موفق این است که اهداف محتوای خود را مشخص کنید. این به شناسایی نتایج خاصی اشاره دارد که می خواهید از طریق محتوای خود به دست آورید و اینکه چگونه آنها با اهداف کلی کسب و کار شما هماهنگ هستند.

برای شروع، باید مشخص کنید که موفقیت برای محتوای شما چگونه است. بنابراین از خود بپرسید: “آیا به دنبال افزایش آگاهی از برند، تولید سرنخ، آموزش مشتریان خود، بهبود حفظ مشتری هستید یا چیز دیگری است؟”

زمانی که شما روشن هستید روی آنچه را که قصد دارید به آن دست یابید، وقت آن است که KPIهایی را تنظیم کنید که با اهداف شما همسو باشد. سه نوع KPI اصلی وجود دارد که می توانید برای اندازه گیری موفقیت بازاریابی محتوای خود از آنها استفاده کنید:

  • KPIهای تبدیل: این معیارها به شما کمک می‌کند بفهمید که محتوای شما تا چه حد به نتایج کسب‌وکار کمک می‌کند و به نتیجه شما کمک می‌کند. این شامل پیگیری نرخ تبدیل، تعداد سرنخ‌های تولید شده و فروش انجام شده است.
  • KPIهای اقتدار و رهبری: این معیارها می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید محتوای شما چقدر با مخاطب هدف شما طنین انداز می شود و چقدر در ایجاد برند شما به عنوان یک رهبر فکری قابل اعتماد در صنعت موثر است. برخی از شاخص های کلیدی کلیدی قدرت و رهبری رایج شامل تعداد بک لینک ها، اشتراک های اجتماعی و ذکر نام تجاری است.
  • KPIهای نمایان بودن جستجو: این معیارها میزان دیده شدن محتوای شما را در SERP ها اندازه گیری می کنند. در اینجا می توانید برداشت های جستجوی خود را ردیابی کنید، page بازدیدها، CTR، و میانگین کلمه کلیدی و page رتبه بندی سطح

پس از شناسایی انواع KPI که با اهداف تجاری شما مرتبط هستند، باید تصمیم بگیرید روی اهداف خاص برای هر متریک شما می توانید این کار را با تعیین اهداف SMART انجام دهید: خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان. به عنوان مثال، هدف بازاریابی محتوای SMART می تواند «افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت ما تا 25 درصد در شش ماه آینده» باشد.

ابتدا تعیین اهداف بازاریابی محتوای خود، جهت ابتکارات محتوایی شما را فراهم می کند و ردیابی و اصلاح را در این مسیر تسهیل می کند.

2. مخاطبان خود را بشناسید

برای دستیابی به اهداف خود، باید محتوایی ایجاد کنید که مستقیماً با نیازها و علایق مخاطبان صحبت کند. این مستلزم آن است که شما درک عمیقی از مخاطبان هدف خود، از جمله جمعیت شناسی، وضعیت اجتماعی و مالی، چالش های فعلی و راه حل های ممکن، داشته باشید.

در اینجا چند راه برای جمع آوری اطلاعات در مورد مخاطبان وجود دارد:

  • استفاده از ابزارهای تحلیلی: ابزارهایی مانند Google Analytics اطلاعات ارزشمندی مانند جمعیت شناسی مخاطبان، موقعیت مکانی آنها، دستگاه هایی که برای دسترسی به وب سایت شما استفاده می کنند و محتوایی که بیشتر با آن درگیر هستند در اختیار شما قرار می دهند.
  • ایجاد پرسونای خریدار: پرسونای خریدار به شما کمک می کند مخاطبان خود را انسانی کنید. به جای یک گروه بی نام، شناخت و بازاریابی برای یک فرد آسان تر است.

منبع تصویر: فری پیک

  • پلتفرم‌های آنلاین مکرری که در آن‌ها حضور دارند: انجمن‌ها و انجمن‌های آنلاین، مانند گروه‌های Reddit و LinkedIn، می‌توانند منبع عالی اطلاعات درباره مخاطبان شما باشند. در چنین پلتفرم هایی، مخاطبان شما در میان همتایان خود قرار دارند، بنابراین آنها آشکارا در مورد مسائل خود صحبت می کنند و راه حل ها را مورد بحث قرار می دهند، همانطور که می بینیم در r/bigseo گروه
10 گام برای توسعه یک استراتژی محتوا

منبع تصویر: اسکرین شات r/bigseo

  • ارتباط مستقیم با مشتریان خود: چرا مستقیم به منبع مراجعه نمی کنید؟ نظرسنجی ها را به لیست ایمیل خود ارسال کنید، نظرسنجی انجام دهید روی پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای دریافت بازخورد روی محتوای شما (و نه تنها)، و به نظرات و بررسی های آنلاین پاسخ دهید.
  • از تیم های فروش و پشتیبانی بیاموزید: تیم‌های فروش و پشتیبانی شما مستقیماً با مشتریان شما تعامل دارند و بینش‌هایی خواهند داشت که به راحتی در دسترس نیستند. از آنها بازخورد بخواهید روی چه سؤالات یا نگرانی هایی معمولاً بالقوه ها و مشتریان دارند. این اطلاعات می تواند به شما در ایجاد محتوایی کمک کند که نیازها و نگرانی های مخاطبان شما را برطرف کند.

3. محتوای خود را در برابر رقبا ممیزی کنید

به آنچه رقبای شما انجام می دهند و عملکرد محتوای آنها نگاه کنید. سپس به محتوای موجود خود نگاه کنید. سپس می توانید از این بینش برای اطلاع رسانی استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید. در اینجا چیزی است که می توانید از این مرحله انتظار داشته باشید:

  • شکاف ها و فرصت های محتوا را شناسایی کنید: تجزیه و تحلیل محتوای رقبا می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی در جایگاه شما مفید است و چه چیزی مفید نیست. می‌توانید ببینید که کدام موضوعات، قالب‌ها و سبک‌ها موفق‌ترین هستند و کدام یک با مخاطب هدف شما طنین انداز نمی‌شوند. همچنین شناسایی موضوعات و قالب هایی که آنها به خوبی پوشش نداده اند یا به خوبی پوشش نداده اند مفید است، بنابراین می توانید آن شکاف را پر کنید.
  • سئو و دید خود را بهبود بخشید: بررسی محتوای رقبا می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی و موضوعاتی را که برای آنها رتبه بندی می کنند و از کجا بک لینک های خود را دریافت می کنند، شناسایی کنید. این می تواند به شما کمک کند با ایجاد محتوایی که همان کلمات کلیدی را هدف قرار می دهد و از همان منابع بک لینک کسب کنید، سئو و دید خود را بهبود بخشید.

این مراحل را برای انجام ممیزی محتوا در برابر رقبای خود دنبال کنید:

  1. به حساب های رسانه های اجتماعی رقبای برتر خود، وبلاگ ها و تبلیغات آنها نگاه کنید.
  2. به موضوعاتی که پوشش می دهند، قالب هایی که استفاده می کنند، لحن و سبک آنها و روش تبلیغ محتوای خود توجه کنید.
  3. محتوای آنها را با محتوای خود مقایسه کنید تا شکاف ها و فرصت ها را شناسایی کنید.
  4. از بینش ها برای اطلاع رسانی استراتژی محتوای خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید محتوایی ایجاد کنید که قبلاً پوشش داده نشده است، کلمات کلیدی با عملکرد خوب آنها را هدف قرار دهید و با صحبت کردن با مخاطبان به روشی که رقبای شما نیستند، خود را متمایز کنید.

4. قالب های محتوا را انتخاب کنید

با وجود بسیاری از قالب‌های محتوا برای انتخاب، تلاش برای حضور در همه جا و پست کردن مکرر می‌تواند وسوسه انگیز باشد روی همه پلتفرم ها با این حال، ضروری است که اهداف، بودجه، منابع و گردش کار خود را واقع بینانه در نظر بگیرید.

اینجا هستند محبوب ترین انواع محتوا در میان بازاریابان محتوای B2B از سال 2022:

  • مقالات کوتاه / پست های وبلاگ: این نوع محتوا معمولاً حداقل برای ایجاد نیاز دارد، بنابراین جای تعجب نیست که بیشترین استفاده را دارد. با این وجود، مقالات کوتاه با کیفیت بالا که تمرکز دارند روی یک موضوع خاص می تواند منبع خوبی برای ترافیک و سرنخ برای وب سایت شما باشد.
  • فیلم های: 91% از مردم می خواهند در سال 1403 محتوای ویدیویی بیشتری از برندها تماشا کنند. این به این دلیل است که تماشای ویدیو تعاملی و سرگرم کننده است، یا حداقل باید اینطور باشد. فقط این تبلیغ ویدیویی YouTube را که توسط Grammarly ایجاد شده است را بررسی کنید که 150 میلیون بازدید دارد.

پیشنهاد برای جاسازی: ویرایش سریعتر انشا | گرامر

  • مطالعات موردی: از مطالعات موردی برای نمایش داستان های موفقیت برند خود استفاده کنید و نشان دهید که چگونه محصولات یا خدمات شما به مشتریان شما در دستیابی به اهدافشان کمک کرده است. این به مشتریان بالقوه نشان می دهد که می توانید همین کار را برای آنها انجام دهید.
  • رویدادهای مجازی: وبینارها، کنفرانس های مجازی و کارگاه های آموزشی راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان جهانی و تعامل با آنها در زمان واقعی است.
  • اینفوگرافیک: اینفوگرافیک ها می توانند به شما کمک کنند تا ایده های پیچیده را در قالبی ساده و قابل درک ارائه دهید. آنها بسیار قابل اشتراک گذاری هستند و می توانند برای افزایش آگاهی از برند و هدایت ترافیک به وب سایت شما استفاده شوند.
  • مقالات طولانی: این نوع قالب محتوا به شما امکان می دهد در یک موضوع عمیق شوید، بینش عملی ارائه دهید، ترافیک ارگانیک را جذب کنید و رتبه بندی موتور جستجوی خود را افزایش دهید.
  • کتابهای الکترونیکی و کاغذهای سفید: این نوع محتوا به شما کمک می کند مخاطبان خود را آموزش دهید و رهبری فکری را در صنعت خود ایجاد کنید. کتاب‌های الکترونیکی و کاغذهای سفید معمولاً محتوای دروازه‌ای هستند، به این معنی که مخاطبان شما باید اطلاعات تماس خود را در ازای دسترسی به محتوا ارائه دهند. به این ترتیب، آنها یک راه عالی برای تولید سرنخ و ایجاد لیست ایمیل شما هستند.
  • پادکست ها: پادکست ها در سال های اخیر محبوبیت فوق العاده ای به دست آورده اند. آنها برای ایجاد یک مخاطب وفادار و ایجاد برند شما به عنوان یک رهبر فکری در صنعت شما عالی هستند. پادکست ها می توانند اشکال مختلفی داشته باشند، از نمایش های مصاحبه گرفته تا داستان سرایی و تحلیل.
10 گام برای توسعه یک استراتژی محتوا

منبع تصویر: CMI

5. ایده های محتوایی را تحقیق کنید

ما در نیمه راه هستیم، اما زمان آن نیست که وارد تولید محتوا شویم process هنوز. در عوض، اکنون زمان آن رسیده است که ایده ها و موضوعاتی را که به کسب و کار و مخاطبان شما مرتبط است و شانس موفقیت شما را افزایش می دهد، تحقیق کنید.

با کلمه کلیدی seed خود شروع کنید تا راه های مختلفی را جستجو کنید که افراد ممکن است محتوای شما را جستجو کنند و لیستی از کلمات کلیدی مرتبط و مرتبط ایجاد کنند.

فرض کنید محصول شما یک نرم افزار بازاریابی ایمیلی است. سپس می توانید تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را با کلمه کلیدی seed “ایمیل مارکتینگ” شروع کنید. این کلمه کلیدی را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید. اگر افزونه رایگان کروم Surfer را دانلود و نصب کرده باشید، به مجموعه ای از داده ها دسترسی خواهید داشت روی آن کلمه کلیدی، از جمله ایده های جدید کلمه کلیدی.

10 گام برای توسعه یک استراتژی محتوا

جستجوی ما برای “بازاریابی ایمیل” ایده های کلیدی دیگری مانند “استراتژی بازاریابی ایمیلی” و “خدمات بازاریابی ایمیلی” را به ما می دهد. کلیک روی هر کلمه کلیدی مرتبط را برای کشف لیست جدیدی از ایده های کلمه کلیدی.

پیمایش در مورد اول page گوگل می تواند انبوهی از اطلاعات دیگر را به شما بدهد. ببینید چه نوع محتوایی برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی می شود – آیا این پست های وبلاگ اطلاعاتی، ویدیوهای YouTube، تبلیغات خرید یا صفحات فرود است؟ یادداشت بردار.

همچنین می‌توانید با نگاه کردن به بخش‌های «افراد نیز سؤال می‌کنند» و «جستجوهای مرتبط» گوگل، ایده‌های کلیدواژه دیگری را کشف کنید.

10 گام برای توسعه یک استراتژی محتوا

Google Trends ابزار عالی دیگری برای شناسایی کلمات کلیدی هدف جدید و ایده های محتوای مرتبط است. بخش‌های «موضوعات مرتبط» و «پرسش‌های مرتبط» را بررسی کنید تا الهام بگیرید و از آن مطلع شوید.

10 گام برای توسعه یک استراتژی محتوا

در حال حاضر باید لیستی از کلمات کلیدی داشته باشید. گام بعدی انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای استراتژی سئو است. چهار عامل برای در نظر گرفتن وجود دارد:

  • دشواری کلمه کلیدی: قبل از انتخاب یک کلمه کلیدی، باید پتانسیل رتبه بندی آن را تعیین کنید. یکی از راه‌های انجام این کار، مرور SERP و تجزیه و تحلیل صفحات با رتبه بالا برای آن کلمه کلیدی است. به محتوا، تعداد بک لینک ها و اعتبار دامنه آن صفحات نگاه کنید. اگر رقابت خیلی شدید به نظر می رسد، ممکن است بخواهید کلمه کلیدی دیگری را در نظر بگیرید.
  • هدف جستجو: در مرحله بعد، تعیین هدف جستجو در پشت کلمات کلیدی هدف بسیار مهم است. کاربرانی که در جستجوی «خدمات/ابزارهای بازاریابی ایمیلی» هستند، ممکن است آماده باشند تا گزینه‌های خرید را بررسی کنند. در همین حال، کاربران به دنبال اطلاعات هستند روی “چگونه بازاریابی ایمیلی کار می کند” هنوز وجود ندارد – ابتدا باید قبل از اینکه آنها را به بررسی گزینه ها بخواهید برای آنها محتوای آموزشی ارائه دهید. در حالی که اگر هدف جستجو با محصول/خدمات شما مطابقت ندارد، کلمه کلیدی پتانسیل تجاری ندارد و نباید تمرکز کنید. روی آن را (که ما را به نقطه بعدی می برد).
  • پتانسیل تجاری: کلمه کلیدی که انتخاب می کنید باید برای مخاطبان و کسب و کار شما ارزش داشته باشد. از خود بپرسید که آیا کلمه کلیدی مربوط به کسب و کار شما است و آیا ترافیک مناسبی را جذب می کند یا خیر. هرچه با کسب و کار شما هماهنگی بیشتری داشته باشد، ارزش تجاری کلمه کلیدی بالاتر است و اولویت بیشتری باید در استراتژی شما داشته باشد. مثلا
  • حجم جستجو: در حالی که انتخاب کلمه کلیدی با حجم جستجوی مناسب برای افزایش ترافیک مهم است، کلمات کلیدی با حجم کم را نادیده نگیرید زیرا ممکن است پتانسیل تبدیل بیشتری داشته باشند. اگر به مثال بازاریابی ایمیلی برگردیم، یک کلمه کلیدی باریک تر مانند “نرم افزار ایمیل مارکتینگ” ممکن است حجم ماهانه کمتری (2400) نسبت به یک کلمه کلیدی گسترده مانند “ایمیل مارکتینگ” (18100) داشته باشد، اما افراد علاقه مند را جذب خواهد کرد. دقیقا در چیزی که می فروشید
10 گام برای توسعه یک استراتژی محتوا

6. محتوای با کیفیت برای هر مرحله مصرف کننده ایجاد کنید

61 درصد از سازمان های B2B توافق دارند که ایجاد محتوا برای مراحل مختلف سفر مصرف کننده، بزرگترین چالش بازاریابی محتوا است که آنها با آن روبرو هستند.

در تلاش برای تمرکز روی درآمد، بسیاری از شرکت ها افرادی را هدف قرار می دهند که آماده تصمیم گیری هستند. در حالی که بله، ایجاد محتوا برای آن مرحله از سفر مصرف کننده یک امر ضروری است، نادیده گرفتن سایر مراحل قیف اشتباه است – شما اکثریت بازار خود را کنار می گذارید. در واقع، داده های به اشتراک گذاشته شده توسط گوگل به ما می گوید که 71٪ از جستجوهای B2B با جستجوی عمومی شروع می شود و کاربران این کار را انجام می دهند روی به طور متوسط ​​12 جستجو قبل از اینکه با یک برند خاص درگیر شوند.

10 گام برای توسعه یک استراتژی محتوا

منبع تصویر: با گوگل فکر کن

آن 12 جستجو قبل از نامزدی فرصتی برای شماست تا اعتماد آنها را در حین ایجاد اعتبار خود جلب کنید.

در اینجا چند دستورالعمل ساده برای ایجاد محتوا برای هر مرحله از سفر مصرف کننده وجود دارد:

  • اطلاع: در این مرحله، مصرف‌کنندگان به‌طور خاصی از مشکل آگاه نیستند، در حال یادگیری وضعیت خود هستند و هنوز به خرید فکر نمی‌کنند. در اینجا افراد ممکن است در جستجوی مواردی مانند ” بازاریابی ایمیلی چگونه کار می کند؟” باشند. هدف شما در این مرحله ارائه محتوای آموزشی برتر، مانند پست‌های وبلاگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و ویدیوهای آموزشی است.
  • توجه: مصرف کنندگان در مرحله بررسی به مشکل و راه حل آگاه هستند. یک مثال پرس و جو در این مرحله می تواند «پلتفرم های برتر بازاریابی ایمیلی» باشد. به کاربران راهنمای مقایسه، مطالعات موردی و الگوهای رایگان ارائه دهید تا تصمیم خود را به نفع شما تغییر دهند.
  • تصمیم: اکنون خریدار در حال ارزیابی راه حل های خاص خواهد بود. این زمان برای شما است که آنها را به دست آورید. می‌توانید آزمایش‌ها یا مشاوره رایگان، نمایش‌های نمایشی زنده و کوپن‌های ویژه را برای رفع هر گونه شک و تردیدی که ممکن است در مورد خرید داشته باشند ارائه دهید.
10 گام برای توسعه یک استراتژی محتوا

شما هم می توانید تکیه کنید روی سئو برای ایجاد محتوایی که متناسب با سفر خریدار باشد. در اینجا به این صورت است:

  • ارضای هدف جستجوی کاربر: با تجزیه و تحلیل عبارات جستجویی که افراد در موتورهای جستجو وارد می کنند، می توانید هدف جستجوی آنها را درک کنید و محتوایی ایجاد کنید که نیازهای آنها را در هر مرحله از سفر خریدار برآورده کند.
  • شامل کلمات کلیدی مرتبط از نظر معنایی: این نوع کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک می کنند تا زمینه شما را درک کنند page. به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن یک پست وبلاگی در مورد “تغذیه سالم” هستید، می توانید کلمات کلیدی مرتبط معنایی مانند “تغذیه”، “برنامه ریزی وعده های غذایی” و “نکات رژیمی” را وارد کنید.
  • انجام دادن روی-page سئو: برای اجرا روی-page سئو، شما باید کلمات کلیدی اصلی خود را در URL، داده های متا، page عنوان و سرصفحه ها این به موتورهای جستجو سیگنال می دهد که شما page مربوط به درخواست جستجوی کاربر است.
  • پوشش نقشه های موضوعی: از صفحات ستونی و پشتیبان برای ایجاد قدرت موضوعی استفاده کنید. با سازماندهی محتوای خود به این روش، می توانید به موتورهای جستجو علامت دهید که وب سایت شما یک مرجع است روی موضوع و رتبه بندی خود را برای عبارت های جستجوی مرتبط بهبود بخشید.

7. محتوای خود را برای پلتفرم های مختلف تغییر دهید

تولید محتوای با کیفیت نیاز به زمان و تلاش دارد. به همین دلیل است که باید از هر محتوایی که ایجاد می کنید با تغییر کاربری آن نهایت استفاده را ببرید روی پلتفرم های مختلف

به عنوان مثال، می توانید یک پست وبلاگ را به یک ویدیو، یک اینفوگرافیک و یک پست رسانه اجتماعی تبدیل کنید. فقط به یاد داشته باشید که هر پلتفرم قالب و سبک منحصر به فرد خود را دارد، بنابراین مهم است که محتوای تغییر کاربری خود را مطابق با آن تطبیق دهید. به عنوان مثال، ببینید که چگونه Hootsuite پست وبلاگ خود را به یک پست لینکدین تبدیل کرده است. آنها یک پست کوتاه و جذاب همراه با تصویری چشم نواز ایجاد کرده اند.

10 گام برای توسعه یک استراتژی محتوا

منبع تصویر: Hootsuite LinkedIn

ابزارهای آنلاینی مانند Canva وجود دارد که به شما امکان می دهد به راحتی محتوای خود را برای پلتفرم های مختلف تغییر دهید.

علاوه بر کارایی، استفاده مجدد به شما کمک می کند تا دسترسی محتوای خود را به مخاطبان بیشتری گسترش دهید.

8. محتوای خود را تبلیغ و توزیع کنید

توزیع محتوا به اندازه تولید محتوا اهمیت دارد. شما باید منابعی را به توزیع و ترویج محتوای خود اختصاص دهید تا دسترسی آن را به حداکثر برسانید.

به مرحله 2 برگردید و مخاطب خود را بشناسید. مخاطبان هدف شما از کدام کانال ها استفاده می کنند؟ سپس برنامه ای برای توزیع محتوای خود از طریق آن کانال ها ایجاد کنید.

کانال های محتوای رایجی که باید در طرح توزیع خود لحاظ کنید:

  • بهینه سازی موتور جستجو: در دنیای دیجیتال امروزی، اکثر مردم در مرحله ای از سفر خریدار خود با موتورهای جستجو مشورت می کنند. طبق گفته گوگل، خریداران ابتدا آنلاین می شوند در بیش از 60 درصد از موارد بنابراین، یک استراتژی سئو برای وبلاگ شما به افراد کمک می کند تا محتوا و برند شما را کشف کنند روی موتورهای جستجو.
  • رسانه های اجتماعی: از ژانویه 1403، تمام شده است 4.76 میلیارد کاربر شبکه های اجتماعی در سراسر جهان. در حالی که مردم عمدتاً برای سرگرم شدن به رسانه های اجتماعی روی می آورند، آنها همچنین مارک ها و محصولات را دنبال می کنند یا در مورد آنها تحقیق می کنند و همچنین به دنبال آموزش هستند. پس با محتوایی همراه باشید که همه این معیارها را برآورده کند. همچنین، پریدن روی روندها و همکاری با اینفلوئنسرها یک راه عالی برای ارتباط با مخاطبان هدف شما است روی پلتفرم های رسانه های اجتماعی
10 گام برای توسعه یک استراتژی محتوا

منبع تصویر: DataReportal

  • بازاریابی ایمیلی: ایمیل یک راه ارزان و در عین حال موثر برای به اشتراک گذاشتن کلمه باقی می ماند زیرا مخاطبان شما قبلاً علاقه خود را به برند شما ابراز کرده اند. می‌توانید از ایمیل برای توزیع محتوای خود از طریق خبرنامه، به عنوان بخشی از کمپین‌های بازاریابی یا در قالب اعلامیه‌های تبلیغاتی و انحصاری استفاده کنید. اینگونه است که آسانا کتاب الکترونیکی خود را از طریق یک کمپین ایمیلی به اشتراک گذاشته است.
10 گام برای توسعه یک استراتژی محتوا

منبع تصویر: واقعا ایمیل خوبیه

  • تبلیغات پولی: با استفاده از تبلیغات پولی، می توانید دسترسی به محتوای خود را افزایش دهید و مخاطبان خاصی را هدف قرار دهید. از رسانه های اجتماعی گرفته تا تبلیغات موتورهای جستجو، راه های مختلفی وجود دارد که تبلیغات پولی می توانند در استراتژی توزیع شما قرار بگیرند. تبلیغات هدف‌گیری مجدد به طور خاص به دلیل اثربخشی با سرنخ‌های گرم شناخته شده‌اند. کاربران هستند احتمال تبدیل شدن 70 درصد بیشتر است پس از دیدن یک تبلیغ هدف گذاری مجدد

9. یک تقویم محتوایی داشته باشید

یک تقویم محتوا به شما امکان می دهد تصویر بزرگ استراتژی بازاریابی محتوای خود را ببینید. هنگامی که در حال تولید محتوا در مقیاس هستید، داشتن یک محتوای واضح اهمیت فزاینده ای پیدا می کند process و گردش کار در محل برای اطمینان از اینکه همه روی تیم نقش ها و مسئولیت های خود را می داند و ضرب الاجل ها رعایت شده است.

تقویم محتوای شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • موضوعات محتوای شما: تمام موضوعاتی را که قصد دارید پوشش دهید فهرست کنید. به مرحله 5 مراجعه کنید، جایی که ایده های محتوایی خود را مطرح کردید.
  • افراد مسئول: وظایف خاصی را به اعضای تیم اختصاص دهید. این تضمین می کند که همه نقش ها و مسئولیت های خود را می دانند.
  • مهلت‌ها و زمان‌بندی‌ها: یک جدول زمانی برای تکمیل، بررسی و انتشار هر قسمت از محتوا در نظر بگیرید.
  • انواع و قالب های محتوا: این شامل فهرستی از انواع مختلفی از محتوایی است که قصد ایجاد آن را دارید، مانند پست های وبلاگ، ویدئوها، پست های رسانه های اجتماعی و غیره. برای این کار به مرحله 4 این راهنما مراجعه کنید.

تا زمانی که حاوی عناصر بالا باشد، تقویم محتوای شما می تواند به همین سادگی به نظر برسد الگوی تقویم محتوای مفهومی (در صورت تمایل از آن استفاده کنید).

10 گام برای توسعه یک استراتژی محتوا

10. عملکرد محتوای خود را پیگیری کنید

کار هنوز انجام نشده است. حتی بهترین استراتژی بازاریابی محتوا نیز نیازمند نظارت و بهینه سازی مستمر است. به همین دلیل مهم است که موفقیت استراتژی بازاریابی محتوای خود را با اهداف و KPIهایی که در مرحله 1 تعیین کرده اید، ردیابی و اندازه گیری کنید.

نظارت بر معیارهای بازاریابی محتوایی می تواند به شما کمک کند تا مناطقی را که استراتژی شما در آنها کوتاه است شناسایی کنید. هنگامی که این مناطق را شناسایی کردید، می توانید مطابق با آن سازگار شوید.

به عنوان مثال، با ردیابی معیارهایی مانند سرنخ ها، تبدیل ها و درآمد، می توانید اطمینان حاصل کنید که استراتژی شما با اهداف تجاری شما همسو است. نظارت بر معیارهای بازاریابی محتوای شما همچنین می تواند بینش های ارزشمندی را به مخاطبان شما ارائه دهد. با ردیابی نرخ تعامل، نرخ کلیک و سایر معیارها، می توانید درک بهتری از ترجیحات و رفتار مخاطبان خود به دست آورید. این می تواند به شما در ایجاد محتوای هدفمندتر و موثرتر کمک کند. در نهایت، پیگیری پیشرفت خود می تواند به شما کمک کند ROI محتوای خود را به حداکثر برسانید.

از ابزارهایی مانند تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل و کنسول جستجوی گوگل برای اندازه گیری تلاش های بازاریابی محتوای خود این ابزارها بینش هایی را در مورد رفتار مخاطب، روش نمایش وب سایت شما در نتایج جستجو، کلمات کلیدی که ترافیک را به سمت سایت شما هدایت می کنند و سایر معیارهای مرتبط با اهداف محتوای شما ارائه می دهند.

خوراکی های کلیدی

  • ایجاد محتوا بدون برنامه بعید است که نتایج مورد نظر را ارائه دهد.
  • توسعه یک استراتژی محتوای موفق شامل شناسایی اهداف و مخاطبان هدف شما، ایجاد محتوایی است که با آن مخاطبان طنین انداز می شود و آن را از طریق مؤثرترین کانال ها به کارآمدترین روش توزیع می کند.
  • با تجزیه و تحلیل معیارهایی مانند تعامل، دسترسی و نرخ تبدیل، می توانید تصمیمات مبتنی بر داده را برای بهبود استراتژی محتوا و بازگشت سرمایه خود بگیرید.

نتیجه

تولید محتوا بدون استراتژی مانند رانندگی با ماشین بدون مقصد است. ممکن است به جایی برسید، اما ممکن است جایی نباشد که می خواهید باشید. یک استراتژی محتوای صوتی به شما یک نقشه راه می دهد که باید دنبال کنید.

داشتن یک استراتژی محتوا به شما کمک می کند تا محتوایی را ایجاد و توزیع کنید که با مخاطب هدف شما طنین انداز شود، اعتماد و اقتدار را در جایگاه شما ایجاد کند، آگاهی از برند را ایجاد کند و در نهایت باعث رشد کسب و کار شود.

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق، ده مرحله ذکر شده در این پست را دنبال کنید. برای انجام این کار زمان و تلاش خود را سرمایه گذاری کنید و شاهد پیشرفت تلاش های بازاریابی محتوای خود باشید!



منتشر شده در 1403-03-10 03:16:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید