وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

12 ایده عملی بازاریابی محتوای B2B

0 4
زمان لازم برای مطالعه: 17 دقیقه


برای اجرای یک کمپین بازاریابی محتوای B2B موفق، ابتدا باید اهدافی را که می خواهید با معیارهای خود به دست آورید شناسایی کنید. در مرحله بعد، باید استراتژی بازاریابی محتوای مناسب و ایده های محتوا را برای شرکت خود پیاده سازی کنید روی اهداف شما، انواع محتوای مورد نظر شما، و همچنین گزینه های قرارگیری و کانال های بازاریابی که دارید روی میز.

اگر محتوای مرتبط را بدون چارچوب و استراتژی تولید و منتشر کنید، ممکن است در دراز مدت موفق نباشید.

اگر به دنبال بهبود استراتژی بازاریابی محتوای B2B خود هستید، این پست ایده‌های تازه و استراتژی‌های محتوایی زیادی را برای تیم بازاریابی محتوای شما ارائه می‌کند. سپس می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی را انتخاب کنید که با اهداف کسب‌وکار و خواسته‌های شخصیت‌های مصرف‌کننده شما مطابقت داشته باشد.

اما اول،

بازاریابی محتوای B2B چیست؟

بازاریابی محتوای B2B یک استراتژی بازاریابی است که مستلزم ایجاد و توزیع محتوای با کیفیت بالا برای شرکت‌های تجاری با هدف افزایش شناخت برند، سرنخ‌ها، ترافیک و درآمد است.

اینجوری بهش فکر کن بازاریابی محتوا به سادگی راهی است که برندها با ایجاد محتوا با اطلاعات واقعی و مفیدی که افراد در صنعت ممکن است به آن علاقه مند باشند، خود را تبلیغ می کنند. process.

به طور خلاصه مراحل بازاریابی محتوا به شرح زیر است:

  1. محتوای خوب ایجاد کنید و آن را به مخاطبان هدف خود منتقل کنید،
  2. مخاطب هدف شما با محتوای شما روبرو می شود.
  3. آنها آن را دوست دارند و از طریق بک لینک از وب سایت شما بازدید می کنند
  4. آنها از محصولات شما مطلع می شوند روی وبسایت شما

تمرکز بازاریابی محتوای B2B روی دانش به جای جذابیت احساسی و سرگرمی. بنابراین، قبل از اینکه تصمیم به حل و فصل بگیرید روی یک ایده خاص در بازاریابی محتوای B2B، باید موارد زیر را در نظر بگیرید تا هدف خود را با موفقیت انجام دهید:

  • مخاطبان کسب و کار هدف خود را بشناسید – تحقیقات کاملی در مورد مخاطبان انجام دهید تا بدانید که قصد دارید با محتوای خود به چه کسانی دسترسی پیدا کنید و چه نوع محتوایی را دوست دارند.
  • رقبای خود را بشناسید.
  • اهداف/اهداف خود را مشخص کنید – هدف شما برای رسیدن به این کمپین چیست؟
  • نقشه سفر مشتری را تهیه کنید.
  • تمرکز روی ایجاد روابط و اعتماد؛ بعد از آن همه چیز نادرست است.

در اینجا چند ایده جدید بازاریابی محتوای B2B وجود دارد که تیم های بازاریابی محتوای B2B می توانند از آنها برای تقویت برندهای خود استفاده کنند:

  1. بهینه سازی عناوین متا برای CTR

متأسفانه اغلب اوقات، ایجاد محتوای خوب کافی نیست. شما باید محتوای خود را بیرون بیاورید و اطمینان حاصل کنید که توسط مخاطبان هدف شما دیده می شود. این مستلزم بهینه سازی است page عناوین محتوای شما برای بهبود نرخ کلیک (CTR) روی صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP).

موتورهای جستجو از الگوریتم های پیچیده ای برای تعیین ارتباط محتوا با یک پرس و جو مبتنی بر جستجو استفاده می کنند روی کلمات کلیدی استفاده شده هدف از این کار، بهبود تجربه کاربر با نمایش مرتبط‌ترین نتایج به جستجوهای آنها در ابتدا و سپس نتایج کمتر مرتبط به آن ترتیب است.

در نتیجه، نوشتن عناوین متا سئو با کلمات کلیدی مرتبط برای یک عبارت جستجو ممکن است منجر به کلیک بیشتر و همچنین دیده شدن بیشتر برای محتوای شما شود.

این به این دلیل است که الگوریتم کلیک‌های بیشتری را به عنوان کاربرانی که نتیجه جستجو را برای آن عبارت جستجوی خاص مرتبط‌تر می‌یابند، تفسیر می‌کند. در نتیجه، محتوا حتی در رتبه‌بندی بالاتری قرار می‌گیرد و محتوای شما را برای افراد بیشتری در داخل و خارج از آن تبلیغ می‌کند.

به عنوان مثال، اگر در گوگل عبارت «روش استفاده از Surfer SEO» را جستجو کنید، اولین نتیجه از وب سایت ما است، همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است. این به این دلیل است که Google تشخیص می دهد که ما معتبرترین منبع اطلاعات هستیم روی سئوی Surfer اهمیت دارد.

ما page عنوان برای این عبارت جستجو برای کلمات کلیدی بهینه شده است، بنابراین خوانندگان دقیقاً می دانند که وقتی روی پیوند کلیک می کنند چه چیزی را پیش بینی کنند. در نتیجه کاربران کلیک می کنند روی ما page بیشتر از سایر نتایج برای همان پرس و جو، آن را به بالای نتایج جستجو سوق می دهد.

بهینه سازی توضیحات متا

درست مانند عناوین، بهینه سازی توضیحات متا به تقویت a کمک می کند pageCTR روی موتورهای جستجو. با گنجاندن کلمات کلیدی در توضیحات متا، شانس کلیک خواننده را افزایش می دهید روی را page اگر محتوا با جستجوی آنها مرتبط باشد.

بهینه‌سازی عناوین و توضیحات متا شما را ملزم می‌کند که برای تعیین کلمات کلیدی برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی، تحقیق کنید.

جدا از افزایش CTR، بهینه سازی توضیحات متا نیز امکان بهینه سازی را فراهم می کند روی-page سئو و page URL برای یک رتبه حتی بالاتر.

ابزارهایی مانند google analytics به شما کمک می کند تا عملکرد مقالات زنده خود را ردیابی کنید. سپس می توانید تصمیم بگیرید که برای بهبود سئو، در عنوان یا توضیحات متا مقالات تغییراتی ایجاد کنید.

همچنین به گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط معنایی در توضیحات متا کمک می کند. آنها به موتورهای جستجو زمینه بیشتری در مورد محتوای شما می دهند، که برای تبلیغ محتوای شما برای تمام جستارهای جستجوی مرتبط استفاده می شود.

هیچ رویکرد یکسانی برای عناوین و توضیحات متا وجود ندارد

با این حال، یکی از چالش های اصلی در مورد بهینه سازی عناوین متا این است که هیچ راه حل واحدی وجود ندارد که برای همه کار کند. نتایج متفاوت است، بسته به روی نوع محتوا و مخاطبان هدف محتوا.

موتورهای جستجوی مختلف نیز از الگوریتم های مختلف با سیستم های رتبه بندی محتوا استفاده می کنند. این به این معنی است که چه چیزی به a page رتبه بالاتر روی ممکن است یک موتور جستجو در دیگری کمکی نکند.

مثلا، گوگل از الگوریتمی به نام پاندا استفاده می کند برای فیلتر کردن و تجزیه و تحلیل محتوا برای رتبه بندی، در حالی که یاهو و بینگ از الگوریتم های مختلف خود استفاده می کنند

همچنین، Surfer Keywords Chrome Extension را نصب کنید تا همه تجزیه و تحلیل محتوای خود را در یک مکان ببینید.

با این اوصاف، در اینجا چند روش استاندارد صنعتی وجود دارد که ممکن است به بهینه سازی عناوین و توضیحات شما برای بهبود CTR کمک کند:

  • اولین رویکرد، همانطور که قبلاً بیان شد، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط است که به دقت منعکس کننده آن هستند pageمحتوای
  • عناوین خود را بین 50 تا 60 کاراکتر و توضیحات متا بین 150 تا 160 کاراکتر نگه دارید. این اطمینان حاصل می کند که آنها به درستی به عنوان کامل نمایش داده می شوند روی SERP ها
  • در صورت امکان از اعداد، سوالات و محرک های احساسی استفاده کنید.
  • در صورت امکان از نشانه گذاری های طرحواره استفاده کنید.
  1. محتوای رهبری فکری ایجاد کنید

در یک نظرسنجی روی رهبری فکری، 89 درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که رهبری فکری خوب درک آنها از یک برند را بهبود می بخشد. 59 درصد نیز رهبری فکری را به عنوان نمایشی دقیق از قابلیت ها و تخصص یک برند نشان دادند.

روی کاغذ، اینها فقط آمار هستند، اما آنها چه چیزی را برای یک فروشنده B2B نشان می دهند؟

خوب، رهبری فکری همه چیز در مورد این است که خود را به عنوان یک رهبر صنعت و منبع قابل اعتماد اطلاعات معرفی کنید. به عبارت ساده، ایجاد رهبری فکری راهی برای متقاعد کردن مخاطبان شماست که شما مکانی برای کسب اطلاعات و مشاوره هستید. روی مسائل مربوط به جایگاه شما

این مستلزم ایجاد محتوای منحصر به فرد و واقعاً خوب با تخصص موضوع در جایگاه شما است. این نه تنها شما را از رقبا متمایز می کند، بلکه باعث ایجاد یک دنبال کننده وفادار برای شما می شود.

در اینجا چند پیشنهاد برای شروع شما وجود دارد:

از کاغذهای سفید استفاده کنید

اکثر مردم کاغذهای سفید را طولانی و کسل کننده می دانند، اما افرادی که ارزش آنها را می دانند، کسب و کارهایی را که به آنها ارائه می دهند بسیار مورد توجه قرار می دهند. آنها روشی باورنکردنی برای معرفی خود به عنوان یک منبع معتبر اطلاعات قابل اعتماد در صنعت شما هستند.

اکنون ممکن است فکر کنید، “چرا کسی می خواهد یک گزارش طولانی و خسته کننده بخواند؟” خوب، موضوع این است که وایت پیپرها فقط گزارش های طولانی و خسته کننده نیستند، بلکه گزارش های طولانی و خسته کننده ای هستند که حاوی اطلاعاتی هستند که برای بخش کوچک و مهمی از مخاطبان شما ارزشمند است.

این مقالات اطلاعاتی را ارائه می دهند روی روندهای صنعتی که بر سرمایه گذاران و سهامداران صنعت شما تأثیر می گذارد. به این ترتیب، آنها برای بخش بسیار پرارزشی از مخاطبان شما جذاب هستند، نوعی که به مشتریان پولی تبدیل می شوند.

شما می توانید کاغذهای سفید را به صورت رایگان به عنوان آهنربای سرب به مشتریان جدید بالقوه ارائه دهید. هنگامی که توجه آنها را جلب کردید، می توانید سعی کنید آنها و همچنین مشتریان فعلی خود را با استفاده از مواد با کیفیت بالا حفظ کنید روی وب سایت شما، و به طور بالقوه آنها را در نهایت به مشتریان پولی تبدیل کنید.

اسکرین شات وبلاگ REI page نشان می دهد که چگونه از کاغذهای سفید استفاده می کنند

REI یک مثال عالی از روش استفاده از کاغذهای سفید برای ایجاد رهبری فکری است. هنگامی که برای اولین بار از سایت بازدید می کنید، بخش “مشاوره تخصصی” را در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد page. این دارای مقالات “چگونه به” عالی و راهنماهای معتبری است که کاربران ممکن است برای جایگاه خود ارزشمند بدانند.

مستندات فنی

یک کسب‌وکار همچنین می‌تواند از اسناد فنی برای ارائه اطلاعات عمیق و جزئیات در مورد محصولات و خدمات خود به مشتریان، ذینفعان و/یا شرکای بالقوه استفاده کند.

آنها تجربه فنی در صنعت را نشان می دهند و ممکن است به متقاعد کردن مخاطبان شما نسبت به برتری و توانایی های شما نسبت به رقبا کمک کنند.

نامزدی صحبت کردن

صحبت کردن راه متفکرانه دیگری برای کسب و کار برای ایجاد قدرت در یک جایگاه است. این شامل شرکت در رویدادها با مخاطبان هدف شما و درگیر کردن آنها به صورت کلامی است.

این فرصتی است که شما با تعامل با مخاطبان خود را به آنها بفروشید روی یک سطح شخصی اما مراقب باشید، زیرا این یک شمشیر دو لبه است و نتایج کم و بیش بستگی دارد روی توانایی شما برای فروش مهارت ها و تخصص شما

هر مشکلی در ارائه شما می تواند به اعتبار شرکت شما آسیب برساند.

  1. میزبان سمینارها و رویدادها

سمینارها و رویدادها راه عالی دیگری برای بازاریابی محتوای شما برای مخاطبان هدف و ایجاد آگاهی از برند در بازار هستند. اساساً این است که به آنها اجازه می دهید بدانند شما به عنوان یک تجارت چه کسی هستید، چه چیزی برای ارائه دارید و چرا باید از شما خرید کنند.

سمینارها، کارگاه ها و رویدادها این مزیت را دارند که فقط افراد را از مخاطبان هدف شما جذب می کنند. شما می توانید با افرادی ملاقات کنید و با آنها صحبت کنید که علاقه مند به صحبت های شما هستند و به طور بالقوه می توانند به مشتری تبدیل شوند.

این رویدادها همیشه نباید سالن های رقص را پر کنند. شما می توانید جلسات کوچک تری با 50 تا 100 نفر سازماندهی کنید، مشروط بر اینکه مخاطبان افرادی از جایگاه شما باشند. به خاطر داشته باشید که یک مخاطب کوچک علاقه مند به جمعیت زیادی از افراد بی علاقه ارجحیت دارد.

میزبان وبینارها

در مواردی که یک جلسه فیزیکی امکان پذیر نیست، می توانید host وبینارهای آنلاین با استفاده از پلتفرم های ویدئو کنفرانس مانند Zoom و Teams. وبینارهای آنلاین همچنین انعطاف بیشتری را ارائه می دهند زیرا می توانند در زمانی مناسب برای همه طرف های درگیر برنامه ریزی شوند. علاوه بر این، می توانید وبینارهای خود را ضبط کنید و به جای حضور فیزیکی در تمام جلسات، از مطالب برای جلسات آینده استفاده کنید.

اسکرین شات از LiveWebinar page

یک مثال عالی از شرکتی که از وبینارها برای انتشار اطلاعات استفاده می کند LiveWebinar. این شرکت با میزبانی مداوم وبینارها خود را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت تجارت تثبیت کرده است روی موضوعاتی مانند استراتژی های کسب و کار و بازاریابی.

  1. مطالعات موردی را منتشر کنید

مطالعات موردی به مخاطبان شما نشان می دهد که چگونه محصول یا خدمات شما ممکن است چالش های آنها را حل کند. بازاریابی توانایی های محصول شما یک چیز است، اما زمانی که مردم در عمل شاهد آن باشند کاملاً چیز دیگری است.

این می تواند در قالب بیانیه های مطبوعاتی، مقالات سفید، پست های رسانه های اجتماعی یا حتی پست های وبلاگ منتشر شود. با به اشتراک گذاشتن این داستان‌های موفقیت، تخصص و اقتدار خود را در صنعت خود نشان می‌دهید و در عین حال راه‌حل‌های احتمالی را برای مشکلاتی که ممکن است مصرف‌کنندگان بالقوه شما با آن مواجه شوند، ارائه می‌دهید.

وایت‌پیپرها همچنین می‌توانند بک لینک‌هایی را به وب‌سایت شما بکشند تا به جذب ترافیک از سوی افرادی که توسط مطالعات موردی فروخته می‌شوند، کمک کنند.

بخش مطالعه موردی وب سایت لنوو

لنووشرکت غول‌پیکر الکترونیکی، یکی از شرکت‌هایی است که از مطالعات موردی برای تثبیت خود به عنوان رهبران فکری استفاده می‌کند. وبلاگ این شرکت دارای یک بخش کامل به مطالعات موردی و شهادت مشتریان خود است.

میزبان پادکست ها

تا این مرحله، متوجه می‌شوید که مفهوم اصلی بازاریابی محتوا این است که محتوای خود را تا آنجا که ممکن است به بیرون عرضه کنید. به این ترتیب، میزبانی یک پادکست یک کارت دیگر است روی این عرشه

برخلاف فرم‌های نوشتاری محتوا که افراد را ملزم می‌کند زمانی را برای خواندن اختصاص دهند، مردم می‌توانند به پادکست گوش دهند روی رفتن در حین رانندگی، قدم زدن، در باشگاه، یا حتی زمانی که فقط در خانه استراحت می کنید. این یک راه عالی برای تعامل با مخاطبان در عین ایجاد آگاهی از برند و تبلیغ کسب و کار شما است.

توصیه می‌کنم محتوایی را هدف قرار دهید که بینش‌های حرفه‌ای عمیق و توصیه‌هایی را برای چالش‌هایی که مخاطبان شما ممکن است با آن‌ها مواجه شوند، ارائه می‌دهد. همچنین می توانید مصاحبه هایی با متخصصان مشهور صنعت ترتیب دهید تا نظرات آنها را دریافت کنید روی نگرانی های صنعت همه اینها به شما کمک می کند تا به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود شناخته شوید و به برند خود اعتماد کنید.

طبق تحقیقات ادینسون74 درصد از شنوندگان پادکست به دنبال یادگیری چیزهای جدید هستند. افرادی که به پادکست شما گوش می‌دهند، اطلاعات خسته‌کننده‌ای را نمی‌خواهند که در هر جای دیگری می‌توانند به دست آورند. چیزی جدید و منحصر به فرد به آنها پیشنهاد دهید که فقط از شما می توانند دریافت کنند. این می‌تواند اطلاعات دست اولی باشد که فوراً از بین می‌رود، یا بینش‌ها و تحلیل‌های عمیق صنعت که در جای دیگری به دست نمی‌آیند.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که تولید با کیفیت بالا را حفظ می کنید روی پادکست شما روی سازهای با کیفیت و گروه تولید خوب سرمایه گذاری کنید که برای مخاطبان شما ارزان نباشد. این برای اکثر مردم غیرفعال است و باعث عدم اعتماد به محصولات شما می شود.

با محبوبیت پادکست ها فقط در حال افزایش است، یک مخاطب دائما در حال رشد وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

پادکست مایکروسافت

می توانید یک برگ از آن قرض بگیرید مایکروسافت کتاب روی روش استفاده از پادکست به عنوان یک استراتژی بازاریابی محتوا رهبر صنعت دارای یک پادکست به نام “آینده” (مثل خواننده، بله) جایی که آنها در مورد چگونگی پیشرفت فناوری در دهه آینده صحبت می کنند.

با اینفلوئنسرها و رهبران صنعت همکاری کنید

ایجاد یک فالوور زمان می برد، اما می توانید با همکاری با اینفلوئنسرها و رهبران صنعت، حتی سریعتر رشد کنید.

این افراد اغلب به دلیل سال ها تجربه در بازی، مخاطبان زیادی دارند و طرفداران فداکاری دارند. با همکاری با آن‌ها، می‌توانید از دنبال‌کنندگان آن‌ها برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌ای از افرادی استفاده کنید که ممکن است قبلاً نام شما را نشنیده باشند.

این یک راه سریع برای رشد در صنعت شما است، اما می تواند بسیار گران باشد. برخی از اینفلوئنسرها محصولات را در ازای بررسی رایگان دریافت می‌کنند، در حالی که برخی دیگر در ازای تبلیغات، پرداخت را می‌پذیرند، با این حال، برخی دیگر، به‌ویژه آنهایی که دنبال‌کنندگان بیشتری دارند، هر دو را درخواست می‌کنند.

نگران نباشید، هزینه ها در بیشتر موارد بیش از ارزش آن است. بازده روی سرمایه گذاری بیشتر از هزینه های تبلیغاتی است. به گزارش اینفلوئنسر مارکتینگ هاب، کسب و کارها می توانند انتظار بازگشت 5 دلاری داشته باشند روی سرمایه گذاری به ازای هر 1 دلار سرمایه گذاری در اینفلوئنسر مارکتینگ.

مهم است که با اینفلوئنسرهایی کار کنید که فالوورهایشان با مخاطب هدف شما مطابقت دارد. از چهره های بحث برانگیز دوری کنید، رسوایی های آنها تقریباً همیشه تأثیر دارد روی هر چه را ترویج می کنند و نه مثبت.

هنگام کار با رهبران فکری و تأثیرگذاران صنعت، می توانید روش های زیر را امتحان کنید:

مصاحبه انجام دهید

مصاحبه با نخبگان صنعت خود را برنامه ریزی کنید و نظرات آنها را دریافت کنید روی مسائل مربوط به صنعت با برخورد با کارشناسان، اعتماد مخاطبان خود را به اعتبار و تخصص خود در این زمینه جلب می کنید. همچنین می توانید به افراد جدید و دنبال کنندگان جدیدی دسترسی پیدا کنید که ممکن است به این نوع محتوا علاقه مند باشند.

در این مصاحبه‌ها، می‌توانید در مورد تجربیات و چالش‌های آن‌ها بپرسید و در عین حال بینش و دیدگاه منحصربه‌فرد خود را ارائه دهید. با انجام این کار، می توانید فالوورهای جدیدی از مخاطبان آن ها را جذب کنید.

حتما مصاحبه را بازاریابی کنید روی تمام شبکه های اجتماعی خود را، و از آنها بخواهید که آن را برای مخاطبان خود بازاریابی کنند تا بتوانید تا حد امکان به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید

خلاصه مطالب را منتشر کنید

با انتشار بینش ها و دیدگاه های کارشناسان مختلف صنعت در یک مکان، به مخاطبان خود مکانی می دهید تا تمام اطلاعات مورد اعتماد خود را زیر یک سقف به دست آورند. شما اعتماد آنها را به عنوان فروشگاهی یکجا برای همه چیزهایی که باید بدانند به دست می آورید.

این همچنین شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد معرفی می کند و در درازمدت برای شما دنبال کنندگان وفادار ایجاد می کند.

شما می توانید این بینش ها و اطلاعات تخصصی را با درخواست از کارشناسان برای مصاحبه، پرسیدن نظرات آنها به دست آورید روی مشکلات صنعت از طریق متن یا به سادگی دنبال کردن آنها از نزدیک روی رسانه های اجتماعی تا از هر آنچه که پست می کنند به روز بمانند.

برنامه اینفلوئنسر Sephora

صفوراغول زیبایی یکی از برندهایی است که از اینفلوئنسر مارکتینگ تهاجمی برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کند. این شرکت یک برنامه اینفلوئنسر یک ساله دارد که به آن معروف است برنامه وابسته به Sephora، جایی که اینفلوئنسرهای صنعت محصولات رایگان و درس های راهنمایی دریافت می کنند. آنها می توانند از این مزایا لذت ببرند و با ارائه محصولات به شرکت بازپرداخت کنند روی کانال های رسانه های اجتماعی آنها

پست های مهمان را بنویسید

حالا، اگر شما هم مثل من به موارد رایگان علاقه دارید، ممکن است این روش را به روش قبلی ترجیح دهید. نوشتن پست های مهمان به وب سایت های با دامنه بالا یکی از راه های افزایش سئو وب سایت شما از طریق بک لینک است. و علاوه بر این، همه اینها رایگان است.

اگر تعجب می کنید که چگونه این امکان پذیر است، خوب، رایگان است زیرا برای هر دو طرف سودمند است. را host وب سایت مطالب رایگان، آموزنده و مفیدی برای مخاطبان خود دریافت می کند و شما می توانید از طریق بک لینک ها به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید و خوانندگان جدیدی را به سایت خود بازگردانید.

12 ایده عملی بازاریابی محتوای B2B

این یک رویکرد موثر برای ایجاد سریع اعتبار است، به خصوص زمانی که با شرکت های پیشرو در صنعت در جایگاه خود ارتباط دارید.

برای افزایش شانس تولید سرنخ، مهم است که بیشتر تمرکز کنید روی ایجاد محتوای خوب که به جای فروش محصولات شما در پست های مهمان، ارزشی برای خوانندگان فراهم می کند.

یک جامعه آنلاین را پرورش دهید

مردم دوست دارند احساس تعلق داشته باشند و پرورش یک جامعه آنلاین به مخاطبان شما فرصتی می دهد تا احساس کنند بخشی از برند شما هستند. با تقویت حس اجتماع در اطراف مخاطبان خود، یک پایگاه هواداران اختصاصی ایجاد می کنید که به برند شما وفادار می ماند. نتیجه حفظ مشتری بهتر برای کسب و کار شما و همچنین فرصت های بیشتر برای فروش متقابل و فروش محصولات به مشتریان شما است.

پرورش یک جامعه مستلزم آن است که ابتدا پلتفرمی را شناسایی کنید که برای مخاطبان شما ایده آل ترین است. Reddit، Twitter، Discord و Facebook گزینه های خوبی هستند. در صورت امکان، تا حد امکان ردپای دیجیتالی بزرگی داشته باشید. این یعنی حضور داشتن روی تا حد امکان کانال های رسانه های اجتماعی.

داشتن یک انجمن به شما کمک می کند بازخورد معتبر و انتقاد مثبت دریافت کنید، که به شما کمک می کند محتوای خود را بهتر برای مخاطبان خود تنظیم کنید. این CTR را بهبود می بخشد و در نتیجه رتبه بندی را بهبود می بخشد.

گذشته از این، یک جامعه آنلاین دارای مزایای زیر برای یک برند است:

حمایت از برند

هنگامی که یک انجمن دارید، اعضا به عنوان توسعه دهنده برند شما عمل می کنند و به طور موثر برای شما رایگان تبلیغ می کنند. انجمن همچنین می تواند منبع محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) برای وب سایت شما باشد. این می تواند به شکل پست های رسانه های اجتماعی، بررسی ها و سایر توصیفات باشد که برند شما را در نور خوبی نشان می دهد.

سئو

محتوای تولید شده توسط کاربر از پلتفرم‌های اجتماعی مانند Quora، WordPress و Webflow می‌تواند برای وب‌سایت شما بک لینک ایجاد کند، که به بهبود سئو کمک می‌کند، مخصوصاً برای کلمات کلیدی طولانی خاص صنعت.

حمایت کردن

از آنجایی که اکثر سوالات توسط اعضای انجمن بررسی می شود، داشتن یک انجمن آنلاین فعال، اکثریت فشار را از روی پرسنل پشتیبانی شما کاهش می دهد. به این ترتیب، تنها در صورت لزوم می‌توانید برای پاسخ دادن به پرسش‌های پیچیده یا ارائه توضیحات کمک کنید.

Hubspot Subredit با بیش از 5000 عضو

یکی از برندهایی که از داشتن یک جامعه آنلاین به طور قابل توجهی سود برده است هاب اسپات. این شرکت نرم‌افزار آمریکایی دارای یک جامعه آنلاین قابل توجه با پیروان بسیاری در چندین پلتفرم است. جامعه Reddit به تنهایی بیش از 5000 عضو دارد که دانش و نکات و همچنین تجربیات خود را با نرم افزار به اشتراک می گذارند.

  1. کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهید

استراتژی محتوا با هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی یکی از موثرترین راه ها برای افزایش سئوی وب سایت است. این کلمات کلیدی خاص بسیار خاص هستند و رقابت کمی را تجربه می کنند و رتبه بندی آنها را آسان تر می کند روی موتورهای جستجو.

برای مثال، یک کلمه کلیدی طولانی مانند «چگونه یک پست وبلاگ قانع‌کننده برای مخاطبان B2B بنویسیم»، به احتمال زیاد حجم جستجوی کمتری نسبت به کلمات کلیدی گسترده‌تری مانند «بازاریابی B2B» یا «نوشتن وبلاگ» خواهد داشت. از سوی دیگر، رتبه بندی برای کلمه کلیدی دم بلند آسان تر است، زیرا رقابت پایین تر است و محتوا برای جست و جوهای خاص بسیار خاص است.

هدف قرار دادن صدها کلمه کلیدی طولانی در یک محتوای یک راه عالی برای محدود کردن محتوای شما به یک عبارت جستجوی خاص است که رتبه بندی آن را آسان می کند. روی SERP برای آن پرس و جو خاص. این همچنین مستلزم آن است که استراتژی کلمات کلیدی خوبی داشته باشید و تحقیقات کافی برای کلمات کلیدی انجام دهید تا بدانید کدام یک را انتخاب کنید.

یک چیز در مورد کلمات کلیدی دم بلند این است؛ آنها ترافیک با هدف تجاری بالاتری را به ارمغان می آورند، و بنابراین به احتمال زیاد منجر به فروش یا تبدیل سرنخ می شوند.

12 ایده عملی بازاریابی محتوای B2B

ریورپول و اسپاس گزارش دهید که ترافیک از یک ورودی وبلاگ منجر به فروش بیش از 2 میلیون دلار در تجهیزات استخر قسمت مرتب؛ وبلاگ به خوبی با کلمات کلیدی دم بلند بهینه شده بود، و به طور بالقوه آن را به مرتبط ترین نتیجه برای چنین جستجوی خاص و کم رقابت تبدیل می کرد. خاص بودن پرس و جوهای جستجو می تواند منجر به بازدید مشتریانی شود که قصد خرید داشتند.

  1. یک آکادمی ایجاد کنید

ایجاد یک آکادمی که در آن محتوای آموزشی ارزشمندی را در صنعت خود ارائه دهید، می تواند به جذب برند شما به سمت مخاطبان جدید کمک کند و شما را به عنوان یک رهبر صنعت معرفی کند. یک آکادمی می تواند از راه های زیر مفید باشد:

  • محصول خود را برجسته کنید – این می تواند راهی عالی برای برجسته کردن روش استفاده از محصول خود برای حل مشکلات واقعی صنعت باشد. این باعث ایجاد آگاهی از برند می شود و محصولات شما را به دانش آموزانی که ممکن است قبلاً درباره شما نشنیده باشند، ارائه می دهد.
  • جذب مخاطبان علاقه مند – اغلب اوقات، افرادی که برای دوره ها و سایر مطالب آموزشی ثبت نام می کنند، از درون گروه شما هستند و به احتمال زیاد به مشتریان پولی تبدیل می شوند.
  • اقتدار ایجاد کند – ارائه مطالب آموزشی با کیفیت بالا می تواند به تقویت برند شما به عنوان یک رهبر فکری در جایگاه شما کمک کند. همچنین می توانید به افرادی که دوره آکادمی شما را تکمیل می کنند گواهی ارائه دهید تا احساس موفقیت کنند. این همچنین شما را به عنوان یک مرجع صنعت در چشم کارفرمایان و دانشجویان قرار می دهد.
  • سئو – داشتن یک برنامه آکادمی معتبر نیز می تواند به بهبود رتبه وب سایت شما کمک کند. وقتی افراد بیشتری دوره هایی را که شما ارائه می دهید جستجو می کنند، وب سایت شما توسط موتورهای جستجو شناسایی می شود که رتبه آن را بهبود می بخشد. روی SERP ها

همچنین، می‌توانید دوره‌های آموزشی خود را از طریق ایمیل در بخش‌های کوچک در یک دوره زمانی به دنبال‌کنندگان مشترک ارائه دهید. این می تواند دروس هفتگی باشد که موضوع خاصی را در زمینه شما پوشش می دهد. این کمپین قطره ای به شما کمک می کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد اطلاعات در صنعت خود معرفی کنید.

دوره های هاب اسپات

Hubspot بار دیگر در اینجا مثالی است که روش استفاده از دوره ها و آکادمی را به عنوان یک استراتژی بازاریابی محتوا نشان می دهد. این شرکت یک دوره گواهینامه رایگان در زمینه بازاریابی محتوا ارائه می دهد، که همچنین به فروش آنها به مخاطبان جدیدی که ممکن است به این دوره علاقه مند باشند کمک می کند.

ابزارهای رایگان ارائه دهید

ارائه ابزارهای رایگان یکی دیگر از تکنیک های موثر بازاریابی محتوا برای کسب و کار شما است که رابطه شما با مشتریان را نیز بهبود می بخشد. به مخاطبان هدف شما در مورد محصولات شما و دلیل نیاز آنها به آنها اطلاع می دهد. و سپس به آنها این فرصت را می دهد که آنها را به صورت رایگان آزمایش کنند تا خودشان ببینند که ابزارهای شما چقدر مفید هستند.

این امر آگاهی از برند را در میان کسانی که ممکن است با محصولات یا خدمات شما ناآشنا باشند افزایش می دهد. همچنین SEO را برای وب سایت شما بهبود می بخشد زیرا ابزار شما به کاربرانی توصیه می شود که راه حل هایی را که ارائه می دهد جستجو می کنند. اگر آن را مفید بدانند، ممکن است در نهایت آن را به دوستان خود و دوستان خود را به دوستان دوستان خود توصیه کنند، و غیره روی و غیره

نتیجه؟ شما می‌توانید دسترسی خود را افزایش دهید و بدون صرف منابع اضافی به مخاطبان جدیدتری برسید.

این یک موقعیت برد-برد هم برای شما و هم برای مشتریان است. آن‌ها از یک ابزار رایگان لذت می‌برند، و شما دسترسی وسیع و تبلیغات رایگان را در قالب توصیه‌ها دریافت می‌کنید.

ابزار طراحی رایگان Canva

کانوا یکی از نمونه های محبوب سایتی است که ابزارهای رایگان را به عنوان استراتژی بازاریابی محتوا ارائه می دهد. این سایت بسیاری از ابزارهای طراحی و ویرایش را به صورت رایگان ارائه می دهد، با این امید که برخی از مشتریان آنها بسته های پولی آنها را که پیشرفته تر هستند خریداری کنند.

منظورم این است که من خوشحال می شوم از نسخه رایگان استفاده کنم، اما همچنین فکر می کنم دلیل اصلی محبوبیت Canva مانند امروز است، نه واقعاً به این دلیل که از همه جایگزین های دیگر بهتر است.

  1. صفحات مقایسه

ارائه مقایسه دقیق و دقیق ابزارها و محصولات مختلف به مشتریان در جایگاه شما مزایای بیشتری نسبت به آنچه تصور می کنید دارد. برای شروع، تخصص شما را نشان می دهد و به مشتریان نشان می دهد که درک عمیقی از صنعت دارید.

هنگام انجام این کار، به یاد داشته باشید که بی طرف باشید و به جای اینکه سعی کنید چیزی به آنها بفروشید، علایق مخاطبان خود را حفظ کنید. این باعث ایجاد اعتماد در برند شما به عنوان یک منبع اطلاعات بی طرفانه و دقیق می شود. شما نمی خواهید مخاطبان شما هر آنچه را که از وب سایت شما می خوانند بررسی کنند.

هنگامی که اعتماد مخاطبان خود را جلب کردید، می توانید روایت را کنترل کنید و بر تصمیم گیری آنها به نفع خود تأثیر بگذارید. شما می توانید مزایای محصول خود را نسبت به سایر مشاغل برجسته کنید. این بدان معنا نیست که شما باید دروغ بگویید، فقط توضیح دهید که چرا بهتر هستید، چه مزیت قیمت، چه ویژگی های اضافی یا یکپارچگی بیشتر.

یک مثال عالی از یک برند که از مقایسه برای ایجاد رهبری فکری استفاده می کند، Nothing است، یک شرکت تلفن جدید.

هیچ مدیر عاملی پرچمداران سایر تولیدکنندگان گوشی را بررسی نمی کند

کارل پی، مدیرعامل این شرکت، گوشی های پرچمدار تولیدکنندگان رقیب مانند اپل و سامسونگ را بررسی می کند. روی کانال رسمی یوتیوب این شرکت در این ویدئوها، او می‌تواند بخش‌هایی را برجسته کند که معتقد است تلفن Nothing از رهبران صنعت شکست می‌خورد.

نتیجه

بازاریابی محتوا یک مفهوم ساده با راه ها و استراتژی های بسیار است. اساساً از شما می‌خواهد که اول از همه محتوای خوب ایجاد کنید و سپس آن را از طریق هر کانالی که در دسترس شما است به مخاطبان هدف خود منتقل کنید.

12 استراتژی توضیح داده شده در این مقاله، همگی ایده های عالی هستند که می توانید در کمپین های بازاریابی محتوای بعدی خود پیاده سازی کنید.

حتما در زیر کامنت بگذارید تا نظر خود را با ما در میان بگذارید.



منتشر شده در 1403-03-10 08:26:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید