وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

3 سوال: چگونه انسانیت را بصورت آنلاین ثابت کنیم

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


همانطور که عوامل هوش مصنوعی پیشرفته تر می شوند، تشخیص بین کاربران مجهز به هوش مصنوعی و انسان واقعی دشوارتر می شود. روی اینترنت در یک کاغذ سفید جدیدمحققان MIT، OpenAI، مایکروسافت و سایر شرکت‌های فناوری و موسسات دانشگاهی استفاده از اعتبار شخصیتی را پیشنهاد می‌کنند، تکنیکی برای تأیید که به افراد امکان می‌دهد تا ثابت کنند که یک انسان واقعی هستند و در عین حال حریم خصوصی خود را حفظ می‌کنند.

اخبار MIT با دو نویسنده همکار مقاله، نوران سلیمان، دانشجوی فارغ التحصیل مهندسی برق و علوم کامپیوتر، و توبین ساوث، دانشجوی کارشناسی ارشد در آزمایشگاه رسانه، در مورد نیاز به چنین مدارک، خطرات مرتبط با آنها و چگونگی آنها صحبت کرد. می تواند به روشی ایمن و عادلانه اجرا شود.

س: چرا به مدارک شخصیتی نیاز داریم؟

توبین جنوبی: قابلیت های هوش مصنوعی به سرعت در حال بهبود هستند. در حالی که بسیاری از گفتمان‌های عمومی در مورد اینکه چت‌بات‌ها چگونه بهتر می‌شوند، بوده است، هوش مصنوعی پیشرفته قابلیت‌های بسیار بیشتری را نسبت به ChatGPT بهتر، مانند توانایی هوش مصنوعی برای تعامل آنلاین مستقل، فراهم می‌کند. هوش مصنوعی می‌تواند توانایی ایجاد حساب‌ها، ارسال محتوا، تولید محتوای جعلی، تظاهر به انسان بودن آنلاین یا تقویت الگوریتمی محتوا را در مقیاس وسیع داشته باشد. این خطرات زیادی را باز می کند. شما می توانید این را به عنوان یک مشکل “جعل کننده دیجیتال” در نظر بگیرید، جایی که تشخیص بین هوش مصنوعی پیشرفته و انسان سخت تر می شود. اعتبار شخصیتی یک راه حل بالقوه برای آن مشکل است.

نوران سلیمان: چنین قابلیت‌های پیشرفته‌ای هوش مصنوعی می‌تواند به بازیگران بد در اجرای حملات در مقیاس بزرگ یا انتشار اطلاعات نادرست کمک کند. اینترنت می‌تواند پر از هوش مصنوعی باشد که در حال اشتراک‌گذاری مجدد محتوا از انسان‌های واقعی برای اجرای کمپین‌های اطلاعات نادرست هستند. پیمایش در اینترنت و به طور خاص رسانه های اجتماعی سخت تر می شود. می توانید تصور کنید که از اعتبار شخصیتی برای فیلتر کردن محتوای خاص و تعدیل محتوا استفاده کنید روی فید رسانه های اجتماعی شما یا میزان اعتماد اطلاعاتی که به صورت آنلاین دریافت می کنید را تعیین کنید.

س: اعتبار شخصیتی چیست و چگونه می توانید از ایمن بودن چنین اعتباری اطمینان حاصل کنید؟

جنوب: مدارک شخصیتی به شما این امکان را می دهد که بدون افشای هیچ چیز دیگری در مورد هویت خود ثابت کنید که انسان هستید. این اعتبارنامه‌ها به شما امکان می‌دهد اطلاعاتی را از نهادی مانند دولت بگیرید، که می‌تواند تضمین کند که شما انسان هستید، و سپس از طریق فناوری حفظ حریم خصوصی، به شما اجازه می‌دهد این واقعیت را بدون اشتراک‌گذاری اطلاعات حساس درباره هویت خود ثابت کنید. برای به دست آوردن اعتبار شخصیتی، باید شخصاً حاضر شوید یا با دولت رابطه داشته باشید، مانند شماره شناسه مالیاتی. یک جزء آفلاین وجود دارد. شما باید کاری را انجام دهید که فقط انسان ها می توانند انجام دهند. به عنوان مثال، هوش مصنوعی نمی تواند در DMV ظاهر شود. و حتی پیشرفته‌ترین AIها نمی‌توانند رمزنگاری را جعل کنند یا آن را بشکنند. بنابراین، ما دو ایده را با هم ترکیب می‌کنیم – امنیت که از طریق رمزنگاری داریم و این واقعیت که انسان‌ها هنوز دارای قابلیت‌هایی هستند که هوش مصنوعی از آن‌ها برخوردار نیستند – تا تضمین‌های واقعاً قوی مبنی بر اینکه شما انسان هستید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  پد لمسی مبتنی بر دهان افراد مبتلا به فلج را قادر می سازد تا با رایانه تعامل داشته باشند

سلیمان: اما اعتبار شخصیتی می تواند اختیاری باشد. ارائه دهندگان خدمات می توانند به افراد اجازه دهند انتخاب کنند که آیا می خواهند از یکی استفاده کنند یا نه. در حال حاضر، اگر مردم فقط بخواهند با افراد واقعی و تایید شده آنلاین ارتباط برقرار کنند، هیچ راه معقولی برای انجام آن وجود ندارد. و فراتر از تولید محتوا و صحبت با مردم، در برخی مواقع عوامل هوش مصنوعی نیز اقداماتی را انجام خواهند داد روی از طرف مردم اگر قرار است چیزی را به صورت آنلاین بخرم، یا در مورد معامله ای مذاکره کنم، شاید در این صورت می خواهم مطمئن باشم که با نهادهایی که دارای اعتبار شخصیتی هستند تعامل دارم تا مطمئن شوم که قابل اعتماد هستند.

جنوب: اعتبار شخصیتی ایجاد می شود روی بالای یک زیرساخت و مجموعه‌ای از فناوری‌های امنیتی که برای دهه‌ها در اختیار داشته‌ایم، مانند استفاده از شناسه‌هایی مانند حساب ایمیل برای ورود به سرویس‌های آنلاین، و آنها می‌توانند مکمل روش‌های موجود باشند.

س: برخی از خطرات مرتبط با اعتبار شخصیتی چیست و چگونه می توانید این خطرات را کاهش دهید؟

سلیمان: یک خطر ناشی از روش اجرای اعتبارنامه های شخصیتی است. نگرانی در مورد تمرکز قدرت وجود دارد. فرض کنید یک نهاد خاص تنها صادر کننده است، یا سیستم به گونه ای طراحی شده است که تمام قدرت به یک نهاد داده می شود. این می‌تواند نگرانی‌های زیادی را برای بخشی از جمعیت ایجاد کند – شاید آنها به آن نهاد اعتماد ندارند و احساس نمی‌کنند که ارتباط با آنها امن است. ما باید اعتبارنامه های شخصیتی را به گونه ای اجرا کنیم که مردم به صادرکنندگان اعتماد کنند و اطمینان حاصل کنند که هویت افراد برای حفظ حریم خصوصی کاملاً از اعتبار شخصیتی آنها جدا می ماند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  یک رویکرد داده محور برای انتخاب بهتر

جنوب: اگر تنها راه برای به دست آوردن اعتبار شخصیتی این است که به طور فیزیکی به جایی بروید تا ثابت کنید انسان هستید، اگر در یک محیط سیاسی-اجتماعی هستید که رفتن به آن مکان فیزیکی دشوار یا خطرناک است، می تواند ترسناک باشد. این می‌تواند مانع از این می‌شود که برخی از افراد توانایی اشتراک‌گذاری پیام‌های خود را به صورت آنلاین به روشی بدون محدودیت داشته باشند، که احتمالاً آزادی بیان را خفه می‌کند. به همین دلیل مهم است که انواع مختلفی از صادرکنندگان مدارک شخصیتی داشته باشید و یک پروتکل باز برای اطمینان از حفظ آزادی بیان داشته باشید.

سلیمان: مقاله ما در تلاش است تا دولت‌ها، سیاست‌گذاران، رهبران و محققان را تشویق کند تا منابع بیشتری را در اعتبارنامه‌های شخصیتی سرمایه‌گذاری کنند. ما به محققان پیشنهاد می‌کنیم که جهت‌های اجرایی مختلف را مطالعه کنند و تأثیرات گسترده‌تری را که اعتبار شخصیتی می‌تواند داشته باشد، بررسی کنند. روی جامعه ما باید مطمئن شویم که خط‌مشی‌ها و قوانین درستی درباره روش اجرای اعتبارنامه‌های شخصیتی ایجاد می‌کنیم.

جنوب: هوش مصنوعی بسیار سریع حرکت می کند، مطمئناً بسیار سریعتر از سرعتی که دولت ها با آن سازگار می شوند. زمان آن فرا رسیده است که دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ به این فکر کنند که چگونه می‌توانند سیستم‌های دیجیتالی خود را به گونه‌ای تطبیق دهند که آماده باشند ثابت کنند که فردی انسان است، اما به گونه‌ای که حفظ حریم خصوصی و ایمن باشد، بنابراین ما می‌توانیم زمانی که به یک توافق رسیدیم آماده باشیم. آینده ای که در آن هوش مصنوعی این قابلیت های پیشرفته را دارد.


منبع: https://news.mit.edu/1403/3-questions-proving-humanity-online-0816

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-08-17 14:47:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید