وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

4 اصل طراحی وب که راه اندازی مجدد هالیوود می تواند به ما بیاموزد

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


4 اصل طراحی وب که راه اندازی مجدد هالیوود می تواند به ما بیاموزد

حداقل یک بار در روز، یک طراح در جایی در جهان به چیزی که ماه ها یا سال ها پیش ساخته شده است نگاه می کند. در صورت عدم موفقیت، برخی از مدیران این ایده روشن را دریافت خواهند کرد که می توانند نشان خود را بگذارند روی یک شرکت و جهان با تغییر چیزی که از قبل وجود دارد، به جای ساختن چیزی جدید. یک یا هر دوی این افراد ممکن است این نوع خارش را در پشت سر خود داشته باشند که با احساس نارضایتی و هدف نامشخص همراه است. خارش بیشتر می‌شود، نارضایتی بیشتر می‌شود، و هدف شروع به شکل‌گیری می‌کند تا زمانی که یک روز کلمات را به زبان بیاورند: من فکر می‌کنم باید وب‌سایت خود را دوباره طراحی کنیم (و/یا یک کینگ کونگ فیلمی که تمرکز دارد روی شخصیت های انسانی). طراحی مجدد سایت بی شباهت به راه اندازی مجدد یک فیلم یا برنامه تلویزیونی نیست. آنها هر دو تلاش‌های خلاقانه بسیار پیچیده‌ای هستند که سعی می‌کنند مخاطبان موجود را جذب کنند و در عین حال مخاطب جدیدی را نیز جذاب کنند. آنها همچنین هر دو مملو از خطرات هستند، زیرا در حالی که یک طراحی مجدد یا راه اندازی مجدد خوب می تواند زندگی را به چیزی که قدیمی شده است بازگرداند، آنها همچنین می توانند به سختی شکست بخورند. ما به عنوان طراح این فرصت را داریم که از موفقیت ها و شکست های هالیوود درس بگیریم. این مقایسه یک به یک نیست، اما شباهت های کافی برای انجام چند مشاهدات وجود دارد:

1. شما باید بدانید که آیا کسی این را می‌خواهد

برخی از افراد ممکن است ندانند که نسخه اصلی مومیایی در واقع در سال 1932 ساخته شد و بوریس کارلوف افسانه ای در آن بازی کرد. برندان فریزر در سال 1999، بیش از شصت سال بعد، دوباره جذابیت خود را به داستان آورد. در طول شصت سال خیلی چیزها ممکن است اتفاق بیفتد، از جمله یک جنگ جهانی، چند جنگ دیگر، اختراع کامپیوتر آنطور که ما می شناسیم، و اختراع طراحی مجدد وب سایت ها به عنوان یک مفهوم. بنابراین، هنگامی که فیلم 1999 ظاهر شد، در دنیایی که عملا دنیای جدیدی بود به نمایش درآمد. ستاره ها دوست داشتنی بودند، نفوذ ایندیانا جونز آن را از نسل قبلی خود متمایز کرد، اما همان حس ماجراجویی را با چند لحظه واقعاً ترسناک حفظ کرد. دنیا برای آن آماده بود.

و سپس در سال 2017، شخصی تصمیم گرفت راه اندازی مجدد شود مومیایی دوباره با نگاهی به خلق یک سری جدید از فیلم های هیولا. اما با وجود استعدادی که در آن وجود داشت، در بهترین حالت، فیلمی بی‌درخش بود، و مردم می‌توانستند قلب‌هایی را که به نسخه برندان فریزر وارد شده بود، به راحتی به خاطر بیاورند، و این مقایسه به فیلم جدید لطمه زد. دنیا برای آن آماده نبود. خیلی سریع رفتن صدمه دیده مومیایی حق رای دادن، و حتی من را شروع نکنید روی همه ی مرد عنکبوتی راه اندازی مجدد این مسخره بود اگر قصد دارید سایت خود را دوباره طراحی کنید، این کار را زود انجام ندهید. و هنگامی که به آن نزدیک می شوید، مطمئن شوید که در واقع چیزی را که مردم می خواهند سر میز آورده است. صحبت از اینکه…

2. شما باید بدانید که چه چیزی نسخه اصلی را خاص کرده است

بیایید نگاهی به فراخوان کل، مثلا. اصلی یک بازی علمی تخیلی سرگرم کننده بود که تفسیر اجتماعی سبک، حماقت و آرنولد بودن آرنولد را با هم ترکیب می کرد. آرنولد را با ستاره ای با کاریزمای کمتر جایگزین کنید، و فیلم احمقانه از بین می رود. حماقت را از بین ببرید، و این یک فیلم اکشن علمی تخیلی عمومی است. هنوز هم برای زمان خود خوب بود، احتمالا، اما احتمالاً به اندازه اکنون محبوب نیست.

recall-sized

بازسازی سال 2012 نتوانست آرنولد را بازگرداند، و به همان اندازه که کالین فارل و بقیه بازیگران خوب بودند، نمی‌توانستند فیلم را به تنهایی تحمل کنند. آن حماقت لذت بخش نیز از بین رفت و با لمس های سبک طعنه جایگزین شد. تفسیر اجتماعی ملایم هنوز وجود داشت، اما آنقدر سطحی بود که به راحتی رد می شد. آنها فرمولی را انتخاب کردند که جواب داد و حداقل دو سوم آن را حذف کردند. قبل از اینکه یک وب سایت را با هدف طراحی مجدد آن لمس کنید، می خواهید بدانید که چرا مردم اصلاً آن را دوست دارند. این به معنای تحقیق کاربر و در واقع صحبت با کاربران است. خدا می داند که اگر از طرفداران فیلم اصلی نظرسنجی می کردند، ممکن بود بخشی از جذابیت آن را دست نخورده حفظ کنند.

3. مخاطب شما ممکن است تغییر کند

مردم معمولاً چیزهای یکسانی را برای تمام زندگی خود نمی خواهند. زمان، افراد و احساسات تغییر می کند. جدید را بردارید گمشده در فضا سلسله روی نتفلیکس. نسخه اصلی در سال 1965 شروع شد، تنها یک سال قبل از نسخه اصلی پیشتازان فضا راه اندازی شد. این برنامه تلویزیونی و پویایی خانواده را نشان می داد که در زمان خود قابل قبول بود. و بنابراین جای تعجب نیست که بیشتر از آینده نگر دوام آورد پیشتازان فضا.

سری جدید نمی توان تکیه کرد روی آن پویایی های خانواده مسن تر مخاطبان انتظار دارند درام علمی تخیلی‌شان کمی بیشتر باشد، رویکردی واقع‌گرایانه‌تر و ظریف‌تر به شخصیت‌ها داشته باشند، و پسر، اوه پسر، ربات را تغییر داد. دکتر اسمیت هم همینطور. مخاطبان (مخصوصاً مشتریان نتفلیکس) همچنین انتظار دارند که شخصیت‌های متنوع تری داشته باشند، و این چیزی است که آنها به دست می آورند.

اندازه از دست رفته

در مجموع، این یک راه اندازی مجدد نسبتاً موفق است که مفهوم اصلی نمایش را با انتظارات تغییر یافته مخاطبانش ترکیب می کند. آیا باید در اینجا قیاسی با طراحی مجدد وب سایت انجام دهم؟ خوب من می گویم: پایگاه کاربری شما از زمان راه اندازی سایت شما چگونه تغییر کرده است؟ میدونی؟ اگر این کار را نکردید، باید همین الان بفهمید.

4. مدیوم نیز ممکن است تغییر کند

با یک مفهوم به اندازه کافی محکم و یک مخاطب پایدار، می توانید کم و بیش همان داستان را بگویید. اما حتی پس از آن، رسانه تغییر خواهد کرد. در اینجا به تکرارهای متعدد می رسیم جیمز باند. آنها از نظر فنی به عنوان “راه‌اندازی مجدد” به حساب نمی‌آیند، اما هی… آنها نظر من را نشان می‌دهند. چه کسی نمی‌خواهد در زمان نیاز نرم، پیچیده و خطرناک باشد؟ زمان باند ممکن است یک روز فرا برسد، اما در حال حاضر، حماسه ادامه دارد.

تغییر اندازه اوراق قرضه

با این حال، روش ساخت فیلم های جیمز باند، از نقطه نظر فنی، اغلب تغییر کرده است. مجبور بود. با پیشرفت‌های فناوری، اصلاحات در داستان‌گویی سینمایی و تغییرات فرهنگی، فیلم‌های باند امروزی بسیار متفاوت از اولین فیلم‌های باند به نظر می‌رسند، در حالی که از نظر ماهیت تقریباً یکسان هستند. طراحی مجدد سایت شما لزوماً به معنای تغییر فلسفه اصلی آن نیست، اما ممکن است ارزش آن را داشته باشد که طراحی خود را با بازسازی آن با طراحی جدیدتر و اصول کدنویسی در ذهن اصلاح کنید. اگر یک طراحی هسته محکم برای کار دارید، تکرار – به جای طراحی مجدد کامل – ممکن است گزینه بهتری باشد.

(برچسب‌ها برای ترجمه) افراد اصلی را بشناسید



منتشر شده در 1403-01-04 19:08:02

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید