هرزنامه نظرات وردپرس مشکل آشنای است که صاحبان وب سایت باید با آن روبرو شوند. با انتشار نظرات اسپم روی سایت شما، بازدیدکنندگان ممکن است وب سایت شما را بی کیفیت بدانند و موتورهای جستجو ممکن است سایت شما را ناامن علامت گذاری کنند.

کاهش این نظرات اسپم برای حفظ شهرت وب سایت شما حیاتی است. این مقاله به بررسی چهار راه عملی برای جلوگیری از اسپم نظرات می پردازد روی سایت وردپرس شما

هرزنامه نظر، نظری است که توسط هرزنامه‌ها بدون ربط به محتوای شما گذاشته می‌شود و هدف آن استفاده از سایت شما به عنوان تبلیغی برای وب‌سایت خود است یا به عنوان نوعی حمله فیشینگ عمل می‌کند. ارسال‌کنندگان هرزنامه معمولاً لینک‌ها را ترک می‌کنند و باعث می‌شوند بازدیدکنندگان ناآگاه کلیک کنند روی آنها را برای افزایش رتبه موتورهای جستجو.

روش جلوگیری از اسپم نظرات وردپرس از داشبورد مدیریت

محافظت از سایت شما در برابر نظرات هرزنامه از داشبورد مدیریت شروع می شود. ما گزینه های مدیریت بخش نظرات شما را با استفاده از ویژگی های داخلی وردپرس بررسی خواهیم کرد.

اجازه نظرات کاربران ثبت شده

یکی از راه های مبارزه با کامنت های اسپم روی پست های شما برای ایجاد یک مانع اضافی برای ارسال کننده های هرزنامه است. شما می توانید این کار را تنها با اجازه دادن به کاربران ثبت نام شده برای نظر دادن انجام دهید.

  1. برای انجام این کار، را باز کنید تنظیمات منو روی شما داشبورد.
دسترسی به منوی تنظیمات on داشبورد وردپرس
  1. سپس، به بحث page.
دسترسی به تنظیمات → بحث page on  داشبورد وردپرس
دسترسی به تنظیمات → بحث page on  داشبورد وردپرس
4 روش موثر برای جلوگیری از اسپم نظرات وردپرس (افزونه، reCAPTCHA و ویژگی های داخلی) 18
  1. زیر تنظیمات نظرات دیگر بخش را بررسی کنید کاربران برای نوشتن کامنت باید ثبت نام کرده و وارد سایت شده باشند گزینه. تغییرات خود را ذخیره کنید.

تعدیل نظر را روشن کنید

مدیریت نظرات یک راه عالی برای محافظت از وب سایت شما در برابر هرزنامه است. شما می توانید نظرات را با ویژگی داخلی در وردپرس تعدیل کنید، زیرا کنترل کاملی بر نظرات ارسال شده خواهید داشت روی سایت شما.

با رفتن به گزینه تعدیل نظر را فعال کنید تنظیمات بحث و اسکرول کردن به پایین

در اینجا می‌توانید وردپرس را طوری تنظیم کنید که هر زمان نظر جدیدی وجود دارد از طریق ایمیل به شما اطلاع دهد تا بتوانید بررسی کنید که آیا نظر اسپم است یا خیر.

گزینه دیگر این است که هر نظر را قبل از ارسال دستی تأیید کنید. این را بچرخانید روی با بررسی نظر باید به صورت دستی تایید شود گزینه.

برای اینکه به کاربران تایید شده قبلی اجازه ارسال نظرات جدید بدون تایید دستی بدهید، علامت را علامت بزنید نویسنده نظر باید یک نظر قبلاً تأیید شده داشته باشد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه یک وب سایت را با SSL وردپرس ایمن کنیم: 2 روش برای راه اندازی HTTPS + خطاهای رایج
فعال کردن نویسنده نظر باید یک گزینه نظر قبلاً تأیید شده داشته باشد on وردپرس.
فعال کردن نویسنده نظر باید یک گزینه نظر قبلاً تأیید شده داشته باشد on وردپرس.
4 روش موثر برای جلوگیری از اسپم نظرات وردپرس (افزونه، reCAPTCHA و ویژگی های داخلی) 19

فهرستی از کلمات بلاک شده تهیه کنید

ممکن است نظرات اسپم را پیدا کنید روی سایت شما حاوی کلمات کلیدی خاصی است. برای صرفه جویی در زمان می توانید به طور خودکار این نظرات را در پوشه سطل زباله قرار دهید.

می‌توانید کلمات کلیدی فهرست‌شده را فهرست کنید و نظرات حاوی آن‌ها به‌طور خودکار حذف می‌شوند. کلمات را با دقت انتخاب کنید تا به طور تصادفی نظرات کاربران با نیت خوب را حذف نکنید.

زیر وردپرس بحث منو، به پایین بروید تا زمانی که کلیدهای نظر غیر مجاز گزینه. سپس آن را با کلمات کلیدی که می خواهید مسدود کنید پر کنید.

اگر نگران کلمات کلیدی خاصی هستید اما نمی‌خواهید نظرات به طور خودکار حذف شوند، می‌توانید وردپرس را طوری تنظیم کنید که هر بار که پست می‌شوند، شما را پرچم‌گذاری کند.

با استفاده از قابلیت Comment Moderation، می‌توانید کلمات کلیدی خاصی را در بخش نظرات فهرست کنید که باید قبل از ارسال آن‌ها را به صورت دستی تأیید کنید.
با استفاده از قابلیت Comment Moderation، می‌توانید کلمات کلیدی خاصی را در بخش نظرات فهرست کنید که باید قبل از ارسال آن‌ها را به صورت دستی تأیید کنید.
4 روش موثر برای جلوگیری از اسپم نظرات وردپرس (افزونه، reCAPTCHA و ویژگی های داخلی) 20

هنگام فهرست کردن کلمات کلیدی در تعدیل نظر بخش، نظرات حاوی آن کلمات به جای پوشه سطل زباله به صف تعدیل نظر می‌رود. از پیام های هرزنامه احتمالی مطلع خواهید شد و نظرات معتبر را از دست نخواهید داد.

یکی از ویژگی های کلیدی کامنت های اسپم، تعداد بالای لینک ها است. بنابراین، می‌توانید نظرات را با تعداد معینی پیوند تنظیم کنید تا قبل از ارسال به صف نظارت بروند.

نظرات را به طور کامل غیرفعال کنید

خاموش کردن بخش نظرات به طور بالقوه باعث از دست دادن اطلاعات ارزشمند یا سؤالات بازدیدکنندگان می شود. با این حال، این گزینه هرگونه امکان نمایش پیام های اسپم را از بین می برد روی وبسایت شما.

به یاد داشته باشید که این گزینه افراد را از نظر دادن محدود می کند. همچنین در صورت تمایل می توانید تمام نظرات را حذف کنید.

تنظیم غیرفعال کردن بخش نظرات.
تنظیم غیرفعال کردن بخش نظرات.
4 روش موثر برای جلوگیری از اسپم نظرات وردپرس (افزونه، reCAPTCHA و ویژگی های داخلی) 21

برای غیرفعال کردن کامل نظرات، به پایین بروید روی را بحث page تا زمانی که تنظیمات پیش فرض پست بخش. سپس، را از حالت انتخاب خارج کنید به افراد اجازه دهید نظرات خود را ارسال کنند روی پست های جدید گزینه.

توجه داشته باشید که افراد همچنان می توانند نظر بدهند روی پست های منتشر شده قبلی شما برای غیرفعال کردن نظرات برای ورودی های قبلی خود، باید تنظیمات هر پست منتشر شده را به صورت جداگانه تغییر دهید.

بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
4 روش موثر برای جلوگیری از اسپم نظرات وردپرس (افزونه، reCAPTCHA و ویژگی های داخلی) 22

روش استفاده از CAPTCHA برای جلوگیری از ارسال نظرات اسپم وردپرس

بسیاری از نظرات هرزنامه توسط ربات ها باقی می ماند، به همین دلیل است که CAPTCHA می تواند یک ابزار عالی برای شما باشد. CAPTCHA یک فرم یا سوال ایجاد می کند تا ثابت کند کاربر یک ربات نیست. با استفاده از افزونه وردپرس می توانید CAPTCHA را به سایت وردپرس خود اضافه کنید.

یکی از بهترین گزینه های موجود استفاده از آن است Google reCAPTCHA. کاربران وردپرس ممکن است خواندن حروف و اعداد مبهم یا انتخاب تصاویر را بسیار مشکل ساز بدانند.

هنگام پیاده سازی Google reCAPTCHA در وردپرس، کاربران فقط باید کادری را علامت بزنند که تأیید می کند انسان هستند. با این حال، اگر ترافیک مشکوکی پیدا کند، مجموعه‌ای از تصاویر را ارائه می‌کند که باید ابتدا شناسایی کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب وردپرس در 3 مرحله ساده

را reCAPTCHA توسط BestWebSoft افزونه را می توان از آن دانلود کرد داشبورد → پلاگین ها.

پلاگین reCaptcha by BestWebSoft
پلاگین reCaptcha by BestWebSoft
4 روش موثر برای جلوگیری از اسپم نظرات وردپرس (افزونه، reCAPTCHA و ویژگی های داخلی) 23

چگونه با استفاده از یک افزونه اسپم وردپرس را متوقف کنیم

با نصب افزونه ضد هرزنامه می توانید هرزنامه کامنت را راحت تر در وردپرس متوقف کنید. در اینجا چند گزینه عالی وجود دارد:

Akismet

حفاظت از هرزنامه Akismet یک افزونه رایگان است که توسط اتوماتیک. این افزونه تمام نظرات را بررسی می کند و مواردی را که به نظر اسپم هستند فیلتر می کند.

از آنجایی که نظرات هرزنامه معمولا حاوی چندین لینک هستند، Akismet URL را در بدنه نظر نشان می دهد تا پیوندهای پنهان یا گمراه کننده را نشان دهد. مدیران همچنین می توانند تعداد نظرات تایید شده برای هر کاربر را برای صرفه جویی در زمان مشاهده کنند.

افزونه حفاظت از هرزنامه Akismet
افزونه حفاظت از هرزنامه Akismet
4 روش موثر برای جلوگیری از اسپم نظرات وردپرس (افزونه، reCAPTCHA و ویژگی های داخلی) 24

غیرفعال کردن نظرات

قبلاً توضیح دادیم که می توانید از ویژگی داخلی وردپرس استفاده کنید و نظرات را غیرفعال کنید روی را بحث page. با این حال، غیرفعال کردن نظرات، بخش نظرات را برای پست‌های منتشر شده قبلی خاموش نمی‌کند.

برای بستن کامل نظرات می توانید از افزونه غیرفعال کردن نظرات وردپرس استفاده کنید روی همه پست های شما علاوه بر این، شما می توانید به صورت جداگانه انتخاب کنید که کدام پست، page، یا فایل رسانه ای باید به نظرات بازدیدکنندگان اجازه دهد.

افزونه نظرات را غیرفعال کنید
افزونه نظرات را غیرفعال کنید
4 روش موثر برای جلوگیری از اسپم نظرات وردپرس (افزونه، reCAPTCHA و ویژگی های داخلی) 25

روش استفاده از فایروال برنامه وب برای جلوگیری از نظرات اسپم وردپرس

فایروال برنامه های کاربردی وب (WAF) زیرا Cloudflare با نظارت بر ترافیک HTTP بین یک برنامه وب و اینترنت به محافظت از برنامه های کاربردی وب کمک می کند. از وب سایت و وردپرس شما محافظت می کند host با فیلتر کردن و مسدود کردن تمام ترافیک و ربات های پراکسی بد.

از آنجایی که نظرات اسپم معمولاً توسط ربات‌های اسپم با الگوهای ترافیکی مشکوک ایجاد می‌شوند، می‌توانید با جلوگیری از بازدید کامل ربات‌ها از سایت خود، این نظرات ناخواسته را کاهش دهید.

نتیجه

کاهش نظرات اسپم برای حفظ اعتبار وب سایت شما حیاتی است. در این مقاله راه های موثر و کاربردی برای جلوگیری از کامنت های اسپم را بررسی کرده ایم. در اینجا یک جمع بندی سریع آمده است:

  • استفاده از ویژگی های داخلی وردپرس با این ویژگی داخلی مراقب بخش نظرات خود باشید.
  • Google reCAPTCHA را فعال کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ هرزنامه اجازه ارسال نظر با استفاده از این روش امنیتی را ندارد.
  • یک افزونه وردپرس نصب کنید. یک افزونه ضد هرزنامه شخص ثالث را دانلود و فعال کنید تا نظارت بخش نظرات را خودکار کنید روی وبسایت شما.

اگر می خواهید در مورد بهبود بیشتر وب سایت وردپرس خود اطلاعات بیشتری کسب کنید، ما یک آموزش فقط برای آن آماده کرده ایم.

در نهایت اگر سوال یا پیشنهاد دیگری دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

روش های بیشتر عیب یابی وردپرس را کشف کنید

اشکال زدایی وردپرس
روش تعمیر لینک های شکسته در وردپرس
وردپرس هک شده
خطای HTTP وردپرس