وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

4 فناوری پیشرفته برای افزایش سرعت سایت شما

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


4 فناوری پیشرفته برای افزایش سرعت سایت شما

اینترنت به طور مداوم در حال پیشرفت است و سرعت آن معیار اصلی پیشرفت و یک سوال کلیدی برای اکثر توسعه دهندگان وب است. مقاله قبلی WebdesignerDepot در سال 2016 چقدر کند است؟ نیاز به تمرکز را برجسته کرد روی سرعت، بنابراین we تصمیم گرفت چند ویژگی را ارائه دهد که به سایت شما کمک می کند در سال 2016 رتبه بندی کند.

HTTP/2

HTTP/2 که در ماه می 2015 منتشر شد و از نیمه دوم سال 2015 پشتیبانی می‌شود، نسخه جدیدی از پروتکل وب جهانی است.

پیشرفت اصلی توانایی پوشش چندین درخواست در یک اتصال واحد است. این توانایی مالتی پلکس نام دارد و برای طراحان وب انقلابی است. تکنیک هایی مانند جن یا URI های داده دیگر موثر نخواهد بود

HTTP/1 هنگام بارگیری یک تصویر بزرگ به جای چندین کوچک ، کارآمدتر بود زیرا قادر به پوشش چندین درخواست همزمان نبود. در نسخه جدید به این موضوع توجه شده است.

HTTP/2 همچنین هدرها را قبل از ارسال داده‌های درخواستی فشرده می‌کند که انتقال را ساده می‌کند. در نهایت، نسخه جدید مانند نسخه قبلی باینری است و متنی نیست.

نتیجه افزایش عملکرد تا 50٪ است. می توانید تفاوت را آزمایش کنید اینجا.

دشوارترین چیز در مورد انتقال به HTTP/2 ممکن است اصلا HTTP/2 نباشد. حتی اگر HTTP/2 مستقیماً به یک وب سایت ایمن نیاز ندارد، مرورگرها فقط از طریق SSL از آن پشتیبانی می کنند.

بنابراین اولین قدم شما به سمت HTTP/2 باید گواهی SSL باشد.

پس از دریافت گواهی، HTTP/2 را پیاده سازی کنید روی تنها در صورتی امکان پذیر است که سرور خود را مدیریت کنید. در غیر این صورت، همه چیز بستگی دارد روی میزبانی وب یا شرکت میزبان سرور شما.

مطابق با W3Techs، در حال حاضر تنها حدود 7 درصد از HTTP/2 استفاده می کنند.

گواهی SSL

به زبان ساده، گواهینامه های SSL ارتباط بین سرور و کلاینت را رمزگذاری می کنند. دریافت گواهی آسان‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید و می‌توانید با Let’s Encrypt یک گواهی را به صورت رایگان دریافت کنید.

بیایید Encrypt یک مرجع صدور گواهینامه جدید است که بتا عمومی را در اواسط آوریل 2016 ترک کرد. هدف از رمزگذاری ، از بین بردن کلیه فرآیندهای دستی مورد نیاز برای دریافت گواهینامه است. با Let’s Encrypt، کل process خودکار است و فقط چند دقیقه طول می کشد.

می توانید از طریق ارائه دهنده میزبانی وب خود گواهی دریافت کنید. برای کسانی که سرور خود را مدیریت می کنند، این مقاله آموزش گام به گام نصب را ارائه می دهد.

بروتلی

بروتلی یک الگوریتم فشرده سازی جدید است که پاییز گذشته توسط گوگل معرفی شد. به طور کلی، الگوریتم های فشرده سازی اندازه داده های منتقل شده را کاهش می دهند.

گوگل گزارش داد که در مقایسه با راه حل های فعلی، Brotli 20-26٪ نسبت فشرده سازی بهتری ارائه می دهد. در نتیجه، شما می توانید حدود 40 درصد از ترافیک خود را ذخیره کنید روی فایل های HTML و حدود 25 درصد روی CSS و جاوا اسکریپت.

در حال حاضر، Brotli فقط توسط کروم و فایرفاکس پشتیبانی می شود، مرورگرهای دیگری که به زودی دنبال می شوند.

در مورد سرورها، سرورهای اصلی مانند Nginx، Apache و Node.js نیاز به نصب بسته دارند. در حال حاضر هیچ سروری Brotli را به صورت پیش فرض ارائه نمی دهد.

CDN

شبکه تحویل محتوا مجموعه ای از سرورها در سراسر جهان است. این سرورها حاوی کپی هایی از محتوای سایت شما (تصاویر، فیلم ها، نرم افزارها و غیره) هستند. در صورت دسترسی، داده‌های شما از سروری که به بازدیدکننده نزدیک‌تر است بارگیری می‌شود و بنابراین بارگیری کلی در همه جا بسیار سریع‌تر است. روی سیاره.

یکی دیگر از مزیت های بزرگ این است که قابلیت اطمینان سایت شما بهبود یافته است. از آنجا که محتوا در اطراف ده ها سرور پخش می شود ، سرور میزبانی وب شما از بخش قابل توجهی از ترافیک صرفه جویی می شود و بنابراین بهتر از خراب شدن محافظت می شود.

نتیجه این است که یک وب سایت سریعتر بارگذاری می شود (روی متوسط) 50٪. معمولا حتی بیشتر.

(برچسب‌ها برای ترجمه



منتشر شده در 1403-01-11 12:49:03

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید