وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

5 مرحله برای اجرای موفقیت آمیز پروژه های طراحی وب

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


5 مرحله برای اجرای موفقیت آمیز پروژه های طراحی وب

همانطور که با یک وب سایت به خط پایان نزدیک می شوید، آیا مشتری شما آن را به همان وضوحی که شما می بینید می بیند؟ یا هنوز در حال تزلزل هستند روی انتخاب های طراحی و کپی حتی زمانی که در مراحل نهایی QA هستید، یا در مورد ویژگی های اضافی صحبت می کنید که آنها می خواهند “روزی” به سایت اضافه کنند؟ مگر اینکه به ازای هر ساعتی که در یک وب‌سایت می‌گذارید، دستمزد دریافت کنید – و دستمزد خوبی دریافت کنید، باید مایل باشید که یک نقطه توقف نهایی را اعمال کنید. اگر این کار را نکنید، مشتری شما بدون شک «در مورد این چیست؟ یا این؟” تا زمانی که به آنها اجازه دهید بازی کنید. و شما نمی توانید این کار را انجام دهید. شما مشتریان دیگری دارید که وب سایت های آنها شایسته توجه شما هستند. همانطور که شما یک onboarding ایجاد کرده اید process برای شروع هموار یک پروژه وب سایت جدید، باید همین کار را با offboarding انجام دهید process.

مرحله 1: پرداخت نهایی خود را جمع آوری کنید

زمانی که مشتری تأیید شما را صادر کرد روی وب‌سایت تمام‌شده، شما آن را به صورت زنده اجرا می‌کنید. پس از چند آزمایش نور برای تأیید اینکه همه چیز خوب است روی دامنه زنده، زمان شروع offboarding است process. این کار را با ارسال آخرین فاکتور انجام خواهید داد. بهتر از آن، نرم افزار صورتحساب شما باید به طور خودکار پیکربندی شود تا پس از رسیدن به نقطه عطف نهایی پروژه، این کار را انجام دهد. ابزار مورد علاقه من برای انجام این کار با آن است و شرکت.

این به این دلیل است که شما می توانید همه چیز را در اینجا انجام دهید:

  • ایجاد یک پیشنهاد؛
  • ارسال قرارداد؛
  • زمان خود را پیگیری کنید.
  • فاکتورها را ارسال کنید.

از آنجا که هر یک از این عناصر در یک مکان وجود دارند، تنظیم و زمان‌بندی صورتحساب‌ها بر اساس آن است روی انجام نقاط عطف پروژه شما (از جمله تاریخ راه اندازی) واقعاً آسان است. حرکت نکن روی به مراحل بعدی بروید تا زمانی که سررسید پرداخت را دریافت کنید. اجازه دادن به مشتری بیش از هفت روز پس از پایان پروژه بدون پرداخت نهایی به سادگی از او دعوت می کند تا از شما بخواهد که کار بیشتری انجام دهید.

مرحله 2: ایمیل جمع بندی را ارسال کنید

پس از تایید دریافت پرداخت، یک ایمیل کامل به مشتری خود ارسال کنید. این نباید طولانی باشد. هدف این است که آنها را وادار کنیم تا در اسرع وقت تماس پایانی را برنامه ریزی کنند. چیزی شبیه به این باید کار کند:

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  برای میزبانی تجارت الکترونیک به چه چیزی نیاز دارم؟

با سلام، (نام مشتری)!
می خواستم از شما به خاطر فرصتی که برای ساخت این وب سایت برای (نام شرکت) فراهم کردید تشکر کنم. امیدوارم شما هم مثل من از آن راضی باشید!
می‌دانم که اکنون که این وب‌سایت را دارید، هیجان‌زده هستید که این وب‌سایت را برای شما کار کند، اما من فقط چند چیز دارم که می‌خواهم در پایان به شما نشان دهم.
وقتی لحظه ای فرصت دارید، لطفاً به سراغ من بروید Calendly و یک جلسه جمع بندی 15 دقیقه ای را برای مدتی در این هفته برنامه ریزی کنید.
در طول این تماس، من به شما یک تور پشت صحنه از وب سایت شما می پردازم و به شما نشان می دهم که چگونه محتوای خود را ویرایش کنید. پس از آن، من اعتبار ورود به سیستم مورد نیاز برای مدیریت وب سایت خود را همراه با تمام دارایی های طراحی شما ارسال می کنم.
به زودی صحبت می کنیم.

همانطور که در پیام بالا اشاره کردم Calendly ابزاری است که من برای ساده کردن برنامه ریزی خود با مشتریان استفاده می کنم.

Calendly

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک رویداد ایجاد کنید (مانند “Client Offboarding” یا “Client Onboarding”)، در دسترس بودن خود را تنظیم کنید، و سپس پیوند را برای مشتریان خود ارسال کنید تا زمانی را که آزاد هستید انتخاب کنند. این زندگی را بسیار ساده تر می کند.

مرحله 3: تماس تصویری پایانی را انجام دهید

این تماس نهایی با مشتری شما باید از طریق ویدیو یا حداقل اشتراک‌گذاری صفحه انجام شود. برای این، من پیشنهاد می کنم استفاده کنید بزرگنمایی.

بزرگنمایی

مثال بالا روش برقراری تماس های offboarding خود را با مشتریان وردپرس نشان می دهد. من وارد وب‌سایت آنها می‌شدم و سپس جهت‌گیری تمام زمینه‌های کلیدی را که باید بدانند به آنها ارائه می‌دادم. من به آنها نشان می دهم که چگونه یک پست ایجاد کنند، چگونه یک پست ایجاد کنند page، و تفاوت بین این دو را توضیح دهید. همچنین مناطق مهمی مانند پوشه رسانه، ناحیه مدیریت کاربران و شاید چند مورد دیگر را به آنها نشان می‌دهم. این تماس «آموزشی» متعلق به شماست که هر طور دوست دارید انجام دهید. فقط مطمئن شوید که مشتری با اطمینان از اینکه کنترل را از شما می گیرد، دور می شود.

مرحله 4: قطعات باقیمانده را تحویل دهید

وب سایت تمام شده است، شما پرداخت را دریافت کرده اید و تماس نهایی را با مشتری خود داشته اید. اکنون زمان تحویل قطعات باقیمانده ای است که مدیون آنها هستید.

ورود به سیستم – اگر حسابی از ابتدا ایجاد کرده اید (مثلاً وردپرس، میزبانی وب، رسانه های اجتماعی و غیره)، اعتبار ورود به سیستم را ارسال کنید.

راهنمای سبک – آیا یک راهنمای سبک برای مشتری ایجاد کردید؟ آن را در یک PDF با ظاهر حرفه ای بسته بندی کنید و در صورتی که تصمیم به همکاری با طراح دیگری در آینده گرفتند، آن را ارسال کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  Net vs Com: انتخاب پسوندهای دامنه مناسب

دارایی های طراحی – از نو، روی به احتمال زیاد آنها با شخص دیگری کار می کنند، می خواهید دارایی های طراحی را که ایجاد کرده اید در قالب های اصلی آنها ارسال کنید.

مجوزها – ممکن است در طول این پروژه به دارایی‌های خاصی مانند عکس‌های استوک یا الگوهای طراحی مجوز داده باشید. اگر اینطور است، باید برای مجوزها (اگر قبلاً این کار را نکرده اید) صورتحساب بفرستید و اکنون مالکیت را به آنها منتقل کنید. در حالی که می‌توانید این موارد را قبل از تماس نهایی ارسال کنید، خطر این را دارید که مشتریان مواد را بگیرند و فرار کنند… فقط ماه‌ها بعد ظاهر می‌شوید و می‌خواهید بدانید همه این چیزها چیست، قرار است با چه کاری انجام دهند. آن را، و تعجب که آیا شما زمان برای راه اندازی آنها را در وب سایت اکنون. یا هیچ یک از آن‌ها را باز نمی‌کنند و ماه‌ها بعد به شما پیام می‌دهند و فوراً خواستار دسترسی به سایت، فایل‌ها و غیره می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، به وضوح همه چیز را برچسب بزنید و آن را در یک اشتراک‌گذاری ارسال کنید. دراپ باکس پوشه

دراپ باکس

حتی اگر پیوند پوشه Dropbox را در هر زمانی از دست بدهند، مجبور نیستید همه چیزهای آنها را دوباره بسته بندی کنید. شما به سادگی می توانید لینک را از انتهای خود بگیرید و دوباره ارسال کنید.

مرحله 5: پیگیری در 60 روز

یک یادآوری در قالب مدیریت پروژه خود تنظیم کنید تا 60 روز پس از پایان کار، مشتریان وب سایت را پیگیری کنید. این به آنها زمان کافی برای نشستن با وب سایت می دهد و یا:

  • با استفاده از آن بسیار راحت باشید.
  • متوجه باشید که کار زیاد است.

در هر صورت، بهتر است بررسی کنید.

اگر آنها به خوبی از وب سایت مراقبت می کنند و استفاده از آن برای تبلیغ کسب و کارشان، عالی است. این ایمیل صرفاً به عنوان یادآوری خواهد بود که شما متحد مورد اعتماد آنها باقی می‌مانید و اگر آنها به چیزی نیاز داشته باشند، اینجا هستید.

و اگر از آن مراقبت نمی کنند، این یک فرصت عالی برای ارائه کمک شما در ارائه پشتیبانی (پرداخت) و نگهداری است.

به پایان رساندن پروژه ها با فرآیند Offboarding

اگر از همان ابتدا در تعیین انتظارات از مشتری خود به خوبی انجام داده اید، پایان دادن به یک پروژه مشکلی ندارد. سپس دوباره، می دانید که مشتریان چگونه می توانند به دست آورند. آن‌ها از داشتن یک وب‌سایت در حال حاضر آنقدر هیجان‌زده هستند که نمی‌توانند از تصور احتمالات دست بردارند. با این حال، تا زمانی که آنچه را که آنها برای آن پرداخت کرده‌اید، تحویل داده‌اید، هیچ تعهدی ندارید که این پروژه را برای سرگرم کردن آن ایده‌ها باز نگه دارید، مگر اینکه قرارداد جدیدی با شما شروع کنند. از این چک لیست offboarding استفاده کنید تا مطمئن شوید که هر یک از پروژه های طراحی وب خود را قوی و قوی می دهید نهایی تا حد امکان نزدیک

تصویر شاخص از طریق Unsplash.

(برچسب‌ها برای ترجمه مشتریان شما دارایی نیستند



منتشر شده در 1403-01-02 08:20:02

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید