وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

5 نکته برای تمیز کردن پس از یک پروژه طراحی

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


5 نکته برای تمیز کردن پس از یک پروژه طراحی

همانطور که هر بچه ای می داند، ساختن چیزهای جالب بخش سرگرم کننده است. شما dump همه اسباب بازی های شما روی طبقه، و آنها را مرتب کنید تا زمانی که آنچه را که می خواهید پیدا کنید، و همه آن را با هم برای ساخت یک سفینه فضایی یا چیزی هماهنگ کنید. این بخشی است که همه دوست دارند. اما بعد یک نفر وارد می شود تا به شما بگوید که تمام شده است. انجام شد. حالا باید دنبال خودت بیای تا بابا پا نگذارد روی یک قطعه لگو در تاریکی و فریاد زدن کلمات بد در ساعت 2 بامداد. افراد کمی از این قسمت لذت می برند. اما با بالا رفتن سن، بیشتر ما متوجه می شویم که تمیز کردن پس از کار یا بازی از مشکلات ما در مسیر نجات می یابد. طراحی وب نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر در طراحی وب تازه کار هستید (و بله، این مقاله برای تازه کارها است)، ممکن است احساس کنید که “تمام” شده اید وقتی فایل های HTML خود را روی سرور آپلود می کنید، و مشتری می گوید همه چیز عالی به نظر می رسد. و مطمئنا، فعلاً کارتان تمام شده است. یک روز مرخصی بگیرید یا حداقل یک استراحت قهوه بگیرید. با این حال، یک روز، یا شما یا شخص دیگری مجبور خواهید شد آن طرح را بردارید و دوباره با آن بازی کنید. در آن روز، شما می خواهید همه چیز را در جایی که قرار است قرار دهید کنار بگذارید…

1. لایه های خود را تمیز کنید

اگر کارهای طراحی زیادی را در هر برنامه گرافیکی انجام می دهید، خواه Sketch، Photoshop، Affinity Designer یا برخی از برنامه های Wireframing تصادفی، می خواهید مطمئن شوید که چیزها به راحتی قابل درک هستند. وقتی سریع تکرار می‌کنید، به راحتی می‌توانید به فهرست طولانی‌ای از لایه‌هایی برسید که نامی ندارند، یا پنهان شده‌اند، زیرا تصمیم گرفتید رویکرد قبلی کاملاً درست به نظر نمی‌رسد. (pullquote) وقتی سریع تکرار می‌کنید، به راحتی می‌توانید به لیست طولانی از لایه‌هایی برسید که نامی ندارند (/pullquote) مطمئن شوید که هر لایه نام‌گذاری شده است و هیچ لایه یا عنصری ندارید که ندارید. نیاز نیست. اشیاء خود را در گروه ها، گروه های لایه و پوشه سازماندهی کنید. در اینجا یک مورد بیشتر است راهنمای دقیق برای سازماندهی PSD ها، که می تواند تقریباً با هر فرمت گرافیکی دیگری سازگار شود.

2. کد خود را پاک کنید

HTML، CSS، و جاوا اسکریپت نیز می توانند به سرعت در هنگام تکرار و آزمایش اضافه شوند. شاید برخی از بیت‌های HTML را از عنصری که در پایان به آن نیاز نداشتید، رها کرده باشید. شاید شما برای آن عنصر استایل‌هایی نوشته‌اید، و فراموش کرده‌اید که آن‌ها را در آن جا گذاشته‌اید. نام‌های تصادفی کلاس‌ها قطعاً می‌توانند در زمانی که به دنبال آن نباشید روی هم انباشته شوند. کد خود را یکبار تکرار کنید تا مطمئن شوید که هیچ چیز اضافی در آنجا باقی نمی گذارید. اگر شما یک مقدار زیادی از CSS برای کار کردن (و این می تواند به راحتی اتفاق بیفتد)، ممکن است ابزاری مانند را امتحان کنید JitBit برای کمک به شما در یافتن CSS که استفاده نمی کنید.

3. فایل های خود را پاک کنید

مدیر فایل مورد نظر خود را بگیرید و مرتب سازی کنید. شاید قبل از اینکه متوجه شوید برای این پروژه به آن‌ها نیاز ندارید، چارچوبی مانند Bootstrap یا کتابخانه‌ای مانند jQuery را دانلود کرده باشید. شاید شما چند فایل برای آزمایش درست کرده باشید، اما این آزمایش ها به پایان رسیده است. صادقانه بگویم، مدیریت فایل یکی از آن کارهایی است که من همیشه آن را به تاخیر می اندازم زیرا آزاردهنده است، اما با این وجود، باید انجام شود. شما باید آن فایل های اضافی را حذف کنید. قرار دادن فایل های استفاده نشده روی سرور عمل بدی است و شما انجام ندهید می‌خواهید حدس بزنید که کدام فایل‌ها در سه سال واقعاً مهم بوده‌اند، وقتی که کم و بیش فراموش کرده‌اید چگونه همه چیز را کنار هم قرار داده‌اید.

4. گزینه های ذخیره سازی خود را در نظر بگیرید

مهدکودک‌ها، مدارس، برخی از مکانیک‌ها، مدیران انبار، و والدینی که بچه‌های زیادی دارند و پانزده سال است اسباب‌بازی‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، همگی ارزش ذخیره‌سازی با برچسب مشخص را درک می‌کنند. هیچ چیز آزاردهنده‌تر از گم شدن نیست در حالی که در پشته‌های جعبه‌ها به دنبال آن چیزی هستید که باید در جایی وجود داشته باشد. (pullquote) مردی باشید که می تواند وب سایت مشتری خود را ذخیره کند … راه خوبی برای حفظ روابط سالم با مشتری است (/pullquote) وقتی صحبت از ذخیره کارهای گذشته می شود، داشتن یک دسته پوشه با نام تصادفی روی هارد دیسک شما آن را قطع نمی کند. شما به یک سیستم نیاز دارید. حداقل می توانید با جدا کردن پروژه های تمام شده از پروژه های فعلی شروع کنید. سپس، به دنبال راه هایی برای پشتیبان گیری از فایل های خود باشید. چه از یک درایو خارجی محلی یا یک سرویس شخص ثالث استفاده کنید، خوب است backup راه حل هم مزیت جلوگیری از ضرر و هم آزاد کردن مقداری فضا را دارد روی درایوهای محلی شما در صورت نیاز این امر به ویژه مهم است زیرا کلاینت ها همیشه فایل ها را از دست می دهند. گاهی اوقات آنها شخص دیگری را استخدام می کنند تا اوضاع را تغییر دهد و آن را به هم می ریزند. گاهی اوقات داده ها در خرابی سرور از بین می روند. مردی باشید که می تواند وب سایت مشتری خود را به سرعت حفظ کند، راه خوبی برای حفظ روابط سالم با مشتری است.

5. Documentation

اکنون به “Putting Your Stuff Away 102” می پردازیم. مگر اینکه پروژه شما ساده ترین قالب HTML/CSS شناخته شده برای انسان باشد، می تواند به نوشتن مواردی مانند:

  • اهداف اصلی پروژه همانطور که توسط مشتری تعریف شده است.
  • دلایلی که چرا تصمیمات طراحی خود را گرفته اید.
  • از کدام هک های CSS استفاده کرده اید (در صورت وجود).
  • به نظر می رسد کدام بخش از کد فقط تا زمانی که شما کار می کند هرگز جرات لمس آنها را نداشته باش.
  • از کدام کتابخانه ها و فریم ورک ها و شماره نسخه آنها استفاده کردید.

همچنین ایده خوبی است که منابعی را که مشتری به شما داده است، مانند راهنماهای سبک، تابلوهای خلق و خو، و هر محتوایی که ارائه می دهند، درج کنید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی باید به عقب برگردید و به این مطالب مراجعه کنید، و داشتن همه آن ها در یک مکان، انتخاب مجدد یک پروژه قدیمی را بسیار آسان تر می کند. در اینجا یک راهنمای چگونه از Envato است روی پروژه طراحی Documentation برای شروع

بسته بندی

همه اینها ممکن است کار اضافی زیادی برای یک چهار نفر به نظر برسد.page برای مثال سایتی که در مدت زمان نسبتاً کوتاهی ساخته اید. اما واقعاً، این نوع سازماندهی باعث صرفه جویی در زمان و سردردهای احتمالی در طولانی مدت می شود. هرگز توانایی خود را دست کم نگیرید که فراموش کنید کدام فایل حاوی جدیدترین طراحی است یا دقیقاً چرا آن سبک CSS بر سبک دیگر غلبه دارد. به محض شروع روی پروژه بعدی، تمام این سازمان ذهنی تبخیر خواهد شد. واقعاً این یک سؤال ساده است: آیا ترجیح می‌دهید اکنون همه اینها را مرتب کنید یا وقتی مشتری گذشته درخواست یک «تغییر سریع» می‌کند که باید «امروز، در صورت امکان» اتفاق بیفتد، دیوانه‌وار به دنبال هر چیزی که نیاز دارید بگردید؟

(برچسب‌ها برای ترجمه) مطمئن هستید



منتشر شده در 1403-01-06 02:11:03

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید