وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

5 پخش کننده ویدیوی برتر برای اوبونتو

0 204
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


با پیشرفت‌هایی که در طراحی سیستم‌عامل رابط کاربری گرافیکی صورت گرفته است، اکنون اکثر سیستم‌عامل‌ها دارای یک پخش‌کننده چندرسانه‌ای پیش‌فرض هستند. این پخش کننده های چند رسانه ای می توانند پخش صوتی و تصویری با کیفیت خوبی را ارائه دهند و از طیف گسترده ای از فرمت های فایل ویدیویی پشتیبانی کنند.

علیرغم قابلیت اطمینان آنها، ممکن است بخواهید به یک پخش کننده رسانه شخص ثالث به دلیل طیف گسترده ای از ویژگی هایی که ارائه می دهند تغییر دهید. این پخش کننده های چند رسانه ای به گونه ای طراحی شده اند که بیشترین کنترل را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

اگر به دنبال یک پخش کننده مالتی مدیا متفاوت برای اوبونتو هستید، پس به جای درستی آمده اید! ما فهرستی از بهترین پخش‌کننده‌های ویدیو را گردآوری کرده‌ایم که پشتیبانی گسترده‌ای از انواع فایل‌های مختلف و ویژگی‌های فراوانی ارائه می‌کنند که پخش‌کننده ویدیوی پیش‌فرض را ضعیف به نظر می‌رساند.

بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا لیستی از 5 پخش کننده ویدیوی برتر برای اوبونتو آمده است:

1. VLC Media Player

پخش کننده VLC Media که در سال 2001 منتشر شد، یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین پخش کننده های ویدئویی موجود است. روی اینترنت. دلایل محبوبیت آن بسیار است. نه تنها برای اوبونتو، بلکه برای سیستم عامل های بی شمار دیگری از جمله ویندوز، اندروید، iOS و غیره نیز موجود است.

این پخش کننده رسانه منبع باز می تواند تقریباً از هر فایل رسانه ای که به آن پرتاب می کنید بدون هیچ زحمتی از هیچ پلاگین اضافی پشتیبانی کند. علاوه بر انعطاف پذیری برای پخش انواع فایل های صوتی و تصویری روی VLC، تماشای زیرنویس ها نیز بسیار راحت است.

چیزی که آن را متمایز می کند، پشتیبانی از DVD و ویدیوهای موجود است روی دستگاه های ذخیره سازی خارجی، به عنوان مثال، درایوهای فلش USB. این ویژگی در پخش کننده های رسانه ای که برای لینوکس در دسترس هستند چندان رایج نیست.

لیست امکانات بی پایان است، از استریم و دانلود فیلم گرفته تا افزونه های مرورگرهایی مانند موزیلا فایرفاکس و گوگل کروم، پشتیبانی از ویدئوهای با کیفیت بالا مانند MPEG و HEVC، امکان دانلود زیرنویس بدون استفاده از افزونه های اضافی و… بنابراین روی.

نصب VLC روی اوبونتو ساده است. کافیست در Command Terminal عبارت زیر را تایپ کنید:

sudo apt-get نصب کنید vlc

2. SMPlayer

یکی دیگر از موارد مورد علاقه کاربران اوبونتو، SMPlayer، نسخه ارتقا یافته Mplayer قدیمی با رابط کاربر پسند است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  FreeFileSync 11.5 را نصب کنید روی اوبونتو 20.04 – یک نرم افزار رایگان همگام سازی فایل

منتشر شده در سال 2006 تحت GNU GPLv2، این پخش کننده رسانه به همان اندازه قادر به اجرای اکثر فایل های صوتی و تصویری بدون نیاز به هیچ پلاگین اضافی است.

بدون هیچ کدک اضافی، می توانید از این نرم افزار برای پخش و دانلود ویدیوها، جستجو و دانلود زیرنویس ها از اینترنت و بارگذاری آنها در ویدیو از طریق پخش کننده استفاده کنید.

SMplayer مُهرهای زمانی را ردیابی می کند، به این معنی که می توانید تماشای ویدیوهای خود را از جایی که آنها را رها کرده اید از سر بگیرید.

از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به پوسته‌های بی‌شماری که به راحتی از اینترنت دانلود می‌شوند، قابلیت تنظیم سرعت پخش، وجود اکولایزرهای صوتی و تصویری موثر و نوار ابزار قابل تنظیم اشاره کرد.

جدا از همه ویژگی های جذاب، یک پخش کننده رسانه خوب باید عملکرد پخش عالی را ارائه دهد و SMPlayer در ارائه دقیقاً همین شهرت دارد. SMPlayer را به سادگی با اجرای دستورات زیر دانلود کنید:

sudo add-apt-repository ppa:rvm/smplayer
sudo آپدیت apt-get
sudo apt-get نصب کنید smplayer smplayer-themes smplayer-skins

3. پخش کننده MPV

MPV Player یکی دیگر از پخش کننده های رسانه رایگان موجود برای اوبونتو است. در اکتبر 2016 تحت لیسانس GPLv2 منتشر شد و از نظر ویژگی ها شبیه SMPlayer است. MPV Player برای سهولت استفاده از پخش کننده رسانه با گنجاندن یک رابط گرافیکی طراحی شده است.

یکی دیگر از پیشرفت‌هایی که در طراحی MPlayer اصلی قابل ذکر است، بهبود کیفیت API مشتری است زیرا می‌تواند توسط برنامه‌های دیگر با رابط کتابخانه‌ای به نام libmpv استفاده شود.

چیزی که در مورد پخش کننده متمایز است، توانایی آن در رمزگشایی ویدیوهای 4K است که بهتر از آن چیزی است که در اکثر پخش کننده های ویدیوی دیگر پیدا می کنید. با استفاده از youtube-dl می توانید ویدیوهای با کیفیت بالا را از یوتیوب و صدها وب سایت دیگر پخش کنید.

MPV علاوه بر پشتیبانی از تقریباً تمام پسوندهای مختلف فایل های ویدیویی و صوتی، کدگذاری رسانه، انتقال صاف بین دو فریم، مدیریت رنگ و موارد دیگر را نیز ارائه می دهد.

در اینجا دستوراتی وجود دارد که می توانید از آنها برای نصب MPV Player استفاده کنید روی سیستم شما:

sudo add-apt-repository ppa:mc3man/mpv-tests
sudo آپدیت apt-get
sudo apt-get نصب کنید -y mpv

4. XBMC – مرکز رسانه کدی

Kodi که در اصل با نام Xbox Media Center یا XBMC شناخته می شود، یک پخش کننده رسانه بین پلتفرمی است که تحت مجوز آن است GNU. نرم افزاری شناخته شده برای پخش فایل های صوتی و تصویری است روی اوبونتو

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب سهام SMB روی اوبونتو 22.04

Kodi از اکثر فرمت های فایل های صوتی و تصویری که به صورت آنلاین در دسترس هستند پشتیبانی می کند. با کمک افزونه‌ها، ویژگی‌های جذابی را ارائه می‌کند که شامل محافظ‌های صفحه‌نمایش و تم‌ها برای یک رابط سفارشی‌شده، همگام‌سازی و دانلود زیرنویس‌ها، پخش ویدئو و تجسم‌سازی می‌شود.

همانطور که Kodi در ابتدا برای یک بازی طراحی شده بود console، ایکس باکس، از جوی استیک و سایر کنترلرهای بازی نیز پشتیبانی می کند.

در حال بارگیری Kodi روی اوبونتو بسیار ساده است. فقط دستورات زیر را تایپ کنید:

sudo add-apt-repository ppa:team-xbmc/PPA
sudo آپدیت apt-get
sudo apt-get نصب کنید -y کدی

5. میرو

Miro که قبلاً با نام Democracy Player یا DTV شناخته می شد، یک پخش کننده صوتی و تصویری رایگان است. همچنین به عنوان یک برنامه پخش آنلاین عمل می کند. تحت آزاد شد GNU مجوز عمومی عمومی و تقریباً از تمام فرمت های رسانه، از جمله MPEG و HEVC با کیفیت بالا پشتیبانی می کند.

Miro همچنین دارای یک مبدل ویدئویی کاربرپسند مبتنی بر روی FFmpeg، که می تواند تقریباً هر فرمت فایل ویدیویی/صوتی را به mp4 یا h264 تبدیل کند. استفاده از پخش کننده رسانه آسان است و به شما امکان می دهد فیلم ها را از وب سایت های مختلف دانلود و تماشا کنید روی اینترنت با استفاده از RSS

برای دریافت Miro دستورات زیر را در ترمینال تایپ کنید روی اوبونتو:

sudo add-apt-repository ppa:joyard-nicolas/ffmpeg
sudo آپدیت apt-get
sudo apt-get نصب کنید ffmpeg miro

بنابراین، اکنون که 5 پخش کننده ویدیوی برتر اوبونتو را در اختیار دارید، انتخاب یکی از بهترین پخش کننده‌های ویدیویی که با نیازهای شما مطابقت دارد، دشوار نیست. فورا انتخاب خود را دانلود کنید و شروع به لذت بردن از فیلم ها و آهنگ های مورد علاقه خود بدون مشکل کنید.

نتیجه

این فهرست ما از 5 پخش کننده ویدیوی برتر موجود برای اوبونتو را به پایان می رساند. اگرچه ویژگی های اصلی هر پخش کننده مالتی مدیا یکسان است، تفاوت ها در پشتیبانی از فایل، استریم و رابط کاربری گرافیکی است. امیدواریم بتوانید پخش کننده ویدیویی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است روی اینها. لذت ببرید!

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-01 07:11:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید