وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

6 جایگزین سی پنل

0 5
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


6 جایگزین سی پنل 7

بسیاری از کاربران لینوکس از زمانی که خبر پایان یافتن CentOS 8 در اوایل سال 2021 منتشر شد، به دنبال جایگزینی برای CentOS بودند. به طور مشابه، بسیاری از کاربران VPS مدیریت شده به دنبال افزایش قیمت در برنامه های میزبانی cPanel اخیراً به هاست Cloud Server (بدون مدیریت) تغییر مکان داده اند. در زیر برخی از محبوب ترین و پایدارترین جایگزین های سی پنل موجود برای سیستم های لینوکس را پوشش خواهیم داد.

جایگزین های واقعی cPanel

کنترل پنل های سرور زیر به شما این امکان را می دهد که به راحتی وب سایت ها، ایمیل ها، پایگاه های داده، نسخه های DNS و PHP را در یک رابط گرافیکی مدیریت کنید. ما بر روی تفاوت های کلیدی تمرکز خواهیم کرد.

وبمین / Virtualmin

وبمین یک کنترل پنل سرور کاملا رایگان است که با همه چیزهایی که برای مدیریت یک سرور ابری نیاز دارید بسته بندی شده است. همچنین ده ها ادغام وبمین موجود است. برخی از معایب:

  • برخی از ویژگی های بومی پایدار نیستند
  • وبمین به روز رسانی های مکرر را دریافت نمی کند
  • بسیاری از ماژول های وبمین سال هاست به روز نشده اند

شما فقط می توانید برخی از خدمات سیستم را از ترمینال نصب و مدیریت کنید. به این دلایل، Webmin ممکن است برای محیط های صحنه سازی مناسب باشد. اگر وبمین را انتخاب می کنید، حتما روش های سخت شدن سیستم را از قبل اولویت بندی کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  ایمن نگه داشتن وب سایت تجارت الکترونیک خود برای تعطیلات
داشبورد وبمین
6 جایگزین سی پنل 8

مدیران سیستمی که نیاز به جداسازی یک سیستم به ماشین های مجازی (VM) دارند، می توانند Virtualmin را برای مدیریت حساب های Webmin پارتیشن بندی شده نصب کنند.

کنترل پنل وب (CWP)

کنترل پنل وب (CWP)، که قبلا به عنوان پنل وب CentOS شناخته می شد، یک ابزار مدیریت سرور صیقلی تر با گردش کاری شبیه به cPanel است. همچنین از افزونه های ضروری مانند ConfigServer Security & Firewall (CSF) و اسکنر بدافزار ClamAV پشتیبانی بیشتری می کند.

جنبه منفی: برخی از ویژگی های عالی مانند PHP Selector، عملکردی برای مدیریت نسخه های مختلف PHP برای کاربران جداگانه CWP، به اشتراک سالانه پولی برای CWPpro نیاز دارد. نسخه رایگان همچنین تعداد کاربران CWP را که می توانید ایجاد کنید محدود می کند.

خبر خوب این است که سایر ویژگی های برتر با مهارت های خوب ترمینال لینوکس نفی می شوند.

داشبورد کنترل پنل وب (CWP).
6 جایگزین سی پنل 9

وستا

وستا یک کنترل پنل کاملا رایگان دیگر است. این نرم افزار در میان سایرین با گنجاندن نرم افزار برای بهترین عملکرد و امنیت متمایز است:

  • پروکسی معکوس NGINX با PHP-FPM برای وب سایت های سریعتر
  • ClamAV و Spamassassin برای اسکن فایل و ایمیل
  • Fail2ban برای امنیت سیستم

تنها پلاگین رسمی تجاری وستا SFTP Chroot برای محدود کردن دسترسی کاربران است.

کنترل‌های مدیریت وستا
6 جایگزین سی پنل 10

پانل های کنترل برای استفاده های خاص

برنامه های زیر طیف وسیعی از ویژگی های جایگزین سی پنل را ندارند اما برای برخی اهداف خاص عالی هستند.

کابین خلبان

کابین خلبان برای مدیریت شبکه های تجاری کوچک و متوسط ​​بیشتر از برنامه های کاربردی وب طراحی شده است. این بیشتر برای کاربران حرفه ای که با ترمینال آشنا هستند مناسب است. با پشتیبانی Red Hat، ابزار مدیریت دارای ادغام های پایدار و به روز شده برای پیکربندی های پشتیبان RAID، مجازی سازی و به اشتراک گذاری فایل است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  زبان ها و چارچوب های برنامه نویسی برتر برای VPS
داشبورد کابین خلبان
6 جایگزین سی پنل 11

ownCloud

ownCloud یک راه حل به اشتراک گذاری فایل برای تیم هایی است که به دنبال مدیریت داده های خارج از چیزی مانند Google Drive هستند. راه حل ذخیره سازی ابری شخصی دارای ده ها افزونه پایدار است که داده ها را برای سازمان های مبتنی بر راه دور یکپارچه می کند:

  • ویرایش مشترک فایل
  • ادغام با حساب های ایمیل خارجی
  • سازماندهی فایل های صوتی و تصویری
  • ارتباط تیمی از طریق متن و ویدئو
داشبورد ownCloud
6 جایگزین سی پنل 12

ownCloud برای کاربران پیشرفته ای که قادر به مدیریت خدمات سیستم از طریق رابط خط فرمان (CLI) هستند، بهینه است.

Nextcloud

Nextcloud در سال 2016 از ownCloud جدا شد. آنها عمدتاً ویژگی های بومی و گردش کار یکسانی دارند. با این حال، Nextcloud به چند دلیل قابل توجه محبوبیت بیشتری دارد.

ownCloud برای ویژگی‌های امنیتی ضروری مانند رمزگذاری و فایروال برنامه وب (WAF) به اشتراک ممتاز نیاز دارد. Nextcloud کاملا رایگان است.

Nextcloud تعداد بیشتری از افزونه‌ها از جمله Deck kanban محبوب (با ادغام نمودار NxDeckGantt) در دسترس است.

صفحه کانبان Nextcloud Deck
6 جایگزین سی پنل 13

Cloudron، Ajenti، و Froxler پروژه های جالبی هستند که ما آنها را پوشش ندادیم اما امیدوارکننده به نظر می رسند و ممکن است ارزش بررسی را داشته باشند.



منتشر شده در 1402-12-26 05:12:02

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید