وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

6 مرحله برای توضیح سئو به مشتریان

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 9 دقیقه


بهینه سازی موتورهای جستجو فرآیندی پیچیده، دائما در حال تکامل و چالش برانگیز است. حتی کسانی که سال‌ها در صنعت بازاریابی دیجیتال کار کرده‌اند، همیشه همه پاسخ‌ها را ندارند.

بنابراین توضیح سئو به مشتری که ممکن است تجربه کمی با آن نداشته باشد، می تواند کاملاً چالش برانگیز باشد.

مشتریان اغلب از مزایای سئو آگاه هستند. آنها ممکن است درک کنند که می تواند به ایجاد ترافیک ارگانیک و واجد شرایط کمک کند. آنها ممکن است بدانند که می تواند به آنها در افزایش آگاهی از برند و ایجاد اعتماد با مخاطبان هدف کمک کند.

اما این که دقیقاً چگونه به دست می آید، اغلب برای آنها یک راز مطلق باقی می ماند.

به منظور ارائه بهترین خدمات سئو، بخشی از کار شما به عنوان یک آژانس سئو یا متخصص سئو، توضیح سئو به مشتریان به روشی است که به راحتی قابل درک باشد.

در اینجا 6 مرحله برای توضیح سئو به مشتریان ارائه شده است.

آنچه خواهید آموخت

  • چگونه اصول اولیه سئو را به مشتریان خود آموزش دهیم
  • نحوه ارائه توضیحات ساده در مورد استراتژی های پیچیده سئو
  • چگونه مشتری خود را در جریان قرار دهید و اهمیت ارتباط منظم

درک SEO آنها را ارزیابی کنید

اولین قدمی که باید بردارید این است که بدانید مشتریان شما تا چه حد می‌دانند سئو چیست، چیست و موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند.

اگر آنها کاملاً مبتدی در بازاریابی دیجیتال و سئو هستند، خوب است که یک دوره آموزشی در مورد این موضوع به آنها بدهید.

  • نحوه کار موتورهای جستجو را توضیح دهید.
  • توضیح دهید که الگوریتم چیست؟
  • اصول اولیه فاکتورهای رتبه بندی گوگل را توضیح دهید.
  • توضیح دهید که چه چیزی برای نمایش در بالای نتایج موتورهای جستجو لازم است.

در مورد استراتژی های سئوی مختلفی که استفاده خواهید کرد کمی جزئیات را توضیح دهید.

از طرف دیگر، اگر آنها مفاهیم اساسی سئو را درک کنند، می توانید از اصول اولیه صرف نظر کنید. در مورد گام های خاصی که برای کمک به آنها در دستیابی به اهداف خود بردارید صحبت کنید.

اگر مشتری شما در سئو مهارت دارد و شما را استخدام کرده است، زیرا در حال حاضر منابع لازم برای اجرای کمپین های خود را ندارد، با آنها در دانش، اگر نه تخصص، برابر رفتار کنید.

هنگام نوشتن گزارش مشتری، سطح درک مشتری از SEO را در نظر بگیرید.

مشتریانی که هنوز با مفاهیم اولیه دست و پنجه نرم می کنند، از دیدن توضیح هر بار آنها سود خواهند برد. مشتریان ماهرتر به این حسن نیت نیاز ندارند.

اطمینان حاصل کنید که دانش سئوی هر دو نقطه تماس خود در شرکت و سرپرست آنها را ارزیابی کنید.

اگر فردی که با او در ارتباط هستید از دانش سئو بالایی برخوردار است، اما مدیر آن دانش لازم را ندارد، گزارش‌هایی را متناسب با بالاترین رتبه بنویسید.

یک راه خوب برای سنجش درک سئو مشتریان از طریق یک پرسشنامه onboarding است.

سوالات خاصی را با استفاده از اصطلاحات صنعتی بپرسید و ببینید که چگونه پاسخ می دهند.

از آنها بپرسید که در طول تماس های داخلی شما نیز چقدر در مورد SEO می دانند.

توجه داشته باشید که برخی از مشتریان ممکن است وانمود کنند که دانشمندتر از آنچه واقعا هستند هستند. این اغلب به این دلیل است که آنها می خواهند از سوء استفاده آژانس از عدم درک آنها جلوگیری کنند.

مطمئن شوید که اهمیت صادق بودن را به وضوح بیان کرده اید. تأکید کنید که از سطح درک آنها برای تنظیم ارتباطات آینده استفاده خواهید کرد.

بهترین سطح خود را برای اطمینان بخشیدن به آنها و ایجاد اعتماد در طول فرآیند ورود انجام دهید.

به آنها اطلاع دهید که سئو چگونه کار می کند

بعید است که کسی بداند که الگوریتم موتور جستجو چگونه کار می کند، مگر اینکه کسی در کار سئو باشد. برخی از مشتریان شما ممکن است حتی ندانند که وجود دارد.

و در حالی که شما به تغییرات الگوریتم ثابت عادت خواهید کرد، مشتریان شما نه از آنها آگاه هستند و نه درک خواهند کرد که چگونه ممکن است بر وب سایت آنها تأثیر بگذارند.

منتظر نمانید تا مشتری از شما بپرسد، سئو چگونه کار می کند?

این شما هستید که به مشتریان خود توضیح دهید که فرآیند نمایه سازی و رتبه بندی چگونه کار می کند.

هر چه آنها این را بهتر درک کنند، بهتر می توانند نتایج کار شما را قضاوت کنند.

به عنوان یک متخصص سئو، این بخشی از کار شما خواهد بود که از آخرین به روز رسانی های الگوریتم مطلع شوید. شما باید بدانید که آنها چگونه روی هر یک از مشتریان شما تأثیر می گذارند.

اگر سئو را به خوبی انجام دهید، بعید است که مشتری جریمه شود. با این حال، رتبه بندی آنها می تواند نوسان داشته باشد. ممکن است شاهد کاهش یا افزایش ترافیک باشند.

هنگامی که گوگل یک به روز رسانی الگوریتم را منتشر می کند، مشتریان خود را در مورد آن مطلع کنید. ایمیلی ارسال کنید و توضیح دهید که به‌روزرسانی چیست و آنها شخصاً چه انتظاراتی دارند.

به همه مشتریان اطلاع دهید، حتی آنهایی که بعید است هیچ یک از اثرات به روز رسانی را مشاهده کنند.

توضیح هر دو تغییرات الگوریتم خاص به محض ظهور و نمایه سازی و رتبه بندی به طور کلی نه تنها به مشتریان شما آموزش می دهد. این اطمینان حاصل می کند که آنها تصور نمی کنند رتبه از دست رفته یا افزایش ناگهانی ترافیک به دلیل تلاش های سئو شما باشد.

این از هرگونه سوء تفاهم جلوگیری می کند و اعتماد بین شما را عمیق تر می کند.

توضیح دهید سئو ابتدا برای افراد است

بسیاری از مردم به اشتباه بر این باورند که سئو فقط در مورد بهینه سازی برای خزنده ها و الگوریتم های جستجو است. ممکن است به این اصطلاح مربوط باشد بهینه سازی موتور جستجو.

بازاریابی موتورهای جستجوی مدرن در واقع ایجاد تجربیات و محتوای انسان دوستانه است که مردم از آن لذت ببرند و مفید واقع شوند. مهم است که این موضوع را به طور واضح برای مشتریان خود توضیح دهید.

توضیح دهید که سئو فقط به این معنی نیست که تعداد معینی از کلمات کلیدی را به تعداد معینی در یک محتوا وارد کنید.

در حالی که استفاده از کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند صفحه درباره چیست، کیفیت آن در نهایت تعیین کننده موفقیت آن است.

موتورهای جستجو مانند گوگل در خدمت به انسان هستند. آنها می خواهند مناسب ترین پاسخ ها را در نتایج جستجوی گوگل به خوانندگان نشان دهند.

هدف از سئو ارائه یک صفحه خوب نوشته شده و بهینه شده است که کاربر پسند باشد، با هدف جستجو مطابقت داشته باشد و به افراد آنچه را که به دنبال آن هستند می دهد. در مورد این مفهوم با مشتریان خود بحث کنید.

هدف سئو این است که محتوا پیدا شود و از آن لذت ببرید. این می تواند به بهبود تجربه مشتری، ایجاد اعتماد و افزایش آگاهی از برند کمک کند، زمانی که صفحات آسان قابل درک، هضم آسان و برای چشم آسان هستند.

هر چه مشتری در مورد این نکات واضح تر باشد، شانس موفقیت شما برای همکاری بیشتر است.

مثال های ساده ای از تکنیک های سئو ارائه دهید

یکی از چالش های اصلی توضیح سئو به مشتریان، تجزیه مفاهیم پیچیده به مفاهیم ساده تر است.

اگر آنها را با عباراتی که آنها را نمی فهمند بمباران کنید، مانند دشواری کلمه کلیدی، هدف جستجو و رتبه بندی دامنه، آنها شما را درک نخواهند کرد.

برای تکنیک های اولیه سئو توضیحات و مثال هایی ساده ارائه دهید.

در مورد کلمات کلیدی و نقش آنها صحبت کنید و اینکه چرا سئو چیزی بیشتر از پر کردن کلمات کلیدی است.

استفاده از نقشه های محتوا و خوشه های موضوعی و چرایی اهمیت آنها را توضیح دهید. در مورد اهمیت بک لینک ها و کیفیت آنها صحبت کنید.

اطمینان حاصل کنید که در مورد تمام جنبه های سئو و بازاریابی محتوا که برای مشتری کار می کنید صحبت کنید.

به عنوان مثال، اگر فقط یک ممیزی فنی و درون صفحه انجام می دهید، نیازی به توضیح بک لینک ندارید. مشتری خود را با اطلاعات بیش از حد نامربوط غرق نکنید.

ممکن است متوجه شوید که چگونه همه این عناصر به هم مرتبط هستند، اما ممکن است اینطور نباشد.

تا حد امکان از استفاده از اصطلاحات تخصصی خودداری کنید. به جای آن از اصطلاحات ساده تر و روزمره استفاده کنید.

مثلا به جای گفتن

“ما می خواهیم این صفحه وب را برای کلمات کلیدی مرتبط با دم بلند با حجم جستجوی ماهانه بالا از مخاطبان هدف شما رتبه بندی کنیم”

گفتن،

«ما می‌خواهیم وقتی افراد سؤالات مرتبط را در نوار جستجو می‌نویسند، این صفحه نمایش داده شود».

بیش از حد هم توضیح نده سعی کنید از قبل برای رایج ترین اصطلاحات سئو توضیحاتی ارائه کنید و هنگام صحبت با مشتریان از آنها استفاده کنید.

اگر نیازی به ارائه یک تعریف ساده در محل نداشته باشید، به شما کمک می کند. سعی کنید آنها را نیز با هم گروه بندی کنید.

اگر سئوی محلی را برای مشتری انجام می دهید، تعاریف آسانی را برای لیست های کسب و کار، بررسی سایت ها و نقشه های گوگل ارائه دهید.

همچنین می توانید از قیاس استفاده کنید.

می‌توانید سئوی خارج از سایت و وب‌سایت‌هایی که به آن‌ها لینک می‌شوند را به عنوان توصیه‌ها توصیف کنید.

می توانید فهرست موتور جستجو را به عنوان یک کتابخانه توصیف کنید.

به یاد داشته باشید که یک صاحب کسب و کار خیلی به بازاریابی دیجیتال اهمیت نمی دهد. چیزی که آنها واقعاً به آن اهمیت می دهند رشد کسب و کارشان است.

فقط توضیح ندهید که تکنیک سئو چیست. توضیح دهید که چرا کار می کند و نتایج مورد انتظار آن چیست. آن را مستقیماً به تجارت مشتری گره بزنید.

نیازی نیست خیلی وارد جزئیات شوید. مهمتر از آن، قول نتایج خاصی را ندهید.

به جای گفتن «رتبه‌بندی در جایگاه برتر 30 درصد ترافیک بیشتری به همراه خواهد داشت»، بگویید «بهبود رتبه‌بندی این صفحه به افراد مرتبط کمک می‌کند تا آن را ببینند و از آن بازدید کنند».

توضیح دهید که سئو یک فرآیند طولانی مدت است

بسیاری از مشتریان به اشتباه معتقدند که نتایج سئو سریع است.

به همین دلیل است که آنها اغلب از خدمات سئوی ارائه شده احساس نارضایتی می کنند.

برای جلوگیری از هرگونه ارتباط نادرست و ناامیدی، از همان ابتدا برای مشتریان روشن کنید که سئو یک ماراتن است، نه یک اسپرینت.

تاکید کنید که این یک استراتژی بلندمدت است که ماه ها زمان نیاز دارد تا به نتیجه برسد.

نتایج بالقوه را دست کم بگیرید و زمان لازم برای دستیابی به آنها را دست کم بگیرید. اگر مشتری می خواهد بازه های زمانی خاصی را بشنود، چند ماه به تخمین های خود اضافه کنید.

اغلب از شما سؤال می شود که چرا سئو ارزش آن را دارد، در حالی که زمان زیادی طول می کشد و بسیار گران است.

به مشتریان توضیح دهید که سئو افزایش می یابد و می چسبد. هر بخش از سئوی خوبی که امروز انجام می‌دهند، در چند سال آینده به سود خود ادامه می‌دهند.

از آنجایی که تمام کارهای سئو یک فرآیند طولانی مدت است، ارائه به روز رسانی منظم به مشتریان بسیار مهم است. بسته به ماهیت خدمات خود یک برنامه گزارش دهی تنظیم کنید.

از گزارش ها استفاده کنید تا نه تنها به مشتریان توضیح دهید که چه کارهایی انجام شده است، بلکه چرا این مهم است و چگونه در دراز مدت بر وب سایت آنها تأثیر می گذارد.

آنها را در جریان بگذارید

بسیاری از آژانس ها فرصت را از دست می دهند تا مشتریان خود را در مورد کار خود مطلع کنند. این امر مشتریان را ناراضی و سردرگم می کند.

اگر آن‌ها متوجه نباشند که چه کاری انجام می‌شود، چرا این مهم است و چگونه بر رشد آنها تأثیر می‌گذارد، ممکن است در نهایت احساس کنند که از آن سوء استفاده شده است.

مشتریان می خواهند بدانند برای چه چیزی پول می پردازند.

آنها به اصطلاحات فانتزی SEO اهمیتی نمی دهند.

آنها به نتایج اهمیت می دهند.

اگر مشتریان خود را از تمام تغییرات مرتبط در صنعت سئو مطلع کنید، آنها بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد. وقتی هر اتفاق مهمی مانند به‌روزرسانی الگوریتم رخ می‌دهد، به آن‌ها اطلاع دهید.

آنچه را که اتفاق افتاده است و این که چگونه آنها را تحت تأثیر قرار می دهد، به آسانی توضیح دهید.

یک برنامه گزارش دهی شخصی منظم برای هر مشتری تنظیم کنید.

مطمئن شوید که مرتبط ترین معیارهای پروژه را در گزارش های خود لحاظ کنید. به عنوان مثال، اگر در حال بهینه سازی در صفحه هستید، معیارهایی مانند سختی کلمات کلیدی، حجم جستجوی ماهانه، ارتباط کلمه کلیدی، تعداد کلمات بهینه و غیره را فهرست کنید.

می توانید از Surfer Keyword Research برای یافتن مرتبط ترین کلمات کلیدی استفاده کنید و به مشتریان نشان دهید که چگونه گنجاندن آنها در محتوای خود باعث افزایش امتیاز محتوای آنها می شود.

اگر مشتری شما در زمینه سئو جدید است، توضیحی در مورد تمام این معیارها در گزارش وارد کنید.

توضیح دهید که چرا آنها مهم هستند و چگونه بر نتایج تأثیر می گذارند.

اطلاعات زیادی را در گزارشات خود وارد نکنید.

ممکن است برای تصمیم گیری سئو به ده ها ردیف داده نیاز داشته باشید. مشتری شما فقط از آن غرق خواهد شد. به مرتبط ترین و تاثیرگذارترین معیارها پایبند باشید.

با نگه داشتن مشتری خود در هر مرحله از راه، به آنها کمک می کند تا فرآیند سئو را بهتر درک کنند. این باعث می شود که آنها بیشتر قابل اعتماد و آینده باشند.

شما می توانید بهتر همکاری کنید و در نهایت نتایج بهتری به دست خواهید آورد.

خوراکی های کلیدی

  • توضیح فرآیند پیچیده و زمان بر مانند سئو برای مشتریان، پیچیده و چالش برانگیز است
  • از مشتریان خود بپرسید که در هنگام نصب آنها چقدر در مورد SEO می دانند
  • در مورد مفاهیم و اصطلاحات اولیه سئو به آنها آموزش دهید و توضیح دهید که چگونه بر تجارت آنها تأثیر می گذارد
  • به مشتریان خود بیاموزید که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند و چگونه وب سایت ها را فهرست و رتبه بندی می کنند
  • به مشتریان توضیح دهید که سئو بهینه سازی برای انسان است نه ربات ها
  • به آنها بیاموزید که سئو یک راه حل سریع نیست و نمی توانند یک شبه انتظار نتیجه داشته باشند
  • هنگام توضیح تکنیک های پیچیده سئو برای مشتریان از عبارات ساده استفاده کنید
  • آنها را آگاه نگه دارید و در هر مرحله از راه برای ایجاد اعتماد مشارکت کنید

نتیجه

توضیح سئو به مشتریان می تواند بسیار سخت باشد.

هرچه بیشتر بتوانید آنها را در مورد تاکتیک‌های سئوی مورد استفاده خود آموزش دهید، تأثیر مورد انتظار بر کسب و کار خود را بهتر درک خواهند کرد.

اگر توضیحات خود را مطابق با سطح دانش مشتری خود تنظیم کنید و با عباراتی که آنها آشنا هستند صحبت کنید، آنها بیشتر از شما قدردانی خواهند کرد و به شما اعتماد خواهند کرد.

توضیح کدام جنبه از سئو برای شما دشوارتر است؟ به نظر شما اکثر مشتریان در درک چه عباراتی مشکل دارند؟



منتشر شده در 1403-12-26 17:36:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید