اگر می خواهید وب سایت شما به مخاطبان بیشتری دست یابد، فعال کردن ویژگی چند زبانه یکی از راه های رسیدن به آن است. وردپرس چنین عملکردی ندارد، اما با کمک افزونه های ترجمه، ایجاد یک وب سایت چند زبانه وردپرس هنوز نسبتا آسان است.

این آموزش به این موضوع می پردازد که افزونه ترجمه وردپرس چیست و مزایای استفاده از آن چیست.

ما همچنین بهترین افزونه‌های ترجمه وردپرس را فهرست می‌کنیم، که عملکردهایی مانند ترجمه خودکار و ادغام را برای بهبود آن ارائه می‌دهند process. گزینه های برتر همچنین شامل ابزارهای اضافی برای بهینه سازی موتور جستجوی وردپرس (SEO) و ویژگی های تجارت الکترونیک هستند.

افزونه ترجمه چیست

یک افزونه ترجمه وردپرس محتوای سایت شما را به چندین زبان ترجمه می کند و به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که وب سایت را به زبان دلخواه خود مرور کنند.

افزونه های ترجمه برای وردپرس معمولا در یکی از این دسته ها قرار می گیرند: ترجمه ماشینی خودکار و خود ترجمه.

پلاگین نوع اول از API ترجمه استفاده می کند، مانند مترجم گوگل، برای ترجمه محتوای وب سایت شما. حتی اگر این ترجمه‌های ماشینی خودکار در طول زمان بهبود یافته‌اند، ممکن است همچنان حاوی اشتباهات و کلمات استفاده نادرست باشند.

به خاطر داشته باشید که برخی از افزونه‌ها به شما اجازه ویرایش ترجمه‌های خودکار را نمی‌دهند، در حالی که برخی دیگر از شما برای دسترسی به این نوع عملکرد نیاز به پرداخت هزینه اضافی دارند.

در مقایسه با ترجمه خودکار، استفاده از افزونه خود ترجمه نیاز به کار زیادی دارد، اما یکی از مطمئن ترین راه ها برای تولید ترجمه با کیفیت بالا است.

با استفاده از این نوع افزونه می توانید ترجمه ها را ویرایش کرده و متناسب با سبک خود تنظیم کنید. با این حال، ممکن است نیاز به استخدام یک مترجم حرفه ای داشته باشید که هزینه های شما را افزایش می دهد.

اگر فقط قصد ترجمه دکمه‌ها، منوها و متن ساده را دارید، افزونه‌های ترجمه خودکار یک انتخاب عالی هستند.

ما هر دو نوع افزونه ترجمه وردپرس را در لیست خود گنجانده ایم، بنابراین شما می توانید ابزاری را پیدا کنید که متناسب با بودجه شما باشد و روش های ترجمه دلخواه شما را ارائه دهد.

8 بهترین افزونه ترجمه وردپرس

اینها برخی از بهترین افزونه های ترجمه وردپرس هستند که می توانید برای ایجاد وب سایت چند زبانه خود دانلود کنید. همه آنها به راحتی قابل نصب و استفاده هستند روی وب سایت شما میزبانی شده است هاستینگerمیزبانی مشترک وردپرس.

بنر میزبانی وردپرس
8 بهترین افزونه ترجمه وردپرس 1402: رایگان و پولی 12

1. GTranslate

افزونه GTranslate توسط Translate AI Multilingual Solutions یک افزونه freemium وردپرس است. از آن استفاده می کند Google Translate API برای ترجمه خودکار سایت وردپرس شما.

این افزونه از بیش از 100 زبان پشتیبانی می‌کند، که آن را نسبت به بسیاری از افزونه‌های ترجمه دیگر انعطاف‌پذیرتر می‌کند. همچنین کلمات نامحدود و page views که یک ویژگی عالی برای سایت هایی است که نیاز به ترجمه مطالب زیادی دارند.

GTranslate همچنین یک افزونه سئو پسند است. همچنین دو ساختار URL سفارشی برای انتخاب ارائه می دهد که به شما در مدیریت محتوای ترجمه شده کمک می کند. ویجت تغییر زبان قابل تنظیم قابلیتی است که به مشتریان شما اجازه می دهد به راحتی زبان خود را تغییر دهند.

این افزونه رایگان نسخه یک گزینه عالی برای همه کاربران وردپرس است. با این حال، ویژگی‌هایی مانند ویرایش ترجمه‌های ماشینی، میزبانی زبان، و نمایه‌سازی موتور جستجو فقط در طرح پولی آن موجود است، که از ساعت شروع می‌شود. 9.99 دلار در ماه.

دانلود

2. TranslatePress

بنر افزونه ترجمه Translate Pressبنر افزونه ترجمه Translate Press

TranslatePress یک افزونه ترجمه فریمیوم وردپرس است. این می تواند محتوا، رسانه، انواع پست های سفارشی، مضامین وردپرس، افزونه ها و موارد دیگر را ترجمه کند.

پسندیدن لینگوتک، TranslatePress از ترجمه دستی و خودکار پشتیبانی می کند. کاربران می توانند یک تغییر زبان به وب سایت خود اضافه کنند و به بازدیدکنندگان این فرصت را می دهد تا تنظیمات زبان را متناسب با ترجیحات خود تنظیم کنند.

یکی از جنبه های منحصر به فرد TranslatePress این است که به کاربران امکان ترجمه مستقیم را می دهد روی قسمت جلویی ویژگی پیش‌نمایش زنده همچنین رفت و برگشت بین زبان‌ها را هنگام ترجمه آسان‌تر می‌کند. به این ترتیب، می توانید به سرعت اشتباهات را شناسایی کرده و در حین حرکت آنها را ویرایش کنید.

TranslatePress شما را مستقیماً به خدمات ترجمه مرتبط نمی کند، که اگر به دنبال برون سپاری ترجمه های خود هستید، می تواند برای شما ناراحت کننده باشد.

اگر ویژگی‌های اضافی مانند حساب‌های مترجم و امکان ترجمه متا اطلاعات را می‌خواهید، به یک طرح ممتاز نیاز دارید. می توانید آن را از 79 یورو در سال برای یک سایت

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

دانلود

3. مترجم وب سایت گوگل

Google Website Translator افزونه ای است که توسط پریسنا ساخته شده است. این نرم افزار منبع باز است که افراد می توانند برای آن استفاده کنند رایگان تا وب سایت های چند زبانه خود را ایجاد کنند.

شبیه به GTranslate این افزونه به شما امکان می دهد محتوای خود را به طور خودکار با Google Translate به بیش از 100 زبان ترجمه کنید.

استفاده از مترجم وب سایت گوگل آسان است و تعداد کلماتی را که می توانید ترجمه کنید محدود نمی کند. همچنین یک افزونه سبک وزن است، بنابراین تأثیری بر شما نخواهد داشت page سرعت.

با این حال، افزونه مترجم وب سایت گوگل چندان انعطاف پذیر نیست. نمی تواند URL های وب سایت شما را ترجمه کند، که در مورد موتورهای جستجو، پست های شما را در معرض ضرر قرار می دهد. نکته منفی دیگر این است که به شما اجازه نمی دهد محتوای ترجمه شده را ویرایش کنید.

دانلود

4. ترجمه لوکو

ترجمه های فهرست شده به زبان اسپانیاییترجمه های فهرست شده به زبان اسپانیایی

Loco Translate یک افزونه مترجم وردپرس freemium است که هدف آن توسعه دهندگان است.

این یک رابط کاربری ساده برای کار مترجمان دارد روی، به آنها اجازه می دهد تمرکز کنند روی کار آنها به طور کامل

برای انجام ترجمه process ساده تر، Loco Translate به خوبی با API های ترجمه معروف مانند ادغام می شود DeepL و گوگل.

Loco Translate عمدتا برای ترجمه مضامین و افزونه ها از ناحیه مدیریت وردپرس شما استفاده می شود. با این حال، هنگامی که تم ها یا افزونه ها نسخه های جدید خود را منتشر می کنند، باید ترجمه را به صورت دستی به روز کنید زیرا Loco Translate به طور خودکار آن را برای شما به روز نمی کند.

افزونه است رایگان برای حداکثر 2000 ترجمه نسخه پولی Loco Translate موجود است از 5.95 دلار در ماه، و علاوه بر ترجمه های نامحدود، زبان های نامحدود و تاریخچه بازبینی را نیز ارائه می دهد.

دانلود

5. Weglot

افزونه ترجمه وردپرس Weglot homepageافزونه ترجمه وردپرس Weglot homepage

Weglot یک افزونه پولی محبوب است که بیش از 100 زبان را پشتیبانی می کند.

این افزونه تمرکز دارد روی ترجمه خودکار و دستی برای بهترین نتیجه. بسته به روی Weglot بهترین ارائه دهندگان ترجمه خودکار را ادغام می کند گوگل، DeepL، و مایکروسافت.

Weglot یک ابزار کاربر پسند است که دو رابط ترجمه را ارائه می دهد.

اولی یک رابط جانبی است که زبان اصلی را در کنار نسخه ترجمه شده نمایش می دهد. این ویژگی تغییر بیشتر ترجمه ها را آسان تر می کند.

ثانیا، Weglot یک ویرایشگر ترجمه بصری برای نشان دادن پیش‌نمایش زنده از قسمت جلویی وب‌سایت دارد. می توانید نسخه ترجمه شده را مستقیماً مشاهده کنید روی وب سایت شما با این رابط

مترجمان می توانند پروژه ها را مدیریت کنند و با سیستم مدیریت ترجمه Weglot راحت تر همکاری کنند. اگر افراد کافی ندارید روی تیم شما، می توانید خدمات ترجمه آن را مستقیماً از داشبورد سفارش دهید.

با این حال، داشبورد اصلی در وردپرس ادغام نشده است. کاربران برای استفاده از این افزونه باید به حساب Weglot خود وارد شوند.

Weglot شش گزینه قیمت گذاری را ارائه می دهد. مقرون به صرفه ترین طرح تقریباً هزینه دارد 9.99 دلار در ماه برای یک زبان ترجمه شده و حداکثر 10000 کلمه. قیمت دقیق بستگی دارد روی نرخ EUR/USD روی تاریخ اشتراک شما

خرید

6. پولیلانگ پرو

افزونه Polylang Pro به شما این امکان را می دهد که پست ها، منوها، دسته ها و حتی ویجت های وردپرس وب سایت خود را ترجمه کنید.

نکته مهم در مورد پلاگین Polylang این است که به شما امکان می دهد هر تعداد زبان را که می خواهید اضافه کنید. می‌توانید به راحتی ترجمه‌ها را به زیر شاخه‌ها، زیر دامنه‌ها یا حتی دامنه‌های مختلف جدا کنید روی زبان

برای کمک به بازدیدکنندگان برای تغییر سریع به زبان دلخواه خود، امکان اضافه کردن یک تغییر زبان در منوی پیمایش یا به عنوان ویجت نیز وجود دارد.

Polylang Pro همچنین به شما امکان ادغام را می دهد لینگوتک به عنوان یک افزودنیon. مدیریت پروژه های ترجمه خود را برای شما آسان تر می کند زیرا دسترسی به خدمات ترجمه خودکار و حرفه ای را فراهم می کند.

سازگاری آن با Yoast SEO و دیگر افزونه های سئو وردپرس، آن را به گزینه ای محبوب برای صاحبان وب سایت هایی تبدیل می کند که می خواهند محتوای خود را سئو دوستانه کنند.

حتی اگر پولیلانگ دارای یک نسخه رایگان در دسترس است، آن را با ویژگی های محدود ارائه می شود. برای مثال، نمی‌تواند اسلاگ‌های URL را ترجمه کند یا به پشتیبانی ممتاز دسترسی پیدا کند.

Polylang Pro در دسترس است 99 یورو برای استفاده روی یک سایت

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

خرید

7. WPML

WPML homepage "افزونه چند زبانه وردپرس"WPML homepage "افزونه چند زبانه وردپرس"

WPML یکی از بهترین افزونه های ترجمه برای وردپرس است. عملکرد آن گسترده است، زیرا امکان ترجمه یک وب سایت، موضوع، پلاگین ها، طبقه بندی ها، رشته ها، فیلدهای سفارشی و بسیاری از زمینه های دیگر را فراهم می کند.

این افزونه به همراه خود دارد مدیریت ترجمه سیستم. به شما امکان می‌دهد نقش‌های مترجم را به سایر کاربران اختصاص دهید بدون اینکه به آن‌ها دسترسی سرپرست بدهید و مترجمان را با زبان‌های خاصی جفت کنید.

پسندیدن لینگوتک، WPML سه گزینه برای ترجمه محتوا در اختیار شما قرار می دهد. اولی این است ترجمه ماشینی با استفاده از هر کدام مایکروسافت آژور، گوگل، یا DeepL.

همچنین می توانید به صورت دستی ترجمه کنید یا کار را به مترجمان حرفه ای برون سپاری کنید زیرا WPML به شما امکان می دهد وب سایت را به خدمات شخص ثالث متصل کنید.

همچنین در مورد ساختار URL سه گزینه را در اختیار شما قرار می دهد تا از یک وب سایت ترجمه شده مناسب SEO اطمینان حاصل کنید.

با این حال، WPML تنها با حدود 40 گزینه زبان ارائه می شود که در مقایسه با سایر افزونه های ترجمه پولی بسیار کمتر است.

ترجمه‌های خودکار WPML نیز بسیار محدود هستند و فقط ارائه می‌شوند 2000 اعتبار در ماه بدون هزینه اضافی ارزش هر اعتبار بستگی دارد روی نرم افزار ترجمه ماشینی که انتخاب می کنید. اگر تمام اعتبار را مصرف کردید، باید در حین حرکت پرداخت کنید.

برای 29 دلار در سال، می توانید بسته وبلاگ چند زبانه را دریافت کنید. تمدید سالانه هزینه کمتری نسبت به قیمت اولیه دارد و در دراز مدت آن را به سرمایه گذاری عالی تبدیل می کند.

خرید

8. MultilingualPress

MultilingualPress homepage "روش درست برای ساخت یک سایت وردپرس چند زبانه!MultilingualPress homepage "روش درست برای ساخت یک سایت وردپرس چند زبانه!

MultilingualPress به شما امکان می دهد ترجمه های خود را بر اساس سایت های مختلف جدا کنید روی زبان آنها با استفاده از شبکه چند سایتی وردپرس.

این نسخه‌های مختلفی از سایت شما را ایجاد می‌کند، که اگر بخواهید در حالی که محتوای محلی خاصی را اضافه کنید، آن را گسترش دهید، عالی است.

MultilingualPress به کاربران این امکان را می دهد که فیلدها و ترجمه های سفارشی خود را در یک مکان مرکزی به دلیل سازگاری با فیلدهای سفارشی پیشرفته افزونه

اگر صاحب یک سایت تجارت الکترونیک هستید، این افزونه به شما امکان می دهد به راحتی چندین فروشگاه ایجاد کنید و پست های خود را ترجمه کنید. MultilingualPress نیز برای بهینه سازی شده است ووکامرس، آن را برای شرکت هایی که می خواهند بازار خود را گسترش دهند عالی می کند.

علاوه بر آن، بیش از 800 زبان در اولین بارگیری افزونه موجود است. می‌توانید همچنان زبان‌های بیشتری را اضافه کنید.

مستقر روی زبان مرورگر کاربر، MultilingualPress آنها را به زبان دلخواه خود نیز هدایت می کند.

MultilingualPress در مقایسه با سایر افزونه های ترجمه کمی گران تر است. پرفروش ترین آن است حرفه ای طرحی که شامل شش زبان و سه چند سایت برای 299 دلار در سال

خرید

سایر افزونه های وردپرس را برای کمک به ساخت وب سایت خود کشف کنید

بهترین افزونه های انجمن وردپرس
بهترین افزونه های چت زنده وردپرس
بهترین افزونه های نظر وردپرس
بهترین افزونه های فرم تماس وردپرس
بهترین افزونه های جستجوی وردپرس
بهترین افزونه های امنیتی وردپرس
بهترین افزونه های رایگان وردپرس

نتیجه

ایجاد یک سایت چند زبانه یک سرمایه گذاری عالی برای کسب و کار شما است. این به سایت شما کمک می کند از طریق بومی سازی به مخاطبان بیشتری دست یابد، به محتوای شما کمک می کند در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و به سایت شما کمک می کند تا از رقبا متمایز شود.

افزونه های ترجمه زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، هم رایگان و هم پولی. اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام افزونه وردپرس را انتخاب کنید، بهترین توصیه های ما عبارتند از:

  • بهترین افزونه ترجمه رایگان: GTranslate. GTranslate یک افزونه رایگان است که به حداقل مدیریت نیاز دارد. استفاده از آن آسان است و برای ترجمه سریع بسیار راحت است.
  • بهترین افزونه ترجمه پولی: Weglot. مجموعه گسترده ای از ویژگی ها را با قیمت مناسب ارائه می دهد. Weglot ترجمه خودکار و دستی را ارائه می دهد – برای بهینه سازی وب سایت چند زبانه شما تا حد امکان.

در نهایت، انتخاب بهترین افزونه ترجمه وردپرس کاملا بستگی دارد روی نیازها و بودجه وب سایت شما

در نظرات زیر به ما اطلاع دهید که کدام افزونه را انتخاب می کنید.