وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

نکات مبتدی برای کار در خانه

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 6 دقیقه


نکات مبتدی برای کار در خانه 1

انتقال از زندگی اداری به زندگی از راه دور می تواند در ابتدا بسیار دشوار باشد. شما حواس پرتی استانداردهای اداری را با حواس پرتی در خانه عوض کرده اید. و رسیدگی به دومی در کنار نیازهای کار دشوار است. ممکن است بچه‌هایی داشته باشید که به تنقلات، لوازم آشپزخانه خراب، کارهای خانه از آن طرف اتاق یا حیاط خلوت به شما اشاره می‌کنند.

برای بسیاری از افراد، کار از خانه می‌تواند بسیار چالش‌برانگیزتر از کار کردن از داخل محیط اداری باشد. اما نترس

کار از خانه به شما امکان کنترل بیشتری بر محیط خود می دهد. برخی از تکنیک‌های آزمایش شده در خانه را تمرین کنید، و ممکن است دریابید که کار در خانه می‌تواند تجربه‌ای شگفت‌آور لذت بخش و سازنده باشد.

حتی ممکن است متوجه شوید که برخی از نکاتی که اکنون در عمل به کار می برید، پس از بازگشت به دفتر همچنان برای شما وجود خواهد داشت.

مهم روتین

هنگامی که برای اولین بار از سفر خانه شروع به کار می کنید، به راحتی می توانید اولین مانع را از دست بدهید: روال

اهمیت روال کار در موقعیت های خانه را نمی توان اغراق کرد. این است را ایجاد یا شکستن نقطه شکستی که مبتدی را به هیجان می آورد.

روال ها به این سادگی نیستند که تصمیم بگیرید چه زمانی روی چه چیزی کار کنید. داشتن یک روال مستحکم شامل تشریفات و زمینه است.

به عنوان مثال، اگر تصمیم گرفتید شروع به کار کنید و سپس متوجه شدید که هوس قهوه دارید، باید کار را متوقف کنید و قهوه درست کنید.

در عوض، مراسمی را پیرامون کار و قهوه تنظیم کنید. اگر بوی یک فنجان قهوه داغ، و تکان انرژی حاصل از کافئین، شما را به حال و هوای کار می‌اندازد، به این دلیل است که قهوه به مغز شما سیگنال می‌دهد که وقت آن رسیده است که به کار بپردازید. بنابراین، در این مورد، درست کردن قهوه یک آیین برای تشویق عادتی است که کار شما را پشتیبانی می کند.

برای شما مغز، سیگنال ها ممکن است متفاوت باشد. شاید روشن کردن تلفن خود در حالت بی‌صدا یا خروج از شبکه‌های اجتماعی، نشان‌دهنده این باشد که زمان شروع کار فرا رسیده است. مهم نیست که چه سیگنالی وجود دارد، تنظیم مراسم مناسب برای حمایت از عادت شما کلیدی است.

نکته حرفه ای: وجود دارد پسوند مرورگر که می تواند زمان شما را در سایت های خاص محدود کند.

در کتاب بهره وری کلاسیک کال نیوپورت، کار عمیقاو سناریوهای جایگزینی را برای ایجاد آداب و عادات پیشنهاد می کند که ممکن است برای انواع مختلف کار دانشی متفاوت باشد. یک رمان نویس ممکن است از تجملات صرف ساعت های بدون مزاحمت برای تکمیل یک روز کاری خود لذت ببرد. برعکس، یک خبرنگار اخبار فوری باید لحظات تمرکز را به شکلی پویاتر برنامه ریزی کند.

نکته این است که شما ریتم ها و آیین ها و عادات خود را دارید. نکته اصلی این است که آنها را شناسایی کنید و آنها را عملی کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آیا فرم های نینجا شما ایمیل های شما را ارسال نمی کنند؟

کمی فضا بسازید

تقریباً به اندازه یافتن آداب و رسوم و عاداتی که کار شما را پشتیبانی می کند مهم است، خواهید دید که آماده سازی محیط شما برای تمرکز چالش های دیگری را به همراه دارد، اما فرصت های ارزشمندی را نیز به همراه دارد.

بسیاری از شما ممکن است لوکس یک دفتر کار خانگی را قبلاً نصب کرده باشید. در غیر این صورت، ممکن است نیاز داشته باشید که چیزی را در لحظه ایجاد کنید. این هم تعدادی راهکار تا شما شروع کنید.

  • مکانی را انتخاب کنید که نور خورشید کافی باشد. اگر مجبورید در زیرزمین خود کار کنید، خوب است، اما سعی کنید نقطه ای نزدیک پنجره انتخاب کنید. اگر این یک گزینه نیست، حتماً استراحت های منظمی را برای جذب مقداری نور خورشید برنامه ریزی کنید. اگر شیفت شب کار می کنید، ادامه دهید و به مرحله بعدی بروید.
  • از روی تخت خود کار نکنید ممکن است وسوسه انگیز باشد که در رختخواب راحت خود با لپ تاپ و لحاف بنشینید تا شما را گرم و راحت نگه دارد. استدلال پشت این نکته همه چیز در مورد تداعی است. هنگامی که درگیر کار خود هستید، ذهن شما حالتی فعال دارد و انواع نورون ها را در جهات مختلف پرتاب می کند. تخت شما جایی است که در آن می خوابید. پس یا از کار دست می کشی و می خوابی. یا بدتر از آن، نمی توانید به راحتی بخوابید زیرا تخت خود را با کار مرتبط کرده اید. این یک وضعیت “من برنده می شوم، دم شما از دست می دهید” است.
  • از انتخاب یک منطقه پر ترافیک از خانه خود اجتناب کنید. برای برخی، این ممکن است به معنای اتاق نشیمن یا یک لانه نزدیک آشپزخانه باشد. سعی کنید در صورت امکان مکان خلوت تری را انتخاب کنید، جایی که بتوانید کاملاً خود را در کار خود جذب کنید.

Block Scheduling را امتحان کنید

برای بسیاری از کارکنان دانش، تقسیم کردن روز به بخش‌های قابل مدیریت دشوار است، اما این یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه در حال دریافت دیدگاهی چشم‌بین از تعهدات و اقدامات بعدی خود هستید، است.

برنامه ریزی بلوک یک تکنیک مدیریت زمان است که برای هر دقیقه از روز شما با استفاده از بلوک ها کار می کند.

در ابتدای روز، هر ساعتی را که می خواهید کار کنید، به ترتیب یادداشت کنید. هر ساعت را با یک کار انتخابی متوقف کنید.

مطمئن شوید که برای استراحت در فعالیت برنامه ریزی کنید. اشتباه تازه کار این است که هر ساعت را برای یک کار دشوار برنامه ریزی می کنید. انرژی خود را به تکه های قابل مدیریت تقسیم کنید. سخت ترین کارها را برای ساعاتی که بیشتر هوشیار هستید برنامه ریزی کنید. کارهای زائدتر و اداری را برای ساعاتی که معمولاً انرژی شما کم است، برنامه ریزی کنید. برخی از افراد در طول روز انبوه انرژی پاشیده می شوند، در حالی که برخی دیگر هوشیارتر هستند و می توانند در ساعات خاصی تمرکز کنند. اما همه افراد در طول یک روز استاندارد 8 ساعته در نقطه ای شروع به محو شدن می کنند. پس بر این اساس برنامه ریزی کنید.

ممکن است وسوسه شوید که این را در تقویم دیجیتال خود مسدود کنید. ممکن است کارساز باشد، اما کاغذ بهتر کار می‌کند، زیرا می‌توانید با تغییر روز، بلوک‌های خود را خراش دهید و جابه‌جا کنید. همیشه این امکان وجود دارد که مجبور شوید در همان لحظه چیزها را دوباره مرتب کنید. اما وقتی در این نوع زمان‌بندی بهتر می‌شوید، نیاز به اصلاحات کمتری دارید.

برنامه ریزی بلوک به شما کمک می کند دید بهتری از تعهدات روزانه خود داشته باشید و زمینه قابل اعتمادی را فراهم می کند که در آن بتوانید وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  ایجاد درآمد غیرفعال آنلاین امسال

کار مدیریت را از Deep Work جدا کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، زمان‌بندی بلوک به شما کمک می‌کند تا ایده بهتری از محدودیت‌های روزانه خود و مسیری برای رفع آنها داشته باشید. اما چگونه وظایف مدیریت را از وظایف “عمیق” جدا می کنید؟

این بر اساس نوع کاری که انجام می دهید متفاوت خواهد بود. اما اگر از خانه کار می‌کنید، می‌توان فرض کرد که کار دانشی انجام می‌دهید، به این معنی که برای کار از حالت نشسته و احتمالاً از رایانه پول می‌گیرید. ایرادی ندارد. چه نویسنده باشید، چه کدنویس یا طراح، احتمالاً هرگز وظایف خود را بر اساس زمینه خاصی تقسیم نکرده اید. یا ممکن است داشته باشید، اما برای پایبندی به آن مشکل داشتید.

یاد آوردن، زمینه کلیدی است در غیر این صورت، چگونه تصمیم می گیرید که زمان تمرکز روی یک کار دشوار است، چه زمانی تماس تلفنی برقرار کنید یا چه زمانی رسانه های اجتماعی را بررسی کنید؟


زمان “کار عمیق”.

یک نقطه شروع خوب این است که به کارهای روزانه خود نگاه کنید و کارهایی را شناسایی کنید که برای گرفتن بهترین نتیجه نیاز به تمرکز مداوم دارند. اینها وظایف “کار عمیق” شما هستند. این به این معنی است که تلویزیون یا تلفن را خاموش کنید، یا هر گونه حواس پرتی احتمالی را که بر آن کنترل دارید حذف کنید و تمرکز 100% را روی آن کار مهم متمرکز کنید. بدون انجام چند کار در این مدت.

تمرکز عمیق دشوار است. در یک اداره حتی دشوارتر است. اما به زبان ساده، بهترین نتیجه را می گیرد. بنابراین اکنون که از خانه کار می کنید، فرصت طلایی استفاده از تمرکز عمیق به نفع خود را دارید.

اما به آرامی شروع کنید، تمرکز عمیق دشوار است. سعی کنید به آرامی تا نیم ساعت افزایش دهید و سپس به آرامی – دقیقه به دقیقه متمرکز شوید. از شروع آهسته احساس بدی نداشته باشید. از اینکه چقدر می توانید در یک انفجار کوتاه با شدت متمرکز انجام دهید شگفت زده خواهید شد.

زمان “ادمین”.

بقیه روز خود را باید به وظایف “ادمین” اختصاص دهید، که با این وجود مهم هستند اما نیازی به تمرکز هسته ای ندارند.

بسیاری از مشاغل دانش به وظایف اداری مختلفی مانند گزارش پیشرفت، ورود داده ها و غیره نیاز دارند. همچنین وظایف مدیریتی وجود دارد که برای خود انجام می دهید مانند به روز رسانی و شفاف سازی لیست وظایف، برقراری تماس های تلفنی، برنامه ریزی جلسات، یا پردازش یادداشت ها.

همانطور که زمان عمیق خود را برنامه ریزی می کنید، زمان مدیریت خود را نیز برنامه ریزی کنید. همه کار شما مهم است، اما وظایف مختلف با زمینه و ابزار مناسب به بهترین وجه انجام می شود.

یک آیین خاموشی داشته باشید

سرانجام، در پایان روز، زمان بازگشت به زندگی خانگی فرا رسیده است. کار از خانه به تعادل بستگی دارد. شما نمی خواهید خونریزی خانه به محل کارتان برود و کار نمی کنید که به خانه سرازیر شود. اما از آنجایی که در خانه خود هستید، جدا کردن زمان شروع و پایان کار ممکن است دشوار باشد.

به همین دلیل مهم است که یک مراسم خاموشی داشته باشید. مراسم خاموش کردن به همان اندازه که تشریفات کاری شما مهم است. مراسم خاموش کردن به شما این امکان را می دهد که حلقه های باز را ببندید، کارهایی را که قادر به انجام آنها نبودید به تعویق بیندازید و اساساً با تعهدات باقی مانده خود روشن شوید.

خلاق بودن. مراسم خاموش کردن شما می تواند سرگرم کننده باشد. مثل این است که یک نشانک در روز کاری خود قرار دهید تا بتوانید فردا را از سر بگیرید و با تمام انرژی ذهنی خود سرحال باشید.





امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید