اگر از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) استفاده می کنید، احتمالاً قبلاً با اصطلاح “موضوع وردپرس” مواجه شده اید. تم ها نقش مهمی در ظاهر کلی یک وب سایت ایفا می کنند و به شما کمک می کنند بدون نیاز به کدنویسی یک سایت زیبا ایجاد کنید.

با تم مناسب، کاربران وردپرس می توانند عناصر طراحی وب خود را از جمله رنگ و تایپوگرافی شخصی سازی کنند تا شخصیت برند خود را منعکس کنند.

این آموزش به شما توضیح می دهد که قالب وردپرس چیست و چه تفاوتی با یک قالب دارد. همچنین با انواع مختلف تم و روش انتخاب تم مناسب برای وب سایت وردپرس خود آشنا خواهید شد.

قالب وردپرس مجموعه ای از فایل ها است که روش ظاهر و عملکرد وب سایت شما را مشخص می کند. این طراحی، طرح و سبک وب سایت شما را کنترل می کند. با طیف گسترده ای از تم های قابل تنظیم در دسترس، می توانید به راحتی ظاهر و احساس سایت خود را بدون تغییر محتوا یا عملکرد اصلی آن تغییر دهید.

یک قالب وردپرس چه کاری می تواند انجام دهد؟

قالب های وردپرس به صاحبان سایت کمک می کند تا یک وب سایت بدون کدنویسی از ابتدا بسازند. شما به سادگی می توانید یک تم را از دایرکتوری وردپرس فعال کنید یا آن را از طریق یک فروشگاه شخص ثالث خریداری کنید و فایل را در قسمت مدیریت وردپرس خود آپلود کنید.

یک موضوع می تواند طراحی سایت شما را به شدت تغییر دهد ویژگی های تم مانند:

  • منوهای ناوبری
  • هدرهای سفارشی
  • پس زمینه های سفارشی
  • نوارهای کناری
  • فرمت های پست

یک وب سایت جدید وردپرس با یک تم پیش فرض نصب شده ارائه می شود که ساده و سبک است. می توانید از آن استفاده کنید یا آن را به یک تم رایگان یا ممتاز تغییر دهید. برخی از ارائه دهندگان هاست وردپرس نیز تم های رایگان را در بسته های خود قرار می دهند.

توجه داشته باشید که با جایگزینی تم های وردپرس ممکن است عناصر طراحی به طور قابل توجهی تغییر کنند زیرا هر یک از آنها اغلب سبک و هدف خاصی دارند. به عنوان مثال، برخی ممکن است برای سایت های تجاری پیچیده مناسب تر باشند، در حالی که برخی دیگر برای نمونه کارها ساده مناسب هستند.

به‌طور پیش‌فرض، کاربران می‌توانند هر بار فقط یک تم را فعال کنند. برای فعال سازی چندین تم وردپرس، افزونه ای مانند نصب کنید چند تم.

تصویر کوچک افزونه Multiple Themes که 8 تم را نشان می دهد
تم وردپرس چیست: انواع مختلف و روش انتخاب یکی 24

برخلاف افزونه وردپرس که یک ویژگی خاص به یک سایت اضافه می کند، یک تم نباید عملکرد حیاتی داشته باشد. در نتیجه، کاربران در صورت تغییر تم خود، عملکرد مهمی را از دست نخواهند داد.

تفاوت بین قالب وردپرس و قالب چیست؟

تفاوت قالب‌ها و قالب‌های وردپرس در این است که در چند صفحه می‌توانید آن‌ها را اعمال کنید. یک موضوع ظاهر کل یک سایت را کنترل می کند، در حالی که یک قالب یک تک را تعریف می کند.page چیدمان.

دو فایل مورد نیاز قالب وردپرس عبارتند از:

  • Index.php – فایل اصلی قالب وردپرس.
  • Style.css – فایل سبک اصلی

پوشه یک موضوع ممکن است شامل فایل‌های اضافی نیز باشد، مانند:

  • فایل های PHP، از جمله فایل های قالب برای ساخت تم های کلاسیک
  • بلوک ها و فایل های HTML برای توسعه تم های بلوک.
  • شیوه نامه CSS.
  • گرافیک.
  • جاوا اسکریپت.

برخی از تم های وردپرس چندین فایل قالب را برای سفارشی سازی بیشتر در قالب کلی ارائه می دهند. به عنوان مثال، یک موضوع می تواند شامل دو فرود باشد page قالب ها – یک نسخه با عرض کامل و باریک – یا ظاهر متفاوتی برای صفحات وبلاگ و نمونه کارها داشته باشند.

انواع قالب های وردپرس

وجود دارد بیش از 9000 تم رایگان در دایرکتوری تم وردپرس به تنهایی، بدون ذکر موارد موجود روی بازارها

برای کمک به کاربران برای فیلتر کردن تم ها بر اساس روی دایرکتوری وردپرس مضامین خود را به نیازهای خاص دسته بندی می کند:

  • چیدمان – تم ها را بر اساس طبقه بندی می کند روی آ page قالب، مانند طرح سه ستونی یا شبکه ای.
  • امکانات – به ویژگی های خاصی که بسیاری از افراد در یک موضوع به دنبال آن هستند، مانند پشتیبانی از زبان RTL و ابزارک های پاورقی مراجعه کنید.
  • موضوع – مضامین را بر اساس هدف و جایگاه آنها گروه بندی می کند، مانند موضوعات نمونه کارها و آموزش.

علاوه بر این دسته بندی های ارائه شده در ویژگی فیلتر دایرکتوری وردپرس، در زیر به انواع دیگر تم های وردپرس با عمق بیشتری بحث خواهیم کرد، که با تم های رایگان و ممتاز شروع می شود.

تم های رایگان وردپرس در مقابل تم های ممتاز

توسعه دهندگان مستقل و فروشندگان سطح بالا معمولاً تم های رایگان وردپرس را به عنوان وسوسه کننده برای بسته های برتر خود ایجاد می کنند.

آنها یک گزینه عالی برای کاربران با بودجه محدود هستند. علاوه بر این، آنها در دسترس هستند WordPress.org دایرکتوری تم، از آنها می خواهد که یک سخت گیر را بگذرانند مرور process. در نتیجه، کاربران می توانند از کیفیت و امنیت خود اطمینان داشته باشند.

همچنین دسترسی به تم های رایگان آسان است زیرا کاربران می توانند مستقیماً از داشبورد مدیریت آن ها را مرور و فعال کنند.

یکی از معایب اصلی تم های رایگان وردپرس پشتیبانی محدود آنها است، چه در قالب مستندات یا ارتباط مستقیم با سازندگان. برخی از توسعه دهندگان از طریق انجمن های وردپرس پشتیبانی ارائه می دهند، اما آنها موظف به انجام این کار نیستند.

اگر مجبور به عیب یابی یک باگ یا تغییر یک عنصر در موضوع باشید، این می تواند مشکل ساز باشد.

یکی دیگر از اشکالات منحصر به فرد نبودن آنهاست. تم های رایگان به طور گسترده ای در دسترس هستند و دارای ویژگی های سفارشی سازی محدودی هستند که ممکن است طراحی سایت شما را عمومی به نظر برساند و به دانش کدنویسی یا دانش کدنویسی نیاز داشته باشد. page سازنده برای شخصی سازی آن

برخلاف تم های رایگان، نسخه پریمیوم برای خرید در دسترس است روی فروشگاه های قالب وردپرس شخص ثالث، مانند:

از طرف دیگر، یک تم ممتاز را مستقیماً از توسعه دهندگان تم خریداری کنید تم ها و ThemeIsle. توسعه دهندگان اختصاصی معمولاً دارای چندین نمونه کار با موضوع هستند و اغلب پشتیبانی مشتری سطح بالایی را ارائه می دهند. با این حال، آنها ممکن است رتبه بندی کاربران را مانند یک بازار تم یا دایرکتوری تم وردپرس نشان ندهند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  نمک های وردپرس چیست و چرا باید از آنها استفاده کنید
وب‌سایت ThemeIsle که تم Neve را نشان می‌دهد، یکی از تم‌های موجود که می‌فروشدوب‌سایت ThemeIsle که تم Neve را نشان می‌دهد، یکی از تم‌های موجود که می‌فروشد
تم وردپرس چیست: انواع مختلف و روش انتخاب یکی 25

در اینجا برخی از بزرگترین مزایای استفاده از تم های ممتاز وردپرس آورده شده است:

  • خصوصیات پیشرفته – شامل محتوای سفارشی و گرافیک و همچنین ویژگی های بهینه سازی موتور جستجو (SEO).
  • طراحی وب بی نظیر – از میان بسیاری از گزینه های شخصی سازی، از جمله سازندگان یکپارچه کشیدن و رها کردن، قالب های متعدد و انتخاب های رنگی گسترده، انتخاب کنید.
  • پشتیبانی منظم – از طریق انجمن، ایمیل یا تلفن تماس بگیرید.

با این حال، عملکردهای پیشرفته در قالب‌های ممتاز وردپرس ممکن است کد را منفجر کند، سرور را بیش از حد بارگذاری کند و بر سرعت بارگذاری تأثیر بگذارد. قیمت آنها نیز می تواند نسبتاً بالا باشد و ممکن است همچنان به هزینه صدور مجوز ماهانه یا سالانه اضافی نیاز داشته باشند.

تم های چند منظوره در مقابل تم های طاقچه

یک تم چند منظوره کاربردها و سوله های مختلفی را ارائه می دهد. معمولاً شامل چندین برنامه افزودنی، ویجت‌ها و صفحات می‌شود تا گزینه‌های بیشتری را برای کاربران برای سفارشی کردن سایت‌ها، صرف نظر از بخش آنها، ارائه دهد.

دو مورد از محبوب ترین موضوعات در این دسته هستند Neve و دیوی.

آنها نه تنها برای یک موضوع وبلاگ یا نمونه کارها بلکه برای یک موضوع WooCommerce نیز به دلیل ویژگی های خاص خود عالی هستند.

در همین حال، یک موضوع طاقچه اغلب صنایع یا موضوعات خاصی را هدف قرار می دهد، مانند وبلاگ ها و سایت های سرگرمی یا تجارت الکترونیک.

ویژگی‌ها یا انتخاب‌های سفارشی‌سازی در تم‌های خاص معمولاً به اندازه تم‌های چند منظوره نیستند، اما الزامات دقیقی برای نیازهای خاص شما دارند.

شخصیت ها نمونه ای عالی از این دسته است. این تم وبلاگ یک طراحی مینیمال و زیبا با تصویر قهرمان، طرح بندی شبکه ای و نوار کناری برای نظرات و پست های اخیر ارائه می دهد.

سایت نمایشی Personalias به سه ستون تقسیم می شود - یک نوار لغزنده تصویر قهرمان، پست های وبلاگ و یک نوار کناری حاوی پست های محبوبسایت نمایشی Personalias به سه ستون تقسیم می شود - یک نوار لغزنده تصویر قهرمان، پست های وبلاگ و یک نوار کناری حاوی پست های محبوب
تم وردپرس چیست: انواع مختلف و روش انتخاب یکی 26

تم های والدین در مقابل تم های کودک

تم والد به یک تم کامل شامل تمام فایل های قالب وردپرس مورد نیاز اشاره دارد.

در همین حال، یک طرح زمینه کودک ویژگی‌های اصلی و ظاهر تم والد را به ارث می‌برد، اما به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد آن را بدون تغییر تم والد تغییر دهند.

توسعه دهندگان پوسته وردپرس به شما می گویند که آیا یک تم در توضیحات یک تم کودک است یا خیر و مانند مثال زیر آن را در نوار کناری برچسب “این یک تم کودک از X است” می زنند.

تم های سفارشی

تم سفارشی یک راه عالی برای دستیابی به ظاهر و عملکرد منحصر به فرد، مانند انیمیشن و ادغام سه بعدی است. اغلب برای وب سایت های خاص مانند فروشگاه های آنلاین مناسب است.

عوامل متعددی مانند جدول زمانی پروژه و مکان توسعه‌دهنده می‌توانند به هزینه تم سفارشی کمک کنند. با این حال، قیمت می تواند از … شروع کنید 1750 دلار برای یک تم سفارشی استاندارد به 25000 دلار برای پروژه ای با ویژگی های پیچیده

بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
تم وردپرس چیست: انواع مختلف و روش انتخاب یکی 27

چگونه یک قالب وردپرس انتخاب کنیم؟

در اینجا مواردی است که هنگام انتخاب تم مناسب برای سایت وردپرس خود باید به آن توجه کنید:

1. نیازهای خود را درک کنید

اولین قدم در انتخاب یک قالب وردپرس ایده آل، تصمیم گیری است روی هدف وب سایت، خواه یک وبلاگ ساده، یک نمونه کار دیجیتال یا یک فروشگاه آنلاین باشد.

هر کدام از آنها به ویژگی ها و طرح بندی های مختلفی نیاز دارند. به عنوان مثال، یک نمونه کار عکاسی ممکن است برای جذب مشتری نیاز به چیدمان گالری و انیمیشن داشته باشد، در حالی که سایت های محتوا محور ممکن است با طراحی مینیمالیستی بهتر باشند.

یک لیست علاقه مندی از مواردی که می خواهید اضافه کنید ایجاد کنید روی سایت شما. برخی از ویژگی هایی که باید در قالب وردپرس پیدا کنید عبارتند از:

  • ویجت های رسانه های اجتماعی
  • دسترسی
  • پشتیبانی از ترجمه
  • فرم تماس روی را homepage
  • بخش نظرات یا انجمن
  • سازگاری با تجارت الکترونیک

در مرحله بعد، گزینه های طراحی سایت مورد نظر خود را فهرست کنید، مانند سبک های چیدمان و ویرایشگر. بسیاری از قالب‌های وردپرس قابل تنظیم هستند، اما توصیه می‌کنیم برای توسعه سریع‌تر، تم‌هایی را انتخاب کنید که تصویر برند شما را منعکس کند process.

یک نکته عالی این است که سایت های آزمایشی قالب وردپرس را بررسی کنید. کلیک روی را صفحه اصلی تم ارتباط دادن روی دایرکتوری رسمی در صورت تصمیم روی تم های رایگان سپس، کلیک کنید روی را مشاهده سایت های آزمایشی دکمه. توجه داشته باشید که روی سایر وب سایت ها این دکمه می تواند نام دیگری داشته باشد.

لینک صفحه اصلی تم on لیست تم وردپرس pageلینک صفحه اصلی تم on لیست تم وردپرس page
تم وردپرس چیست: انواع مختلف و روش انتخاب یکی 28

در اینجا، می توانید تخمین بزنید که سایت وردپرس شما چگونه به نظر می رسد زیرا حاوی محتوای آزمایشی است page طرح بندی، ویجت های سفارشی و پشتیبانی از افزونه.

نسخه ی نمایشی ویترین homepage حاوی سرفصل ها، یک دکمه CTA، منوهای پیمایش، ویژگی جستجو و برچسب فروشگاه نمایشی استنسخه ی نمایشی ویترین homepage حاوی سرفصل ها، یک دکمه CTA، منوهای پیمایش، ویژگی جستجو و برچسب فروشگاه نمایشی است
تم وردپرس چیست: انواع مختلف و روش انتخاب یکی 29

همچنین، وب سایت های وردپرس موجود و ویژگی های آنها را که دوست دارید فهرست کنید، سپس از ابزاری مانند استفاده کنید تم وردپرس چیست؟ برای اینکه بفهمید از کدام تم و افزونه های وردپرس استفاده می کنند.

2. گزینه های سفارشی سازی را بررسی کنید

گاهی اوقات، کاربران ممکن است یک تم مناسب برای نام تجاری خود پیدا کنند، اما همچنان بخواهند آن را بیشتر سفارشی کنند تا مطمئن شوند که هر کدام page شخصیت آنها را نشان می دهد.

یکی از راه‌های بررسی سفارشی‌سازی یک پوسته، نصب قالب وردپرس است ظاهر -> تم ها روی داشبورد وردپرس و کلیک کنید پیش نمایش زنده.

تم وردپرس چیست: انواع مختلف و روش انتخاب یکی Theme روی داشبورد مدیریت وردپرس” class=”wp-image-54195″ data-lazy-srcset=”https://www.hostinger.com/tutorials/wp-content/uploads/sites/2/2022/05/The-Live-Preview-button-within-Appearance-Theme-روی-the-WordPress-admin-dashboard.webp 1024w,https://www.hostinger.com/tutorials/wp-content/uploads/sites/2/2022/05/The-Live-Preview-button-within-Appearance-Theme-روی-the-WordPress-admin-dashboard-300×139.webp 300w,https://www.hostinger.com/tutorials/wp-content/uploads/sites/2/2022/05/The-Live-Preview-button-within-Appearance-Theme-روی-the-WordPress-admin-dashboard-150×70.webp 150w,https://www.hostinger.com/tutorials/wp-content/uploads/sites/2/2022/05/The-Live-Preview-button-within-Appearance-Theme-روی-the-WordPress-admin-dashboard-768×357.webp 768w,https://www.hostinger.com/tutorials/wp-content/uploads/sites/2/2022/05/The-Live-Preview-button-within-Appearance-Theme-روی-the-WordPress-admin-dashboard-1536×714.webp 1536w” data-lazy-sizes=”(max-width: 1024px) 100vw, 1024px” data-lazy-src=”https://rasanegar.com/blog/wp-content/uploads/2023/12/1703781093_132_تم-وردپرس-چیست-انواع-مختلف-و-روش-انتخاب-یکی.webp.webp”>تم وردپرس چیست: انواع مختلف و روش انتخاب یکی Theme روی داشبورد مدیریت وردپرس” class=”wp-image-54195″ srcset=”https://www.hostinger.com/tutorials/wp-content/uploads/sites/2/2022/05/The-Live-Preview-button-within-Appearance-Theme-روی-the-WordPress-admin-dashboard.webp 1024w,https://www.hostinger.com/tutorials/wp-content/uploads/sites/2/2022/05/The-Live-Preview-button-within-Appearance-Theme-روی-the-WordPress-admin-dashboard-300×139.webp 300w,https://www.hostinger.com/tutorials/wp-content/uploads/sites/2/2022/05/The-Live-Preview-button-within-Appearance-Theme-روی-the-WordPress-admin-dashboard-150×70.webp 150w,https://www.hostinger.com/tutorials/wp-content/uploads/sites/2/2022/05/The-Live-Preview-button-within-Appearance-Theme-روی-the-WordPress-admin-dashboard-768×357.webp 768w,https://www.hostinger.com/tutorials/wp-content/uploads/sites/2/2022/05/The-Live-Preview-button-within-Appearance-Theme-روی-the-WordPress-admin-dashboard-1536×714.webp 1536w” sizes=”(max-width: 1024px) 100vw, 1024px”>
تم وردپرس چیست: انواع مختلف و روش انتخاب یکی 30

پس از آن، شما باید ببینید سفارشی ساز تم وردپرس داشبورد و ویژگی های سفارشی سازی تم روی نوار کناری سمت چپ

سفارشی ساز قالب وردپرس حاوی ویژگی های طراحی یک تم on نوار کناری سمت چپ و پیش نمایش وب سایت on سمت راستسفارشی ساز قالب وردپرس حاوی ویژگی های طراحی یک تم on نوار کناری سمت چپ و پیش نمایش وب سایت on سمت راست
تم وردپرس چیست: انواع مختلف و روش انتخاب یکی 31

کاربران پیشرفته می توانند از گزینه های سفارشی سازی جامع تری استفاده کنند زیرا می توانند فایل های تم وردپرس را از ناحیه مدیریت با استفاده از ویرایشگر تم.

بازدید از وب سایت موضوع نیز یک راه عالی برای یادگیری در مورد گزینه های شخصی سازی موجود است. مثلا، بوتیگا ویژگی های طراحی آن را فهرست می کند روی وب سایت و خطوط کلی آن که به صورت رایگان و نسخه های برتر در دسترس هستند.

برخی از تم های محبوب وردپرس مانند تم های Themify و Divi دارای سازندگان تم داخلی هستند، بنابراین برای هماهنگی و درک بهتر گزینه های سفارشی سازی، این ابزارها را بررسی کنید.

3. سئو را در نظر بگیرید

یک موضوع وردپرس می تواند بر عملکرد وب سایت، از جمله ثبات و سرعت، که برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) حیاتی است، تأثیر بگذارد.

بنابراین، از انتخاب یک تم پف کرده که دارای ویژگی ها و کدها است خودداری کنید. یک تم غنی از ویژگی ممکن است جذاب باشد، اما می تواند سرعت وب سایت را کند کند.

به دنبال برچسب‌های «آماده سئو» یا مشابه در توضیحات تم بگردید تا مطمئن شوید که موضوع سئو پسند است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  تغییرات وردپرس نمایش داده نمی شود؟ سه روش برای رفع به روز نشدن وردپرس

مراقب تمی باشید که فهرستی عظیم از افزونه‌های همراه و قالب‌های از پیش ساخته ارائه می‌دهد، زیرا اینها می‌توانند نفخ ایجاد کنند. اطمینان حاصل کنید که می توانید موارد غیر ضروری را غیرفعال کنید تا از کند شدن سایت وردپرس خود جلوگیری کنید.

با نصب تم در سایت خالی خود و با استفاده از ابزار تست سرعت مانند، اطلاعات را دوباره بررسی کنید GTmetrix یا ابزار Pingdom برای بررسی page اندازه. برخی از تم ها نیز روش عملکرد خود را نشان می دهند روی ابزار تست سرعت روی وب سایت های رسمی آنها

ابزار تست سرعت Pingdom برای بررسی درجه عملکرد یک سایت آزمایشی، page اندازه، زمان بارگذاری و تعداد درخواست هاابزار تست سرعت Pingdom برای بررسی درجه عملکرد یک سایت آزمایشی، page اندازه، زمان بارگذاری و تعداد درخواست ها
تم وردپرس چیست: انواع مختلف و روش انتخاب یکی 32

به طور متوسط، تم های سبک وزن دارند آ page حجم 600 کیلوبایت با حدود 20 درخواست HTTP برای نصب جدید.

از طرف دیگر، سایت آزمایشی تم را آزمایش کنید و از آن اطمینان حاصل کنید page وزن می کند حدود 2080 کیلوبایت – متوسط ​​اندازه خوب برای یک صفحه وب.

4. پاسخگویی را اولویت بندی کنید

گوگل در نظر گرفته است سازگاری با موبایل یک عامل رتبه بندی حیاتی به عنوان بیش از 90 درصد از کاربران جهانی با استفاده از دستگاه های تلفن همراه به اینترنت دسترسی داشته باشید. بنابراین، استفاده از یک تم واکنش گرا برای جذاب و کاربردی کردن سایت شما ضروری است روی دستگاه هر کاربر

بسیاری از توسعه دهندگان قالب وردپرس می گویند که تم های آنها برای موبایل مناسب است، اما توصیه می کنیم اطلاعات را دوباره بررسی کنید. برای انجام این کار، URL سایت نمایشی یک طرح زمینه را کپی و در آن جایگذاری کنید تست موبایل دوستانه گوگل.

یک جایگزین استفاده است ابزار توسعه دهنده کروم. به سادگی کلیک راست کنید روی سایت دمو را انتخاب کنید بازرسی کنیدو یک بعد صفحه نمایش ترجیحی را انتخاب کنید یا آن را به صورت دستی با استفاده از دستگیره ها تنظیم کنید.

ابزار برنامه‌نویس Chrome برای بررسی واکنش‌پذیری سایت با استفاده از گزینه‌ها یا دسته‌های ابعاد صفحهابزار برنامه‌نویس Chrome برای بررسی واکنش‌پذیری سایت با استفاده از گزینه‌ها یا دسته‌های ابعاد صفحه
تم وردپرس چیست: انواع مختلف و روش انتخاب یکی 33

یک تم پاسخگو به کاربران کمک می کند:

  • متن را بدون بزرگنمایی یا کوچکنمایی بخوانید.
  • پیمایش کنید page بدون هیچ گونه پیمایش افقی برای دیدن کل محتوا.
  • به راحتی به بخش های دیگر دسترسی پیدا کنید.

5. از سازگاری افزونه و مرورگر اطمینان حاصل کنید

در حالی که تم ها به جذابیت بصری وب سایت کمک می کنند، افزونه ها قابلیت هایی را اضافه می کنند. بنابراین، برای جلوگیری از مشکلات سازگاری، افزونه‌هایی را برای پشتیبانی از تم پیدا کنید.

توضیحات تم و وب سایت رسمی آن را بررسی کنید یا برای اطلاع از جزئیات با توسعه دهنده تماس بگیرید.

بسته به روی نوع وب سایت شما، برخی از افزونه های محبوب و مفید عبارتند از:

  • AIOSEO – یک افزونه SEO برای اضافه کردن توضیحات متا و کلمات کلیدی و بررسی عملکرد سئو برای کل سایت.
  • ووکامرس – یک افزونه تجارت الکترونیک وردپرس برای صاحب کسب و کار آنلاین.
  • WPForms – یک فرم ساز برای ایجاد فرم های تماس، سفارش و نظرسنجی.

انواع وب سایت های خاص ممکن است به افزونه های دیگری نیز نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، یک وبلاگ نویس مواد غذایی به یک افزونه دستور غذا نیاز دارد، و یک وبلاگ نویس سفر می تواند یک افزونه نقشه برداری را ضمیمه کند.

بعد، ببینید آیا قالب وردپرس با مرورگرهای مختلف سازگار است یا خیر. سایت نمایشی تم را باز کنید روی چندین مرورگر محبوب مانند Microsoft Edge و Google Chrome برای اطمینان از عملکرد و ظاهر خوب آن.

روش دیگر، از یک بررسی کننده سازگاری مرورگر مانند استفاده کنید عکس های مرورگر.

رابط Browsershots با یک نوار URL برای ارسال و بررسی سازگاری سایت‌های مارابط Browsershots با یک نوار URL برای ارسال و بررسی سازگاری سایت‌های ما
تم وردپرس چیست: انواع مختلف و روش انتخاب یکی 34

6. بودجه خود را محاسبه کنید

داشتن یک تم ممتاز الزامی نیست زیرا بسیاری از گزینه های رایگان در دسترس هستند. هر دو نوع تم مزایا و معایب دارند، بنابراین هنگام تصمیم گیری نیازها و بودجه خود را در نظر بگیرید روی یکی

یک تم رایگان ممکن است برای کاربرانی که تازه شروع کرده اند مناسب باشد.

با این حال، توصیه می کنیم اگر از تم های رایگان استفاده می کنید، برای ایمنی به مدیر قالب رسمی وردپرس پایبند باشید. همچنین بسیار مهم است که بررسی کنید آیا توسعه‌دهندگان در انجمن وردپرس فعال هستند یا اسنادی را ارائه می‌کنند تا به شما در کشف گزینه‌های سفارشی‌سازی تم یا عیب‌یابی مشکلات کمک کنند.

در همین حال، یک فروشگاه آنلاین یا یک سازمان بزرگتر می‌تواند از یک تم پولی استفاده کند و از ویژگی‌های سفارشی‌سازی و پشتیبانی شخصی‌شده آن نهایت استفاده را ببرد.

7. با بررسی ها و انتشارات به روز باشید

وقتی تصمیم گرفتی روی یک تم، رتبه بندی ها را بررسی کنید و قبل از فعال کردن آن، نظرات را بخوانید.

برای یک تم رایگان در فهرست وردپرس، توصیفات را پیدا کنید روی فهرست تم page و انتخاب کنید همه را ببین در رتبه بندی ها بخش.

لینک مشاهده همه در قالب وردپرس pageلینک مشاهده همه در قالب وردپرس page
تم وردپرس چیست: انواع مختلف و روش انتخاب یکی 35

به طور مشابه، هنگام انتخاب یک موضوع ممتاز، نظرات کاربران را بخوانید. به طور کلی، می توانید آنها را در پایین موضوع پیدا کنید page یا نوار کناری روی یک بازار موضوعی

آخرین تاریخ به‌روزرسانی تم نیز جنبه مهمی است که باید در نظر گرفت. حتی اگر یک موضوع به خوبی کدگذاری شده باشد، ممکن است پر از کدهای قدیمی باشد و اگر آخرین به روز رسانی چند سال پیش باشد، دارای آسیب پذیری های امنیتی باشد.

استانداردهای کدنویسی و امنیتی دائماً در حال تغییر هستند. به همین دلیل است که باید اطلاعات را بررسی کنید روی را اخرین به روز رسانی بخش روی فهرست تم page و فقط مواردی را انتخاب کنید که در شش ماه گذشته به روز شده اند. قدیمی تر از آن ممکن است در حال حاضر در برابر اشکالات آسیب پذیر باشد و با آخرین نسخه وردپرس ناسازگار باشد.

برای یک تست امنیتی عمیق تر، سایت نمایشی تم را با استفاده از آن بررسی کنید بررسی تم افزونه یا افزونه کروم مانند محافظ گاردیو. این ابزارها می توانند بدافزار، کدهای مخرب و نرم افزارهای قدیمی را در وب سایت شناسایی کنند.

مطالعه پیشنهادی

روش تغییر قالب در وردپرس
چگونه یک قالب وردپرس سفارشی را به روز کنیم
روش ویرایش هدر وردپرس
35 بهترین تم وبلاگ وردپرس

نتیجه

یک پوسته وردپرس یک ساختار اساسی برای ظاهر و احساس کل یک وب سایت ارائه می دهد. کاربران می‌توانند با استفاده از یک سفارشی‌کننده از طریق داشبورد وردپرس یا موارد دیگر، عناصر خاصی از جمله طرح‌بندی و فونت‌ها را تغییر دهند. page سازندگان

در حالی که تم های وردپرس بر کل وب سایت شما تأثیر می گذارد، قالب ها فقط تأثیر دارند روی یک مجرد pageچیدمان

تم های زیادی وجود دارد که نیازهای متعدد، نقاط قیمت و جایگاه ها را پوشش می دهد. به طور کلی، تم های رایگان وردپرس نصب آسان هستند، اما عملکرد محدودی دارند، و تم های ممتاز ویژگی های پیشرفته تری را با قیمت های بالاتر ارائه می دهند.

انتخاب یک موضوع می تواند دلهره آور باشد process با گزینه های فراوان، بنابراین این هفت جنبه را در طول دوره در نظر بگیرید process:

  • نیازها و نوع وب سایت شما
  • گزینه های سفارشی سازی
  • سئو
  • پاسخگویی
  • سازگاری با مرورگر و افزونه
  • قیمت
  • بررسی ها و آخرین تاریخ به روز رسانی

اکنون که مفهوم اساسی قالب وردپرس را می‌دانید، قالب مناسب برای سایت خود را پیدا کنید و از همین امروز سفر توسعه را شروع کنید. اگر سوالی دارید، دریغ نکنید که آنها را در بخش نظرات زیر مطرح کنید. موفق باشید.