وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

آیا اوبونتو LTS باینری با دبیان سازگار است؟

0 6
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


اوبونتو و دبیان دو توزیع محبوب لینوکس هستند که امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. اوبونتو مبتنی است روی دبیان و آنها شباهت های زیادی دارند مانند مدیریت بسته، رابط خط فرمان و پیکربندی سیستم. با این حال، چند تفاوت بین این دو توزیع اصلی لینوکس وجود دارد، به خصوص در مورد سازگاری نرم افزار. در این راهنما، بحث خواهیم کرد که آیا Ubuntu LTS باینری با دبیان سازگار است یا خیر.

اوبونتو LTS چیست؟

اوبونتو یکی از معدود توزیع‌های لینوکس است که نسخه‌های LTS را ارائه می‌کند. Ubuntu LTS (پشتیبانی طولانی مدت) نسخه ای از اوبونتو است که برای قابلیت اطمینان و پایداری طولانی مدت اوبونتو طراحی شده است. این نسخه رفع اشکال و به روز رسانی های امنیتی را ارائه می دهد و هر دو سال یک بار منتشر می شود. این برای کاربران دسکتاپ در دسترس است و دارای تمام ویژگی هایی است که یک سیستم عامل معمولی باید داشته باشد.

دبیان چیست؟

دبیان توزیع لینوکس است که با نرم افزار رایگان و منبع باز عرضه می شود. قابل اعتماد و پایدار است و به عنوان پایه توزیع لینوکس از جمله اوبونتو استفاده می شود. دبیان دارای سه نسخه شامل ناپایدار، پایدار و تست است. در مقایسه با اوبونتو، دبیان یک سیستم عامل همه کاره تر، قوی تر و پایدارتر است. این قدیمی ترین توزیع لینوکس است و قابل اجرا است روی تقریبا هر دستگاه

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه تنظیمات سیستم عامل UEFI را در اوبونتو دریافت کنم

آیا اوبونتو LTS باینری با دبیان سازگار است؟

نه، باینری Ubuntu LTS با دبیان سازگار نیست. دلیل آن این است که آنها هسته ها، کامپایلرها، APIS، مخازن، کتابخانه ها و بسته های متفاوتی دارند. اگرچه هر دو توزیع لینوکس قالب بسته بندی یکسانی دارند، اما همیشه نسخه بسته یکسانی ندارند. این دلیلی است که ممکن است برخی از بسته ها به دلیل نسخه ها و وابستگی های مختلف سازگار نباشند. در موارد معدودی، بسته هایی وجود دارند که ممکن است کار کنند روی دبیان، اما به طور کلی، باینری اوبونتو با توزیع دبیان سازگار نیست.

خط پایین

Ubuntu LTS Binary با دبیان سازگار نیست زیرا نسخه‌های هسته، APIS، مخازن، کتابخانه‌ها و وابستگی‌های متفاوتی دارند. بنابراین، هر بسته سازگار با اوبونتو کار نخواهد کرد روی سیستم دبیان با این حال، بسته هایی از دبیان وجود دارد که می توانید آنها را نصب کنید روی سیستم اوبونتو زیرا اوبونتو مبتنی بر دبیان است.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-29 00:42:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید