وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

wc چه کاری انجام می دهد و چگونه کلمات را بشماریم – Bash

0 0
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


دستور wc (شمارش کلمات) یک ابزار ساده و کارآمد در پوسته Bash است که به شما امکان می دهد تعداد کلمات، خطوط و کاراکترهای یک فایل را بشمارید. این ابزار رایجی است که در سیستم‌های مبتنی بر یونیکس استفاده می‌شود و تقریباً در تمام سیستم‌عامل‌های مدرن از جمله macOS، Linux و Windows Subsystem برای لینوکس پشتیبانی می‌شود.

دستور wc چه کاری انجام می دهد؟

Wc یک است command-line ابزاری که ممکن است برای نمایش اندازه فایل ها، شمارش کاراکترها، کلمات و خطوط در فایل ها و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد. با کمک گزینه های مختلف می توانید خروجی را سفارشی کنید و آمار مورد نیاز را به دست آورید.

برای استفاده از دستور wc، خود را باز کنید terminal یا خط فرمان و به دایرکتوری که فایل شما در آن قرار دارد بروید، هنگامی که در دایرکتوری قرار گرفتید، دستور زیر را تایپ کنید:

دستشویی <نام فایل>

با این کار تعداد خطوط، کلمات و کاراکترهای فایل نمایش داده می شود. به طور پیش فرض، خروجی دستور wc تعداد کلمات، خطوط و کاراکترهای فایل را به ترتیب نشان می دهد. برای مثال، اگر یک فایل اسکریپت bash به نام “bashfile.sh” داشته باشیم که حاوی خطوط کد زیر است.

#!bin/bash
نام=“علامت گذاری”
اکو “اسم من هست ${name}

حالا بیایید از دستور wc برای شمارش تعداد کلمات موجود در فایل اسکریپتی که قبلاً ایجاد کردم استفاده کنیم و خروجی این است:

wc چه کاری انجام می دهد و چگونه کلمات را بشماریم - Bash

این خروجی نشان می دهد که فایل دارای 3 خط، 7 کلمه و 49 کاراکتر است، ستون چهارم نام فایل را نشان می دهد که در این حالت “bashfile.sh” است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش استفاده از Nohup در لینوکس

دستور wc از چندین گزینه نیز پشتیبانی می کند که می توانند رفتار آن را تغییر دهند، در اینجا برخی از گزینه های رایج وجود دارد:

  • “-l” یا “–lines” – نمایش تعداد خطوط در فایل.
  • “-w” یا “-words” – نمایش تعداد کلمات موجود در فایل.
  • “-c” یا “-bytes” – نمایش تعداد بایت ها در فایل.
  • “-m” یا “-chars” – نمایش تعداد کاراکترهای موجود در فایل.
  • “-L” یا “-max-line-length” – طول طولانی ترین خط را در فایل نمایش می دهد.

نتیجه

دستور wc یک ابزار قدرتمند و همه کاره است که به شما امکان می دهد تعداد خطوط و کلمات کاراکتر را در یک فایل بشمارید. این یک ابزار ضروری برای برنامه نویسی پوسته است و پشتیبانی می شود روی تقریبا تمام سیستم عامل های مدرن با گزینه های مختلف آن می توانید خروجی را سفارشی کنید و آمار مورد نیاز را به دست آورید.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-29 00:43:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید