وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

چگونه به صورت رایگان کار کنید بدون اینکه شغل خود را خراب کنید

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 7 دقیقه


چگونه به صورت رایگان کار کنید بدون اینکه شغل خود را خراب کنید

اخیرا قبول کردم که بگیرم روی برخی به صورت رایگان برای یک موسسه خیریه کار می کنند که من در اهدافش سهیم هستم. از آنجا که این دلیلی است که من به آن اعتقاد دارم، از این ایده که بتوانم به روشی معنادارتر از اهدای پول کمک کنم، لذت بردم. اما وقتی پروژه از کنترل خارج شد، حسن نیت اولیه من به سرعت کاهش یافت و باعث شد از زمانی که صرف کردم ناراحت باشم. روی آی تی.

هیچ کس نباید خود را موظف بداند که وقت خود را به صورت رایگان در اختیار شما بگذارد، اما اگر تصمیم گرفتید، قوانینی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیز به خوبی پیش می رود و تجربه مثبتی برای شما باقی می ماند.

1. در آنچه که اهدا می کنید مشخص باشید

واضح ترین مشکل کار حرفه ای این است که هیچ ارتباطی بین هزینه و ارزش وجود ندارد.

افسار بودجه در جاه طلبی های پروژه در یک رابطه منظم طراح و مشتری؛ هر چه بیشتر بخواهید، هزینه آن بیشتر است. همه با مشتریانی مواجه می‌شوند که می‌خواهند یک فروشگاه تجارت الکترونیک «درست مانند آمازون» داشته باشند، تا زمانی که هزینه توسعه واقعی یک سایت به سرعت برنامه‌های خود را کاهش دهند. روی آن مقیاس روشن شده است.

کار حرفه ای… هیچ ارتباطی بین هزینه و ارزش وجود ندارد

اما وقتی بودجه توسعه ای وجود ندارد، جاه طلبی ها به سرعت تشدید می شوند. مشتریان لزوماً کار مربوطه را درک نمی کنند، و اگر این صورت حساب را پرداخت نکنند، انگیزه ای برای یادگیری وجود ندارد.

به عنوان یک حرفه ای، باید آنها را راهنمایی کنید. محدودیت ها را تعیین کنید روی آنچه را که انتظار دارید اهدا کنید و از آن برای چارچوب دادن به آنچه به طور منطقی قابل دستیابی است استفاده کنید.

من 40 ساعت از وقتم را اهدا می کنم که معمولاً 3000 دلار هزینه دارد. یا، “من بسته سئوی خود را اهدا می کنم، که برای رسیدن به اهداف اولیه شما همانطور که در مورد بحث شد کافی است.” هر دوی آنها کاملاً خوب هستند.

هدف برجسته کردن سخاوت شما نیست. ایجاد مرزهای واضح برای جلوگیری از خزش دامنه است.

2. آنها به شما لطفی نمی کنند

هر مشتری که پیشنهاد می‌کند پروژه‌اش برای سبد سهام شما خوب است یا “در معرض دید شما” قرار می‌گیرد، می‌داند که به شما دستمزد کمتری می‌دهد. هنگامی که آن را از یک مشتری حرفه ای می شنوید، فوراً آن را ترک کنید.

مشتری باید بفهمد که شما تخصص خود را اهدا می کنید، نه به این دلیل که نیاز دارید، نه به این دلیل که در ازای آن چیزی را انتظار دارید، بلکه به این دلیل که شما انسان فوق العاده ای هستید که می خواهید دنیا را کمی بهتر کنید.

مشتری که فکر می کند شما چیزی را از این ترتیب به دست می آورید، ارزش تجاری شما را درک نمی کند و با شما به عنوان یک تازه کار رفتار می کند. شواهد شما به حدس و گمان تبدیل می شود، تصمیمات شما به پیشنهاد تبدیل می شود و مشتری به نتیجه پروژه اعتماد چندانی نخواهد داشت.

مشتریان، خواه پرداخت کنند یا نه، نیاز به راهنمایی دارند. اگر آنها به شما احترام نگذارند و به راهنمایی های شما اعتقاد نداشته باشند، شروع به جست و جوی نظرات دیگر به ضرر نتیجه پروژه و رابطه شما خواهند کرد.

این ما را مرتب به ارمغان می آورد روی به…

3. همه متخصص هستند

س. تفاوت بین یک آماتور و یک حرفه ای چیست؟ الف. حرفه ای ها حقوق می گیرند.

شما پولی دریافت نمی کنید، بنابراین از نظر مشتری، شما اکنون یک آماتور هستید. هی، حدس بزن چیه؟ پسر 12 ساله آنها نیز آماتور است و نظرات او اکنون به همان اندازه معتبر است.

وقتی حرفه ای کار می کنید، می توانید انتظار “کمک” زیادی داشته باشید. متوجه خواهید شد که خواهرزاده شخصی قصد دارد در رشته طراحی گرافیک تحصیل کند… زمانی که از دبیرستان فارغ التحصیل شد… چهار سال دیگر. متوجه خواهید شد که شریک زندگی شخصی یک وبلاگ پیاده روی دارد، یک مقاله سئو می خواند و خوشحال است که آن را امتحان کند. حتی ممکن است متوجه شوید که مشتری خود تمایل به تغییر شغلی به سمت طراحی وب دارد و فکر نمی‌کند که خیلی سخت به نظر برسد.

فوراً آن **** را خاموش کنید. لبخند بزن، مهربان باش توضیح دهید که، البته، از مشارکت ها خوشحال هستید و مانند ویروس کرونا از آنها اجتناب کنید.

شما یک سرویس حرفه ای اهدا می کنید که سال ها برای توسعه آن وقت صرف کرده اید، و آن را به هدفی اهدا می کنید که برای شما ارزش قائل هستید. شما آنجا نیستید که شانس کسی را برای ورود به دانشگاه افزایش دهید یا کسی را از کار خسته کننده روزانه خود منحرف کنید. اگر می خواهید افراد را راهنمایی کنید، مکان هایی وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید.

همه در واقع یک متخصص هستند

ماهیت کار حرفه ای این است که اغلب افراد درگیر در واقع متخصص هستند. حقیقت ساده این است که افرادی که در این زمینه متخصص نیستند چیزی تمایل دارند در مشاغل کم درآمد باشند و آنقدر مشغول هستند که در مشاغل کم درآمد نباشند تا بتوانند وقت خود را اهدا کنند.

مانند شما، افرادی که به صورت داوطلبانه وقت خود را اختصاص می دهند، این کار را انجام می دهند، زیرا می توانند از عهده این کار برآیند. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که رئیس حساب سازمان روزهای دوشنبه تا جمعه را به عنوان مشاور مالیاتی سپری می کند. رئیس بخش توسعه یک مدیر پروژه در یک شرکت ساختمانی است. رئیس حراست معلم مدرسه است.

افراد مهارت های قابل انتقال را به نقش های حرفه ای می آورند. به این واقعیت حساس باشید که همانطور که شما در زمینه حرفه ای خود متخصص هستید، ممکن است آنها نیز متخصص باشند. صرفاً متخصص نبودن در طراحی آنها را احمق نمی کند.

4. پای قبض نگذارید

این وسوسه انگیز است که به سادگی همه چیز را برای پروژه اهدا کنید: نام دامنه 10 دلار هزینه خواهد داشت؟ خوب، فقط 10 دلار است. هاست 5 دلار در ماه؟ خوب، تنظیم یک فضای کوچک خیلی سخت نیست روی سرور خودت

انتقال تجربیات خود، سازمان را برای موفقیت های آینده آماده می کند

با این حال، وقتی همه چیز را می دهید، مشتری هزینه یا ارزشی را که دریافت می کند درک نمی کند. به عنوان یک حرفه ای، آموزش دادن به مشتری بخشی از وظیفه شماست روی هزینه های یک پروژه مانند این؛ انتقال تجربیات خود، سازمان را برای موفقیت های آینده آماده می کند.

در شروع پروژه روشن باشید که مشتری مسئول تمام هزینه ها خواهد بود.

اگر مایلید – و نباید احساس وظیفه کنید – همیشه آزاد هستید که معادل هزینه ها کمک مالی کنید.

5. به ساعات اداری پایبند باشید

هنگامی که موافقت می کنید کار طراحی حرفه ای را انجام دهید، این احتمال وجود دارد که فرد یا سازمانی را که کار را برای آن انجام می دهید، بشناسید. تقریباً همیشه نوعی ارتباط شخصی وجود دارد، به این معنی که فرد یا سازمان شما را در زمینه حرفه ای که مشتریان عادی می بینند، نمی بیند.

همه مشتریان خوب به این واقعیت احترام می گذارند که شما به ایمیل ها پاسخ نمی دهید روی یک صبح یکشنبه نه مشتری خیریه. مشتری خیریه نه تنها تصور می کند که شما خارج از ساعات اداری در دسترس هستید، بلکه حتی ممکن است فکر کنند با مزاحمت نکردن شما در ساعات اداری معمولی به شما لطف می کنند.

مهم است که برای گذراندن زندگی خود در خارج از محل کار استراحتی پیدا کنید. اگر نمی‌خواهید که عصرتان با دوستانتان به یک جلسه برنامه‌ریزی بداهه تبدیل شود (نمی‌خواهید)، مرزهای مشخصی را در مورد زمان و روش آماده‌سازی کار تعیین کنید. روی پروژه.

تا زمانی که خوداشتغال نباشید، نمی توانید زمانی را که باید کار کنید اختصاص دهید. کاری که می‌توانید انجام دهید این است که کار حرفه‌ای را به شغل حقوقی خود اضافه کنید – یک ساعت بعد از کار انجام دهید، روی برای مثال عصرهای هفته.

اگر به معنای واقعی کلمه در اوقات فراغت خود این کار را انجام می دهید، یک بازه زمانی مشخص، مانند یک بعدازظهر شنبه را اختصاص دهید و به آن پایبند باشید.

6. به برنامه و ضرب الاجل پایبند باشید

این یک حقیقت جهانی است که وقتی یک رویکرد ساختاریافته وجود دارد، پروژه ها بهتر اجرا می شوند. فرقی نمی کند لاغر، چابک، آبشار یا هر چیزی که می خواهید آن را دوبله کنید. آنچه مهم است این است که شما برنامه ای داشته باشید که برای شما کار می کند و برای اهداف پروژه مناسب است.

یک رویکرد ساختاریافته، به ویژه رویکردی که شامل یک جدول زمانی باشد، با اکثر اختلالات مقابله خواهد کرد. روی پروژه ای که کار می کردم روی اخیراً در حال آماده شدن برای امضای نهایی بودم که یکی از داوطلبان اعلام کرد که زمان آن رسیده است که «به صفحاتی که نیاز داریم فکر کنیم. روی سایت.” 🤨

انضباط در کار حرفه ای بسیار مهم است زیرا ذینفعان مختلف سطوح مختلفی از تعهد خواهند داشت. برخی از افراد داوطلب تمام وقت خواهند بود، برخی دیگر یک ساعت در هفته اهدا خواهند کرد. مهم این است که پروژه ای که شما مسئول آن هستید اجرا شود روی زمان بندی شما.

7. در دسترس بودن شما صفر است

افراد غیرانتفاعی تمایل دارند با یکدیگر صحبت کنند. وقتی دوستان و خانواده شما ببینند که شما برای استارتاپ جو چه کرده اید، ایده های خود را شروع می کنند. مشتری که پروژه را برای آن تکمیل کرده اید، پروژه های دیگری را در ردیف قرار خواهد داد. وقتی شارژ نمی‌کنید، هیچ مشتری کمبودی وجود ندارد.

برای گفتن “نه” در یک نقطه آماده باشید

قبل از اینکه بخواهید اصلاً کار حرفه ای را انجام دهید، آماده باشید که در نقطه ای «نه» بگویید.

ساده ترین راه این است که بگوییم در دسترس بودن شما صفر است: شما قبلاً برای کار پرداختی رزرو کرده اید، یا رئیستان به شما اطلاع داده است که ماه آینده برای اضافه کاری به شما نیاز دارد.

بابتش احساس بدی نداشته باش احتمالا درست است. فقط ساعات زیادی در روز وجود دارد، و حتی اگر کمی وقت بگذارید، آیا شریک زندگی، سگ یا زندگی اجتماعی شما شایسته توجه نیست؟

هیچ سودی در غیر انتفاعی وجود ندارد

رایگان کار کردن معامله نیست. احتمالاً به نفع سبد شما نخواهد بود. قطعاً منجر به پرداخت کار نخواهد شد. هر مهارت یا تجربه ای که به دست می آورید احتمالاً قابل انتقال نخواهد بود. (ممکن است موضوعی را برای یک پست وبلاگ به شما بدهد.)

اگر قرار بود کار به نفع شما باشد، نامیده می شد شخصی عالی

با این وجود، بسیاری از ما می‌بینیم که با انجام کار حرفه‌ای، چه از روی تعهد و چه از روی آرمان‌گرایی، موافقت می‌کنیم. این چیزی نیست که بتوان از آن اجتناب کرد. تغییر جهان – چه برای یک گروه و چه برای یک فرد – یک پیگیری عالی است.

نکته کلیدی این است که در حالی که سودی نخواهید داشت، نباید ضرر نیز متحمل شوید. داوطلب کردن زمان، مهارت ها و تجربه شما باید پایدار باشد process. چیزی که پشیمان نخواهید شد.

(برچسب‌ها برای ترجمه



منتشر شده در 1402-12-29 02:21:02

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید