وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش مسدود کردن نظرات در Shell Script-Bash

0 2
زمان لازم برای مطالعه: < 1 دقیقه


در پوسته اسکریپت، نظرات برای حاشیه نویسی کد استفاده می شود و درک هدف، عملکرد و پیاده سازی اسکریپت را برای توسعه دهندگان آسان تر می کند. در برخی موارد، ممکن است بخواهیم به طور موقت بخش‌های خاصی از کد را برای اهداف اشکال‌زدایی یا آزمایش بدون حذف کامل غیرفعال یا مسدود کنیم. این را می توان با استفاده از کامنت های بلوکی در اسکریپت پوسته به دست آورد و این مقاله روش مسدود کردن نظرات در اسکریپت پوسته را مورد بحث قرار می دهد.

مسدود کردن نظرات در اسکریپت شل

نظرات مسدود کردن نظراتی هستند که می توانند چندین خط کد را دربر گیرند. در اسکریپت نویسی پوسته، ما می توانیم نظرات بلوکی را با محصور کردن نظرات در داخل ایجاد کنیم <<'EOF' و “EOF” نشانگرها سینتکس کامنت های بلوک به شرح زیر است:

:
کد خط 1
کد خط 2
کد خط 3

در دستور بالا، کاراکتر: برای نشان دادن یک دستور خالی استفاده می شود که اجازه می دهد تا کامنت بلوک بدون ایجاد خطا اجرا شود. متن نظر در داخل گیومه‌های تکی قرار می‌گیرد و می‌تواند چندین خط را در بر بگیرد. نشانگرهای EOF در ابتدا و انتهای نظر شروع و پایان کامنت بلوک را نشان می دهد. در اینجا مثالی از روش استفاده از نظرات بلاک در اسکریپت پوسته آورده شده است:

#!/bin/bash
اکو “شروع فیلمنامه…”

:
این بخش از کد برای اهداف آزمایشی توضیح داده شده است.
echo “دستورالعملی که نباید اجرا شود.”
echo “دستورالعملی که نباید اجرا شود.”
echo “دستورالعملی که نباید اجرا شود.”

اکو “ادامه فیلمنامه…”
اکو فیلمنامه به پایان رسیده است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  رشته پد Bash با فاصله

در اینجا، ما از نظرات بلاک برای غیرفعال کردن موقت بخشی از کد برای اهداف آزمایشی استفاده کرده ایم. کامنت بلاک با کاراکتر: شروع می شود و سپس با علامت <<'EOF' نشانگر متن نظر درون گیومه‌های تکی محصور شده و در سه خط قرار دارد. کامنت بلاک با این خاتمه می یابد “EOF” نشانگر

روش مسدود کردن نظرات در Shell Script-Bash

نتیجه

Block comments یک ویژگی مفید در پوسته اسکریپت برای غیرفعال کردن موقت یا نظر دادن بخش‌های کد است. با استفاده از کامنت های بلوک، می توانیم به راحتی اسکریپت های پوسته خود را بدون حذف یا تغییر دائمی کد، اشکال زدایی و آزمایش کنیم. نحو کامنت های بلوک در اسکریپت پوسته ساده و آسان برای استفاده است. با گنجاندن کامنت های بلوک در اسکریپت های پوسته خود، می توانیم کدهای تمیزتر و کارآمدتری بنویسیم.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-29 02:34:05

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید