وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

Bash خروج 1 و خروج 0 – تفاوت چیست؟

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


در Bash از دستور exit برای خاتمه دادن به یک اسکریپت یا یک دستور و بازگرداندن کد وضعیت به پوسته استفاده می شود. کد وضعیت نشان می دهد که آیا دستور یا اسکریپت با خطا مواجه شده است یا با موفقیت تکمیل شده است. برای نشان دادن اینکه آیا دستور مربوطه با موفقیت اجرا شده است، 0 به عنوان یک آرگومان استفاده می شود و اگر نه، پس از 1 به عنوان آرگومان تابع exit () استفاده می شود، این راهنما را بیشتر بخوانید تا جزئیات بیشتری کسب کنید. روی exit (0) و exit (1).

خروج چیست (0)

دستور exit یک آرگومان واحد می گیرد که کد وضعیتی است که باید به پوسته بازگردانده شود. کد وضعیت 0 نشان دهنده موفقیت است. استفاده از 0 به عنوان کد وضعیت برای موفقیت یک قرارداد رایج است و این قرارداد توسط بسیاری از برنامه ها و اسکریپت ها استفاده می شود و به برنامه ها و اسکریپت های دیگر اجازه می دهد تا به راحتی تعیین کنند که آیا یک دستور یا اسکریپت با موفقیت انجام شده است یا با خطا مواجه شده است.

#!/bin/bash

# مثال استفاده از exit(0)

اکو “این اسکریپت با موفقیت کامل شد”

خروج 0

خروج چیست (1)

کد وضعیت 1 نشان دهنده شکست دستور است و دوباره این یک روش معمول است که در صورت وجود هرگونه خطا یا شکست در اجرای دستور از 1 استفاده کنید، در اینجا یک اسکریپت bash وجود دارد که از خروجی (1) استفاده می کند:

#!/bin/bash

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه می توان یک متغیر را در یک فایل با استفاده از sed جایگزین کرد؟

# مثال استفاده از exit(1)

اکو “این اسکریپت با خطا مواجه شد”

خروج 1

تفاوت بین exit (0) و exit (1) چیست؟

تفاوت اصلی بین exit(0) و exit(1) در کد وضعیت بازگردانده شده به پوسته است. کد وضعیت 0 نشان می دهد که اسکریپت یا دستور با موفقیت بدون مواجه شدن با هیچ گونه خطایی اجرا شده است. کد وضعیت 1 یا هر مقدار غیر صفر دیگری نشان می دهد که اسکریپت یا دستور با خطا مواجه شده است، در اینجا کد مثالی است که از exit(0) و exit(1) استفاده می کند:

#!/bin/bash
# بررسی کنید که آیا یک فایل وجود دارد
اگر [ -f “/home/aaliyan/bashfile4.sh” ]; سپس

اکو “فایل وجود دارد”

خواب 5 # تاخیر 5 ثانیه
وضعیت_خروجی=0 # وضعیت خروج را روی موفقیت تنظیم کنید
دیگر

اکو “فایل موجود نیست”

خواب 5 # تاخیر 5 ثانیه
وضعیت_خروجی=1 # وضعیت خروج را روی خطا تنظیم کنید
فی

اکو “وضعیت خروج: $exit_status
خروج $exit_status # با وضعیت خروج تعیین شده خارج شوید

در این اسکریپت، اگر فایل وجود داشته باشد، اسکریپت “فایل وجود دارد” را چاپ می کند و یک کد وضعیت 0 را برای نشان دادن موفقیت نشان می دهد:

Bash خروج 1 و خروج 0 - تفاوت چیست؟

اگر فایل وجود نداشته باشد، اسکریپت “فایل وجود ندارد” را چاپ می کند و یک کد وضعیت 1 را برای نشان دادن یک خطا برمی گرداند:

Bash خروج 1 و خروج 0 - تفاوت چیست؟Bash خروج 1 و خروج 0 - تفاوت چیست؟

نتیجه

دستور خروج در Bash برای پایان دادن به یک اسکریپت یا دستور و بازگرداندن کد وضعیت به پوسته استفاده می شود. کد وضعیت 0 نشان دهنده موفقیت است، در حالی که اگر کد خطا یک رقم غیر صفر باشد، نشان می دهد که با خطا مواجه شده است. استفاده از 0 به عنوان کد وضعیت برای موفقیت و هر مقدار غیر صفر برای نشان دادن خطا، یک قرارداد معمول است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  برنامه نویسی Bash را یاد بگیرید

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-29 03:52:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید