وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش استفاده از دیکشنری ارزش کلیدی در Bash

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


Bash ابزار قدرتمندی است که به شما امکان می‌دهد کارهای پیچیده را خودکار کنید و اسکریپت‌های سفارشی بنویسید process داده ها. یکی از مفیدترین ویژگی های bash امکان استفاده از دیکشنری های کلیدی برای ذخیره و دستکاری داده ها است. دیکشنری ها به شما امکان ذخیره و دسترسی سریع و آسان به داده ها را می دهند و کد شما را کارآمدتر می کنند. در این مقاله، روش استفاده از دیکشنری key-value در bash را مورد بحث قرار خواهیم داد.

دیکشنری Key-Value چیست؟

فرهنگ لغت کلید-مقدار ساختار داده ای است که به شما امکان می دهد داده ها را با کلید ذخیره کرده و به آنها دسترسی داشته باشید. هر کلید دارای یک مقدار متناظر است که می‌تواند هر نوع داده‌ای باشد، مانند رشته، عدد صحیح یا حتی ساختار داده دیگری و در زیر نحوی برای افزودن مقادیر به کلیدها و به دنبال آن نحو ایجاد فرهنگ لغت در bash آمده است:

اعلام <dict_name>

این یک فرهنگ لغت خالی به نام dict_name با پرچم -A ایجاد می کند که نشان می دهد یک آرایه انجمنی است. هنگامی که یک فرهنگ لغت ایجاد کردید، می توانید کلیدها و مقادیر را با استفاده از نحو زیر به آن اضافه کنید:

<dict_name>[<key>]=<ارزش>

روش استفاده از دیکشنری Key-Value در Bash

استفاده از فرهنگ لغت مقدار کلید در bash در بسیاری از حالات مفید است، مانند زمانی که رمز عبور دلخواه خود را ایجاد می کنید، مانند انجام محاسبات پیچیده یا طولانی حسابی یا ذخیره جزئیاتی که می توانید در هر نقطه از کد به آنها دسترسی داشته باشید. بنابراین، برای نشان دادن استفاده از فرهنگ لغت کلید-مقدار در bash، من سه مثال آورده‌ام که به شما در درک روش استفاده از آنها کمک می‌کند و در اینجا این مثال‌ها آمده است:

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه خروجی Curl را در یک فایل ذخیره کنم؟

روش انجام عملیات حسابی با استفاده از فرهنگ لغت کلید-مقدار

یکی دیگر از کاربردهای احتمالی فرهنگ لغت کلید-مقدار این است که می توان چندین عملیات حسابی مختلف، پیچیده یا ساده را انجام داد و در اینجا کد bash است که جمع و تفریق را با استفاده از داده های ذخیره شده در فرهنگ لغت انجام می دهد:

#!/bin/bash
# دیکشنری با جفت های کلید-مقدار تعریف کنید
اعلام my_dict
my_dict[“a”]=5

my_dict[“b”]=10

my_dict[“c”]=15

# دو مقدار در فرهنگ لغت اضافه کنید
مجموع=$(( my_dict[“a”] + my_dict[“b”] ))
اکو “مجموع a و b برابر است با: $ مجموع

# یک مقدار را از مقدار دیگر در فرهنگ لغت کم کنید
تفاوت=$(( my_dict[“c”] – دیکته من[“a”] ))
اکو “تفاوت بین c و a این است: تفاوت $

ابتدا یک آرایه انجمنی یا فرهنگ لغت به نام my_dict با جفت های کلید-مقدار تعریف می شود. سپس دو مقدار a و b از فرهنگ لغت با هم جمع شده و در متغیری به نام sum ذخیره می شوند. نتیجه اضافه با استفاده از دستور echo چاپ می شود.

بعد، یک مقدار از فرهنگ لغت، a، از مقدار دیگر، c کم می شود. نتیجه تفریق در متغیری به نام diff ذخیره می شود و نتیجه با استفاده از دستور echo چاپ می شود. به طور کلی، این اسکریپت روش استفاده از دیکشنری ها را برای ذخیره و دستکاری داده ها در Bash نشان می دهد.

روش استفاده از دیکشنری ارزش کلیدی در Bash

روش ایجاد پایگاه داده با استفاده از دیکشنری Key-Value

یکی از محبوب‌ترین کاربردهای دیکشنری‌های کلیدی، ایجاد پایگاه داده است. این می تواند جزئیات هر چیزی باشد که می توانید بعداً در اسکریپت bash استفاده کنید. در اینجا مثالی آورده‌ام که داده‌های یک شرکت را می‌گیرد و نه تنها این که اسکریپت روش به‌روزرسانی یک کلید موجود در فرهنگ لغت را نشان می‌دهد:

#!/bin/bash
اعلام شرکت=(

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه خطوط را با استفاده از دستور SED از یک فایل حذف کنم؟

[name]=“شرکت Acme”

[location]=“نیویورک، نیویورک”

[industry]=“تولید”

[size]=“بزرگ”

[founded]=“1920”
)

# تمام جزئیات را چاپ کنید
printf “جزئیات شرکت:\n
برای کلید که در ${!company[@]}; انجام دادن

printf “%s: %s\n کلید $ ${شرکت[$key]}
انجام شده

# مقدار کلید “مکان” را تغییر دهید

شرکت[“location”]=“لس آنجلس، کالیفرنیا”

# جزئیات به روز شده را چاپ کنید
printf \nجزئیات شرکت به روز شده:\n
برای کلید که در ${!company[@]}; انجام دادن

printf “%s: %s\n کلید $ ${شرکت[$key]}
انجام شده

این اسکریپت bash یک فرهنگ لغت به نام شرکت را تعریف می کند که حاوی اطلاعاتی درباره یک شرکت، مانند نام، مکان، صنعت، اندازه و سال تاسیس آن است. تابع printf برای نمایش جزئیات شرکت در قالبی خوانا استفاده می شود. حلقه for روی کلیدهای دیکشنری شرکت تکرار می شود و برای هر کلید، تابع printf با کلید و مقدار متناظر آن به عنوان آرگومان فراخوانی می شود. سپس فرهنگ لغت شرکت با تغییر مقدار کلید مکان به “Los Angeles, CA” به روز می شود. در نهایت، جزئیات به روز شده شرکت با همان قالب قبلی با استفاده از حلقه for دیگری و تابع printf نمایش داده می شود:

روش استفاده از دیکشنری ارزش کلیدی در Bashروش استفاده از دیکشنری ارزش کلیدی در Bash

نتیجه

استفاده از آرایه‌های انجمنی می‌تواند به شما کمک کند تا اسکریپت‌های bash خود را کارآمدتر و قابل نگهداری‌تر کنید، با این‌که به شما امکان می‌دهد داده‌ها را با استفاده از نام‌های معنی‌دار به جای شاخص‌های مرموز ذخیره و بازیابی کنید. این مقاله استفاده از دیکشنری های کلید-مقدار در Bash را با کمک دو مثال نشان می دهد.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-29 06:08:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید