اگر یک انجمن یا سایت عضویت دارید و می‌خواهید تعامل بازدیدکنندگان را بهبود ببخشید، نصب اتاق گفتگو می‌تواند یک راه‌حل عالی باشد.

چت روم ها فضاهای مجازی هستند که بازدیدکنندگان می توانند با صاحب وب سایت و سایر شرکت کنندگان در زمان واقعی از طریق متن ارتباط برقرار کنند.

برای کاربران CMS وردپرس، بسیاری از پلاگین های اتاق چت عالی به شما امکان می دهند این قابلیت را به راحتی به سایت خود اضافه کنید.

در این مقاله روش افزودن اتاق گفتگو به سایت وردپرس را به اشتراک می گذاریم و مزایای استفاده از آن را بررسی می کنیم. همچنین چندین نکته برای بهبود عملکرد اتاق چت وردپرس و تجربه کاربری خود یاد خواهید گرفت.

چرا یک اتاق چت به وب سایت وردپرس اضافه کنید؟

افزودن یک اتاق گفتگو به انجمن وردپرس یا سایت عضویت این مزایا را ارائه می دهد:

  • شبکه سازی – یک اتاق گفتگو فضایی را برای بازدیدکنندگان شما فراهم می کند تا با هم گفتگو کنند و یک جامعه فعال ایجاد کنند.
  • پشتیبانی فوری – می توانید از اتاق چت به عنوان یک چت زنده برای ارائه پشتیبانی مشتری با پاسخ دادن به سوالات کاربران در زمان واقعی استفاده کنید.
  • حفظ کاربر – یک اتاق گفتگو می تواند بازدیدکنندگان را به شرکت کنندگان چت ثبت شده تبدیل کند و آنها را به بازگشت تشویق کند.
  • بازخورد – فرض کنید فرمت پست جدیدی را راه اندازی کرده اید روی سایت وردپرس شما، مانند پادکست ها یا ویدیوها. در این مورد، اتاق چت شما را قادر می سازد تا بازخورد زنده بخواهید.

با این حال، شما باید یک وردپرس مدیریت شده قابل اعتماد داشته باشید host برای لذت بردن از این مزایا – کاربران نمی توانند از اتاق گفتگو استفاده کنند روی وب سایتی که بارگذاری نمی شود شروع در 2.99 دلار در ماه، هاستینگerبرنامه های میزبانی وردپرس با ضمانت 99.9% آپتایم و پهنای باند نامحدود ارائه می شود.

بنر میزبانی وردپرس
روش ایجاد یک اتاق چت وردپرس برای افزایش تعامل وب سایت + توصیه های افزونه 18

چگونه یک اتاق چت بسازیم روی وردپرس

در این قسمت به بررسی مراحل انتخاب و راه اندازی چت روم با افزونه می پردازیم.

1. یک پلاگین اتاق چت را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد

موارد زیر چندین ویژگی است که باید هنگام جستجوی یک افزونه اتاق چت وردپرس در نظر بگیرید:

  • سازگاری با موبایل – اطمینان از تجربه کاربری ثابت در دستگاه های دسکتاپ و تلفن همراه.
  • چندین اتاق گفتگو – کانال های اتاق چت را برای اعضای با علایق خاص ایجاد کنید.
  • تعدیل چت – کنترل رفتار کاربر در اتاق چت، مانند فیلتر کردن کلمات بد و ممنوع کردن یا لگد زدن کاربران.
  • سفارشی سازی – تم اتاق چت، فونت و رنگ پس‌زمینه را تغییر دهید تا برای اعضا جذاب‌تر شود.
  • پشتیبان گیری – سابقه چت ایمن حاوی اطلاعات ارزشمند، مانند بازخورد و فایل های رسانه ای.

اگر برای تصمیم گیری به کمک نیاز دارید روی افزونه، به بخش این مقاله که توصیه های اتاق چت وردپرس را پوشش می دهد، بروید.

2. افزونه را فعال و پیکربندی کنید

پس از انتخاب راه حل اتاق چت مورد نظر خود، به داشبورد مدیریت وردپرس بروید و افزونه را نصب کنید.

ابتدا تنظیمات آن را پیکربندی کنید تا افزونه به درستی کار کند. برای نشان دادن، از چت عاقلانه افزونه ما روش پیکربندی را نشان خواهیم داد عمومی و ارسال پیام ها تنظیمات.

برای دسترسی به تنظیمات افزونه، به تنظیماتتنظیمات چت عاقلانه. در عمومی برگه:

  1. برو به تنظیمات دسترسی به چت بخش و انتخاب کنید غیرفعال کردن کاربران ناشناس برای محدود کردن شرکت کنندگان در چت فقط به کاربران ثبت نام شده.
  2. به پایین اسکرول کنید ساعات و روزهای افتتاح چت بخش. انتخاب کنید کنترل باز کردن را فعال کنید برای تعیین زمان در دسترس بودن چت برای کاربران.
  3. تغییرات را ذخیره کنید.

پس از آن، به مسیر بروید ارسال پیام ها را بزنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در تنظیمات عمومی در بخش، طول پیام هایی را که کاربر می تواند ارسال کند با پر کردن فیلد مشخص کنید. مقدار پیش فرض است 400.
  2. برو به اطلاعیه های کاربر به چندین رویداد مانند پیام های جدید، کاربران آنلاین و آفلاین و ذکر نام کاربری، صداهای اعلان را بخش و اضافه کنید.
  3. حرکت به تنظیمات پیوست فایل و انتخاب کنید که آیا ویژگی اشتراک فایل فعال شود یا خیر. اگر بله، پسوندهای مجاز فایل و محدودیت اندازه را تعیین کنید.
  4. تغییرات را ذخیره کنید.

3. اتاق گفتگو را به یک وب سایت وردپرس اضافه کنید

می توانید افزونه Wise Chat را از طریق یک کد کوتاه و یک ویجت به وب سایت خود اضافه کنید. در اینجا به این صورت است:

کد کوتاه

  1. هدایت به نوشته هاجدید اضافه کن برای ایجاد یک پست جدید
  2. ابزار درج بلوک را باز کنید و به دنبال آن بگردید کد کوتاه مسدود کردن. متناوبا، تایپ کنید /کد کوتاه برای اضافه کردن سریع بلوک در ویرایشگر.
  3. تایپ کنید[wise-chat] در قسمت متن
ویرایشگر بلوک وردپرس که فیلد متنی بلوک کد کوتاه را برجسته می کندویرایشگر بلوک وردپرس که فیلد متنی بلوک کد کوتاه را برجسته می کند
  1. برای ذخیره تغییرات، پست را منتشر کنید.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش راه اندازی پی پال روی WooCommerce با رمز هویت پی پال

ویجت

  1. رفتن به ظاهرابزارک ها.
  2. کلیک نمایش لیست و یک ویجت را از لیست انتخاب کنید. به عنوان مثال، ما از نوار کناری سمت راست ویجت
صفحه ابزارک وردپرس با گزینه Right Sidebar برجسته شده استصفحه ابزارک وردپرس با گزینه Right Sidebar برجسته شده است
  1. انتخاب کنید اضافه کردن بلوک را فشار دهید و وارد کنید پنجره چت عاقلانه مسدود کردن.
یک کادر قرمز که پنجره Wise Chat را برجسته می کند on صفحه ابزارک های وردپرسیک کادر قرمز که پنجره Wise Chat را برجسته می کند on صفحه ابزارک های وردپرس
  1. کلیک به روز رسانی برای ذخیره تغییرات

4. افزونه چت را سفارشی کرده و آزمایش کنید

می توانید ظاهر چت را متناسب با موضوع یا طرح وب سایت خود تغییر دهید. در اینجا مراحل انجام آن با استفاده از Wise Chat آمده است:

  1. باز کن تنظیمات چت عاقلانه و کلیک کنید ظاهر.
  2. در ظاهر پنجره چت در بخش، یک موضوع را از لیست کشویی انتخاب کنید. سپس پس زمینه و رنگ فونت را تغییر دهید و اندازه فونت را مشخص کنید.
  3. برو به ظاهر پیام بخش و فرمت تاریخ و زمان پیام را تنظیم کنید. انتخاب کنید حالت نمایش نام کاربری گزینه و انتخاب کنید پیوند به page.
  4. تغییرات را ذخیره کنید.

در نهایت، اتاق گفتگو را آزمایش کنید تا بررسی کنید که آیا مطابق انتظار کار می کند یا خیر:

  1. یک برگه مرور ناشناس یا خصوصی باز کنید و از وب سایت خود بازدید کنید.
  2. پنجره اتاق چت بسته به ظاهر باید ظاهر شود روی جایی که آن را وارد می کنید
  3. سعی کنید پیام های متنی ارسال کنید و رسانه ها را در اتاق گفتگو آپلود کنید.
یک وب page که پنجره اتاق چت حاوی مکالمات کاربر را نشان می دهدیک وب page که پنجره اتاق چت حاوی مکالمات کاربر را نشان می دهد

نکاتی برای بهبود عملکرد چت و تجربه کاربری

اتاق های گفتگوی مختلف وردپرس ابزارهای عالی برای ایجاد یک تجربه کاربری عالی ارائه می دهند. با این حال، این به شما بستگی دارد که مطمئن شوید چت همانطور که در نظر گرفته شده است کار می کند.

برای انجام این کار، نکات زیر را دنبال کنید:

برای تشویق کاربران به مشارکت، اتاق گفتگو را تبلیغ کنید

توصیه می کنیم اتاق چت خود را تبلیغ کنید تا اعضای سایت و بازدیدکنندگان را از به روز رسانی مطلع کنید. انجام این کار همچنین به شما کمک می کند تا آنها را برای استفاده از اتاق گفتگو تشویق کنید.

می توانید با ایجاد یک کمپین رسانه های اجتماعی و ارسال آن در چندین پلتفرم مانند توییتر، فیس بوک یا لینکدین، اتاق گفتگو را تبلیغ کنید. همچنین، ارسال خبرنامه برای اعضای سایت یا مشترکین خود را در نظر بگیرید.

یک ویژگی ورود کاربر را فعال کنید روی اتاق چت

فعال کردن یک ویژگی ورود کاربر، تعامل ایمن بین شرکت‌کنندگان در چت را تضمین می‌کند، زیرا شما فقط به کاربران وارد شده یا مجاز اجازه ورود به اتاق چت را می‌دهید.

این ویژگی همچنین به کاربران امکان می‌دهد پروفایل‌های خود را با نام‌ها و آواتارهای دلخواه خود سفارشی کنند و اتاق چت شما را جذاب‌تر و تعاملی‌تر می‌کند.

همچنین می‌توانید داده‌هایی را از شرکت‌کنندگان در گپ جمع‌آوری کنید، مانند ویژگی‌های پراستفاده و جزئیات تماس آنها، مانند نام‌ها و آدرس‌های ایمیل. داده ها می توانند به شما در بهبود عملکرد اتاق چت و تجربه کاربری خود کمک کنند.

برای کنترل رفتار کاربر از ابزار تعدیل چت استفاده کنید

استفاده از ابزار تعدیل تضمین می کند که مکالمات در اتاق چت شما سازنده و مثبت بمانند.

اگر چندین اتاق چت دارید، می توانید برای هر اتاق یک قانون ایجاد کنید و ناظرانی را برای نظارت بر آنها تعیین کنید. گردانندگان می‌توانند اقدامات مختلفی مانند نادیده گرفتن، ممنوع کردن یا لگد زدن به کاربرانی که قوانین اتاق چت را نقض می‌کنند انجام دهند و محیط چت را امن‌تر و راحت‌تر کنند.

ابزار تعدیل به شما امکان می‌دهد محتوای نامناسب مانند هرزنامه یا تلاش‌های فیشینگ را نظارت کنید و یک محیط اتاق چت مطمئن‌تر و امن‌تر ایجاد کنید.

5 اتاق چت برتر برای وردپرس

در این بخش، پنج افزونه برتر اتاق چت وردپرس را فهرست کرده ایم. ما ویژگی های اصلی آنها را به تفصیل مورد بحث قرار خواهیم داد، بنابراین بهتر می توانید بفهمید که کدام افزونه اتاق چت برای شما مناسب تر است.

1. چت عاقلانه

تصویر ویژه گپ حکیم on فهرست پلاگین وردپرس pageتصویر ویژه گپ حکیم on فهرست پلاگین وردپرس page

آمار چت عاقلانه

  • رتبه بندی: 4.5/5
  • بهترین برای: ساخت اتاق های چت گروهی و چت زنده
  • مدل قیمت گذاری: فریمیوم

Wise Chat یک راه حل عالی برای چت وردپرس است که به شما امکان می دهد اتاق های چت عمومی را به وب سایت خود اضافه کنید. برای جاسازی اتاق چت، فقط باید یک کد کوتاه وارد کنید روی یک پست یا page یا آن را به ویجت وب سایت خود مانند نوار کناری اضافه کنید.

این افزونه یک رابط کاربر پسند با چهار تم از پیش تنظیم شده – پیش فرض، خاکستری روشن، تاریکی سرد و جریان هوا ارائه می دهد. همچنین می‌توانید سبک‌های CSS سفارشی را برای افزودن گزینه‌های سفارشی‌سازی پیشرفته به اتاق چت، مانند تغییر عرض یا ارتفاع و افزودن افکت انتقال، وارد کنید.

Wise Chat همچنین شما را قادر می سازد تا یک لیست بلاک از آدرس های IP خاص ایجاد کنید. بنابراین، شما به راحتی می توانید کاربران را برای همیشه ممنوع یا بی صدا کنید. این افزونه همچنین می تواند کلمات بد را فیلتر کرده و هر متنی را جایگزین آنها کند.

افزونه Wise Chat دارای یک حساب آزمایشی است که به شما امکان می دهد ویژگی های چت را قبل از نصب آن آزمایش کنید.

با این حال، از آنجایی که نسخه رایگان آن دارای ویژگی‌های محدودی است، برنامه پریمیوم را در آن خریداری کنید 60 دلار / مجوز برای باز کردن تمام ویژگی ها

ویژگی های کلیدی

  • اتاق های گفتگو نامحدود
  • کانال های چت خصوصی
  • پشتیبان گیری
  • ظاهر چت قابل تنظیم

[DOWNLOAD]

2. چت Flyzoo

آمار چت Flyzoo

  • رتبه بندی: 4.3/5
  • بهترین برای: ایجاد تالار گفتگو و اتاق های گفتگوی رویداد
  • مدل قیمت گذاری: حق بیمه
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش ایجاد یک منوی سفارشی با استفاده از تابع wp_nav_menu وردپرس

Flyzoo Chat یکی از غنی ترین و قدرتمندترین افزونه های چت روم برای وردپرس است. این سه حالت چیدمان را ارائه می دهد – چت جانبی، حالت داک و لیست کاربر.

این افزونه چت جامعه وردپرس به شما امکان می دهد پنجره اتاق چت را مخفی کنید روی نسخه موبایل سایت این ویژگی در صورتی مفید است که بخواهید فقط اتاق گفتگو را نمایش دهید روی نسخه دسکتاپ سایت

می‌توانید با گزینه‌های شکلک، اشتراک‌گذاری فایل و پیش‌نمایش رسانه، چندین چت گروهی با امکانات کامل ایجاد کنید. افزونه اتاق چت همچنین شما را قادر می سازد تا یک چت زنده برای ارائه پشتیبانی از مشتری ایجاد کنید روی وبسایت شما.

در حالی که Flyzoo Chat یک افزونه ممتاز است که برنامه رایگان ندارد، یک آزمایش آزمایشی 14 روزه را ارائه می دهد. برای ادامه استفاده از این افزونه، باید یکی از برنامه های برتر آن را انتخاب کنید 9.99 دلار89.90 در ماه.

ویژگی های کلیدی

  • چت پشتیبانی زنده
  • لیست کاربران چت پیشرفته
  • تاریخچه چت و رونوشت
  • نظارت بر زمان واقعی بازدیدکنندگان

[DOWNLOAD]

3. چت ساده آژاکس

تصویر برجسته ساده چت آژاکس on فهرست پلاگین وردپرس pageتصویر برجسته ساده چت آژاکس on فهرست پلاگین وردپرس page

آمار چت ساده آژاکس

  • رتبه بندی: 4.8/5
  • بهترین برای: ایجاد اتاق های گفتگوی گروهی عمومی
  • مدل قیمت گذاری: فریمیوم

از آنجایی که Simple Ajax Chat دارای طراحی مینیمالیستی اتاق چت است، این افزونه به منابع کمتری نیاز دارد. نصب process همچنین ساده است زیرا برای افزودن اتاق گفتگو به سایت خود فقط به یک کد کوتاه نیاز دارید.

اگر چندین اتاق چت را وارد کنید، می توانید هر پنجره چت را با موضوع، رنگ متن و سبک قلم متفاوت سفارشی کنید. کاربران چت همچنین می توانند اعلان های مرورگر و هشدارهای ایمیل را برای پیام های بعدی مستقیماً از پنجره چت فعال کنند.

علاوه بر این، پلاگین Simple Ajax Chat شامل ویژگی های امنیتی پیشرفته است. به عنوان مثال، می توانید از Google reCaptcha استفاده کنید و لیستی از عبارات یا اصطلاحات ممنوعه ایجاد کنید.

نسخه رایگان این افزونه تنظیمات کاربر ناشناس، پیام‌های چت صادراتی با یک کلیک و محافظت در برابر هرزنامه را ارائه می‌دهد. با Simple Ajax Pro، اعم از 60 دلار580 در سال، می توانید به ویژگی های پیشرفته ای مانند اتاق های گفتگو نامحدود، ابزارهای مدیریت چت و اعلان های ایمیل دسترسی داشته باشید.

ویژگی های کلیدی

  • یک پلاگین اتاق گفتگوی خود میزبان
  • اتاق های گفتگو نامحدود
  • بهینه سازی عملکرد هوشمند اتاق چت
  • امنیت قوی ضد هرزنامه

[DOWNLOAD]

4. Minnit Chat

تصویر ویژه Minnit Chat on فهرست پلاگین وردپرس pageتصویر ویژه Minnit Chat on فهرست پلاگین وردپرس page

آمار چت Minnit

  • رتبه بندی: 4.5/5
  • بهترین برای: ایجاد اتاق های گفتگوی گروهی عمومی
  • مدل قیمت گذاری: فریمیوم

افزونه Minnit Chat برای شرکت‌های کوچک تا بزرگ که می‌خواهند اتاق‌های چت گروهی وردپرس را برای رویدادهای خاص مانند وبینارها و پخش زنده ایجاد کنند، مناسب است.

پنجره اتاق گفتگو دارای یک رابط تمیز و مینیمالیستی است که به کاربران اجازه می دهد بدون هیچ مزاحمتی با سایر شرکت کنندگان تعامل داشته باشند.

همچنین یک ویژگی SSO را فراهم می کند که به کاربران ثبت نام شده اجازه می دهد پس از بازگشت به طور خودکار وارد اتاق گفتگو شوند. این افزونه به شما امکان می دهد تا به جریان بیفتید روی یک ایستگاه رادیویی از SHOUTcast، ICEcast، iHeartRadio، یا رادیو TuneIn.

نسخه آزمایشی رایگان Minnit Chat شامل دو کانال اتاق چت، SSO، و یک ویژگی چت تعبیه شده است. در همین حال، برنامه های حق بیمه، اعم از 18 دلار500 در ماه، ویژگی های بیشتری مانند دسترسی API، دامنه های سفارشی، اعلان ها و نظارت خودکار را ارائه می دهد.

ویژگی های کلیدی

  • تم های قابل تنظیم
  • گپ را جاسازی کنید
  • ابزارهای تعدیل چت

[DOWNLOAD]

5. iFlyChat

تصویر برجسته iFlyChat on فهرست پلاگین وردپرس pageتصویر برجسته iFlyChat on فهرست پلاگین وردپرس page

آمار iFlyChat

  • رتبه بندی: 4.5/5
  • بهترین برای: ایجاد اتاق های گفتگو خصوصی و گروهی
  • مدل قیمت گذاری: فریمیوم

افزونه iFlyChat یک برنامه چت مبتنی بر ابر است که به بهترین وجه با جامعه و وب سایت های شبکه سازگار است. این افزونه دارای یک داشبورد اختصاصی است و برای فعال کردن اتاق گفتگو به شناسه برنامه و کلید API نیاز دارد.

iFlyChat تم های قابل تنظیم را ارائه می دهد تا به شما کمک کند اتاق چت را با وب سایت خود مطابقت دهید. این افزونه همچنین به شما امکان می دهد پنجره پاپ آپ چت را مخفی کنید روی صفحات یا پست های خاص از طریق مدیر وردپرس page.

علاوه بر این، می تواند به طور خودکار آواتارهای کاربر را شناسایی کند گراواتار و چندین افزونه آواتار، مانند آواتار کاربر WP، آواتار کاربر، و ساده Local آواتارها.

iFlyChat یک آزمایش رایگان ارائه می دهد که به شما امکان می دهد اتاق چت را برای مدت زمان محدودی امتحان کنید. اگر می‌خواهید قفل همه ویژگی‌ها را باز کنید، یکی از برنامه‌های برتر آن را خریداری کنید 19 دلار99 در ماه.

ویژگی های کلیدی

  • اتاق های گفتگوی قابل جاسازی
  • تعدیل و تحلیل چت
  • چت ربات ها
  • کسب درآمد داخلی

[DOWNLOAD]

نتیجه

استفاده از اتاق گفتگو روی وب سایت شما یک راه عالی برای افزایش تعامل بازدیدکنندگان است. به این ترتیب، می‌توانید به‌طور مؤثر برند خود را به رسمیت بشناسید، بازخورد ارزشمندی برای تجربه کاربری بهتر جمع‌آوری کنید و نرخ تبدیل را افزایش دهید.

راه اندازی اتاق گفتگو روی سایت وردپرس شما کاملاً ساده است. در این مقاله روش راه اندازی و سفارشی سازی افزونه چت روم با استفاده از افزونه Wise Chat را یاد گرفتید.

به عنوان خلاصه، پنج مرحله زیر آورده شده است روی روش ایجاد اتاق گفتگو در وردپرس:

  1. افزونه ای را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد.
  2. افزونه را فعال و پیکربندی کنید.
  3. افزونه چت را به وب سایت وردپرس اضافه کنید.
  4. افزونه را سفارشی و تست کنید.

ما همچنین چندین توصیه برای پلاگین های اتاق چت ارائه کرده ایم تا به شما در تصمیم گیری کمک کند.

امیدواریم این مقاله به شما در درک روش افزودن قابلیت چت به وردپرس کمک کرده باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال در زیر کامنت بگذارید. موفق باشید!