وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

اوبونتو 22.04 IPv6 را غیرفعال کنید

0 51
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


IPv6 نسخه پیشرفته IPv4 است و برای اطمینان از تمام نشدن آدرس های IP معرفی شده است. با این حال، برای یک شبکه کوچک، شما نیازی به IPv6 ندارید. علاوه بر این، ISP شما احتمالاً از IPv6 پشتیبانی نمی کند. و هنگامی که برنامه ای دارید که از IPv6 پشتیبانی می کند، هنگام تلاش برای نصب آن با خطا مواجه می شوید.

IPv6 آینده است اما شما در حال حاضر به آن نیاز ندارید. بسته به اینکه می توانید آن را به طور دائم یا موقت غیرفعال کنید روی هدف شما. در اوبونتو 22.04، مراحلی را که باید برای غیرفعال کردن IPv6 دنبال کنید، پوشش خواهیم داد.

روش غیرفعال کردن IPv6 روی اوبونتو 22.04

برای غیرفعال کردن IPv6 باید حقوق ریشه داشته باشید. بسیاری از برنامه ها به صورت یکپارچه با IPv4 اجرا می شوند. از آنجایی که IPv6 به طور پیش فرض فعال است روی اوبونتو 22.04، غیرفعال کردن موقت یا دائم آن منطقی است. به این ترتیب، هنگام نصب برنامه هایی که از IPv6 پشتیبانی می کنند با خطا مواجه می شوید، اما ISP شما از آن پشتیبانی نمی کند.

ابتدا وضعیت IPv6 را بررسی می کنیم روی اوبونتو 22.04 ما. برای آن، استفاده کنید گربه با اجرای دستور زیر، یک خروجی Boolean نشان می دهد که آیا IPv6 غیرفعال است یا خیر.

$ گربه /proc/سیستم/خالص/ipv6/conf/همه/disable_ipv6

ما خروجی خود را به عنوان دریافت می کنیم یعنی IPv6 به طور پیش فرض فعال است. اجازه دهید به بررسی دو روشی که می توانید برای غیرفعال کردن آن استفاده کنید، ادامه دهیم.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش راه اندازی مجدد سرور اوبونتو

اوبونتو 22.04 IPv6 را غیرفعال کنیداوبونتو 22.04 IPv6 را غیرفعال کنید

1. اوبونتو 22.04 IPv6 را به طور موقت غیرفعال کنید

را سیستم شده به شما امکان می دهد IPv6 را به طور موقت غیرفعال کنید تا تغییرات شما باقی بماند، مشروط بر اینکه سیستم را راه اندازی مجدد نکنید. این گزینه زمانی مفید است که می خواهید برنامه ای را نصب کنید که از IPv6 پشتیبانی می کند اما می خواهید آن را از طریق IPv4 نصب کنید.

شما باید فایل های پیکربندی IPv6 را تغییر دهید و با تغییر مقدار IPv6 آن را غیرفعال کنید 1. به این ترتیب تغییرات شما برای مدت کوتاهی که سیستم شما آنلاین است دوام خواهد داشت. پس از راه اندازی مجدد، IPv6 به طور پیش فرض فعال می شود.

سه دستور زیر را با آن اجرا کنید سودو امتیازات

$ سودو sysctl -w net.ipv6.conf.all.disable_ipv6=1

$ سودو sysctl -w net.ipv6.conf.default.disable_ipv6=1

$ سودو sysctl -w net.ipv6.conf.lo.disable_ipv6=1

اوبونتو 22.04 IPv6 را غیرفعال کنیداوبونتو 22.04 IPv6 را غیرفعال کنید

پس از اجرا، این بار مقدار بولی را دریافت خواهید کرد 1 به این معنی که IPv6 اکنون غیرفعال است.

$ سودو آپدیت مناسب

اوبونتو 22.04 IPv6 را غیرفعال کنیداوبونتو 22.04 IPv6 را غیرفعال کنید

برای برگرداندن تغییرات، به سادگی سیستم خود را راه اندازی مجدد کنید. فرض کنید می خواهید تغییرات را ادامه دهید و IPv6 را در زمان بوت غیرفعال کنید، روش بعدی زیر را بررسی کنید.

2. اوبونتو 22.04 IPv6 را برای همیشه غیرفعال کنید

اگر مطمئن هستید که نیازی به فعال کردن IPv6 ندارید روی اوبونتو 22.04 شما، گزینه ای برای غیرفعال کردن دائمی آن وجود دارد. در اینجا، ما تغییرات را انجام خواهیم داد روی را /etc/default/grub و نه از طریق سیستم

باز کن /etc/default/grub با استفاده از ویرایشگر انتخابی هدف ما این است GRUB_CMDLINE_LINUX*

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  نصب موضوع Adapta Ubuntu

اوبونتو 22.04 IPv6 را غیرفعال کنیداوبونتو 22.04 IPv6 را غیرفعال کنید

مقدار دو خط را تغییر دهید تا “ipv6.disable=1” متوجه خواهید شد که برخی از آنها قبلاً پارامترهای boor را پیکربندی کرده اند “چلپ چلوپ آرام.” برای چنین موردی ضمیمه روی همان خط اگر هیچ پارامتر بوت تنظیم نشده است، آن را تنظیم کنید ipv6.disable=1 برای اطمینان از ظاهر شدن پارامترهای جدید مانند مثال زیر.

اوبونتو 22.04 IPv6 را غیرفعال کنیداوبونتو 22.04 IPv6 را غیرفعال کنید

فایل را ذخیره کرده و از آن خارج شوید. هنگامی که پارامترهای بوت را برای غیرفعال کردن IPv6 به روز کردید، باید GRUB را به روز کنید. به این ترتیب، تغییرات شما ذخیره می‌شوند و حتی پس از راه‌اندازی نیز باقی می‌مانند.

دستور آپدیت زیر را اجرا کنید.

$ سودو به روز رسانی-گراب

اوبونتو 22.04 IPv6 را غیرفعال کنیداوبونتو 22.04 IPv6 را غیرفعال کنید

در نهایت، برای اعمال تغییرات، اوبونتو خود را مجددا راه اندازی کنید. اگر وضعیت IPv6 را بررسی کنید روی سیستم شما پس از راه اندازی مجدد، خروجی را به صورت نمایش می دهد 1 برای تأیید اینکه ما آن را غیرفعال کرده ایم.

اوبونتو 22.04 IPv6 را غیرفعال کنیداوبونتو 22.04 IPv6 را غیرفعال کنید

IPv6 شما روی اوبونتو 22.04 اکنون برای همیشه غیرفعال شده است. اگر بعداً نظرتان تغییر کرد، در را باز کنید /etc/default/grub فایل، دستور disable را حذف کنید، GRUB را به روز کنید و سیستم خود را راه اندازی مجدد کنید.

نتیجه

IPv6 به طور پیش فرض فعال است روی اوبونتو 22.04. با این حال، می توانید آن را به طور موقت یا دائم غیرفعال کنید. در این پست مراحل غیرفعال کردن IPv6 مورد بحث قرار گرفته است روی اوبونتو 22.04.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-29 11:14:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید