وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش صادرات یک مسیر در .Bashrc

0 46
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


هنگامی که یک فرمان راه اندازی می شود روی لینوکس، سیستم عامل در متغیر محیطی که به عنوان PATH برای فایل های اجرایی شناخته می شود، نگاه می کند. وقتی از این مسیرها استفاده می کنیم، می توانیم دستورات را بدون نیاز به ارائه مسیر خاصی اجرا کنیم.

متغیرهای محیطی در لینوکس چیست؟

در لینوکس، متغیرهای محیطی مجموعه‌ای از متغیرهای با نام قابل تنظیم هستند که قبلاً ذخیره شده‌اند روی دستگاهی که اجرا می شود روی را terminal دستگاه های مبتنی بر لینوکس متغیر محیطی حاوی یک نام است و مقدار مشخصی در آن وجود دارد. ما می توانیم مسیر پیش فرض در لینوکس را با استفاده از متغیر محیطی تغییر دهیم. به عنوان مثال، متغیر محیط ممکن است موتور جستجوی پیش‌فرض، مکان دستورات اجرایی یا پیکربندی صفحه کلید را ردیابی کند.

در اینجا تکنیک های مختلف برای مشاهده مسیر پیش فرض وجود دارد. شما همچنین می توانید مسیر را توسط خودتان اضافه کنید:

تکنیک 1: “مسیر” پیش فرض در لینوکس

اگر می خواهید مسیر پیش فرض را در لینوکس نمایش دهید، دستور زیر را در لینوکس می نویسیم terminal:

linux@linux-VirtualBox:~$ اکو $Path

مسیر پیش فرض دستگاه لینوکس در زیر آمده است. مسیرهای فایل ممکن است تا حدودی متفاوت باشد روی سیستم لینوکس شما همانطور که در خروجی زیر تأیید می کنید، دو نقطه “:” برای جدا کردن هر فهرست “مسیر” در terminalو همچنین برخی دایرکتوری ها که به طور پیش فرض در خروجی فهرست شده اند. هنگامی که دستوری شروع می شود، سیستم این دایرکتوری ها را از چپ به راست اسکن می کند.

روش صادرات یک مسیر در .Bashrc

اگر بنویسیم “echo $Pathدستور ” و مسیر دایرکتوری را نگرفتیم، باید مسیر دایرکتوری را اضافه کنیم. به عنوان مثال: وقتی دستور مشاهده مسیر را وارد می کنیم، هیچ مسیری را همانطور که در تصویر زیر می بینید مشاهده نکردیم:

روش صادرات یک مسیر در .Bashrcروش صادرات یک مسیر در .Bashrc

تکنیک 2: اضافه کردن Inode به یک متغیر مسیر موقت

برای ایجاد یک Path موقت در لینوکس، دستور زیر را در آن می نویسیم terminal:

linux@linux-VirtualBox:~$export مسیر=/usr/محلی/sbin:/usr/محلی/صندوقچه:/usr/sbin:/sbin:/صندوقچه:

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  Bash Declare –a برای آرایه ها

/usr/بازی ها:/usr/محلی/بازی ها:/ضربه محکم و ناگهانی/صندوقچه

اکنون می توانیم با نوشتن “echo” به همراه path_name به مسیر دسترسی پیدا کنیم.

linux@linux-VirtualBox:~$ اکو $PATH

در اینجا خروجی مورد نظر دستور است:

روش صادرات یک مسیر در .Bashrcروش صادرات یک مسیر در .Bashrc

این روش خلقت فقط تا زمانی وجود دارد که موجود را خاتمه دهیم terminal یعنی یک جلسه موقت است. متغیر PATH هر زمان که از فعالیت موجود خارج می‌شوید و فعالیت دیگری را شروع می‌کنید، به تنظیمات پیش‌فرض خود برمی‌گردد، و inode اخیراً درج شده وجود نخواهد داشت. برای نگه داشتن PATH باید از یک inode استفاده شود تا در چندین مورد پایدار باشد terminal جلسات ما از روش دیگری استفاده می کنیم که در آن ایند را به طور دائم در داخل نگه می دارد terminal جلسه

تکنیک 3: اضافه کردن دائمی Inode در پایان به یک متغیر مسیر

این متد مسیر را به صورت دائمی در قسمت اضافه می کند terminal فایل پیکربندی. برای افزودن دائمی، از دستور “bashrc” استفاده می کنیم. این بیانیه کامل است:

linux@linux-VirtualBox:~$ نانو ~/.bashrc

پس از زدن enter خروجی زیر را دریافت می کنیم:

روش صادرات یک مسیر در .Bashrcروش صادرات یک مسیر در .Bashrc

برای خروج از بشرک terminal، نکاتی برای خروج از بشرک وجود دارد terminal در پایین terminal. پس از بازگشت به اصل terminal، نوشتن “export مسیر“. سپس مسیر inode مورد نظر خود را در لینوکس اختصاص دهید terminal. دستور زیر برای دادن مسیر inode کامل است:

linux@linux-VirtualBox:~$ export مسیر=$Path:/خانه/لینوکس

پس از نوشتن دستور قبلی منتظر بمانید تا پس از وارد شدن به مسیر دلخواه شما در لینوکس تغییرات انجام شود terminal. سپس فایل bashrc را ذخیره کرده و ببندید.

یک بار جدید terminal جلسه راه اندازی شد، متغیر PATH اصلاح شد. اکنون، فقط از عبارت “source” برای اجرای تغییرات در جلسه موجود استفاده کنید. برای پیاده سازی دستور منبع در فایل bashrc از دستور زیر استفاده کنید:

linux@linux-VirtualBox:~$ منبع ~/.bashrc

در آینده، اگر می‌خواهید یک inode جدید در فایل bashrc اضافه کنید، از کولون “:” برای افزودن دایرکتوری‌ها به فایل موجود استفاده کنید.export” بیانیه.

پس از وارد کردن فایل bashrc به روز شده، بررسی کنید که آیا آدرس موجود لینوکس در مسیر پیش فرض دستگاه لینوکس ذخیره شده است یا خیر. دستور زیر برای تایید آدرس/مسیر به روز شده است. ابتدا “echo” را بنویسید و سپس “$PATH” را برای دسترسی به آدرس به روز شده بنویسید.

linux@linux-VirtualBox:~$ اکو $PATH

در اینجا خروجی مورد نظر از دستورات قبلاً اجرا شده در لینوکس است terminal. همانطور که در خروجی زیر مشاهده می کنید، اکنون یک آدرس به روز شده در فایل bashrc داریم زیرا آدرس inode جدید به مسیر قبلی که “/home/linux” است اضافه شده است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  Bash Sleep 1 ثانیه

روش صادرات یک مسیر در .Bashrcروش صادرات یک مسیر در .Bashrc

در اینجا دستور دیگری در لینوکس برای نمایش آدرس فعلی موجود در فایل bashrc در لینوکس وجود دارد terminal:

linux@linux-VirtualBox:~$ printenv PATH

در زیر خروجی “printenvدستور ” که خروجی یکسانی را نمایش می دهد زیرا مانند “echo” در لینوکس کار می کند terminal:

روش صادرات یک مسیر در .Bashrcروش صادرات یک مسیر در .Bashrc

تکنیک 4: افزودن Inode در شروع به یک متغیر مسیر در لینوکس به طور دائم

اگر می خواهید مسیر خاصی را در ابتدای مسیر موجود در فایل bashrc در لینوکس اضافه کنید، باید دستورالعملی را که در زیر نوشته شده است دنبال کنید. این روش همان روشی است که قبلا انجام دادیم. تنها تفاوت این است که قبل از دسترسی به “$PAth” در فایل bashrc در لینوکس، مسیر را اضافه کنید.

linux@linux-VirtualBox:~$ export مسیر=/خانه/لینوکس:$Path

پس از نوشتن دستور قبلی در فایل bashrc، اکنون این تغییرات را در فایل اعمال می کنیم. برای به روز رسانی فایل bashrc در لینوکس از دستور source استفاده کنید:

linux@linux-VirtualBox:~$ منبع ~/.bashrc

پس از به روز رسانی فایل، اکنون می خواهیم بررسی کنیم که آیا تغییرات در فایل bashrc در لینوکس انجام شده است یا خیر. terminal. دستور نوشته شده زیر را بنویسید:

linux@linux-VirtualBox:~$ اکو $PATH

در زیر خروجی اصلاحی است که در فایل bashrc در لینوکس انجام دادیم terminal:

روش صادرات یک مسیر در .Bashrcروش صادرات یک مسیر در .Bashrc

همانطور که در خروجی مشاهده می کنید، مسیر جدید در ابتدای مسیر قبلی اضافه می شود که به طور دائم در فایل bashrc ذخیره می شود.

نتیجه

در این آموزش با یکی از متغیرهای محیطی در لینوکس به نام Path آشنا شدیم. ما یاد گرفتیم که چگونه مسیر پیش فرض را در قسمت دریافت کنیم terminal و اگر مسیری که قبلاً وجود ندارد، برای اضافه کردن آن چه باید کرد. با یک توضیح کامل یاد گرفتیم که چگونه مسیر را در ابتدا و انتهای آدرس موجود در فایل bashrc به صورت دائم اضافه کنیم.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-29 13:13:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید