WordPress CI/CD: ادغام و استقرار مداوم برای وردپرس

ادغام مداوم و استقرار مستمر (CI/CD) در وردپرس دوprocess روشی که از اتوماسیون برای توسعه نرم افزار استفاده می کند.

ادغام پیوسته ادغام کد جدید را در پروژه برنامه کاربردی وردپرس خودکار می کند. در همین حال، توسعه مستمر به شما امکان می دهد به طور خودکار آخرین کد یکپارچه را مستقر کنید.

بسیاری از توسعه دهندگان وردپرس از CI/CD برای ساده کردن کل گردش کار خود استفاده می کنند. اگر می خواهید همین کار را با پروژه وردپرس خود انجام دهید، به جای درستی آمده اید. با بررسی مزایای CI/CD وردپرس و روش استفاده از آن به خواندن ادامه دهید.

در وردپرس، CI/CD یک روش اتوماسیون برای ساده‌سازی فرآیندهای یکپارچه‌سازی، تحویل و استقرار کد است. می‌توانید فرآیندهای CI/CD را برای ساخت، آزمایش و استقرار کد با استفاده از ابزاری مانند Branch راه‌اندازی کنید.

چرا از یکپارچه سازی و استقرار مداوم در وردپرس استفاده کنیم؟

در اکوسیستم وردپرس، بسیاری از توسعه دهندگان وب و آژانس ها از برنامه ها و ابزارهای مختلف برای پیاده سازی روش های یکپارچه سازی و استقرار مداوم در پروژه های خود استفاده می کنند.

در اینجا بهترین مزایایی که توسعه دهندگان وردپرس می توانند از استفاده از گردش کار CI/CD دریافت کنند، آورده شده است.

اتوماسیون گردش کار

معمولاً یک گردش کار وردپرس با استقرار کد در یک محیط توسعه برای آزمایش شروع می شود. اگر کد تمام تست‌ها را بر اساس استانداردهای کدنویسی وردپرس پشت سر بگذارد، گام بعدی این است که کد را به مخزن اختصاص دهید و آن را در محیط تولید زنده مستقر کنید.

با خط لوله CI/CD، می توانید این فرآیندها را هنگام اجرای فشار Git خودکار کنید. در نتیجه، می توانید در هزینه و زمان برای تمرکز صرفه جویی کنید روی توسعه بخش های دیگر پروژه وردپرس خود

زودتر به اشکالات توجه کنید

تمام تغییرات کد در هر برنامه باید از طریق تست واحد وردپرس انجام شود. خودکارسازی مرحله تست روی سایت‌های مرحله‌بندی به شما امکان می‌دهند برای اطمینان از کیفیت منظم، اشکالات را پیدا کرده و رفع کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

به این ترتیب پروژه های وردپرس خود را تکمیل می کنید روی زمان و با بالاترین استانداردها آسان تر است.

بازخورد کارآمد

اجرای یک مجموعه آزمایشی خودکار به تیم توسعه شما بینش بهتری در مورد کیفیت ساخت می دهد. توانایی انتشار بیشتر ویژگی ها یک حلقه بازخورد ثابت با کل تیم و مشتریان شما ایجاد می کند.

بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
WordPress CI/CD: ادغام و استقرار مداوم برای وردپرس 8

روش شروع استفاده از وردپرس CI/CD

چندین ابزار CI/CD طراحی شده اند تا گردش کار توسعه برنامه شما را خودکار کنند. بخش زیر به شما نشان می دهد که چگونه یک خط لوله CI/CD با استفاده از Branch، یک ابزار یکپارچه سازی و استقرار برای پروژه های وردپرس راه اندازی کنید.

1. برای شعبه ثبت نام کنید

قبل از شروع توسعه وردپرس process، ابتدا باید یک مخزن Git مستقر کنید. در آنجا، شما یک محیط توسعه با یک سیستم کنترل نسخه برای ساختن ویژگی ها، رفع اشکالات و ردیابی تغییرات بدون تأثیر بر توسعه اصلی خواهید داشت. process.

در Git، مفهوم ایجاد شاخه‌ها از یک شاخه اصلی برای توسعه و آزمایش ویژگی‌های مختلف به عنوان شاخه‌بندی Git شناخته می‌شود.

ثبت نام در Branch به یک حساب GitHub، Bitbucket یا GitLab نیاز دارد. برای این آموزش، از GitHub استفاده خواهیم کرد.

مطالعه پیشنهادی

آموزش ما را بررسی کنید روی دو سرویس محبوب ترین مخزن Git در جامعه وردپرس ‒ Bitbucket vs GitHub ‒ مبتنی بر روی سهولت استفاده، ویژگی ها، ذخیره سازی داده ها و ادغام شخص ثالث.

با ردیف رایگان Branch، می توانید تا 20 ساخت و استقرار رایگان در ماه داشته باشید.

مسئول شعبه homepageمسئول شعبه homepage

پس از انتخاب یک سرویس میزبانی مخزن Git، به Branch اجازه دهید تا با استفاده از یک کلید SSH به پلتفرم میزبانی وردپرس شما دسترسی داشته باشد.

اتصال شعبه به حساب GitHubاتصال شعبه به حساب GitHub

2. گردش کار CI/CD خود را تنظیم کنید

اکنون که یک حساب شعبه برای کار دارید روی، زمان راه اندازی خط لوله CI/CD فرا رسیده است. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک پروژه جدید ایجاد کنید روی شاخه. از آنجایی که این اولین شاخه ای است که ایجاد می کنید، مطمئن شوید که مقدار the را تنظیم کرده اید منبع شعبه کشویی به اصلی.
  2. Branch را به یک مخزن Git دیگر متصل کنید. با استفاده از یک کلید SSH مخزن را کلون کنید و a را اضافه کنید وب هوک به آن توجه داشته باشید که این مرحله اختیاری است.
  3. شعبه را به حساب میزبانی وردپرس خود متصل کنید. هاستینگer کاربران می توانند کلید Branch SSH را با پیمایش به حساب میزبانی خود اضافه کنند پیشرفته → Git از hPanel
  4. مراحل ساخت را اضافه کنید. می توانید یک مرحله ساخت سفارشی ایجاد کنید یا یکی از مراحل از پیش ساخته شده را برای خودکارسازی کارهای ساخت رایج، مانند انجام تست واحد انتخاب کنید.
  5. ساخت خود را اجرا کنید ماشه را در فایل پیکربندی پروژه وردپرس کد کنید تا به صورت دستی این کار را انجام دهید یا اینکه Branch به طور خودکار ساخت را پس از هر commit فعال کند.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

نکته حرفه ای

GitHub یک ویژگی برای ایجاد گردش کار CI/CD به نام ارائه می دهد اقدامات GitHub. یک فایل YAML حاوی نحوهای YAML، هر گردش کاری را که پس از هر فشار کد به طور خودکار راه اندازی می شود، تعریف می کند.

نتیجه

خط لوله CI/CD به دلایل خوبی در بسیاری از پروژه های توسعه نرم افزار یک ضرورت بوده است. این یکپارچه سازی و استقرار کد در یک پروژه موجود را خودکار می کند و کل گردش کار را بدون وابستگی ساده می کند روی شخصی که مسئول استقرار کد است.

ما مزایای استفاده از خط لوله CI/CD و روش پیاده سازی آن در پروژه وردپرس خود را با استفاده از Branch بررسی کرده ایم. اگر هنوز سؤالی دارید، پاسخ های ما به متداول ترین سؤالات در مورد CI/CD وردپرس را بررسی کنید.

سوالات متداول CI/CD وردپرس

اگر نمی توانید پاسخی برای سوال خود در اینجا پیدا کنید، دریغ نکنید که در زیر نظر دهید.

آیا CI/CD از WP-CLI پشتیبانی می کند؟

آره. WP-CLI از خدمات یکپارچه سازی مداوم برای استقرار وردپرس از طریق پشتیبانی می کند داربست فرمان برخی از وظایف اتوماسیون شامل انجام نصب وردپرس و انجام آزمایشات برای تم ها و افزونه ها است.

آیا Bitbucket یک ابزار CI/CD است؟

آره. Bitbucket یک سرویس CI/CD به نام Bitbucket Pipelines ارائه می دهد. همانطور که قبلا ذکر شد، Bitbucket یکی از سه مخزن Git محبوب است که از یکپارچه سازی Branch پشتیبانی می کند.