وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

ریاضی نقطه شناور در Bash

0 0
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


عددی که فاصله اعشاری دارد یک عدد شناور است. یک عدد شناور یک عدد صحیح و منفی با یک نقطه اعشار مانند 2.5، 10.8، -5.23، و غیره است. به همین دلیل است که دقت در هنگام استفاده از یک عدد شناور در یک محاسبات بسیار مهم است.

هنگام کار با اعداد، باید ریاضیات ممیز شناور سریع انجام دهید، به خصوص در اسکریپت های پوسته. با این حال، ارزیابی امتیازهای شناور برای یک مبتدی می تواند کار زیادی را بطلبد bash. بنابراین در این آموزش به شما مختصری می دهیم روی روش های انجام ریاضی ممیز شناور در bash.

ریاضی نقطه شناور در Bash

Bash فقط از محاسبات اعداد صحیح پشتیبانی می کند، بنابراین اگر نیاز به انجام محاسبات با اعداد ممیز شناور دارید، از یک ابزار جداگانه در bash. بیایید برخی از ابزارهای کاربردی را مرور کنیم و ببینیم که چگونه ریاضیات ممیز شناور را انجام دهیم bash:

1. قبل از میلاد

دستور bc یک دستور تعاملی است process برای ارائه محاسبات با دقت دلخواه در bash. دستور bc ابتدا فایل ورودی مشخص شده توسط هر پارامتر فایل را می خواند و سپس ورودی استاندارد را می خواند. با ماشین حساب دقیق bc می توانید ریاضیات ممیز شناور را در اسکریپت های پوسته مانند جمع، تفریق، ضرب، تقسیم و غیره انجام دهید. به عنوان مثال، ما یک bash به صورت زیر فایل کنید:

ریاضی نقطه شناور در Bash

همانطور که می بینید، ما به تازگی از دستور bc با استفاده از pipe در این مورد استفاده کرده ایم bash فایل. بیایید اسکریپت را در قسمت اجرا کنیم terminal:

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش استفاده از $() و ${} در اسکریپت شل

ریاضی نقطه شناور در Bashریاضی نقطه شناور در Bash

خروجی بالا نشان می دهد که جمع، تفریق، ضرب و مدول همه صحیح هستند، اما پاسخ تقسیم اشتباه است. بنابراین، ما باید مقیاس تقسیم را اضافه کنیم:

ریاضی نقطه شناور در Bashریاضی نقطه شناور در Bash

در کنار تمام خروجی های تقسیم بندی صحیح نیز خواهد بود.

ریاضی نقطه شناور در Bashریاضی نقطه شناور در Bash

اکنون به موضوع برمی گردیم bash فایل کنید و عدد دیگری را اعلام کنید که مقدار آن هر چه می خواهید باشد و عملیاتی مانند توان، جذر و غیره را انجام دهد.

ریاضی نقطه شناور در Bashریاضی نقطه شناور در Bash

در اینجا ما جذر 2.2 را پیدا می کنیم که قبلاً در ما اعلام کرده ایم bash فایل. در اجرای bash فایل، خروجی ما چیزی شبیه به این خواهد بود:

ریاضی نقطه شناور در Bashریاضی نقطه شناور در Bash

بنابراین، می توانید ریاضیات ممیز شناور را انجام دهید bash از طریق دستور bc

2. PERL

زبان پرل نیازی به کامپایل ندارد. در عوض، به کد مستقل از پلتفرم اجازه می دهد. شما همچنین می توانید حسابی اعداد شناور را انجام دهید bash با کمک Perl که از ویژگی های زبانی مانند C، C++، csh، sh، grep، awk و sed پشتیبانی می کند. با اجرای دستورات زیر می توانید این کار را انجام دهید:

$ پرل -e “چاپ 2.2 + 3.3”

$ 5.5

$ پرل -e “چاپ 2.2 – 3.3”

$ –1.1

3. AWK

ابزار awk به شما این امکان را می دهد که برنامه های موثر اما کوتاه را به عنوان دستور بنویسید. بیشتر، awk برای الگوهای اسکن و پردازش استفاده می شود. این دستور یک یا چند فایل را جستجو می کند تا ببیند آیا آنها دارای خطوط منطبق هستند و اقدامات مرتبط را انجام می دهد. شما به راحتی می توانید ریاضیات ممیز شناور را در اسکریپت پوسته از طریق اسکن و پردازش الگوی awk انجام دهید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  حذف یک پوشه در Bash

برای محاسبه توان (**،^)، لگاریتم طبیعی (log(x))، ریشه مربع (sqrt(x))، مماس قطبی (atan2 (y،x))، می توانید از awk برای هر عدد شناور استفاده کنید. تابع سینوسی (sin(x))، تابع کسینوس (cos(x)) و غیره روی:

$ اکو| بیخیال “{print sqrt (3.2)}”

$ 1.78885

$ اکو| بیخیال “{print s62.5 / 5.5}”

$ 11.3636

$ اکو| بیخیال “{print sqrt 2.2 ^ 1.3}”

$ 2.78708

بسته بندی

بنابراین همه چیز در مورد روش های ارزیابی ریاضی ممیز شناور بود bash اسکریپت شما نقطه شناور را در زبان های برنامه نویسی مختلف مانند Perl، Python، محاسبه می کنید. Rubyماشین حساب دقیق bc و زبان پردازش و اسکن الگوی awk. شما فقط باید دستورات را در قسمت اضافه کنید bash script و سپس اسکریپت را اجرا کنید تا به نتایج دلخواه برسید.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-29 17:09:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید