نحوه افزودن تگ Alt به تصاویر در وردپرس: 3 روش موثر

متن‌های جایگزین، که به‌عنوان برچسب‌های جایگزین تصویر، توضیحات جایگزین یا ویژگی‌های alt نیز شناخته می‌شوند، زمانی نمایش داده می‌شوند که تصویری برای توصیف محتوای آن بارگیری نمی‌شود. یادگیری روش افزودن تگ alt به تصاویر در وردپرس برای بهبود بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و دسترسی به وب مهم است.

گوگل و سایر موتورهای جستجو از تگ alt تصویر برای درک تصاویر وب سایت شما و روش ارتباط آنها با عبارات جستجوی خاص استفاده می کنند. هرچه ربات های موتور جستجو بهتر بتوانند محتوای سایت شما را درک کنند، وب سایت رتبه بالاتری خواهد داشت روی صفحات نتایج موتورهای جستجو

ارائه تگ‌های alt تصویر نیز یک راه عالی برای دسترسی بیشتر به وب‌سایت شما است، زیرا صفحه‌خوان‌ها می‌توانند ویژگی alt را بخوانند.

این مقاله شما را با سه روش آشنا می کند روی روش اضافه کردن تگ alt به تصاویر روی سایت وردپرس شما ما همچنین نکاتی را به اشتراک خواهیم گذاشت روی چگونه تگ های جایگزین خوب بنویسید و به شما نشان می دهد چگونه بررسی کنید که آیا متن جایگزین را با موفقیت اضافه کرده اید یا خیر.

روش افزودن تگ Alt به تصاویر

سه راه اصلی برای ویرایش متن جایگزین یا افزودن تگ جایگزین به تصاویر در وردپرس وجود دارد – با استفاده از کتابخانه رسانه وردپرس، ویرایشگر وردپرس گوتنبرگ و ویرایش کد.

استفاده از کتابخانه رسانه وردپرس

  1. وارد داشبورد وردپرس خود شوید.
  2. رفتن به رسانه -> کتابخانه روی منوی ناوبری سمت چپ
گزینه های منوی پیمایش رسانه و کتابخانه داشبورد وردپرسگزینه های منوی پیمایش رسانه و کتابخانه داشبورد وردپرس
  1. هنگامی که شما در کتابخانه ی رسانه، کلیک روی تصویری که می خواهید تگ alt را به آن اضافه کنید. یا یک تصویر جدید آپلود کنید.
کتابخانه ی رسانه page on  داشبورد وردپرس حاوی شش تصویر مختلفکتابخانه ی رسانه page on  داشبورد وردپرس حاوی شش تصویر مختلف
  1. پیدا کن متن جایگزین رشته روی سمت راست جزئیات پیوست پنجره در این پنجره می توانید سایر ویژگی های تصویر مانند تگ عنوان تصویر، عنوان و توضیحات را نیز ویرایش کنید.
پنجره جزئیات پیوست on کتابخانه رسانه وردپرس با قسمت متن جایگزین برجسته شده استپنجره جزئیات پیوست on کتابخانه رسانه وردپرس با قسمت متن جایگزین برجسته شده است
  1. متن جایگزین مورد نظر خود را در فیلد تایپ کنید.
پنجره جزئیات پیوست on کتابخانه رسانه وردپرس با قسمت متن جایگزین برجسته شده و با متن جایگزین تصویر پر شده استپنجره جزئیات پیوست on کتابخانه رسانه وردپرس با قسمت متن جایگزین برجسته شده و با متن جایگزین تصویر پر شده است
  1. پس از اتمام روی فیلد کلیک کنید تا وردپرس تغییرات را ذخیره کند.

با استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس

  1. وارد قسمت مدیریت وردپرس خود شوید و کلیک کنید روی صفحات روی نوار کناری ناوبری
داشبورد وردپرس با گزینه Pages on منوی پیمایش برجسته شده استداشبورد وردپرس با گزینه Pages on منوی پیمایش برجسته شده است
  1. در صفحات page، روی پست کلیک کنید یا page حاوی تصویری است که می خواهید تگ alt را به آن اضافه کنید. با این کار ویرایشگر بلوک گوتنبرگ باز می شود.
صفحات page on  داشبورد وردپرسصفحات page on  داشبورد وردپرس
  1. در page ویرایشگر، کلیک کنید روی تصویر پست مورد نظر شما سپس، کلیک کنید روی سه نقطه را از نوار منوی بالا انتخاب کنید و انتخاب کنید نمایش تنظیمات بیشتر.
گزینه های بلوک تصویر on وردپرس گوتنبرگ page ویرایشگر با گزینه "نمایش تنظیمات بیشتر" برجسته شده استگزینه های بلوک تصویر on وردپرس گوتنبرگ page ویرایشگر با گزینه "نمایش تنظیمات بیشتر" برجسته شده است
  1. کلیک روی را تنظیمات تصویر روی منوی نوار کناری سمت راست و پیدا کردن متن جایگزین (متن جایگزین) رشته.
وردپرس گوتنبرگ page منوی نوار کناری گزینه های بلوک تصویر ویرایشگر با فیلد متن جایگزین برجسته شده استوردپرس گوتنبرگ page منوی نوار کناری گزینه های بلوک تصویر ویرایشگر با فیلد متن جایگزین برجسته شده است
  1. متن جایگزین تصویر را در فیلد تایپ کنید و روی آن کلیک کنید به روز رسانی را فشار دهید تا تغییرات را ذخیره کنید.
وردپرس گوتنبرگ page ویرایشگر با دکمه Update برجسته شده و قسمت متن جایگزین on منوی نوار کناری گزینه های بلوک تصویر پر شده استوردپرس گوتنبرگ page ویرایشگر با دکمه Update برجسته شده و قسمت متن جایگزین on منوی نوار کناری گزینه های بلوک تصویر پر شده است
  1. کلیک انتشار تا تغییرات زنده شوند.

کد ویرایش

  1. باز کن page حاوی تصویری است که می خواهید تگ alt را با استفاده از دو مرحله اول بخش قبل به آن اضافه کنید.
  2. زمانی که شما هستید روی ویرایشگر گوتنبرگ، کلیک کنید روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست page و کلیک کنید ویرایشگر کد.
وردپرس گوتنبرگ page گزینه های ویرایشگر با برجسته شدن گزینه ویرایشگر کدوردپرس گوتنبرگ page گزینه های ویرایشگر با برجسته شدن گزینه ویرایشگر کد
  1. خطوط کد HTML که تصویر انتخابی شما را نشان می دهد را پیدا کنید. خط اول معمولا با شروع می شود . اگر چندین تصویر در یک موجود باشد page، مطمئن شوید که این تکه های کد تصویر دیگری را نشان نمی دهند.
قطعه ای از کد که نمایانگر یک تصویر برجسته استقطعه ای از کد که نمایانگر یک تصویر برجسته است
  1. در میان آن خطوط کد، پیدا کنید alt=””.
کد متن جایگزین تصویر خالی استکد متن جایگزین تصویر خالی است
  1. متن alt گم شده را بین علامت نقل قول تایپ کنید.
کد متن جایگزین تصویر برجسته شده استکد متن جایگزین تصویر برجسته شده است
  1. کلیک روی را به روز رسانی را فشار دهید تا تغییرات را ذخیره کنید.
وردپرس گوتنبرگ page ویرایشگر کد ویرایشگر با دکمه Update برجسته شده استوردپرس گوتنبرگ page ویرایشگر کد ویرایشگر با دکمه Update برجسته شده است
  1. کلیک انتشار تا تغییرات زنده شوند.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه به host سرور اختصاصی Garry's Mod (2 روش موثر)

چگونه تگ های جایگزین تصویر خوب بنویسیم

یک تگ alt تصویر عالی نباید تصاویر را بیش از حد توضیح دهد یا کم توضیح دهد. برای انجام این کار، این روش‌های متن جایگزین تصویر را دنبال کنید:

  • فقط در صورت لزوم متن جایگزین اضافه کنید. همه تصاویر برجسته نیازی به متن جایگزین ندارند. برای مثال، نیازی به اضافه کردن متن جایگزین به تصاویر تزئینی یا مواردی که قبلاً در یک پاراگراف نزدیک توضیح داده شده است، ندارید. به طور معمول، متن جایگزین برای یک تصویر پس زمینه نیز ضروری نیست.
  • خاص، مستقیم و مختصر باشید. توضیحات تصویری دقیق ارائه دهید اما زیاد وارد جزئیات نشوید. مستقیم به سر اصل مطلب بروید.
  • از زمینه محتوا استفاده کنید این به ویژه برای توصیف تصاویر استوک بدون جزئیات تصویر قابل تشخیص، مانند مکان ها یا موضوعات شناخته شده مفید است. به عنوان مثال، اگر تصویر مردی که به صفحه کامپیوتر نگاه می کند به عنوان بخشی از یک پست وبلاگ ارسال شده باشد روی نکات سئوی وردپرس، متن جایگزین می تواند «مردی باشد که در حال تحقیق در مورد تکنیک های سئو وردپرس» است.
  • متن جایگزین را زیر 125 کاراکتر نگه دارید. بسیاری از صفحه‌خوان‌ها فقط متن جایگزین متشکل از 125 کاراکتر را می‌خوانند و زمانی که از حد مجاز کاراکتر فراتر رفت، ناگهان متوقف می‌شوند. این ممکن است درک تصویر را برای افراد کم بینا دشوار کند.
  • از به کار بردن عباراتی مانند “عکس از صفحه” یا “تصویر از” خودداری کنید. این عمل اضافی است، زیرا مرورگرها و ربات‌های موتور جستجو می‌توانند از طریق کد آن را به عنوان یک فایل تصویری شناسایی کنند.
  • کلمات کلیدی را هوشمندانه ترکیب کنید. کلمات کلیدی هدف محتوا را تا حد امکان طبیعی در متن جایگزین قرار دهید تا از آن اجتناب کنید پر کردن کلمات کلیدی. یکی از بهترین راهبردها برای قرار دادن کلمات کلیدی در متن جایگزین استفاده از آن است کلمات کلیدی معنایی.

علاوه بر اجرای این روش‌های متن جایگزین، سایر تکنیک‌های سئوی تصویر شامل استفاده از تصاویر مرتبط و بهینه‌سازی تصاویر برای سایت وردپرس شما است. برخی از راه‌های بهینه‌سازی تصاویر، انتخاب فرمت مناسب و فشرده‌سازی است. مورد دوم به ویژه مهم است، زیرا تصاویر بزرگتر زمان بیشتری برای بارگذاری دارند.

افزایش سرعت وب سایت شما همچنین سئوی وب سایت شما را بهبود می بخشد. برای حفظ عملکرد بهینه وب سایت، مطمئن شوید که یک ارائه دهنده میزبان وب قابل اعتماد انتخاب کرده و تست های سرعت وب سایت را به طور منظم اجرا کنید.

علاوه بر این، نوشتن ویژگی های عالی عنوان تصویر یک راه عالی برای بهبود تجربه کاربر است. کاربران می‌توانند این عناوین تصویر یا برچسب‌های عنوان را در قالب راهنمایی‌های ابزار ببینند – برچسب‌های متنی که وقتی ماوس را روی یک تصویر می‌کشید ظاهر می‌شوند.

بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
روش افزودن تگ Alt به تصاویر در وردپرس: 3 روش موثر 32

روش بررسی اینکه آیا متن جایگزین با موفقیت اضافه شده است یا خیر

اگر مطمئن نیستید که متن جایگزین را با موفقیت به تصاویر وردپرس خود اضافه کرده اید یا خیر، به سادگی مراحل زیر را برای بررسی دنبال کنید:

  1. برو به لایو page از وب سایت وردپرس شما که دارای تصاویری است که می خواهید بررسی کنید.
  2. کلیک راست روی را page و کلیک کنید چشم انداز page منبع.
  3. مطبوعات Ctrl + F روی صفحه کلید خود را برای جستجو در page کد منبع کاربران مک باید فشار دهند Command + F بجای.
  4. تایپ کنید alt=” در قسمت جستجویی که ظاهر می شود. با این کار متن جایگزین همه تصاویر برجسته می شود روی را page.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

نتیجه

ویژگی های جایگزین تصویر هم برای کاربران سایت و هم برای موتورهای جستجو مفید است. افزودن تگ alt به تصاویر یک تکنیک خوب سئو است زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند محتوای سایت شما را بهتر درک کنند. متن جایگزین همچنین وب سایت شما را برای کسانی که از صفحه خوان برای پیمایش صفحات وب استفاده می کنند قابل دسترس تر می کند.

سه روش اصلی برای افزودن تگ‌های جایگزین گمشده به تصاویر در وردپرس وجود دارد – با استفاده از کتابخانه رسانه وردپرس، ویرایشگر وردپرس گوتنبرگ یا ویرایش کد. به یاد داشته باشید که برای همه تصاویر، به خصوص آنهایی که در پاراگراف های نزدیک یا تصاویر تزئینی توضیح داده شده اند، به متن جایگزین نیاز ندارید.
هنگام نوشتن ویژگی متن جایگزین، مستقیم، مشخص و مختصر باشید. متن جایگزین توصیفی بیایید تا توضیح دهید که تصویر چه چیزی را نشان می دهد. سعی کنید کاراکترها را زیر 125 نگه دارید، زیرا این محدودیت برای بسیاری از خوانندگان صفحه است. علاوه بر این، از پر کردن کلمات کلیدی و استفاده از عباراتی مانند “تصویر از” یا “عکس از صفحه نمایش” خودداری کنید.

برای کسانی که علاقه مند به یادگیری روش درج تصاویر در محتوای خود هستند، راهنمای دقیق ما را بررسی کنید روی درج تصویر در HTML

امیدواریم این مقاله به شما در درک روش افزودن تگ alt به تصاویر در وردپرس کمک کرده باشد. موفق باشید.

روش افزودن تگ Alt به تصاویر در سوالات متداول وردپرس

در اینجا چند سوال متداول درباره روش افزودن تگ alt به تصاویر در وردپرس وجود دارد.

تگ Alt چیست؟

تگ alt که مختصر عبارت alt یا alt text است، یک ویژگی HTML است که توصیفی از یک تصویر را ارائه می دهد. روی یک صفحه وب برای کاربرانی که قادر به مشاهده تصویر نیستند. همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای تصویر را درک کرده و آن را بهبود بخشند pageسئو سایت

هدف از تگ Alt چیست؟

هدف از تگ alt ارائه یک توصیف متنی از یک تصویر است روی یک صفحه وب برای کاربرانی که دارای اختلال بینایی هستند یا تصاویر آنها غیرفعال است. همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند تا زمینه و محتوای تصویر را درک کنند، که باعث بهبود آن می شود pageدیده شدن و رتبه بندی موتورهای جستجو.

تفاوت بین تگ Alt و Caption چیست؟

تگ alt یک توضیح کوتاه از یک تصویر برای اهداف دسترسی است، در حالی که عنوان یک متن طولانی تر است که در زیر یک تصویر ظاهر می شود. زیرنویس‌ها اغلب اطلاعات و زمینه بیشتری را ارائه می‌دهند، در حالی که تگ‌های alt در درجه اول تصاویر را برای کسانی توصیف می‌کنند که نمی‌توانند آنها را ببینند.