هنگام مقایسه VPS و میزبانی مشترک، VPS گزینه ایمن و پایدارتر از میزبانی مشترک است که در آن فضای سرور اختصاصی ندارید. با این حال، مقیاس کوچکتر و ارزان تر از اجاره یک سرور کامل است.

میزبانی VPS معمولا توسط صاحبان وب سایت هایی انتخاب می شود که ترافیک سطح متوسطی دارند که از محدودیت های برنامه های میزبانی مشترک فراتر می رود اما هنوز به منابع سرور اختصاصی نیاز ندارند.

راه حل های سرور خصوصی مجازی معمولاً بیش از یک طرح میزبانی ارائه می دهند. به عنوان مثال، در هاستینگer، ما برنامه های VPS را برای مطابقت با نیازهای مختلف کسب و کار داریم و به شما این امکان را می دهیم که در صورت نیاز به منابع بیشتر، سایت خود را یکپارچه مقیاس کنید.

VPS چیست – آموزش تصویری

VPS چیست؟ در آموزش ما بیابید و وب سایت وردپرس خود را با آن راه اندازی کنید هاستینگer میزبانی وب.

برای ویدیوهای آموزشی بیشتر مشترک شوید!
هاستینگer آکادمی

میزبانی VPS چگونه کار می کند؟هاست VPS چگونه کار می کند؟هاست VPS چگونه کار می کند؟

سرور یک کامپیوتر است روی که وب شما host فایل ها و پایگاه داده های مورد نیاز برای وب سایت شما را ذخیره می کند. هر زمان که یک بازدیدکننده آنلاین بخواهد به وب سایت شما دسترسی پیدا کند، مرورگر او درخواستی را به سرور شما ارسال می کند و فایل های لازم را از طریق اینترنت منتقل می کند. میزبانی VPS یک سرور مجازی را در اختیار شما قرار می دهد که یک سرور فیزیکی را شبیه سازی می کند، اما در واقعیت، دستگاه بین چندین کاربر به اشتراک گذاشته می شود.

با استفاده از فناوری مجازی سازی مانند هایپروایزر، ارائه دهنده هاست شما یک لایه مجازی نصب می کند روی بالای سیستم عامل (OS) سرور. این لایه سرور را به پارتیشن هایی تقسیم می کند و به هر کاربر اجازه می دهد سیستم عامل و نرم افزار خود را نصب کند.

بنابراین، سرور خصوصی مجازی (VPS) هم مجازی و هم خصوصی است زیرا شما کنترل کامل دارید. از سایر کاربران سرور جدا شده است روی سطح سیستم عامل در واقع فناوری VPS مشابه ایجاد پارتیشن است روی هنگامی که می خواهید بیش از یک سیستم عامل (مانند ویندوز و لینوکس) را بدون راه اندازی مجدد، رایانه خود را اجرا کنید.

اجرای VPS به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود را در یک فضای امن راه اندازی کنید container با منابع تضمین شده (حافظه، فضای دیسک، هسته های CPU و غیره) نیازی به اشتراک گذاری با سایر کاربران ندارید. با میزبانی VPS، شما همان دسترسی در سطح ریشه را دارید که گویی یک سرور اختصاصی دارید، اما با هزینه بسیار کمتر.

هاست VPS چیست؟ همه آنچه باید درباره سرورهای خصوصی مجازی بدانیدهاست VPS چیست؟ همه آنچه باید درباره سرورهای خصوصی مجازی بدانید
هاست VPS چیست؟ همه آنچه باید درباره سرورهای خصوصی مجازی بدانید 10

مقایسه VPS با سایر انواع میزبانی وبمقایسه سرور خصوصی مجازی با سایر انواع میزبانی وبمقایسه سرور خصوصی مجازی با سایر انواع میزبانی وب

انواع مختلف میزبانی وب به شما امکان می دهد سطوح مختلف سفارشی سازی را انجام دهید روی سرور شما آنها در قیمت گذاری، عملکرد متفاوت هستند (مثلا page زمان بارگذاری)، و همچنین در دسترس بودن سرویس (به عنوان مثال زمان آپلود). در زیر، می توانید در مورد روش مقایسه میزبانی VPS با سایر راه حل های میزبانی مطالعه کنید.

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی راه حلی برای صاحبان وب سایت هایی است که سایت هایی با ترافیک کمتر دارند. این نقطه شروع اکثر مشاغل کوچک و وبلاگ نویسان است. حتی با بهترین برنامه میزبانی وب اشتراکی، شما همان سرور فیزیکی را با تعدادی دیگر از مشتریان شرکت میزبان تقسیم می کنید. منابع اختصاصی به شما اختصاص داده نمی شود، زیرا سایت شما اجرا می شود روی همان سیستم عاملی که سایرین.

بنابراین، حافظه و قدرت محاسباتی سایت شما می تواند از نیازهای سایر کاربران خدمات استفاده کند. به عنوان مثال، اگر یک افزایش ناگهانی ترافیک وجود داشته باشد روی یک وب سایت میزبانی شده روی همان سرور شما page زمان بارگذاری ممکن است افزایش یابد. شما نمی توانید سیستم عامل و سایر نرم افزارهای سرور خود را نیز انتخاب کنید، زیرا همه کاربران از یک پیکربندی استفاده می کنند. در مجموع، این ارائه دهنده هاست شما است که از هر جنبه ای از محیط میزبانی مشترک شما مراقبت می کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش به روز رسانی وردپرس: چهار راه سریع و ساده

می توانید هاست اشتراکی را به عنوان اجاره ای در نظر بگیرید که در آن آپارتمان یکسانی را با تعدادی از هم اتاقی ها به اشتراک می گذارید. میزبانی VPS هنوز هم نوعی فلت به اشتراک گذاری است، با این حال، هرکسی اتاق مخصوص به خود را دارد که می تواند فضا را مطابق با نیاز خود سفارشی کند. به عنوان مثال، آنها می توانند نقاشی، مبلمان، دکوراسیون و غیره را انتخاب کنند.

اگر قصد دارید وب سایت خود را از هاست اشتراکی به VPS منتقل کنید، مقاله ما را بخوانید.

هاست ابری

با خدمات میزبانی ابری، شما از یک سرور واحد استفاده نمی کنید، بلکه از خوشه ای استفاده می کنید که در فضای ابری اجرا می شود. هر سرور در کلاستر یک نسخه به روز از وب سایت شما را ذخیره می کند. هنگامی که یکی از سرورها بیش از حد مشغول است، خوشه به طور خودکار ترافیک را به سروری هدایت می کند که کمتر مشغول است. در نتیجه، میزبانی ابری بدون خرابی ارائه می شود، زیرا همیشه یک سرور در خوشه وجود دارد که می تواند به درخواست های بازدیدکنندگان وب سایت شما پاسخ دهد.

هاست وردپرس

میزبانی وردپرس سرویسی است که به طور خاص به صاحبان وب سایت وردپرس ارائه می شود. دارای چندین ویژگی مرتبط با وردپرس است که فقط در صورت داشتن سایت وردپرس می توانید از آنها استفاده کنید، مانند نصب با یک کلیک، افزونه های از پیش نصب شده یا WP command-line رابط. سرورها برای نیازهای وردپرس پیکربندی شده اند. بنابراین، ارائه دهندگان هاست هاست وردپرس را به عنوان بخشی از سرویس میزبانی مشترک خود ارائه می دهند.

اگرچه امکان راه اندازی سایت وردپرس نیز وجود دارد روی یک سرور خصوصی مجازی، شما نمی توانید به سرورهای سفارشی ساخته شده که با در نظر گرفتن وردپرس پیکربندی شده اند دسترسی داشته باشید. با این حال، اگر هنوز VPS را برای سایت وردپرس خود انتخاب می کنید، می توانید محیط میزبانی خود را مطابق با نیازهای تجاری خود تنظیم و پیکربندی کنید.

هاست اختصاصی

با هاست اختصاصی، شما یک سرور فیزیکی کامل را برای کسب و کار خود اجاره می کنید. اگر یک وب سایت پربازدید دارید، میزبانی اختصاصی می تواند بهترین راه حل برای شما باشد، زیرا سرورهای اختصاصی سریع، انعطاف پذیر و کاملا قابل تنظیم هستند. با این حال، این سرویس قطعاً با برچسب قیمت نیز همراه است، بنابراین برای همه ارزش ندارد، به خصوص اگر یک وب سایت کوچک یا متوسط ​​دارید.

در حالی که میزبانی VPS به شما امکان می دهد سیستم عامل و برنامه های کاربردی سرور خود را انتخاب و پیکربندی کنید، میزبانی اختصاصی یک قدم فراتر می رود. این نه تنها به شما اجازه پیکربندی نرم‌افزار را می‌دهد، بلکه سخت‌افزار را نیز پیکربندی می‌کند، زیرا کل سرور متعلق به شماست و هیچ‌کس نظری در راه‌اندازی ندارد. شما همچنین می توانید یک سرور اختصاصی را اجرا کنید روی-سایت (به عنوان مثال، در دفتر خود)، با این حال در این مورد، پشتیبانی یک تیم میزبانی حرفه ای را از دست می دهید.

مزایا و معایب سرور خصوصی مجازی

میزبانی VPS می تواند یک راه حل ایده آل برای شما باشد اگر این سرویس واقعاً نیاز دارید. در زیر می توانید مزایا و معایب اجرای سرور خصوصی مجازی را بخوانید.

طرفداران

  1. این سریعتر و قابل اعتمادتر از یک سرور میزبانی مشترک است.
  2. از آنجایی که منابع سرور مانند حافظه یا قدرت پردازش تضمین شده است، نوسانات صفر تا حداقلی در منابع موجود وجود دارد.
  3. مشکلات و افزایش ترافیک سایر کاربران سرور بر سایت شما تأثیر نمی گذارد.
  4. شما سوپرکاربر (ریشه) دسترسی به سرور شما.
  5. شما از حریم خصوصی بهتری برخوردار هستید، زیرا فایل ها و پایگاه داده های شما از سایر کاربران سرور قفل شده است.
  6. این یک سرویس با مقیاس آسان است. همانطور که وب سایت شما رشد می کند، می توانید به راحتی منابع سرور خود (RAM، CPU، فضای دیسک، پهنای باند و غیره) را ارتقا دهید.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه با استفاده از React و یک پلاگین یک وب سایت وردپرس بدون سر در سال 1403 بسازیم

منفی

  1. گرانتر از هاست اشتراکی است.
  2. برای راه اندازی VPS خود به دانش فنی بیشتری نیاز دارد، اگرچه آموزش های زیادی به صورت آنلاین موجود است.
  3. مدیریت سرور از نظر فنی بیشتر از برنامه های اشتراکی یا ابری است.
  4. سرورهایی که به درستی پیکربندی نشده اند ممکن است منجر به آسیب پذیری های امنیتی شود.

چه زمانی استفاده کنیم و چگونه تصمیم بگیریم که زمان ارتقا رسیده است؟

میزبانی VPS معمولاً به عنوان گام بعدی بعد از اینکه وب سایت شما از محدودیت منابع میزبانی اشتراکی خارج شد دیده می شود. اگر پیشرفته ترین برنامه هاست اشتراکی دیگر برای اجرای روان وب سایت شما کافی نیست، ارزش آن را دارد که به یک برنامه VPS ارتقا دهید. در چنین مواقعی هاست VPS می تواند بهترین ها را در اختیار شما قرار دهد: هاست اشتراکی و اختصاصی.

با این حال، موارد استفاده دیگری وجود دارد که می تواند ایده خوبی باشد که از همان ابتدا با یک برنامه VPS شروع کنید. به عنوان مثال، وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک که در آنها باید از پرداخت‌های ایمن با محیطی سریع و پایدار اطمینان حاصل کنید، می‌توانند از یک سرور خصوصی مجازی سود زیادی ببرند. در واقع، اگر هر نوع داده حساسی را ذخیره کنید یا مجبور باشید process پرداخت های آنلاین VPS می تواند به شما در کاهش خطر نقض امنیت و سرقت هویت کمک کند.

اگر در زمان های خاصی انتظار افزایش ترافیک را دارید روی به عنوان مثال، سایت شما در مورد برنامه ریزی رویداد یا وب سایت فروش بلیط، یک برنامه میزبانی VPS نیز می تواند موهبتی باشد. سرورهای بازی مانند Counter-Strike 2 یا Minecraft و سایر سایت‌های دارای منابع سنگین نیز با عملکرد بسیار بهتری اجرا می‌شوند. روی یک سرور خصوصی مجازی

آیا جایگزین VPS وجود دارد؟ VPS مدیریت شده چیست؟

یکی از بزرگترین مشکلات هاست VPS این است که باید کل محیط سرور خود را توسط خودتان مدیریت کنید. اگر سرور مجازی شما به خوبی پیکربندی و نگهداری نشود، ممکن است با خطرات امنیتی جدی و کاهش عملکرد مواجه شوید. خدمات میزبانی VPS مدیریت شده ظاهر شده است روی بازار به عنوان یک راه حل مناسب برای این مشکل. می توانید آن را به عنوان یک جایگزین پیشرفته برای میزبانی VPS در نظر بگیرید که با پشتیبانی فنی کامل همراه است.

نتیجه

میزبانی VPS به شما امکان دسترسی به منابع تضمین شده و کنترل کامل را بدون نیاز به اجرای سرور خود می دهد. این یک راه حل عالی برای وب سایت های با ترافیک متوسط ​​تا بالا، منابع سنگین و وب سایت های تجارت الکترونیک است. با این حال، مشاغلی که انتظار رشد سریع دارند نیز می توانند از ثبات خدمات بهره مند شوند.

اگر می خواهید یک محیط میزبانی قابل اعتماد و در مقیاس تجاری با قیمت مناسب داشته باشید، قطعاً ارزش دارد که میزبانی VPS را برای وب سایت خود در نظر بگیرید. برای راه اندازی آسان، میزبانی Cyberpanel VPS را در نظر بگیرید که توسط LiteSpeed ​​ارائه می شود، که با یک کنترل پنل از پیش نصب شده و یک وب سرور سریع LiteSpeed ​​ارائه می شود.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بفهمید میزبانی VPS چیست و چگونه کار می کند. در صورت داشتن هر گونه سوال اضافی، می توانید آنها را در بخش نظرات زیر مطرح کنید!

سوالات متداول میزبانی VPS چیست؟

آیا VPS برای هاست خوب است؟

اگر به یک سرویس میزبانی نیاز دارید که با وب سایت خود در حال رشد سریع باشد، میزبانی VPS یک گزینه عالی است. شما کنترل کاملی بر منابع سرور خود دارید و اغلب به طور کلی زمان آپدیت بهتری دارید، زیرا سرور شما منابع خود را با سایر وب سایت ها به اشتراک نمی گذارد.

چرا به هاست VPS نیاز دارم؟

میزبانی VPS برای وب سایت ها و فروشگاه های آنلاینی که ترافیک زیادی دارند یک امر ضروری است. برخلاف میزبانی وب سنتی، میزبانی VPS تخصیص منابع سرور را ممکن می‌سازد و به عنوان مثال مدیریت وب‌سایت‌های شرکتی و فروشگاه‌های آنلاین را آسان‌تر می‌کند.

تفاوت بین هاست و VPS چیست؟

یک طرح میزبانی مشترک برای وب سایت های شخصی کوچک عالی است، زیرا منابع سرور میزبان با وب سایت های دیگر به اشتراک گذاشته می شود. با میزبانی VPS، شما منابع سرور مورد نیاز خود را برای یک پروژه بزرگتر دریافت می کنید و می توانید آنها را به دلخواه خود اختصاص دهید.