وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو

0 43
زمان لازم برای مطالعه: 6 دقیقه


دلیل اینکه بسیاری از مردم از لینوکس استفاده می کنند برنامه نویسی برنامه، مدیریت سیستم و سایر وظایف خط فرمان است. وقتی صحبت از وظایف خط فرمان می شود، ترمینال شبیه ساز قلب سیستم لینوکس است. یکی از پرکاربردترین ابزارهای کاربران لینوکس است. توزیع‌های گرافیکی کاربرپسند زیادی مانند مرکز نرم‌افزار و محیط‌های توسعه یکپارچه برای لینوکس وجود دارد، اما بسیاری از کاربران terminal برای انجام سریع و کارآمد وظایف

را terminal شبیه‌ساز پیش‌فرض در اکثر توزیع‌های لینوکس است و برای کارهای مختلفی مانند برنامه‌نویسی، مدیریت سیستم، نظارت بر شبکه و غیره استفاده می‌شود. اما محدودیت‌هایی دارد که ممکن است هنگام انجام کارهای مختلف با آن‌ها مواجه شده باشید.

اکثر توزیع‌های لینوکس با پیش‌فرض عرضه می‌شوند terminal شبیه سازهایی مانند xterm، اما اینها برای بسیاری از ما که به طور مداوم درگیر برنامه نویسی و سایر وظایف خط فرمان هستیم، به اندازه کافی خوب نیستند. بنابراین امروز، در این مقاله، ما قصد داریم نگاهی عمیق به 7 بهترین جایگزین ترمینال داشته باشیم که می توانید از آنها استفاده کنید. روی اوبونتو.”

1. تیلدا

تیلدا یک است terminal شبیه ساز که کم و بیش شبیه به محبوب است terminal شبیه سازهایی مانند Gnome Shell، Konsole و xterm و غیره. اما ویژگی هایی دارد که در هیچ نرمال دیگری نمی توانید پیدا کنید. terminal شبیه ساز تیلدا یک پنجره کامل نیست terminal شبیه ساز؛ در عوض، می توان آن را از بالای صفحه دسکتاپ با استفاده از کلید ویژه به پایین و بالا کشید روی صفحه کلید؛ به طور کلی، این کلید F1 است.

10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو

جدای از این ویژگی، Tilda بسیار قابل تنظیم است terminal شبیه ساز؛ همانطور که در اسکرین شات زیر مشاهده می کنید که گزینه های زیادی برای پیکربندی تیلدا وجود دارد، می توانید ظاهر، رنگ های پس زمینه و متن، اندازه پنجره، اولویت های اسکرول و غیره را سفارشی کنید.

10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو

در طول آزمایش، Tilda بدون نقص کار کرد، که یک حرفه ای است و سایر موارد مثبت پشتیبانی از برگه ها، کار می کند روی حداقل وابستگی ها، و یکی از ویژگی هایی که من واقعاً از آن لذت بردم، ماهیت شفاف آن است که به شما امکان می دهد اطلاعات برنامه در حال اجرا در زیر پنجره Tilda را مشاهده کنید. اما برخی از اشکالات آزاردهنده وجود دارد که در طول آزمایش متوجه من شد، مانند اینکه قبل از خاموش کردن سیستم خود باید پنجره Tilda را به طور کامل ببندید و برخی اشکالات جزئی که تفاوت چندانی در عملکرد کلی این شبیه ساز ایجاد نمی کند.

2. Guake

Guake کشویی دیگری است terminal شبیه ساز روی لیست ما؛ در نوشته شده است python و برای محیط دسکتاپ Gnome توسعه یافته است. اساسا، Guake از بازی ویدیویی Quake تیراندازی اول شخص الهام گرفته شده است. رفتار Quake را می پذیرد console، با زدن کلید F12 صفحه کلید از بالای صفحه دسکتاپ پایین می آید.

10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو

Guake همچنین بسیار قابل تنظیم است terminal شبیه ساز؛ همانطور که در تصویر زیر می بینید، می توانید پالت رنگ، ظاهر، میانبرهای صفحه کلید و الگوی پیمایش آن را سفارشی کنید و همچنین می توانید پوسته را تغییر دهید و به سرعت آن را باز کنید.

10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو

تست این terminal نرم بود، و من برخی از نکات مثبت را به شرح زیر پیدا کردم، سریع و سبک، پشتیبانی از چندین تب، بسیار قابل تنظیم، و مهمتر از همه، این یک شبیه ساز بسیار کاربر پسند با وجود سبک بودن و در حال اجرا بودن آن است. روی حداقل منابع اما برخی از معایب وجود دارد که ممکن است شما را متقاعد کند شبیه ساز دیگری را انتخاب کنید. اول از همه، این یک کراس پلتفرم نیست terminal شبیه ساز، و گاهی اوقات پاسخگو نمی شود و حتی اگر سخت افزار قدرتمندی داشته باشید، کمی کند می شود.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  خوبونتو در مقابل اوبونتو

3. اصطلاح یکپارچهسازی با سیستمعامل سرد

یاد اون روزایی که کار میکردیم روی آن مانیتورهای لوله پرتو کاتدی واقعاً قدیمی قدیمی؟ این کمی سرگرم کننده بود، اینطور نیست؟ با بعدی terminal شبیه ساز روی لیست ما، که اصطلاح یکپارچهسازی با سیستمعامل جالب است، میخواهم شما را به روزهای خوب قدیمی کار خط فرمان برگردانم. این شبیه ساز به شما ظاهر و احساس کار می دهد روی مانیتورهای پرتو کاتدی با کاراکترهای شکوفه.

10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو

اگر سخت افزار سیستم شما به اندازه کافی قدرتمند است که بتواند برخی از الزامات گرافیکی مناسب این مورد را برطرف کند terminal شبیه ساز، پس این یکی قطعا برای شما مناسب است. مطمئناً از حس نوستالژیکی که هنگام کار با Cool Term Retro دریافت می کنید لذت خواهید برد.

در حین آزمایش این شبیه ساز، متوجه شدم که همیشه داشتن جلوه های ویژه و انتقال بیش از حد نیاز ایده خوبی نیست. همین امر در مورد Cool Retro Term نیز صدق می‌کند، اما نکته خوب این است که می‌توانید همه این ویژگی‌ها را در این شبیه‌ساز غیرفعال کنید، سپس بی‌عیب کار می‌کند و می‌تواند جایگزین مناسبی برای شبیه‌ساز ترمینال پیش‌فرض در اوبونتو باشد.

علیرغم داشتن برخی ویژگی‌های منحصربه‌فرد در آن، اصطلاح Cool Retro دارای معایبی است، مانند این که برای اجرای روان به منابع بسیار قدرتمندی نیاز دارد و به شدت وابسته است. روی کتابخانه های KDE برای اکثر جلوه های ویژه اش، این شبیه ساز را اجرا می کند روی سیستم های دیگر از شما می خواهند که تعداد زیادی از کتابخانه های KDE را دانلود کنید.

4. اصطلاحات

اصطلاحات الف است terminal مبتنی بر شبیه ساز روی کتابخانه های بنیاد روشنگری (EFL)، توسعه یافته برای UNIX، BSD، لینوکس و دیگر پلتفرم ها. اگر تا به حال از شبیه ساز xterm استفاده کرده اید، اصطلاحات را از بسیاری جهات تقریباً مشابه آن خواهید یافت.

10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو

شبیه ساز ترمینال پیش فرض در اوبونتو محدودیت هایی دارد، مانند اینکه نمی توانید URL ها، فایل ها، فیلم ها یا تصاویر را مستقیماً در پنجره آن باز کنید. در عوض، شما باید وابسته باشید روی سایر برنامه های گرافیکی برای مشاهده آنها. اما با استفاده از Terminology، می توانید همه این موارد را در خود پنجره آن پیش نمایش کنید. جدا از آن یک شبیه ساز ترمینال بسیار قابل تنظیم با ویژگی هایی مانند تقسیم است که پنجره را به دو صفحه تقسیم می کند.

10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو

برخی از مزایای اصطلاحات این است که می توانید یک تصویر را در پس زمینه قرار دهید یا یک طرح رنگی برای یک صفحه در حالت تقسیم قرار دهید. اندازه فونت خود را با توجه به اندازه پنجره تنظیم می کند. اما چیزی که واقعاً فاقد آن است یک نوار اسکرول و پشتیبانی از طیف گسترده ای از رنگ های مدرن است. پیکربندی نیز گاهی اوقات پیچیده است، که یک مشکل قابل توجه برای این شبیه ساز است.

5. ترمیناتور

ترمیناتور یک منبع باز و چند پلتفرمی است terminal شبیه ساز توسعه یافته در جاوا مستقر روی ترمینال گنوم، ترمیناتور اکثر ویژگی های آن را پذیرفته و به محض به روز رسانی ترمینال گنوم به روز می شود. اگر برنامه نویس یا مدیر سیستم هستید و کار می کنید روی چندین کار به طور همزمان، سپس Terminator می تواند مفیدترین شبیه ساز برای شما باشد زیرا به شما کمک می کند چندین کار خود را در پنجره های جداگانه تقسیم کنید.

10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو

Terminator یک شبیه ساز کمی سنگین وزن است که ممکن است نیاز به داشتن سخت افزار مناسب داشته باشد. اما برخی از ویژگی های واقعا خوب مانند حالت پنجره تقسیم شده را برای کار ارائه می دهد روی چندین پنجره در یک زمان، پشتیبانی کامل از سفارشی سازی، ثبت خودکار، کشیدن و رها کردن و بسیاری موارد دیگر.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه آدرس IP خود را در اوبونتو 22.04 پیدا کنم

اگر سیستم قدیمی‌تری دارید و حداقل منابع سخت‌افزاری دارید، ممکن است در اجرای این شبیه‌ساز با مشکل مواجه شوید. ویژگی جستجوی متن آن نیز گاهی اوقات به اندازه کافی نیست. اینها برخی از مشکلاتی است که من در طول آزمایش با آن مواجه شدم.

6. ساکورا

ساکورا ساده و در عین حال قدرتمند است terminal مبتنی بر شبیه ساز روی GTK و libvte. برای اجرای این شبیه ساز، نیازی به نصب دسکتاپ کامل گنوم ندارید، زیرا اجرا می شود روی وابستگی های بسیار کمی شایسته است terminal شبیه ساز با امکانات کم روی پیشنهاد می دهد، اما می تواند کار شما را بدون هیچ مشکلی انجام دهد.

10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو

برخی از ویژگی ها و نکات مثبتی که در طول آزمایش پیدا کردم این است که حتی خیلی سریع راه اندازی می شود روی ماشین های در حال اجرا روی حداقل سخت افزار، پشتیبانی از تمام رنگ های مدرن و پشتیبانی از چندین تب. نکته ای که متوجه شدم این است که گزینه های پیکربندی زیادی در شبیه ساز ترمینال ساکورا برای کاربران موجود نیست.

7. Yakuake

Yakuake با نام “Yet Another Kuake” کشویی دیگری است terminal شبیه ساز روی لیست ما از نظر قسمت جلویی و برخی ویژگی ها بسیار شبیه به Konsole است. وقتی کلید F12 را فشار می دهید روی صفحه کلید، به طور خودکار از بالای صفحه دسکتاپ به پایین می لغزد و روی با زدن همان کلید، به سمت بالا می لغزد.

10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو

سبک وزن است terminal شبیه ساز با ویژگی هایی مانند پشتیبانی کامل از سفارشی سازی، پنجره تب دار، طرح بندی تقسیم شده، پیشرفته terminal شبیه ساز، جستجوی سریع، اسکرول نامحدود و بسیاری از ویژگی های دیگر.

برخی از معایب Yakuake، برای من، وابستگی بیش از حد آن است روی کتابخانه های KDE، و گاهی اوقات پس از استفاده مداوم کمی کند می شود.

8. کنسول

کنسول قدرتمند و قابل تنظیم است terminal شبیه ساز ساخته شده است روی پلت فرم KDE در مورد ویژگی‌ها صحبت می‌کنیم، از طرح‌های قابل تنظیم، جلسات ذخیره‌شده، نظارت بر خروجی و برگه‌های جداشدنی پشتیبانی می‌کند.

10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو

با استفاده از زبانه های جداشدنی، کاربر می تواند با چندین جلسه از یک پنجره واحد شبیه ساز konsole تعامل داشته باشد.

$ سودو apt-get -y نصب کنسول

9. دیپین

دیپین terminal ساده و در عین حال قدرتمند است terminal شبیه ساز با رابط کاربری ساده همچنین از حالت Quake پشتیبانی می کند که به شما امکان می دهد در هنگام نوشتن کد و وارد کردن دستورات، وب را مرور کنید.

10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو

مانند مرورگر، شما همچنین می توانید چندین برگه را برای ایجاد فضای کاری بیشتر اضافه کنید. بنابراین، می تواند جایگزین خوبی برای آن باشد terminal روی اوبونتو دیپین terminal شبیه ساز برای دانلود و نصب از طریق مرکز نرم افزار اوبونتو در دسترس است.

10. آلاکریتی

Alacritty رایگان و منبع باز است terminal که ساده و قابل اعتماد است. مدرن است terminal شبیه ساز با رابط کاربری زیبا.

10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو10 بهترین جایگزین ترمینال برای اوبونتو

نتیجه

بنابراین، اینها 7 بهترین جایگزین برای ترمینال در اوبونتو هستند. شبیه سازهای ترمینال فهرست شده در اینجا تست شده اند روی اوبونتو 22.04 LTS و می تواند به راحتی کار کند روی نسخه های قدیمی بسته به روی منبع سخت افزاری که دارید

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-29 18:57:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید