وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

بهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتو

0 10
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


فرقی نمی کند که یک مدیر سیستم باشید یا یک کاربر معمولی، اما حفظ زیرساخت و شبکه کامپیوتری شما به خوبی کار می کند بسیار مهم است. از این رو، شما به یک ابزار نظارت بر سیستم قابل اعتماد نیاز دارید که به شما کمک می کند تمام فعالیت های سیستم مانند عملکرد CPU، استفاده از حافظه، نظارت بر شبکه و وضعیت همه دستگاه های متصل را پیگیری کنید.

انتخاب های زیادی وجود دارد روی اینترنت برای ابزارهای نظارت بر سیستم با این حال، ما با آزمایش هر ابزار در شرایط مختلف، فهرستی از بهترین ابزارهای نظارت بر سیستم را برای شما تهیه کرده ایم. بنابراین، بنشینید و از سواری لذت ببرید تا بهترین ابزار نظارت بر سیستم اوبونتو را پیدا کنید که با نیازهای شما مطابقت دارد.

1. htop

htop یک مانیتور سیستم بین پلتفرمی است، process بیننده، و process مدیر و یک جایگزین قابل اعتماد برای top، که همچنین یک ابزار نظارت بر سیستم برای لینوکس و توزیع های آن است. این به طور ویژه برای کنسول ها و ترمینال ها طراحی و توسعه یافته است. از این رو، از حالت متن پشتیبانی می کند.

بهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتوبهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتو

این یک ابزار نظارت بر سیستم غنی از ویژگی است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد روی لینوکس، FreeBSD، OpenBSD و macOS. صحبت کردن در مورد ویژگی ها، بر اساس اطلاعات ارائه می دهد روی پارامترهای مختلف مانند وظایف، میانگین بارگذاری و زمان کار. شما می توانید تنظیمات رنگ را تغییر دهید روی UI آن برای مطابقت با نیازهای شما.

برای لینوکس و توزیع‌های آن، ماتریس حساب تاخیری را ارائه می‌کند و از اسکریپت‌های سفارشی و سیگنال‌های بلادرنگ پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که منبع باز و رایگان است، آن را به یکی از بهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای سیستم های لینوکس تبدیل می کند.

$ سودو apt-get نصب کنید htop

2. نگاه ها

Glances که در پایتون نوشته شده است یکی دیگر از ابزارهای نظارت بر سیستم بین پلتفرمی است روی لیست ما از یک رابط مبتنی بر وب برای ارائه حداکثر اطلاعات سیستم در حداقل فضای ممکن استفاده می کند. بسته به روی terminal اندازه، به طور خودکار خود را تنظیم می کند و تمام اطلاعات را در یک پنجره نمایش می دهد.

بهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتوبهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتو

همچنین می توان از آن در حالت کلاینت/سرور استفاده کرد و نظارت از راه دور سیستم را می توان از طریق رابط وب یا انجام داد terminal. دریافت تمام اطلاعات مهم در یک مکان از نکات مثبت این ابزار است.

چیزی که من در مورد این ابزار نظارت بر سیستم بیشتر دوست دارم این است که می توانید با استفاده از رابط وب آن، که امکان نظارت از راه دور را فراهم می کند، پیگیری کنید. لینوکس در حال اجرا روی کامپیوترهای رده پایین یا قدیمی‌تر ممکن است اجرای نرم این ابزار را دشوار بدانند زیرا به منابع CPU بیشتری نیاز دارد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش پخش فایل های صوتی AMR روی اوبونتو 22.04

از اینجا دانلود کنید

3. استیسر

Stacer یک ابزار نظارت و بهینه سازی سیستم منبع باز است که به مدیران سیستم کمک می کند منابع و وظایف سیستم را زیر یک سقف مدیریت کنند. این یک ابزار مدرن با رابط کاربری عالی است که به شما احساس می‌کند که در خانه هستید روی اولین استفاده

بهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتوبهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتو

دارای ابزارهای غنی است که به شما امکان می‌دهد برنامه‌های راه‌اندازی را مدیریت کنید، کش‌های بسته غیرضروری، گزارش‌های خرابی، گزارش‌های برنامه، حافظه پنهان برنامه‌ها و زباله‌های زیر تب پاک‌کننده سیستم را تمیز کنید و خدمات را به سرعت شروع یا متوقف کنید. مرتب سازی بر اساس فرآیندها روی process شناسه (PID)، پردازنده، و استفاده از حافظه، یک مورد خاص را پیدا کنید process به راحتی از نام آن در نوار جستجو استفاده کنید و برنامه هایی را که دیگر مورد نیاز نیستند حذف نصب کنید.

بهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتوبهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتو

برگه منبع CPU، RAM، Disk، میانگین بار CPU و فعالیت شبکه را برای 60 ثانیه آخر نمایش می دهد. همچنین دارای یک مدیر مخزن APT است که می توانید از آن برای فعال کردن، غیرفعال کردن یا حذف هر مخزن استفاده کنید. کاربران اوبونتو می توانند از این ویژگی برای ویرایش مخازن بسته استفاده کنند.

Sudo add-apt-repository ppa:oguzhaninan/استیسر

سودو آپدیت apt-get

سودو apt-get نصب کنید استیسر

4. BashTOP

BashTOP یکی دیگر از ابزارهای جالب و قابل اعتماد نظارت بر سیستم برای لینوکس و توزیع‌های آن مانند اوبونتو است. آمار استفاده از پردازنده ها، حافظه، دیسک ها، شبکه و سایر منابع را نمایش می دهد.

بهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتوبهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتو

این یک ابزار عالی برای کاربران دسکتاپ و رایانه است که عموماً کاربران شخصی هستند. با این حال، مدیران سیستم و کاربران سرور این ابزار را مفید نخواهند یافت زیرا تقاضاهای آنها بیشتر خواهد بود. همچنین، در مقایسه با سایر ابزارهای نظارت بر سیستم، مانند Htop، کمی کندتر است.

این یک ابزار آسان برای استفاده است و دارای یک رابط کاربری زیبا با همه چیز به طور کامل قرار گرفته است.

$ سودو add-apt-repository ppa:bashtop-monitor/bashtop

$ سودو آپدیت مناسب

$ سودو apt نصب bashtop

5. مانیتور سیستم گنوم

این یک ابزار ساده نظارت بر سیستم است که از قبل نصب شده است روی توزیع های مختلف لینوکس که محیط دسکتاپ گنوم را اجرا می کنند. این ابزار نشان می دهد که کدام برنامه ها در حال اجرا هستند، چه مقدار از زمان پردازنده، حافظه و فضای دیسک استفاده شده است.

بهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتوبهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتو

همانطور که در اسکرین شات مشاهده می کنید، رابط کاربری تمیز و ساده ای دارد. هر اطلاعات و آمار به خوبی در رابط کاربری قرار می گیرد که خواندن و درک آن را آسان می کند.

برگه تاریخچه CPU نشان می دهد که چه مقدار ظرفیت پردازنده برای هر CPU استفاده شده است و برگه های حافظه و تاریخچه میزان استفاده از حافظه (RAM) رایانه شما را نشان می دهد. در زیر تب شبکه، سرعت دانلود و آپلود شبکه در 60 ثانیه گذشته را مشاهده می کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه بسته ای را پیدا کنیم که یک فایل را ارائه می دهد روی اوبونتو

6. vtop

vtop یک ابزار رایگان و منبع باز نظارت بر سیستم برای اوبونتو و سایر توزیع‌های لینوکس است. با استفاده از vtop، نه تنها می توانید منابع سیستم را نظارت کنید، بلکه می توانید آنها را نیز مدیریت کنید.

بهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتوبهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتو

این هست یک command-line ابزار نوشته شده در nodejs. بنابراین، ابتدا باید نصب کنید nodeبسته های .js و npm قبل از نصب vtop. با استفاده از این ابزار، می توانید به راحتی میزان استفاده از پردازنده و حافظه را کنترل کنید، کاری که می توانید در موارد دیگر انجام دهید command-line ابزارهایی مانند تاپ

$ سودو apt-get نصب کنید nodejs

$ سودو apt-get نصب کنید npm

$ سودو npm نصب -g vtop

7. nmon

nmon ابزاری ساده برای نظارت بر سیستم برای لینوکس و توزیع‌های آن مانند اوبونتو است. این یک نمای کلی سریع از آنچه در حال انجام است به شما می دهد روی با سرور شما

بهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتوبهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتو

این ابزار نظارت، آمار استفاده از CPU، حافظه، شبکه، دیسک‌ها، سیستم فایل، NFS، پردازش‌های برتر و منابع را نمایش می‌دهد. بهترین چیز این است که می توانید آنچه را که nmon نمایش می دهد انتخاب کنید، و کاری که باید انجام دهید این است که به سادگی کلیدهای خاصی را فشار دهید تا آمار را تغییر دهید.

$ سودو apt-get نصب کنید اسم

8. بالا

atop یک سیستم تعاملی پیشرفته است و process مانیتوری که بار را نمایش می دهد روی سیستم لینوکس این آمار بحرانی ترین منابع سخت افزاری مانند CPU، حافظه، دیسک و شبکه را نشان می دهد.

بهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتوبهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتو

اگر می خواهید برای تجزیه و تحلیل طولانی مدت، استفاده از منابع را به طور دائم ثبت کنید.

$ سودو apt-get نصب کنید در بالا

9. برید

gotop دیگری است command-line ابزار نظارت بر سیستم گرافیکی برای اوبونتو و سایر توزیع‌های لینوکس. در کنار لینوکس، gotop برای macOS نیز در دسترس است.

بهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتوبهترین ابزارهای نظارت بر سیستم برای اوبونتو

از vtop و gtop الهام گرفته شده است. اما بر خلاف آنها، از آن استفاده نمی کند nodejs. در عوض در Go نوشته شده است. شما می توانید استفاده از CPU، استفاده از دیسک، دمای CPU، استفاده از حافظه، استفاده از شبکه و process جدول.

$ سودو ضربه محکم و ناگهانی نصب gotop-brlin

نتیجه

اینها بهترین ابزارهای نظارت بر سیستم هستند که می توانید استفاده کنید روی رایانه های شما که لینوکس و توزیع های آن را اجرا می کنند. برخی از ابزارهای دیگر برای اوبونتو در دسترس هستند، اما موارد ذکر شده در بالا تست شده و به شما ارائه شده است.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-29 19:22:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید