وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

شرایط تست Z در Bash

0 0
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


در Bash، کاراکترها و رشته‌ها را می‌توان به‌عنوان دیگر ساختارهای دنباله‌ای و انواع داده‌ها نشان داد. رایانه ها از رشته ها برای ذخیره اطلاعات استفاده نمی کنند، اما برای انتقال آن از یک برنامه به برنامه دیگر مفید هستند.

گاهی اوقات، بررسی خالی بودن یک رشته ضروری است، زیرا هدف رشته را روشن می کند. می توانید از پرچم -z با دستور test برای تست رشته استفاده کنید. با این حال، شرط تست -z در Bash گاهی اوقات برای مبتدیان گیج کننده می شود. در این آموزش از طریق مثال هایی توضیح می دهیم روی روش استفاده از شرط تست -z در اسکریپت Bash.

شرایط تست Z در Bash

می توانید با استفاده از شرط z-test خالی بودن رشته شما را در Bash آزمایش کنید. اگر رشته خالی باشد، 0 را برمی گرداند. در غیر این صورت، 1 را برمی گرداند. نحو کلی برای اجرای شرط z-test در Bash به شرح زیر است:

تست -z <نام رشته>

اکو دلار؟

دستور “echo $” به شما می گوید که آیا دستوری که نوشته اید صحیح است یا خیر. این دستور همچنین در صورت صحیح بودن دستور قبلی 0 و در صورت نادرست بودن 1 را برمی گرداند. بیایید یک رشته ایجاد کنیم و با شرط z-test بررسی کنیم که آیا رشته خالی است یا خیر.

#!/صندوقچه/bash

نام= “جک”

جزئیات= «این فیلمنامه مربوط به $name، از دنیای برنامه نویسی”

اکو جزئیات $

شرایط تست Z در Bash

خروجی:

شرایط تست Z در Bashشرایط تست Z در Bash

با اجرای اسکریپت Bash داده شده، 1 را در خروجی خود دریافت می کنیم، به این معنی که رشته ما خالی نیست. به این ترتیب، می توانید با شرط z-test در Bash، خالی بودن رشته خود را بررسی کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش جایگزینی آخرین رخداد با استفاده از `sed`

نتیجه

رشته ها نوع داده ای هستند که شامل دنباله ای از کاراکترها، عناصر و غیره است. هنگام انتقال اطلاعات از یک برنامه به کاربر برنامه مفید است. با استفاده از شرط z-test می توانید این را در Bash بررسی کنید. در این آموزش، از مثالی استفاده کردیم تا به شما نشان دهیم که چگونه با استفاده از شرط z-test Bash، خالی بودن رشته را بررسی کنید.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-29 19:23:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید