وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

اوبونتو به چه مقدار فضا نیاز دارد؟

0 78
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


اوبونتو یکی از توزیع‌های لینوکس پرکاربرد است زیرا به درستی توسط Canonical مدیریت می‌شود. Canonical یک نسخه جدید از اوبونتو را هر شش ماه یک بار منتشر می کند و هر به روز رسانی اوبونتو با ویژگی ها و پیشرفت های جدید همراه است. و هر به روز رسانی به فضایی از هارد دیسک شما نیاز دارد. بنابراین، بهتر است تخمین تقریبی از میزان فضای مورد نیاز اوبونتو با به‌روزرسانی‌های آینده‌اش داشته باشیم.

ما اغلب سه دسته داریم:

دسکتاپ اوبونتو به چه مقدار فضا نیاز دارد

با توجه به Canonical Ltd و دستورالعمل‌های رسمی اوبونتو، مواردی که باید قبل از دریافت دسک‌تاپ اوبونتو رعایت شود، به شرح زیر است. روی سیستم شما قبل از بررسی الزامات توصیه شده، به خاطر داشته باشید که جدیدترین دستگاه هایی که ظرفیت اجرای ویندوز ویستا، ویندوز 7 و XP را دارند، می توانند به راحتی اوبونتو سریع تری داشته باشند، حتی با مشخصات کمتر:

  • پردازنده دو هسته ای 2 گیگاهرتز (حداقل)
  • 4 گیگابایت حافظه سیستم (رم)
  • 25 گیگابایت فضای هارد دیسک رایگان (8.6 گیگابایت برای حداقل و دیگر برای درایو خارجی، اما قبل از دریافت راه جایگزین، LiveCD را بررسی کنید)

علاوه بر این، 2 گیگاهرتز برای نصب پایه ضروری است، اما اگر قصد دارید تمام بسته های اضافی را اجرا کنید، حداقل فضای مورد نیاز را افزایش می دهد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  نصب ساده NodeJS روی اوبونتو

دسکتاپ مجازی اوبونتو به چه مقدار فضا نیاز دارد

بسیاری از کاربران از اوبونتو در محیط مجازی سازی از طریق DropBox یا VMWare استفاده می کنند. بنابراین، الزامات در این مورد متفاوت خواهد بود:

بیایید قبل از داشتن دسکتاپ مجازی اوبونتو به الزامات توصیه شده ای که ممکن است یک کاربر به آن نیاز داشته باشد نگاهی بیندازیم:

  • پردازنده تک هسته ای 2 گیگاهرتز
  • 2 گیگابایت حافظه سیستم (RAM)
  • 10 گیگابایت فضای هارد

سرور اوبونتو چقدر فضا نیاز دارد

بین نسخه سرور اوبونتو و نسخه دسکتاپ اوبونتو تفاوت زیادی وجود دارد. سرور اوبونتو از رابط کاربری گرافیکی (GUI) پشتیبانی نمی کند. از آنجایی که از رابط کاربری گرافیکی و وابستگی های آن استفاده نمی شود و هر دستوری توسط خط فرمان انجام می شود، نیاز به سیستم کمتری دارد.

با توجه به راهنمای Canonical، توصیه های زیر وجود دارد:

  • CPU – 1 گیگاهرتز
  • حافظه سیستم (RAM) – 512 مگابایت
  • هارد دیسک – 2.5 گیگابایت

علاوه بر این، اگر سیستم‌های قدیمی با ظرفیت ذخیره‌سازی کمتری دارید، دسکتاپ‌های سبک وزن نیز مانند Xbuntu، Lubuntu ارائه می‌شوند که از طریق آنها می‌توانید کارآمدی کار کنید. با این حال می توان از این دسکتاپ ها نیز استفاده کرد روی دستگاه های جدید

نتیجه

اوبونتو یکی از توزیع های معروف است که چندین برنامه در حال اجرا رایگان دارد.

در این نوشته، ما ذکر کرده ایم که برای نصب اوبونتو چقدر فضای لازم است روی یک سیستم. ما چندین دسته در این زمینه داریم مانند آنچه که قرار است نصب کنیم. یک دسکتاپ ساده اوبونتو، یک دسکتاپ مجازی شده اوبونتو یا سرور اوبونتو.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش راه اندازی فایروال با UFW روی اوبونتو 22.04

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-29 20:02:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید