اگر وب سایت شما زمان بارگذاری کندی دارد، احتمالاً ابتدا به انتخاب یک موضوع سریعتر، بهینه سازی تصاویر یا به حداقل رساندن تعداد افزونه ها فکر می کنید. با انجام این کار، ممکن است مشکل اساسی را نادیده بگیرید. وقتی زمان پاسخگویی اولیه سرور در وردپرس را کاهش نمی دهید، سرور خیلی طول می کشد process یک درخواست و بازدیدکنندگان را منتظر بگذارید.

خوشبختانه، شما می توانید بهبود بخشد زمان تا اولین بایت (TTFB) تا این تاخیر به حداقل برسد. اگر نمره ضعیفی دریافت کردید روی PageSpeed ​​Insights، راه های زیادی برای کاهش زمان پاسخگویی اولیه سایت شما وجود دارد. این روش‌ها می‌توانند به سادگی پیاده‌سازی کش، ارتقای برنامه میزبانی یا بهینه‌سازی فایل‌های سایت باشند.

این مقاله توضیح خواهد داد که Time to First Byte چیست و چرا ضروری است. سپس، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه زمان پاسخگویی وب سایت خود را اندازه گیری کنید و امتیاز TTFB پایین را بهبود بخشید. بیا شروع کنیم!

زمان برای اولین بایت (TTFB) چیست؟

یکی از بهترین راه‌های وردپرس برای کاهش زمان پاسخ‌دهی اولیه سرور، بهبود Time to First Byte است. به بیان ساده، مدت زمان بین درخواست اولیه سرور و تحویل اولین بایت شما است page.

با این حال، شما نباید TTFB را با معیار مشابه اشتباه بگیرید page زمان بارگذاری، زیرا این دو با زمان های مختلف در درخواست مطابقت دارند.

هنگامی که شخصی سعی می کند به یک وب سایت دسترسی پیدا کند، Time to First Byte زمانی است که برای اتصال به سرور و شروع رندر سپری می شود. page. پس از ارسال پاسخ اولیه به مرورگر وب، محتوا دانلود خواهد شد و page بارگذاری خواهد شد.

نموداری که نحوه عملکرد Time to First Byte (TTFB) را توضیح می دهد
روش کاهش زمان پاسخگویی اولیه سرور در وردپرس (8 روش) 66

Time to First Byte از این اجزای کلیدی تشکیل شده است:

  • زمان تغییر مسیر
  • زمان راه‌اندازی کارگر خدمات
  • جستجوی DNS
  • مذاکره امنیت لایه اتصال و حمل و نقل (TLS).
  • زمان درخواست تا اولین بایت پاسخ

اگر وب سایتی سریع و پاسخگو باشد، امتیاز TTFB پایینی خواهد داشت. زمان بالاتر برای اولین بایت نشان دهنده تاخیر طولانی تر در هنگام ارسال اولین بایت منابع به مرورگر وب است که درخواست را ارسال کرده است.

چرا زمان اولین بایت مهم است؟

هنگام بهینه سازی یک وب سایت، مهم است که تمرکز کنید روی بخش حیاتی وب اصلی گوگل. این معیارها یک سایت را ارزیابی می کنند تجربه کاربری (UX). با استفاده از این اطلاعات می توانید از سرعت بارگذاری، تعامل با کاربر و ثبات بصری وب سایت خود مطلع شوید.

در اینجا Core Web Vital های اصلی آمده است:

  • بزرگترین رنگ محتوایی (LCP) زمان بارگذاری را نشان می دهد
  • تاخیر ورودی اول (FID) تعامل را نشان می دهد
  • تغییر چیدمان تجمعی (CLS) نشان دهنده ثبات بصری است

Time to First Byte یکی از سه معیار Core Web Vitals نیست، اما ارتباط نزدیکی با LCP دارد. با بهبود TTFB، می توانید زمان پاسخ اولیه سرور را کاهش دهید و به نوبه خود، زمان کلی بارگذاری را کاهش دهید.

اگرچه Time to First Byte پاسخگویی سایت را به جای سرعت اندازه گیری می کند، امتیاز ضعیف در هر دو زمینه می تواند مشکلات مشابهی ایجاد کند. هنگامی که یک سرور به سرعت پاسخ نمی دهد، کاربران باید مدت زیادی منتظر بمانند page برای بارگذاری. این تاخیر می تواند منجر به تجربه کاربری ضعیف و نرخ پرش بالاتر شود.

امتیاز Time to First Byte شما نیز می تواند بر رتبه بندی جستجوی وب سایت تأثیر بگذارد. از آنجایی که سرعت سایت یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل است، کاهش زمان پاسخگویی اولیه سرور می تواند کلید بهبود سئوی وردپرس باشد.

با این حال، Time to First Byte تنها عاملی نیست که باید در هنگام بهبود سئو و سئو در نظر بگیرید page تجربه. در اینجا روش های دیگری برای بهینه سازی وب سایت وجود دارد:

  • محتوای سازگار با موبایل را در اولویت قرار دهید
  • تمرکز روی ویژگی های دسترسی به وب
  • طراحی کلی وب را بهبود بخشید

این روش ها همراه با امتیاز خوب TTFB، تضمین می کنند که وب سایت شما بهترین عملکرد را دارد. می توانید سرعت وردپرس را افزایش دهید، بازدیدکنندگان جدید جذب کنید و کاربران را برای مدت طولانی تری درگیر خود نگه دارید.

دلایل کندی زمان پاسخگویی سرور

از آنجایی که TTFB بر FCP و LCP تأثیر می گذارد، کاهش زمان پاسخ سرور برای دستیابی به امتیازات Core Web Vitals بسیار مهم است. به طور کلی، شما باید امتیاز TTFB را هدف قرار دهید 800 میلی ثانیه یا کمتر.

یکی از دلایل رایج کندی زمان تا اول بایت، محتوای پویا است. یک وب ثابت page می تواند فوراً محتوا را برای هر درخواست تحویل دهد. با این حال، PHP و پرس و جوهای پایگاه داده زمان بیشتری را صرف می کنند process فایل های پویا بزرگ

در اینجا دلایل دیگری وجود دارد که ممکن است زمان زیادی برای اولین بایت داشته باشید:

  • کد سرور ناکارآمد
  • پرس و جوهای پایگاه داده آهسته
  • تأخیر شبکه
  • ترافیک وب بالا
  • تاخیر در زمان پاسخگویی DNS
  • CPU منبع یا گرسنگی حافظه

اغلب، اکثر این مسائل را می توان با به دست آوردن خدمات میزبانی وب بهتر حل کرد. اگر یک برنامه میزبانی با کیفیت پایین دارید، احتمالاً سروری با پیکربندی ناکافی خواهید داشت. به نوبه خود، این می تواند منجر به کاهش زمان پاسخ دهی شود.

روش اندازه گیری زمان پاسخگویی اولیه سرور (3 گزینه)

اکنون که می دانید Time to First Byte چیست، ضروری است که زمان پاسخگویی وب سایت خود را بررسی کنید. خوشبختانه، ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد که می توانید برای اجرای سریع تست سرعت وب سایت از آنها استفاده کنید. در اینجا برخی از رایج ترین گزینه ها آورده شده است.

1. Google PageSpeed ​​Insights

یکی از محبوب ترین ابزارها برای اندازه گیری عملکرد سایت، PageSpeed ​​Insights گوگل است. این نرم افزار با استفاده از داده های تجربه کاربر واقعی، گزارش های Core Web Vitals و همچنین معیارهای آزمایشی مانند تعامل با رنگ بعدی (INP) و زمان برای اولین بایت.

صفحه سرعت Insights جلو pageصفحه سرعت Insights جلو page

به سادگی آدرس سایت خود را در کادر متنی قرار داده و کلیک کنید تجزیه و تحلیل برای تست زمان پاسخگویی سرور

با یک هاستینگer همچنین می‌توانید به PageSpeed ​​Insights از برنامه دسترسی داشته باشید hPanel:

  1. ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و کلیک کنید روی مدیریت کنید نزدیک طرح میزبانی شما
داشبورد hPanel همانطور که برای اولین بار وارد سیستم شدیدداشبورد hPanel همانطور که برای اولین بار وارد سیستم شدید
  1. پیدا کن کارایی بخش روی سمت چپ و انتخاب کنید سرعت صفحه.
بخش سرعت صفحه on hPanelبخش سرعت صفحه on hPanel
  1. شما می توانید انتخاب کنید که وب سایت خود را برای دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه تجزیه و تحلیل کنید. سپس، کلیک کنید تجزیه و تحلیل برای مشاهده نتایج
انتخاب دستگاه دیگری برای تست سرعت وب سایت on hPanelانتخاب دستگاه دیگری برای تست سرعت وب سایت on hPanel

را خواهید دید ارزیابی حیاتی وب اصلی در بالای ارزیابی PageSpeed ​​Insights شما. بسته به روی نتایج، وب سایت شما نیز خواهد بود عبور یا شکست.

مثال نتایج PageSpeed ​​Insightsمثال نتایج PageSpeed ​​Insights

وقتی به زمان تا اولین بایت (TTFB) بخش، شما می توانید زمان پاسخ وب سایت نشان داده شده در ثانیه را مشاهده کنید. برای این اندازه گیری، الف خوب امتیاز در نظر گرفته شده است 0.8 ثانیه یا کمتر.

مثال نتایج INP و TTFB on PageSpeed ​​Insightsمثال نتایج INP و TTFB on PageSpeed ​​Insights

اگر امتیاز TTFB وب سایت شما باشد از 0.8 تا 1.8 ثانیه، الف را نشان خواهد داد به بهبود نیاز دارد وضعیت آ فقیر امتیاز هر چیزی است بیش از 1.8 ثانیه.

PageSpeed ​​Insights به‌طور خودکار ارزیابی Core Web Vitals برای صفحه‌های موبایل را به شما نشان می‌دهد. با این حال، شما می توانید انتخاب کنید دسکتاپ همچنین.

نمونه نتایج PageSpeed ​​Insights برای دستگاه‌های رومیزی نمونه نتایج PageSpeed ​​Insights برای دستگاه‌های رومیزینمونه نتایج PageSpeed ​​Insights برای دستگاه‌های رومیزی نمونه نتایج PageSpeed ​​Insights برای دستگاه‌های رومیزی

معیارهای یکسانی را خواهید دید، اما ممکن است امتیازهای متفاوتی را نشان دهند. حتما دوباره Time to First Byte را بررسی کنید. اگر امتیاز دایره سبز داشته باشد، نیازی به کاهش زمان پاسخگویی اولیه سرور در وردپرس نخواهید داشت.

2. GTmetrix

شما همچنین می توانید تست سرعت را با GTmetrix انجام دهید. این ابزار یک وب سایت را با فانوس دریایی گوگل و راه هایی برای بهینه سازی عملکرد وب پیدا می کند:

جلوی GTmetrix pageجلوی GTmetrix page

آدرس سایت خود را در GTmetrix وارد کرده و ضربه بزنید سایت خود را تست کنید. ممکن است لازم باشد چند ثانیه صبر کنید تا GTmetrix محتوا را واکشی و آنالیز کند.

نمونه گزارش عملکرد GTmetrixنمونه گزارش عملکرد GTmetrix

پس از بارگیری گزارش GTmetrix، نمره عملکرد کلی وب سایت را دریافت خواهید کرد. در خلاصه تب، می توانید نموداری از آن را مشاهده کنید تجسم سرعت.

مثال خلاصه تجسم سرعت GTmetrixمثال خلاصه تجسم سرعت GTmetrix

در سمت چپ، به دنبال امتیاز TTFB خود باشید. این عدد تاخیر کلی را بر حسب میلی ثانیه نشان می دهد. این مجموع مدت زمان تغییر مسیر، اتصال و باطن است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  آیا برای وردپرس به هاست نیاز دارید؟ مقایسه انواع هاست برای وردپرس

همچنین در صورت نیاز به دانستن نمرات Core Web Vitals می توانید این اطلاعات را مشاهده کنید. درست در زیر TTFB، شما را مشاهده خواهید کرد اولین رنگ محتوایی و بزرگترین رنگ محتوایی امتیازات در سمت راست، را بررسی کنید زمان بارگذاری کامل.

GTmetrix فقط در صورتی ممیزی TTFB را راه اندازی می کند بیش از 600 میلی ثانیه است. می توانید جزئیات حسابرسی را در قسمت مشاهده کنید موضوعات برتر بخش اگر این اتفاق بیفتد

نمونه بخش GTmetrix Top Issuesنمونه بخش GTmetrix Top Issues

باز کن نمودار آبشار برای اطلاعات بیشتر در مورد رفتار بارگذاری وب سایت شما. در اینجا، می توانید ماوس را روی یک درخواست منبع خاص نگه دارید تا ببینید چقدر طول می کشد تا اجرا شود.

نمونه بینش نمودار آبشار GTmetrixنمونه بینش نمودار آبشار GTmetrix

در این داده ها، امتیاز TTFB به صورت نشان داده می شود در انتظار زمان. این نمودار می تواند به شما کمک کند منابع بهینه نشده را بیابید و زمان پاسخگویی اولیه سرور خود را کاهش دهید.

3. KeyCDN

تست عملکرد KeyCDN زمان پاسخگویی وب سایت شما را در ده مکان تست اندازه گیری می کند. اگر در حال ارائه محتوا به مخاطبان جهانی هستید، این ابزار می تواند مفید باشد.

جلوی KeyCDN page با گزینه تست عملکرد انتخاب شده استجلوی KeyCDN page با گزینه تست عملکرد انتخاب شده است

برای شروع، URL خود را وارد کرده و کلیک کنید تست. سپس، خواهید دید که وب سایت شما در مکان های مختلف چگونه عمل می کند.

مثال گزارش تست عملکرد KeyCDNمثال گزارش تست عملکرد KeyCDN

در سمت راست هر مکان، می توانید امتیاز TTFB خود را مشاهده کنید. در نظر داشته باشید که این عدد باید باشد زیر 800 میلی ثانیه.

با استفاده از KeyCDN، همچنین می توانید کد وضعیت HTTP را برای هر مکان درخواستی ارزیابی کنید. در مرحله بعد، زمان لازم برای جستجوی DNS را خواهید دید. این نتایج همچنین به شما می گوید که آیا هنگام اتصال به سرور تاخیر وجود دارد یا خیر.

با این حال، این ابزار عملکرد اطلاعات عمیقی در مورد Core Web Vitals ارائه نمی دهد. فقط در صورتی باید این گزینه را در نظر بگیرید که بخواهید ارزیابی سریع Time to First Byte در مکان های جهانی داشته باشید.

روش کاهش زمان پاسخگویی اولیه سرور در وردپرس (8 روش)

اگر متوجه شدید که وب سایت شما امتیاز TTFB بالایی دارد، احتمالاً می خواهید آن را کاهش دهید. در اینجا هشت روش برای شروع آورده شده است.

1. میزبانی وب خود را ارتقا دهید

یکی از راه های کاهش زمان پاسخگویی اولیه سرور، استفاده از سرویس میزبانی سریع است. ارائه دهنده هاست و نوع طرح شما می تواند به طور قابل توجهی بر سرعت و پاسخگویی وب سایت تأثیر بگذارد.

هنگامی که به دنبال یک وب بالقوه هستید host، می خواهید عملکرد سرورهای آن را ارزیابی کنید. به عنوان مثال، در هاستینگer، ما از سرورهای وب LiteSpeed ​​(LSWS) استفاده می کنیم که چهار برابر سریعتر از سایر انواع معمولی سرورها است.

انتخاب یک وب host با چندین مکان سرور نیز مفید است. شاید شما یک وب نخواهید host فقط با سرورهای مستقر در آمریکای شمالی اگر مخاطب جهانی دارید. یک شبکه سرور می تواند تحویل سریع داده ها را در سراسر جهان تضمین کند.

با هاستینگer، به ده مکان داده مختلف در سراسر جهان دسترسی پیدا کنید. همچنین در صورت نیاز می توانید مکان سرور را در داشبورد hPanel تغییر دهید. به سادگی پیدا کنید میزبانی بخش روی سمت چپ و انتخاب کنید جزئیات طرح.

بخش جزئیات طرح on hPanelبخش جزئیات طرح on hPanel

سپس، پیدا کنید جزئیات سرور بخش و کلیک کنید روی نماد تغییر سرور از منوی کشویی برای تغییر مکان سرور استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که نهایی کردن این انتقال ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد.

انتخاب مکان سرور جدیدانتخاب مکان سرور جدید

وقتی یک وب پیدا کردید host که نیازهای شما را برآورده می کند، همچنین باید برنامه میزبانی مناسب را انتخاب کنید. اگرچه سرویس میزبانی وب اشتراکی ارزان است، اما شامل به اشتراک گذاری یک سرور با سایر کاربران است. این تنظیمات به این معنی است که ممکن است با مشکلات امنیتی و عملکرد بیشتری روبرو شوید.

با پلتفرم میزبانی مدیریت شده وردپرس، می توانید از بسیاری از این مشکلات جلوگیری کنید. شما یک سرور سریع و امن دریافت خواهید کرد که به صراحت برای وردپرس بهینه شده است. این تنظیمات می تواند به طور موثری زمان پاسخگویی اولیه سرور را کاهش دهد و عملکرد سایت را افزایش دهد.

2. یک پلاگین Caching نصب کنید

پس از انتخاب یک طرح میزبانی، توصیه می کنیم که کش را پیاده سازی کنید روی وبسایت شما. وردپرس باید process و هنگامی که شخصی از سایت شما بازدید می کند محتوای پویا را نمایش دهید. اگر برای هر درخواست این اتفاق بیفتد، می تواند سرعت وب سایت را کند کند.

با یک کش وب سایت، داده های سایت شما کپی شده و به صورت محلی برای استفاده بعدی ذخیره می شود. اگر از کش مرورگر استفاده می کنید، مرورگرها می توانند داده های کش شده را به جای درخواست منابع مربوطه از سرور هر بار بازیابی کنند.

نصب یک افزونه کش می تواند TTFB را کاهش دهد. این ابزار می تواند فورا یک کش برای وب سایت شما راه اندازی کند. اگرچه افزونه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، LiteSpeed ​​Cache یکی از بهترین گزینه های موجود است.

بنر وب LiteSpeed ​​Cacheبنر وب LiteSpeed ​​Cache

برخلاف سایر پلاگین های کش، LiteSpeed ​​Cache با سرور شما ادغام می شود تا یک کش در سطح سرور ایجاد کند. این ابزار می تواند به طور قابل توجهی عملکرد سایت را با خودکار بهبود بخشد page کش و پاکسازی

علاوه بر این، هاستینگer برنامه ها شامل LiteSpeed ​​Cache از پیش نصب شده است. برای اطمینان از فعال بودن این ابزار روی وب سایت خود را باز کرده و hPanel را انتخاب کنید بررسی اجمالی زیر وردپرس بخش.

سپس، پیدا کنید LiteSpeed تنظیمات را انتخاب کنید و مطمئن شوید که هست تبدیل شده است روی.

داشبورد وردپرس در hPanel، با برجسته کردن دکمه "ویرایش وب سایت" در برگه سمت راستداشبورد وردپرس در hPanel، با برجسته کردن دکمه "ویرایش وب سایت" در برگه سمت راست

وقتی داشبورد وردپرس را باز می کنید، متوجه می شوید که LiteSpeed ​​Cache نصب و فعال شده است. این افزونه به طور خودکار یک کش راه اندازی می کند و زمان پاسخگویی وب سایت را سرعت می بخشد.

3. از شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید

یکی دیگر از راه های موثر برای کاهش TTFB استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN) است. CDN گروهی از سرورها است که در سرتاسر جهان برای ارائه سریع محتوای آنلاین قرار گرفته اند.

پس از اجرای CDN، بسیاری از سرورهای پروکسی مختلف کپی هایی از محتوای وب شما را ذخیره می کنند. حتی اگر سرور اصلی از یک کاربر بین المللی دور باشد، آنها می توانند از طریق داده های ذخیره شده به وب سایت شما دسترسی داشته باشند. این تنظیم فشار را به حداقل می رساند روی سرور اصلی و سرعت بخشیدن به تحویل محتوا.

وقتی شروع به جستجوی CDN وردپرس می کنید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • زمان پاسخگویی DNS
  • زمان رفت و برگشت (RTT)
  • زمان انتظار
  • نسبت ضربه کش
  • گواهینامه های SSL
  • کاهش DDoS

یکی از بهترین خدمات CDN موجود امروزی است Cloudflare. با یک شبکه جهانی گسترده، این ارائه دهنده می تواند محتوا را به آن ارائه دهد 95 درصد از دنیای درون 50 میلی ثانیه.

جلوی Cloudflare pageجلوی Cloudflare page

Cloudflare از محاسبات لبه برای تسهیل انتقال سریع و کارآمد داده استفاده می کند. این می تواند مدت زمانی را که بازدیدکنندگان در انتظار بارگذاری وب سایت صرف می کنند، کاهش دهد.

هاستینگer کاربران می توانند راه حل CDN داخلی ما را انتخاب کنند – هاستینگer CDN. این راهکار CDN داخلی در نهایت جایگزین ادغام CDN شخص ثالث فعلی خواهد شد.

در حال حاضر، هاستینگer CDN برای کاربران میزبانی وب تجاری و طرح‌های بالاتر با استفاده از مراکز داده بریتانیا، ایالات متحده، سنگاپور، برزیل و فرانسه در دسترس است.

برای دسترسی هاستینگer CDN، به کارایی CDN (بتا) از داشبورد hPanel شما. کلیک روی را فعال کردن لینک فعال کردن ویژگی

را Hostinger منطقه CDN.  دکمه Enable در نزدیکی دامنه برجسته شده استرا Hostinger منطقه CDN.  دکمه Enable در نزدیکی دامنه برجسته شده است
روش کاهش زمان پاسخگویی اولیه سرور در وردپرس (8 روش) 67

4. فایل های سایت خود را فشرده کنید

اگر وب‌سایت شما کدنویسی سنگین و بهینه‌نشده دارد، ممکن است زمان بیشتری برای سرور نیاز داشته باشد process درخواست های HTTP وقتی CSS را کوچک می‌کنید و جاوا اسکریپت خارجی را در وردپرس ترکیب می‌کنید، می‌توانید حجم این فایل‌ها را کاهش دهید و بارگذاری سریع‌تر را تشویق کنید.

برای فشرده سازی فایل های سایت، لازم نیست که یک توسعه دهنده حرفه ای باشید. افزونه LiteSpeed ​​Cache می تواند فضای خالی اضافی، کاراکترهای خط جدید و نظرات را از CSS، HTML و جاوا اسکریپت شما حذف کند. این ابزار همچنین می تواند جاوا اسکریپت و CSS را در محتوای بالا حذف کند.

پس از نصب و فعال کردن LiteSpeed ​​Cache، به قسمت زیر بروید بهینه سازی صفحه برگه در اینجا تنظیمات مربوطه را مشاهده خواهید کرد CSS، جاوا اسکریپت، و HTML.

تنظیمات LiteSpeed ​​Cache Page Optimization همانطور که نشان داده شده است on وردپرستنظیمات LiteSpeed ​​Cache Page Optimization همانطور که نشان داده شده است on وردپرس

برای هر یک، مطمئن شوید کوچک کردن تنظیم تغییر می کند روی. این اولین گزینه خواهد بود روی هر تنظیمات page.

گزینه CSS Minify را از OFF به ON تغییر دهید on وردپرسگزینه CSS Minify را از OFF به ON تغییر دهید on وردپرس

بعد از این کلیک کنید روی صرفه جویی تغییرات. اگر فایل‌های سایت شما دارای خطوط کد غیر ضروری باشند، کش لایت اسپید فایل‌های سایت شما را بدون تأثیر بر عملکرد اسکریپت حذف می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  8 جایگزین WooCommerce برای فروش آنلاین

5. نرم افزار نصب شده را به روز کنید

به عنوان صاحب وب سایت، یکی از حیاتی ترین وظایف مدیریتی، به روز رسانی نرم افزار وردپرس است. اغلب، توسعه دهندگان نسخه های جدید نرم افزار را با بهینه سازی عملکرد ایجاد می کنند. اگر به طور منظم افزونه ها، تم ها یا هسته وردپرس را به روز نمی کنید، سایت شما احتمالاً پاسخگو نخواهد بود.

برای مشاهده اینکه آیا به روز رسانی های موجود وجود دارد، داشبورد وردپرس خود را باز کرده و کلیک کنید روی را به روز رسانی ها page. در اینجا، ببینید که آیا نیاز به نصب نسخه جدید وردپرس دارید یا خیر.

به روز رسانی های وردپرس page نمایش آخرین نسخه وردپرسبه روز رسانی های وردپرس page نمایش آخرین نسخه وردپرس

همچنین می توانید افزونه ها و تم های خود را به روز کنید. به سادگی می توانید کادر کنار هر کدام را علامت بزنید و جدیدترین نسخه ها را نصب کنید.

به روز رسانی افزونه ها و تم های وردپرسبه روز رسانی افزونه ها و تم های وردپرس

همچنین بهتر است افزونه هایی را که نصب کرده اید مرور کنید. اگر فعالانه از آنها استفاده نمی کنید، به فکر حذف دائمی آنها باشید. اگر نرم افزار دیگر پشتیبانی فعالی دریافت نکند، حذف می تواند مفید باشد.

همچنین ممکن است نرم افزاری داشته باشید که همیشه در حال اجرا باشد. افزونه هایی مانند جستجوگر لینک شکسته پردازش را در پس‌زمینه ادامه دهید و بر زمان پاسخگویی سرور تأثیر منفی می‌گذارد. برای کاهش TTFB خود، به طور کلی این افزونه ها را غیرفعال یا حذف کنید.

6. نسخه پی اچ پی خود را به روز کنید

نرم افزار وردپرس با استفاده از یک زبان برنامه نویسی متن باز به نام PHP نوشته شده است. همراه با به روز رسانی نرم افزار اصلی، تم ها و افزونه ها، ضروری است نسخه PHP خود را به روز کنید.

با استفاده از جدیدترین نسخه PHP می توانید عملکرد وب سایت را بهبود بخشید. ارتقاء PHP می تواند سرعت و پاسخگویی را با بهبود کدنویسی و کاهش استفاده از حافظه افزایش دهد.

به روز رسانی به جدیدترین نسخه PHP از سوء استفاده هکرها از خطاهای یافت شده جلوگیری می کند روی نسخه‌های قدیمی‌تر چون پشتیبانی فعال و رفع اشکال دریافت می‌کند.

قبل از تغییر به نسخه جدید PHP، باید از وب سایت نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر مشکلی پیش آمد همیشه می توانید سایت را به حالت اولیه بازگردانید.

با یک هاستینگer حساب کاربری، می توانید پیکربندی PHP را مستقیماً در داشبورد hPanel به روز کنید. ابتدا، را پیدا کنید پیشرفته بخش و کلیک کنید روی PHP پیکربندی.

بخش پیکربندی PHP on hPanelبخش پیکربندی PHP on hPanel

در مرحله بعد، نسخه PHP جدیدی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید. به‌طور پیش‌فرض، فقط نسخه‌های PHP پشتیبانی‌شده در حال حاضر را نشان می‌دهد.

انتخاب و فعال کردن نسخه PHP on hPanelانتخاب و فعال کردن نسخه PHP on hPanel

بعد از انتخاب آخرین نسخه، ضربه بزنید به روز رسانی. اکنون وب سایت شما اجرا خواهد شد روی نسخه جدید PHP

اگر مطمئن نیستید که چگونه این تغییر را با ارائه دهنده هاست خود انجام دهید، می توانید برای دریافت راهنمایی با تیم پشتیبانی مشتری تماس بگیرید. سپس شما host احتمالاً می‌تواند این به‌روزرسانی را برای شما انجام دهد یا شما را از طریق آن راهنمایی کند process.

7. پایگاه داده خود را بهینه کنید

هنگامی که پایگاه داده شما حاوی اطلاعات غیر ضروری بیش از حد باشد، می تواند TTFB شما را افزایش دهد. بهینه سازی معمول پایگاه داده وردپرس برای کاهش زمان پاسخگویی اولیه سرور ضروری است. می‌توانید با حذف پست‌های حذف‌شده، بازبینی پست‌ها و نظرات اسپم سرعت سایت را افزایش دهید.

WP-Optimize یک افزونه رایگان است که می تواند پایگاه داده شما را بهینه کند. داده های بیش از حد را حذف می کند، تصاویر را فشرده می کند، صفحات را ذخیره می کند و اسکریپت های شما را کوچک می کند. با استفاده از این ابزار همه کاره، می توانید مدت زمانی که سرور به آن نیاز دارد را کاهش دهید process درخواست ها.

بنر وب WP-Optimizeبنر وب WP-Optimize

ابتدا WP-Optimize را دانلود و نصب کنید. بعد، را باز کنید پایگاه داده برگه در اینجا، می توانید بسیاری از گزینه های مختلف بهینه سازی وب سایت را انتخاب کنید.

گزینه های بهینه سازی وب سایت WP-Optimizeگزینه های بهینه سازی وب سایت WP-Optimize

برای پاکسازی پایگاه داده، بهینه سازی جداول پایگاه داده، پست های بازبینی، پیش نویس خودکار پست ها و پست های حذف شده را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید نظرات هرزنامه، تایید نشده یا حذف شده را حذف کنید. در نهایت کلیک کنید روی تمام بهینه سازی های انتخاب شده را اجرا کنید.

همچنین می توانید زمان های برنامه ریزی شده ای برای اجرای این بهینه سازی های پایگاه داده ایجاد کنید. برای انجام این کار، کلیک کنید روی را تنظیمات را بزنید و به پایین بروید تنظیمات پاکسازی برنامه ریزی شده.

WP-Optimize تنظیمات پاکسازی برنامه ریزی شدهWP-Optimize تنظیمات پاکسازی برنامه ریزی شده

کادر کناری را علامت بزنید پاکسازی و بهینه سازی برنامه ریزی شده را فعال کنید. سپس، انتخاب کنید که آیا این کار را روزانه، هفتگی، دو هفته‌ای یا ماهانه انجام دهید.

در نهایت، برخی از خدمات پاکسازی موجود را انتخاب کنید. وقتی از این تغییرات راضی شدید، کلیک کنید روی تنظیمات را ذخیره کن.

8. کوئری های پایگاه داده خود را کاهش دهید

در وب سایت شما، پرس و جوها داده ها را از پایگاه داده بازیابی می کنند. پرس و جوهای طولانی یا ناقص می تواند پایگاه داده را تنگنا کند و زمان تا اولین بایت را افزایش دهد. علاوه بر این، داشتن پرس و جوهای زیاد می تواند زمان بارگذاری را بدتر کند.

برای نظارت بر پرس و جوهای پایگاه داده خود، نصب یک ابزار تشخیصی مانند مانیتور پرس و جو. این افزونه رایگان پرس و جوها، خطاهای PHP، اسکریپت ها و شیوه نامه ها را رفع اشکال می کند.

بنر وب مانیتور پرس و جوبنر وب مانیتور پرس و جو

هنگامی که Query Monitor را فعال کردید، کلیک کنید روی برگه عددی جدید در بالای داشبورد شما. این به طور خودکار باز می شود بررسی اجمالی page، جایی که می توانید کل زمان صرف شده برای آن را مشاهده کنید process پرس و جوهای پایگاه داده شما

نمای کلی مانیتور پرس و جو pageنمای کلی مانیتور پرس و جو page

سپس، به مسیر بروید پرس و جوها page برای مدیریت یک لیست کامل از پرس و جوهای پایگاه داده خود. در کنار هر پرس و جو، زمان لازم برای انجام آن را خواهید دید processو همچنین افزونه ای که بر آن تأثیر می گذارد.

Query Monitor Query pageQuery Monitor Query page

نتایج را با استفاده از منوهای کشویی در بالای صفحه فیلتر کنید page. سپس نوع پرس و جو، تماس گیرنده یا مؤلفه را خواهید دید. از طرف دیگر، می توانید اطلاعات گسترده را در قسمت مشاهده کنید پرس و جوهای تکراری، پرس و جو توسط تماس گیرنده، و پرس و جو بر اساس کامپوننت زبانه ها

این اطلاعات می تواند به شما در شناسایی هر گونه پلاگین یا تم مشکل کمک کند. اگر متوجه شدید که ابزار خاصی باعث درخواست های تکراری یا غیر ضروری می شود، آن را به روز کنید یا به طور کامل حذف کنید. به این ترتیب می توانید پرس و جوهای پایگاه داده را بهینه کنید روی وب سایت خود را کاهش دهید و زمان پاسخگویی اولیه سرور را کاهش دهید.

نتیجه

داشتن یک وب سایت با عملکرد بالا می تواند کلید افزایش رتبه جستجوی شما و حفظ بازدیدکنندگان باشد. با بهبود زمان تا اولین بایت، سرور شما می تواند به سرعت با مرورگرهای وب ارتباط برقرار کند و از بارگذاری طولانی جلوگیری کند.

برای جمع بندی، در اینجا روش کاهش زمان پاسخگویی اولیه سرور در وردپرس آورده شده است:

  1. پلن هاست خود را ارتقا دهید.
  2. یک افزونه کش مانند LiteSpeed ​​Cache نصب کنید.
  3. از شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید.
  4. فشرده سازی فایل های سایت با ابزار Minification.
  5. نرم افزارها، پلاگین ها و تم های نصب شده را به روز کنید.
  6. پایگاه داده را با افزونه ای مانند WP-Optimize بهینه کنید.
  7. کوئری های پایگاه داده را با Query Monitor کاهش دهید.

پس از اجرای این اقدامات، ریسپانسیو وب سایت خود را افزایش خواهید داد! اگر سوال یا پیشنهاد بیشتری دارید، در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

زمان پاسخگویی اولیه سرور را کاهش دهید سوالات متداول وردپرس

هنگامی که متوجه شدید که چگونه زمان پاسخگویی اولیه سرور در وردپرس را کاهش دهید، در اینجا چند سوال متداول وجود دارد.

زمان پاسخگویی سرور ایده آل برای وردپرس چقدر است؟

زمان ایده آل پاسخگویی سرور برای وردپرس کمتر از 200 میلی ثانیه (ms)، که مبتنی است روی استانداردهای صنعت و بهترین شیوه ها حتی گوگل توصیه می‌کند که زمان پاسخ‌دهی سرور باید کمتر از 200 میلی‌ثانیه باشد تا یک وب‌سایت سریع بارگذاری شود و تجربه کاربری خوبی ارائه دهد.

چرا مهم است که زمان پاسخگویی سرور را کاهش دهم؟ روی وردپرس؟

کاهش زمان پاسخگویی سرور روی وردپرس برای بهبود تجربه کاربر، افزایش تعامل، کاهش نرخ پرش و بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو مهم است.

زمان پاسخگویی اولیه سرور من چگونه بر کاربران من تأثیر می گذارد؟

زمان پاسخ دهی اولیه سرور می تواند از طرق مختلف بر بازدیدکنندگان وب سایت تأثیر بگذارد. زمان پاسخ آهسته می تواند منجر به زمان بارگذاری طولانی تر شود که می تواند تأثیر منفی بر تجربه کاربر بگذارد. در مقابل، زمان پاسخ سریع سرور می‌تواند تجربه کاربری یکپارچه را برای بازدیدکنندگان فراهم کند که منجر به افزایش تعامل می‌شود.