وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

Bash while True Loop

0 4
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


لینوکس از نظر برنامه نویسی یک سیستم عامل کاملاً متنوع است. به این دلیل است که برنامه‌نویسی “Bash” خود را ارائه کرد که بسیاری از سیستم‌عامل‌های دیگر از آن پشتیبانی نمی‌کنند. برنامه نویسی Bash آن تقریباً از تمام ویژگی هایی پشتیبانی می کند که برنامه نویسی استاندارد دیگری ارائه می دهد. استفاده از “حلقه ها” یعنی while و for یکی از این جنبه هاست. ما می توانیم بدون توقف آنها به اجرای این حلقه ها ادامه دهیم. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم مفهوم حلقه “در حالی که درست” را برای کاربران Bash خود که با این مفهوم ناآشنا هستند نشان دهیم.

بنابراین، اجازه دهید با ورود از سیستم اوبونتو 20.04 شروع کنیم. برای شروع پیاده سازی مثال ها، باید اطمینان حاصل کنیم که terminal پوسته با استفاده از “Ctrl+Alt+T” باز شده است.

مثال 01:

بیایید این مقاله را با اولین مثال خود از استفاده از حلقه while با شرط “True” شروع کنیم. اما قبل از آن، باید یک فایل Bash با دستورالعمل لمسی Ubuntu 20.04 ایجاد کنیم. terminal پوسته. نام فایل Bash را به صورت “bash.ش». این فایل در پوشه خانه لینوکس ایجاد خواهد شد. می توانید از هر ویرایشگر داخلی سیستم اوبونتو 20.04 برای باز کردن و ایجاد کد در فایل Bash استفاده کنید. به جای استفاده از دستورالعمل “nano” با عنوان فایل، فقط استفاده کنید GNU ویرایشگر نانو در داخل terminal پوسته. فایل خالی شما را در یک باز می کند terminal مانند صفحه نمایش GNU ویرایشگر نانو

از آنجایی که باید از حلقه “while true” در کد خود استفاده کنیم، باید پشتیبانی Bash را در خط اول کد اضافه کنیم. پس از این، حلقه while یک خطی خود را با شرط واقعی شروع کرده ایم. این شرط واقعی نشان می دهد که حلقه تا زمانی که برخی از فعالیت های خارجی به شدت آن را متوقف نکند به اجرای آن ادامه می دهد. در بند do آن، ما از دستور “echo” برای نمایش رشته ای از کاراکترهای “Continue…” استفاده می کنیم تا زمانی که حلقه اجرا شود. روی پوسته. بند done نشان می دهد که حلقه while در اینجا کامل است.

بیایید بررسی کنیم که چگونه این حلقه یک خطی در حالی که “true” در حلقه خروجی می شود terminal پوسته پس از ذخیره این کد با میانبر Ctrl+S. Ctrl+X را فشار دهید تا از فایل خارج شوید. در اسکرین شات پیوست می توانید فایل کد را مشاهده کنید:

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  نوار پیشرفت را در Bash ایجاد کنید

Bash while True Loop

زمان آن رسیده است که کد Bash خود را با دستور “Bash” اجرا کنیم روی پوسته، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است. خروجی در تصویر زیر برای کد قبلی نمایش داده می شود:

$ bash bash.sh

Bash while True LoopBash while True Loop

این حلقه به اجرا و نمایش مقدار رشته “Continue…” از طریق دستور echo خود ادامه می دهد تا زمانی که اجرای آن را به شدت متوقف کنیم. برای انجام این کار، باید میانبر “Ctrl+Z” را فشار دهیم تا حلقه و برنامه متوقف شود. در غیر این صورت، مانند شکل زیر به اجرا ادامه خواهد داد:

Bash while True LoopBash while True Loop

مثال 02:

در مثال اول، روش استفاده از حلقه while true را برای نمایش مداوم مقدار رشته دیدیم روی پوسته بدون توقف در این مثال، یک فعالیت تقریبا مشابه با عملکرد کمی متفاوت انجام خواهیم داد. بنابراین، شما باید همان فایل Bash را باز کنید و پشتیبانی Bash را از طریق /bin/ آن اضافه کنید.bash مسیر. همانطور که در زیر نشان داده شده است، متغیر “X” را با مقدار 1 راه اندازی کنید. حلقه while با شرط “true” شروع شده است. در قسمت “do” آن، با عبارت “echo” برای نمایش مقدار فعلی x مواجه شده‌ایم. همچنین، ما از عبارت “let” داخلی در قسمت “do” برای افزایش مقدار متغیر “x” در هر بار 1 استفاده کرده‌ایم.

پس از افزایش، از تابع خواب برای خواب 3 ثانیه ای در حین اجرا استفاده شده است. پس از تمام این 3 مرحله در قسمت “do”، حلقه while ما به تکرار این کار ادامه می دهد process تا زمانی که برنامه به دلیل برخی فعالیت های خارجی خاتمه یافت. قسمت “انجام شد” نشان می دهد که حلقه اکنون کامل شده است. بیایید این کد را ذخیره کرده و اجرا کنیم روی پوسته. در اسکرین شات پیوست می توانید فایل کد را مشاهده کنید:

Bash while True LoopBash while True Loop

پس از اجرای این کد Bash با دستور Bash، حلقه while شروع به اجرا کرد. هر مقدار “x” را از ابتدا نمایش می دهد و 3 ثانیه خواب می گیرد روی هر تکرار بعد از افزایش سپس، مقدار افزایشی بعدی چاپ خواهد شد، و process ادامه دارد. خروجی در تصویر زیر برای کد قبلی نمایش داده می شود:

$ bash bash.sh

Bash while True LoopBash while True Loop

برای متوقف کردن این حلقه بدون توقف، مانند شکل زیر کلیدهای Ctrl+Z را فشار داده ایم. خروجی در اسکرین شات زیر برای کد ذکر شده قبلی نمایش داده می شود:

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش دریافت PID یک اسکریپت شل

Bash while True LoopBash while True Loop

مثال 03:

بیایید آخرین مثال خود را برای استفاده از شرطی غیر از true در حلقه while استفاده کنیم. بنابراین، ما کد Bash را با مقداردهی اولیه متغیر “x” با 2 شروع کرده ایم. از عملگر “-lt” برای بررسی اینکه آیا مقدار “x” کمتر از 7 است یا خیر استفاده می کند. اگر یک شرط برآورده شود، قسمت “do” اجرا می شود. از این رو، دستور echo مقدار “x” را نشان می دهد و با استفاده از “x=&(($x+1))” همانطور که نشان داده شده است، آن را 1 افزایش می دهد. پس از رسیدن به 7، حلقه به طور خودکار طبق بند “انجام شد” متوقف شد. بیایید کد خود را با Ctrl+S ذخیره کنیم و با Ctrl+X از آن خارج شویم. در اسکرین شات پیوست می توانید فایل کد را مشاهده کنید:

Bash while True LoopBash while True Loop

اکنون فایل Bash را با کوئری Bash که در تصویر زیر نشان داده شده است اجرا کنید. حلقه اجرا می شود و به نمایش مقدار “x” ادامه می دهد تا زمانی که با افزایش به عدد 7 برسد. خروجی در تصویر زیر برای کد قبلی نمایش داده می شود:

$ bash bash.sh

Bash while True LoopBash while True Loop

نتیجه:

این راهنمای آموزشی در مورد استفاده از حلقه “while true” در اسکریپت Bash بود. ما در مورد استفاده از حلقه true با کدهای Bash بسیار ساده صحبت کرده ایم و حلقه while را بدون شرط “true” مورد بررسی قرار داده ایم. این برای مقایسه واضح هر دو شرایط و روش رسیدگی به آنها به طور جداگانه انجام شده است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. برای نکات و اطلاعات بیشتر، سایر مقالات Linux Hint را بررسی کنید.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-30 01:54:05

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید