وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش انجام Bash Nested while Loop

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


حلقه‌ها در اکثر زبان‌های برنامه‌نویسی برای تکرار داده‌ها یا افزایش یا کاهش مقادیر در کد کاملاً شناخته شده هستند. حلقه ها را می توان به تنهایی یا به صورت تو در تو استفاده کرد. یکی از معروف ترین حلقه هایی که در برنامه نویسی استفاده می شود حلقه “While” است. این حلقه تا زمانی که شرط ذکر شده برآورده شود به اجرا ادامه می دهد. در این راهنما، روش استفاده از حلقه تودرتو “while” را بررسی خواهیم کرد. bash برنامه نویسی. همانطور که بیشتر کار ما از طریق یک terminal، بنابراین ابتدا باید آن را باز کنیم. از این رو، ما سعی می کنیم کلید میانبر “Ctrl+Alt+T” را باز کنیم terminal برنامه پوسته سیستم اوبونتو 20.04.

بیایید شروع به ایجاد یک حلقه تودرتو “while” در داخل کنیم bash اسکریپت اوبونتو 20.04. این از ایجاد یک فایل جدید در a شروع می شود terminal با کمک یک پرس و جو لمسی ساده با bash نام فایل. نام فایل “new.sh” است. این فایل اکنون در پوشه اصلی سیستم Ubuntu 20.04 ما نگهداری می شود. برای اضافه کردن باید آن را در یک ویرایشگر باز کنیم bash کد بنابراین، ما از “GNU Nano” ویرایشگر برای این منظور. این فایل با کمک یک دستورالعمل ساده “nano” باز شده و به سرعت آن را در ویرایشگر باز می کند. هر دو دستورالعمل لمسی و نانو در تصویر اسکرین شات پیوست نشان داده شده است.

روش انجام Bash Nested while Loop

مثال 01: حلقه while ساده

اولین مثال فقط تک آهنگ while را توضیح می دهد bash. ویرایشگر نانو خالی از طریق باز می شود terminal پوسته. وقت آن است که مقداری اضافه کنیم bash کد به آن ما خودمان را شروع کرده ایم bash کد با bash پسوند یعنی “#!/bin/sh”. ما یک متغیر var را با مقدار 5 تنظیم کرده‌ایم. حلقه while با براکت‌های مربع در اطراف وضعیت آن شروع شده است. از عملگر مقایسه “lt” برای آزمایش اینکه آیا مقدار متغیر “var” کمتر از مقدار 10 است استفاده می کند. از آنجایی که شرط درست است، قسمت “do” را تا “انجام شد” اجرا می کند. بنابراین، در حلقه while، از دستور echo برای نمایش مقدار متغیر استفاده کرده است. خط متوالی بعدی هر بار که شرط برآورده می شود، مقدار متغیر “var” را 1 افزایش می دهد. فیلمنامه در اینجا به پایان می رسد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه یک تابع Bash ایجاد کنیم که یک آرایه را برمی گرداند

روش انجام Bash Nested while Loopروش انجام Bash Nested while Loop

بیایید فقط کد حلقه while را در داخل اجرا کنیم terminal با “bash” مانند زیر دستور دهید. مقدار متغیر را تا 10 افزایش می دهد و سپس متوقف می شود. در زیر می توانید خروجی را مشاهده کنید.

روش انجام Bash Nested while Loopروش انجام Bash Nested while Loop

مثال 02: Nested while Loop

بیایید مثال دوم خود را داشته باشیم که به ما نشان می دهد چگونه از حلقه درون تودرتو استفاده کنیم bash. بنابراین، کد با همان شروع شده است bash پسوند در نانو bash فایل. تکرار کننده “i” روی 0 تنظیم شده است. حلقه while با این براکت های مربع نشان داده شده در کد شروع شده است. از متغیر “i” برای بررسی اینکه آیا کمتر از 10 است یا نه از طریق عملگر مقایسه “lt” استفاده می کند. همانطور که شرط برآورده می شود، یعنی 0 کمتر از 10 است، بخش “do” یک حلقه را اجرا می کند. بخش do شامل یک دستور پژواک برای نمایش مقدار فعلی متغیر “i” و یک دستور افزایش برای افزایش مقدار متغیر “i” به میزان 3 است. این مقدار افزایش یافته دوباره در متغیر “I” ذخیره می شود.

حلقه “while” داخلی بعدی اجرا نمی شود زیرا شرط موجود در آن برآورده نمی شود، یعنی 3 برابر با 6 نیست. بنابراین، حلقه while بیرونی تا زمانی که به مقدار 6 برسد به اجرا ادامه خواهد داد. در 3 آن.rd با تکرار، مقدار به 6 می رسد و حلقه داخلی “while” مطابق شرط اجرا می شود. در حلقه درونی “while”، دو دستور پژواک داریم. یکی نشان دادن تکرار فعلی یا مقدار متغیر “i” است. دستور دوم این است که بگوییم مقدار متغیر “i” از هم اکنون 2 کاهش می یابد. بعد از هر دو دستور echo، از دستور decrement استفاده کرده ایم تا مقدار فعلی متغیر “i” را 2 کاهش دهیم و دوباره در آن ذخیره کنیم. با تکمیل برنامه هر دو حلقه در اینجا به پایان می رسند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  Bash yes Command

روش انجام Bash Nested while Loopروش انجام Bash Nested while Loop

پس از اجرا، حلقه بیرونی “while” 3 بار اجرا شد و 0،3،6 نمایش داده شد. وقتی مقدار “i” با افزایش به 6 رسید، حلقه “while” داخلی را اجرا کرد. مقدار فعلی “6” از متغیر “i” با 2 کاهش می یابد و کنترل دوباره به حلقه بیرونی داده می شود. حلقه بیرونی مقدار کاهش یافته “4” را نشان می دهد و سپس آن را 3 افزایش می دهد. اکنون مقدار “7” است و نمایش داده می شود. حلقه داخلی “while” اجرا نمی شود زیرا مقدار “7” برابر با “6” نیست. بنابراین، حلقه بیرونی دوباره اجرا می شود و اکنون با افزایش 3 مقدار به 10 تبدیل می شود. در اینجا حلقه بیرونی با برآورده شدن شرایط متوقف می شود، یعنی مقدار “I” برابر با 10 است.

روش انجام Bash Nested while Loopروش انجام Bash Nested while Loop

مثال 03: Nested while Loop

در اینجا آخرین مثال می آید. ما یک متغیر “var” با مقدار 2 مقداردهی اولیه کرده ایم bash کد شامل حلقه های تودرتو “while” یعنی داخلی و خارجی است. حلقه بیرونی بررسی می کند که اگر مقدار “var” کمتر از 20 باشد، آن مقدار را نمایش می دهد و آن را 2 افزایش می دهد تا به 20 برسد. اگر چنین است، آن مقدار را نمایش می دهد و پیامی را نشان می دهد که حلقه در اینجا به پایان می رسد. دستور break در اینجا برای خروج از برنامه در اینجا استفاده می شود.

روش انجام Bash Nested while Loopروش انجام Bash Nested while Loop

اجرای این bash برنامه نشان می دهد که مقدار اولیه “2” 2 تا به 20 افزایش یافته است. پس از آن، برنامه طبق دستور break متوقف شده است.

روش انجام Bash Nested while Loopروش انجام Bash Nested while Loop

نتیجه:

این راهنما با تصویر اجرای حلقه تودرتو “while” در اسکریپت Bash پدیدار شده است. ما نه تنها از مثال‌های حلقه تودرتوی «while» بلکه از حلقه تکی «while» نیز برای نشان دادن بیشتر آن استفاده کرده‌ایم. مثال ها شامل عملگرهای مقایسه ساده برای انجام کار هستند.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-30 05:30:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید