داشتن ویکی روی وب سایت وردپرس شما به ارائه اطلاعات دقیق کمک می کند تا به بازدیدکنندگان کمک کند محصولات یا خدمات شما را بهتر درک کنند. بدون نیاز به مهارت های کدنویسی پیشرفته برای ایجاد یکی – بهترین افزونه های ویکی وردپرس می توانند به راحتی این قابلیت را به راحتی ادغام کنند.

این مقاله بهترین افزونه های وردپرس را برای افزودن بخش ویکی به وب سایت شما به اشتراک می گذارد. آنها به شما این امکان را می دهند که مطالب به اشتراک گذاری دانش را بسیار کارآمدتر سازماندهی کنید و به بازدیدکنندگان کمک می کند بدون مرور کل سایت، آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.

ما همچنین نکاتی را ارائه خواهیم داد روی نوشتن محتوای موثر ویکی

1. یادا ویکی

افزونه Yada Wiki WordPress

آمار ویکی Yada:

  • دانلودها: 2000+
  • رتبه بندی: 4.8/5
  • مناسب ترین برای: صاحبان سایت های وردپرس که به یک افزونه ویکی وردپرس ساده و کاربرپسند نیاز دارند
  • قیمت: رایگان

افزونه Yada Wiki WordPress دارای یک نوار ابزار با کاربری آسان است تا کاربران بتوانند نوع پست ویکی جدید، فهرست مطالب، برچسب ها و دسته بندی های سفارشی و صفحات فهرست را ایجاد کنند.

این افزونه شامل دو دکمه کد کوتاه است که به شما امکان می دهد به راحتی پیوندهای ویکی و لیست ویکی ها را بدون نیاز به یادآوری کدهای کوتاه و مقادیر آنها اضافه کنید.

با این حال، اگر می خواهید به سایت های خارجی یا پست های معمولی پیوند دهید، باید کد کوتاه را به صورت دستی در پست ویرایشگر وارد کنید. علاوه بر این، ویجت‌های نوار کناری فهرستی از عناوین مقاله را برای یک دسته خاص نمایش می‌دهند.

ویجت های نوار کناری در ویکی افزودن جدید page پنجرهویجت های نوار کناری در ویکی افزودن جدید page پنجره

افزونه وردپرس Yada Wiki کاملاً می باشد رایگان برای استفاده – به افزونه ها یا برنامه های افزودنی ممتاز نیاز ندارد.

2. بیس پرس

افزونه ویکی وردپرس BasePressافزونه ویکی وردپرس BasePress

آمار مطبوعات پایه:

  • دانلودها: 1000+
  • رتبه بندی: 5/5
  • مناسب ترین برای: کاربرانی که به دنبال یک افزونه رایگان پایگاه دانش وردپرس با عملکرد قدرتمند هستند
  • قیمت: فریمیوم

این افزونه ویکی وردپرس از یک نوع پست سفارشی برای ایجاد اسناد خدمات یا محصول استفاده می‌کند، پرسش‌های متداول page، یا یک پایگاه دانش داخلی برای تیم ها. همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که پایگاه‌های دانش واحد یا چندگانه داشته باشند روی یک وب سایت وردپرسی

تنظیمات BasePress را به صورت دستی پیکربندی کنید یا از برنامه نصب اختصاصی که شما را در مراحل اصلی ایجاد یک پایگاه دانش راهنمایی می کند استفاده کنید. توجه داشته باشید که تنها پس از ایجاد اولین پایگاه دانش می‌توانید بخش‌ها و مقالات را اضافه کنید.

BasePress سه تم از پیش نصب شده را ارائه می دهد که می توان با ویرایش فایل های CSS آنها را سفارشی کرد. پس از انتخاب تم برای سفارشی کردن، به گزینه‌های علامت‌گذاری رنگ، نوع یا اندازه فونت و نوار کناری چسبنده دسترسی خواهید داشت.

علاوه بر این، روش سفارش مقالات ویکی خود را در بخش‌های مبتنی بر انتخاب کنید روی تاریخ یا ترتیب حروف الفبا این به ایجاد یک شاخص سازماندهی شده کمک می کند page برای مرور بازدیدکنندگان سایت علاوه بر این، مدیر نمادها به شما امکان می دهد آیکون هایی را برای هر بخش انتخاب کنید.

نمادهای مقاله در BasePress Icons managerنمادهای مقاله در BasePress Icons manager

از آنجایی که پایگاه های دانش ایجاد شده با آن با همه دستگاه ها سازگار است، BasePress یک انتخاب عالی در دسته افزونه های رایگان پایگاه دانش وردپرس است. علاوه بر این، شامل سایر عناصر ضروری مانند نوار جستجو، خرده نان، و صفحه بندی برای ایجاد یک ویکی با عملکرد خوب است.

برای ویژگی های پیشرفته تر، کاربران می توانند به BasePress ارتقا دهند نسخه پریمیوم که در شروع می شود 79 دلار در سال. دارای ویژگی‌هایی مانند رأی‌گیری مقاله و بازخورد کاربر، سفارش‌های مجدد مقاله، محدودیت محتوا، آمار دقیق و فهرست خودکار مطالب است.

3. BetterDocs

افزونه ویکی وردپرس BetterDocsافزونه ویکی وردپرس BetterDocs

آمار اسناد بهتر:

  • دانلودها: 20000+
  • رتبه بندی: 4.8/5
  • مناسب ترین برای: کاربرانی که به دنبال یک افزونه اسنادی بسیار قابل تنظیم هستند که با هر تم استاندارد وردپرس کار کند
  • قیمت: فریمیوم

با این افزونه ساده ویکی وردپرس، صفحات ویکی جامع ایجاد کنید تا به بازدیدکنندگان سایت در یافتن سریع هر منبعی کمک کنید. برای بهبود تجربه کاربر و ناوبری، افزونه BetterDocs با فهرست محتویات قابل پیمایش همراه است.

پس از فعال شدن این افزونه وردپرس، گزینه راه اندازی سریع کاربران را گام به گام از طریق ایجاد و شخصی سازی صفحات و محتوا راهنمایی می کند.

افزودن محتوای جدید به سادگی افزودن یک پست جدید یا page به یک وب سایت وردپرسی کاربران همچنین می توانند پایگاه دانش خود را با توابع داخلی یا با استفاده از کدهای کوتاه و ویجت ها سفارشی کنند.

همچنین می توانید چندین برچسب و دسته به محتوا اضافه کنید و پیش از انتشار آن را مشاهده کنید.

رابط کاربری برای مبتدیان BetterDocsرابط کاربری برای مبتدیان BetterDocs

علاوه بر نسخه رایگان، BetterDocs همچنین ارائه می دهد افزونه پریمیوم. شروع در 69 دلار در سال، که دارای ویژگی هایی برای ردیابی عملکرد صفحات شما است، یک ربات پاسخ فوری قرار دهید روی هر page، یا ایجاد پایگاه های دانش متعدد برای محصولات مختلف.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب LAMP روی CentOS 7 - گام به گام

ویژگی‌های ممتاز به شما امکان می‌دهند پایگاه دانش را محدود کنید روی نقش های کاربر خاص این بدان معناست که می توانید مشخص کنید چه کسی می تواند مقاله بنویسد، تنظیمات را ویرایش کند و تجزیه و تحلیل را با استفاده از افزونه ویکی بررسی کند.

4. weDocs

افزونه ویکی وردپرس weDocsافزونه ویکی وردپرس weDocs

weDocsStats:

  • دانلودها: 6000+
  • رتبه بندی: 4.8/5
  • مناسب ترین برای: صاحبان وب‌سایت‌هایی که باید کتابخانه موجود محتوای پشتیبانی را مرتب کنند
  • قیمت: رایگان

این افزونه رایگان ویکی وردپرس یک راه حل ساده برای ایجاد و مدیریت پست های پایگاه دانش و صفحات اسناد ارائه می دهد. مشابه سایر افزونه های وردپرس در این لیست، کاربران می توانند مقالات را دسته بندی کرده و با استفاده از ویژگی کشیدن و رها کردن، آنها را مرتب کنند.

علاوه بر این، دارای ویجت های تخصصی برای جستجوی اسناد و فهرست مطالب است.

نمونه بخش سؤالات متداول در weDocsنمونه بخش سؤالات متداول در weDocs

رابط weDocs به کاربران امکان می دهد تمام اسناد ویکی را از یک صفحه مدیریت کنند. این افزونه رایگان قالب ارائه نمی دهد، اما در عوض به طور یکپارچه با محبوب ترین تم های وردپرس ادغام می شود.

علاوه بر این، اسناد را از سایت های خارجی وارد می کند تا کاربران بتوانند با استفاده از اسناد موجود، پایگاه دانشی ایجاد کنند.

علاوه بر این، weDocs دارای یک سیستم پاسخ ایمیل داخلی برای پایگاه دانش است. به بازدیدکنندگان سایت اجازه می دهد تا بازخورد ارائه کنند روی محتوا، به تیم پشتیبانی و سایر مدیران بینش در مورد چگونگی بهبود سایت وردپرس خود می دهد.

5. پایگاه دانش اکو

افزونه ویکی وردپرس پایگاه دانش اکوافزونه ویکی وردپرس پایگاه دانش اکو

آمار پایگاه دانش اکو:

  • دانلودها: 10000+
  • رتبه بندی: 5/5
  • مناسب ترین برای: کاربرانی که به دنبال افزونه ویکی وردپرس با سفارشی سازی آسان و طرح های از پیش ساخته شده متعدد هستند
  • قیمت: فریمیوم

این افزونه 26 طرح از پیش ساخته شده و پاسخگو را ارائه می دهد که با هر تم وردپرس کار می کند. دارای فهرست مطالب چسبنده است، به این معنی که باقی خواهد ماند روی سمت مقاله در حالی که خوانندگان پیمایش می کنند.

اگر می خواهید از این افزونه وردپرس بدون مرور تنظیمات مختلف استفاده کنید، جادوگر راه اندازی به شما کمک می کند تا در کمترین زمان یک پایگاه دانش ایجاد کنید.

پس از ایجاد چند مقاله و دسته، می توانید آنها را بر اساس حروف الفبا یا زمانی ترتیب دهید، برچسب ها، خرده نان، دکمه های برگشت و نظرات را اضافه کنید. علاوه بر این، Echo شامل یک جدول محتوا است که به طور خودکار تولید می شود.

علاوه بر این، این افزونه برای بهترین نتایج SEO کدگذاری شده است، که برای همه صاحبان وب سایت هایی که تمرکز می کنند بسیار مفید است روی افزایش دید آنلاین از طریق محتوای دانش پایه آنها.

گزینه های طراحی KB در قسمت ویژگی هاگزینه های طراحی KB در قسمت ویژگی ها

این افزونه ویکی وردپرس دارای سه گزینه طرح بندی است – Basic، Tabs، و Category Focused. همچنین دارای یک ویرایشگر طرح‌بندی بصری است که به کاربران اجازه می‌دهد رنگ‌ها، برچسب‌ها، فونت‌ها و سبک‌ها را تغییر دهند و پیش‌نمایش همه تغییرات را مشاهده کنند.

گزینه های طرح بندی on پایگاه دانش اکوگزینه های طرح بندی on پایگاه دانش اکو

پایگاه دانش اکو نسخه پریمیوم ویژگی‌های پیشرفته شامل یک مدیر دسترسی برای کنترل اینکه کاربران می‌توانند مقاله بسازند یا بخوانند، رتبه‌بندی مقاله و بازخورد برای بازدیدکنندگان سایت و موارد دیگر می‌شود. شروع برنامه ها 46 دلار در سال

6. کمکی

افزونه ویکی وردپرس Helpieافزونه ویکی وردپرس Helpie

آمار Helpie:

  • مناسب ترین برای: کاربرانی که برای ایجاد صفحات ویکی/پایه دانش به یک افزونه مشارکتی و پر از ویژگی نیاز دارند
  • قیمت: حق بیمه

Helpie تنها افزونه برتر دانش پایه برای وردپرس در این لیست است. این ویژگی های عالی برای سبک و کامل کردن پایگاه دانش شما ارائه می دهد.

خوشبختانه، یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه را برای کاربرانی که می خواهند قبل از تعهد به یک برنامه آزمایش کنند، ارائه می دهد. Helpie کاربران را دو روز قبل از پایان دوره آزمایشی در صورتی که بخواهند آن را لغو کنند، مطلع می کند.

از آنجایی که این افزونه ویکی نیاز به نصب کمی متفاوت دارد process، ما شما را به صورت گام به گام راهنمایی خواهیم کرد:

  1. کلیک روی را آزمایش رایگان را شروع کنید دکمه روی کمکی homepage. اطلاعات شخصی مورد نیاز مانند نام و مشخصات کارت خود را در کادر بازشو وارد کنید. ایمیلی حاوی لینک دانلود و کلید مجوز فعال سازی دریافت خواهید کرد.
  2. پس از دانلود فایل، به داشبورد وردپرس خود بروید و منوی افزونه ها را انتخاب کنید. کلیک جدید اضافه کن -> آپلود افزونه. روی دکمه مرور کلیک کنید و آن را انتخاب کنید helpie-latest.zip فایل.
  3. کلیک الآن نصب کن و پس از تکمیل کلید فعال سازی را وارد کنید.

اکنون، Helpie را در میان لیست افزونه های نصب شده وردپرس خواهید دید. یک آیتم منوی جدید به نام Helpie KB Wiki در داشبورد شما در دسترس خواهد بود.

کمکی page تنظیمات را در داشبورد وردپرس تنظیم کنیدکمکی page تنظیمات را در داشبورد وردپرس تنظیم کنید

این افزونه پایگاه دانش گزینه های راه اندازی ساده و ویژگی های قوی را برای ایجاد یک پایگاه دانش ساده اما کامل ارائه می دهد. برای شخصی سازی بیشتر ظاهر و احساس ویکی پایگاه دانش خود، Helpie ابزارهایی مانند المنتور عناصر، قالب ها و کدهای کوتاه.

تنظیمات بیشتر Helpie در داشبورد وردپرستنظیمات بیشتر Helpie در داشبورد وردپرس

یکی دیگر از ویژگی های برجسته این افزونه ویکی وردپرس ممتاز، بینش تجزیه و تحلیل دقیق است. Helpie نه تنها بازخورد مشتریان را جمع آوری و پیگیری می کند، بلکه فهرستی از مشتریان خوشحال و ناراضی را نیز ارائه می دهد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب و استفاده از tmux + برگه تقلب رایگان tmux

از این داده ها برای بهبود تجربه کاربری سایت خود و پشتیبانی کلی مشتری استفاده کنید process.

بینش Helpie برای کمک به شما در ایجاد پایگاه دانش بهتربینش Helpie برای کمک به شما در ایجاد پایگاه دانش بهتر

علاوه بر این، می‌توانید انتخاب کنید کدام کاربران می‌توانند پست‌های شما را با استفاده از ویژگی ویرایش جلویی منتشر، بخوانند، ویرایش و حذف کنند. همچنین به شما امکان می‌دهد ویرایش‌ها را به‌عنوان ویرایش ذخیره کنید تا انتخاب کنید کدام نسخه منتشر شود و حداکثر تعداد تغییرات را برای هر مقاله تنظیم کنید.

علاوه بر این، اگر از روش انجام پست فعلی راضی نیستید، می توانید به نسخه های قبلی برگردید.

انتخاب تعداد بازبینی در تنظیمات Helpie.انتخاب تعداد بازبینی در تنظیمات Helpie.

Helpie نیز ارائه می دهد افزونه پرسش و پاسخ رایگان برای افزودن بخش پرسش و پاسخ روی وب سایت وردپرس شما

5 نکته برای نوشتن محتوای ویکی موثر

سازماندهی محتوای شفاف برای اثربخشی وب سایت ویکی شما حیاتی است. این باعث صرفه جویی در وقت و تلاش مشتریان می شود زیرا آنها به راحتی محتوای مورد نظر خود را پیدا می کنند. از طرف دیگر، از آن برای به اشتراک گذاری اطلاعات داخلی با سایر اعضای تیم استفاده کنید.

در زیر دستورالعمل‌های ضروری برای ایجاد ویکی وجود دارد page:

  • ایجاد یک پایگاه دانش مبتنی بر روی موضوعات مرتبط در مورد سوالات متداول و مشکلات مکرر محصولات یا خدمات خود تحقیق کنید. زمانی را برای ارزیابی ایمیل‌ها، بازخورد کاربر یا درخواست‌های پشتیبانی قبلی برای ایجاد محتوای پایگاه دانش مرتبط اختصاص دهید.
  • پایگاه دانش خود را به روز نگه دارید. به محض هر گونه تغییر، پایگاه دانش یا مستندات محصول خود را به روز کنید. علاوه بر این، راه‌حل‌هایی را برای مشکلات دریافت حجم بالایی از بلیط‌های پشتیبانی اضافه کنید.
  • ویکی سازگار با برند را حفظ کنید page. پایگاه دانش شما باید از همان صدای برند، رنگ ها و سبکی که بقیه وب سایت شما استفاده می کند استفاده کند. در صورت لزوم، قبل از توسعه یک سایت ویکی، یک راهنمای سبک، شامل قالب بندی و الزامات نوشتن برای پایگاه دانش ویکی ایجاد کنید.
  • ویکی واضح و کوتاه را بپذیرید page عناوین ساده سازی عناوین مبتنی بر روی مشتریانی که احتمالا وارد آن می شوند روی جستجو page. از فرصت انجام تحقیقات کلمات کلیدی و بهینه سازی محتوا بر اساس آن استفاده کنید. همچنین خوب است که محتوای خود را دسته بندی کنید و برچسب های خاصی را برای سازماندهی پایگاه دانش اضافه کنید.
  • مطالب قابل فهم بنویسید از پاراگراف های طولانی یا بلوک های بزرگ متن خودداری کنید. در عوض، از جداول، نقاط گلوله، فهرست ها، گرافیک ها یا ویدیوها برای نشان دادن موضوعات پیچیده استفاده کنید. علاوه بر این، عنوان‌ها و زیرعنوان‌ها به شکستن مقالات طولانی کمک می‌کنند و هضم محتوا را برای مشتریان آسان‌تر می‌کنند.

سایر افزونه های وردپرس را برای آموزش آنلاین کشف کنید

بهترین افزونه های آزمون وردپرس
بهترین افزونه های سیستم مدیریت یادگیری وردپرس
بهترین افزونه های سئو وردپرس
بهترین افزونه های وردپرس برای مدیریت پروژه
بهترین افزونه های تقویم وردپرس

نتیجه

به طور کلی، مزیت اصلی ویکی پایگاه دانش، ارائه سریع و عمیق و عمیق است روی-اطلاعات و پاسخ ها را برای مخاطبان خود درخواست کنید.

برای وب‌سایت‌های تجاری یا فروشگاه‌های آنلاین، یک سایت پایگاه دانش مفید است تا به مشتریان کمک کند تا از آخرین اطلاعات مطلع شوند. در همین حال، یک سایت ویکی یک پلت فرم عالی برای آموزش مشتریان شما در صورت مدیریت یک کسب و کار خاص است.

خوشبختانه، وردپرس راه اندازی یک سایت کمک یا یک وب سایت اشتراک دانش را به طور قابل توجهی آسان می کند. تنها با چند کلیک می توانید یک ویکی ایجاد کنید page با نصب یکی از افزونه های ویکی وردپرس توصیه شده از لیست ما.

برای جمع بندی، در اینجا هفت بهترین افزونه ویکی وردپرس آورده شده است:

  1. یادا ویکی
  2. بیس پرس
  3. BetterDocs
  4. weDocs
  5. پایگاه دانش اکو
  6. کمکی

در نهایت، انتخاب شما بستگی دارد روی ویژگی ها، بودجه، راه اندازی وب سایت و اهداف مورد نظر شما.

در صورت امکان، یک افزونه مبتنی بر دانش را انتخاب کنید که دارای تجزیه و تحلیل پیشرفته باشد. این می تواند بینش های ارزشمندی را در مورد آنچه بیشتر بازدیدکنندگان جستجو می کنند ایجاد کند روی وبسایت شما. علاوه بر این، به نشان دادن چه نوع اطلاعاتی برای ارائه و بهبود محتوای خود برای پاسخگویی بهتر به خواسته های مشتریان کمک می کند.

آیا در مورد بهترین افزونه های ویکی وردپرس یا روش استفاده از وردپرس سؤالی دارید؟ با خیال راحت در زیر برای ما نظر بگذارید.