بهینه سازی وردپرس تا 100% on PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache

بهینه سازی سرعت وب سایت باید اولویت اصلی هر صاحب وب سایت باشد زیرا مستقیماً بر سئوی وردپرس تأثیر می گذارد. علاوه بر این، هر چه یک وب سایت طولانی تر بارگذاری شود، نرخ پرش آن نیز بیشتر می شود. این می تواند از ایجاد تبدیل و افزایش ترافیک به سایت شما جلوگیری کند.

با ابزارها و تنظیمات مناسب، کش کردن وب سایت شما می تواند عملکرد آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به همین دلیل، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه خود را بهینه کنید page با استفاده از بهترین افزونه کش از LiteSpeed ​​Technologies امتیاز بگیرید.

ما افزونه LiteSpeed ​​Cache را آزمایش کرده ایم و تنظیمات سه وب سایت مختلف را پیکربندی کرده ایم. این مقاله شما را با تنظیماتی که ما اعمال کرده‌ایم راهنمایی می‌کند تا بهترین نتایج را دریافت کنید.

قبل از اینکه وارد تنظیمات شویم، اجازه دهید با مروری کوتاه بر افزونه کش LiteSpeed ​​شروع کنیم.

آموزش ویدیویی LiteSpeed ​​Cache

از خواندن خسته شده اید؟ با آموزش افزونه کش LiteSpeed ​​با بهینه سازی وب سایت و روش افزایش سرعت وب سایت خود آشنا شوید.

برای ویدیوهای آموزشی بیشتر مشترک شوید!
هاستینگer آکادمی

LiteSpeed ​​چیست؟

LiteSpeed ​​نرم افزار وب سرور است که برای سرعت بخشیدن به عملکرد یک وب سایت طراحی شده است. سرور LiteSpeed ​​که با معماری رویداد محور ساخته شده است، می تواند ترافیک بالاتری را با فرآیندهای کمتر مدیریت کند، مصرف منابع را کاهش داده و بهبود بخشد. page سرعت.

سرور LiteSpeed ​​همچنین دارای یک جایگزین داخلی Apache است htaccess پشتیبانی، به کاربران اجازه می دهد از آپاچی سوئیچ کنند و از تنظیمات موجود استفاده کنند. علاوه بر این، با چندین کنترل پنل هاست محبوب مانند WHM، DirectAdmin و Plesk کار می کند.

دو نسخه از وب سرور LiteSpeed ​​موجود است:

  • LiteSpeed ​​Enterprise – مناسب برای میزبانی چندین وب سایت یا یک محیط میزبانی مشترک. به طور خودکار تغییرات را تشخیص می دهد htaccess فایل و تنظیمات را بدون راه اندازی مجدد سرور تنظیم می کند.
  • OpenLiteSpeed – نسخه منبع باز LiteSpeed ​​Enterprise که تمام ویژگی های ضروری آن را دارد. هر زمان که یک مورد جدید بارگذاری می شود، نیاز به راه اندازی مجدد دارد htaccess فایل. به همین دلیل، این وب سرور معمولا برای وب سایت های فردی استفاده می شود.

هنگام بهینه سازی page سرعت و عملکرد، LiteSpeed ​​از یک کش داخلی در سطح سرور به نام LiteSpeed ​​Cache استفاده می کند.

LiteSpeed ​​Cache محصولی از LiteSpeed ​​Technologies است که محتوای پویا را بهینه می کند روی صفحات وب. دارای قابلیت ذخیره سازی پیشرفته و ویژگی های بهینه سازی است. LiteSpeed ​​Cache نیز به عنوان یک افزونه در دسترس است روی چندین پلتفرم از جمله وردپرس.

LiteSpeed ​​Cache برای WordPress (LSCWP) با ذخیره یک کپی از محتوای وب سایت برای درخواست های بعدی کار می کند. در نتیجه سرور مجبور است process درخواست های کمتری دارد و می تواند صفحات وب را سریعتر نمایش دهد.

توجه داشته باشید که عملکردهایی که نیاز به حافظه پنهان سرور دارند فقط در سرور LiteSpeed ​​در دسترس هستند. از سوی دیگر، ویژگی‌های بهینه‌سازی را می‌توان با هر وب سروری از جمله OpenLiteSpeed، Nginx و Apache استفاده کرد. این ویژگی ها شامل بهینه سازی تصویر، ادغام CDN (شبکه تحویل محتوا) و اصلاح CSS/JS است.

قبل از ادامه، بیایید نگاهی به امتیازاتی که Google PageSpeed ​​Insights قبل از راه‌اندازی LiteSpeed ​​Cache به نسخه‌های موبایل و دسک‌تاپ وب‌سایت آزمایش‌شده داده است، بیاندازیم:

هنگامی که LiteSpeed ​​Cache برای وردپرس پیکربندی شد، هر دو نسخه به امتیازات عالی دست یافتند:

رتبه بندی Google PageSpeed ​​Insights از نسخه های موبایل و دسکتاپ وب سایت آزمایشی قبل از راه اندازی LiteSpeed ​​Cache.رتبه بندی Google PageSpeed ​​Insights از نسخه های موبایل و دسکتاپ وب سایت آزمایشی قبل از راه اندازی LiteSpeed ​​Cache.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 82

عملکرد پلاگین کش LiteSpeed روی OpenLiteSpeed، LiteSpeed ​​Web Server، Nginx و Apache

اگرچه افزونه LSCache می تواند خارج از محیط LiteSpeed ​​کار کند، عملکرد آن بسته به آن متفاوت است روی وب سروری که از آن استفاده می کنید. از این رو، نتیجه و process اقدامات نیز متفاوت خواهد بود.

به همین دلیل، ما تست استرس در مقیاس بالا و کوچک را در مقایسه با LiteSpeed ​​Web Server، Nginx و Apache انجام داده ایم. ما سه معیار عملکرد آنها را به شما نشان خواهیم داد – زمان پردازش کامل، درخواست در ثانیه و مگابایت در ثانیه.

مهم! تست استرس از لیتوانی انجام شد روی سرورهای واقع در ایالات متحده

همانطور که در بالا مشاهده شد، وب سرورهای LiteSpeed ​​بهترین امتیاز را داشتند. جفت کردن وب سرور LiteSpeed ​​با LiteSpeed ​​Cache برای وردپرس مطمئناً بهینه ترین عملکرد را به وب سایت شما می دهد.

نصب پلاگین LiteSpeed ​​Cache

خوشبختانه، پلاگین LiteSpeed ​​Cache از قبل نصب شده است هاستینگer حساب ها. بدین ترتیب، هاستینگer کاربران می توانند ادامه دهند و مرحله نصب افزونه را رد کنند.

با این حال، اگر از وب دیگری استفاده می کنید host، دستورالعمل های زیر را برای نصب LiteSpeed ​​Cache برای وردپرس دنبال کنید.

  1. وارد داشبورد مدیریت وردپرس خود شوید و به آن بروید پلاگین ها بخش.
  2. جستجو برای LiteSpeed ​​Cache، کلیک الآن نصب کن و فعال کنید.
  3. را تازه کنید page – بخش کش LiteSpeed ​​خواهد بود روی داشبورد شما

پس از نصب افزونه وردپرس، باید آن را پیکربندی کنید. بخش زیر را بخوانید تا بهترین تنظیمات کش LiteSpeed ​​را برای سایت وردپرس خود بیابید.

بهترین تنظیمات برای پلاگین LiteSpeed ​​Cache for WordPress

ما این تنظیمات LiteSpeed ​​Cache را آزمایش کرده ایم روی سه وب سایت با میزبانی مشترک – یک سایت وبلاگ نویسی ساده، یک وب سایت تجارت الکترونیک و یک نمونه کار آنلاین.

مهم! هنگام تست عملکرد روی GTmetrix، بدون در نظر گرفتن افزونه کشی که استفاده می کنید، این کار را چند بار انجام دهید، زیرا ممکن است کش بار اول بارگذاری نشود. علاوه بر این، قبل از آزمایش هر تنظیم جدید، حتماً کش را پاک کنید.

ما همچنین شرح مفصلی از هر تنظیم ارائه خواهیم داد تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا باید آن را تغییر دهید یا خیر.

بیایید با تکمیل تنظیمات اولیه شروع کنیم.

1. تنظیمات اولیه را کامل کنید

قبل از اینکه وارد مراحل تکمیل تنظیمات اولیه شویم، اجازه دهید نتایج تست عملکرد سه وب سایت را با هم مقایسه کنیم.

LiteSpeed ​​- عملکرد پلاگین کشLiteSpeed ​​- عملکرد پلاگین کش

نمودار بالا بهبود قابل توجهی را در عملکرد وب سایت پس از فعال سازی و پیکربندی افزونه LiteSpeed ​​Cache نشان می دهد.

به همین دلیل، ما شما را با ویژگی‌ها و قابلیت‌های افزونه LiteSpeed ​​Cache همراه با بهترین تنظیمات برای اعمال آشنا می‌کنیم – با شروع عمومی page.

گزینه اول روی این page است به صورت خودکار ارتقا دهید. همانطور که از نام آن پیداست، این دکمه را به بر از سیستم می خواهد که آخرین نسخه افزونه LSCache را نصب کند.

گزینه ای برای تبدیل به روز رسانی خودکار on.گزینه ای برای تبدیل به روز رسانی خودکار on.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 83

در مرحله بعد، یک فیلد برای افزودن کلید دامنه شما وجود دارد که به نام کلید API نیز شناخته می شود. اگر می خواهید استفاده کنید این مهم است QUIC.cloud ویژگی ها و خدمات. به سادگی کلیک کنید روی را درخواست کلید دامنه دکمه.

در مورد راه اندازی بیشتر صحبت خواهیم کرد QUIC.cloud در بخش زیر حالا به بخش بعدی بروید و خواهید دید حالت مهمان.

راه اندازی حالت مهمان برای افزونه LiteSpeed ​​Cache.راه اندازی حالت مهمان برای افزونه LiteSpeed ​​Cache.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 84

این گزینه یک فرود خودکار قابل ذخیره را فراهم می کند page برای اولین بار درخواست مهمان وقتی حالت مهمان را فعال می‌کنید، سرور مجبور نیست اطلاعات بازدیدکنندگان را به دست آورد و در عوض به صورت پیش‌فرض حافظه پنهان را به آنها ارائه می‌کند. page. در نتیجه، page زمان بارگذاری کوتاه تر خواهد بود.

هنگامی که صفحات ذخیره شده در حافظه پنهان ارائه می شوند، سرور با Ajax تماس می گیرد تا نسخه مناسب صفحات وب را که بازدیدکنندگان درخواست کرده اند دریافت کند. برای فعال کردن حالت مهمان، به سادگی آن را تغییر دهید بر.

برای بهینه سازی حالت مهمان، از بهینه سازی مهمان گزینه.

راه اندازی بهینه سازی حالت مهمان برای افزونه LiteSpeed ​​Cache.راه اندازی بهینه سازی حالت مهمان برای افزونه LiteSpeed ​​Cache.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 85

هنگامی که این تنظیم را فعال می کنید، سرور نه تنها حافظه پنهان پیش فرض را ارائه می دهد page، اما تصویر و را نیز اجرا خواهد کرد page بهینه سازی حتی اگر این ویژگی ها غیرفعال باشند.

با این حال، بهینه سازی حالت مهمان ممکن است برخی از منابع وب سایت وردپرس شما را اشغال کند، بنابراین بهتر است قبل از فعال کردن این تنظیمات با ارائه دهنده میزبان خود مشورت کنید.

در زیر، یک وجود دارد آی پی سرور فیلد آدرس IP سایت شما. شامل آدرس IP شما به شما اجازه می دهد خزنده برای بازیابی منابع به طور مستقیم از سرور خود، بهبود عملکرد سایت شما.

فیلدی که باید آدرس IP سرور خود را در آن وارد کنید.فیلدی که باید آدرس IP سرور خود را در آن وارد کنید.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 86

برای اطلاعات در مورد آدرس IP وب سایت خود با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید. هاستینگer کاربران می توانند به داشبورد hPanel دسترسی پیدا کرده و به میزبانی -> مدیریت کنید -> جزئیات.

پایین تر، وجود دارد اطلاعیه تنظیمات. با فعال کردن آن، آخرین اطلاعات در مورد توسعه افزونه LSCache، از جمله تبلیغات و نسخه های جدید را دریافت خواهید کرد.

گزینه ای برای تبدیل اعلان های LSCache on.گزینه ای برای تبدیل اعلان های LSCache on.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 87

مطمئن شوید که تغییرات خود را پس از انجام تنظیمات ذخیره کنید.

2. تنظیمات کش را تغییر دهید

تنظیمات LiteSpeed ​​Cache page شامل ویژگی هایی است که بیشتر برای سرورهای وب LiteSpeed ​​یا CDN QUIC.cloud قابل استفاده است. چندین عملکرد در تنظیمات حافظه پنهان LiteSpeed ​​وجود دارد page – این بخش تمام ویژگی های کش را پوشش می دهد تا به شما در انتخاب بهترین رویکرد کمک کند.

  • Cache را فعال کنید – روشن. تعویض این روی باعث می شود که سیستم به طور خودکار سایت وردپرس شما را کش کند. اگرچه خاموش کردن این عملکرد بر محتوای سایت شما تأثیر نمی گذارد، اما همه فایل های کش پاک می شوند. توصیه می کنیم تنظیمات پیش فرض را برای زمان بارگذاری بهتر حفظ کنید.
گزینه فعال کردن کش on پلاگین LSCacheگزینه فعال کردن کش on پلاگین LSCache
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 88
  • حافظه پنهان کاربران وارد شده – خاموش. این تنظیم به طور خودکار صفحات وب را برای کاربرانی که وارد سیستم شده اند ذخیره می کند. با این حال، فعال کردن این تنظیم منابع سرور را اشغال می کند. بهتر است این گزینه را غیرفعال نگه دارید مگر اینکه یک وب سایت عضویت را اجرا کنید.
گزینه چرخش on ذخیره سازی برای کاربرانی که وارد سیستم شده اند.گزینه چرخش on ذخیره سازی برای کاربرانی که وارد سیستم شده اند.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 89
  • نظرات کش – خاموش. خروجی این تابع بستگی دارد روی تنظیم تعدیل نظر شما اگر هر دوی نظردهندگان حافظه پنهان و تنظیمات تعدیل کش فعال باشند، کاربران بلافاصله نظرات خود را مشاهده نخواهند کرد. برعکس، اگر عملکرد نظرات کش غیرفعال باشد، کاربران نظرات معلق خود را خواهند دید.
گزینه ای برای تبدیل کش برای نظردهندگان معلق.گزینه ای برای تبدیل کش برای نظردهندگان معلق.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 90
  • Cache REST API – روی. این به شما امکان می‌دهد تا درخواست‌ها را از تماس‌های WordPress REST API ذخیره کنید. این تماس‌ها عموماً توسط برنامه‌های وب شخص ثالث یکپارچه با وردپرس، از جمله تم‌ها، افزونه‌ها و ویرایشگر بلوک انجام می‌شوند.
گزینه تبدیل حافظه پنهان on برای تماس های WordPress REST API.گزینه تبدیل حافظه پنهان on برای تماس های WordPress REST API.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 91
  • صفحه ورود به سیستم کش – روشن. این نسخه های ذخیره شده از صفحات ورود به سیستم را ارائه می دهد. بهتر است این مورد را فعال نگه دارید زیرا باعث می شود سایت وردپرس شما با هر بار ورود بازدیدکننده سریعتر بارگذاری شود. روی شما page.
گزینه چرخش on کش برای صفحات ورودگزینه چرخش on کش برای صفحات ورود
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 92
  • کش favicon.ico – روشن. فعال نگه داشتن این عملکرد به جلوگیری از تماس های غیر ضروری PHP و پاسخ سریعتر سرور کمک می کند. در غیر این صورت، سیستم به دنبال آن خواهد بود favicon.ico فایل کنید و باطن PHP وردپرس را مجبور به اجرا کنید و سرعت وب سایت وردپرس شما را کاهش دهد.
گزینه چرخش on ذخیره سازی برای favicon.ico.گزینه چرخش on ذخیره سازی برای favicon.ico.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 93
  • کش منابع PHP – روشن. این تابع عناصر استاتیک، از جمله فایل های CSS و JS تولید شده توسط تم های وردپرس را در حافظه پنهان می کند. برای افزایش سرعت عملکرد و جلوگیری از اسکریپت های غیر ضروری PHP، تنظیمات را فعال نگه دارید.
گزینه چرخش on کش کردن منابع PHPگزینه چرخش on کش کردن منابع PHP
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 94
  • Cache Mobile – روشن. این به شما امکان می دهد محتوای کش مختلف را ارائه دهید روی دستگاه های دسکتاپ و موبایل. اگر نسخه AMP (صفحات موبایل شتاب داده شده) از سایت وردپرس خود ندارید، توصیه می کنیم این را خاموش نگه دارید.
گزینه ای برای ذخیره محتوای مختلف ارائه شده به کاربران تلفن همراه.گزینه ای برای ذخیره محتوای مختلف ارائه شده به کاربران تلفن همراه.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 95
  • لیست نمایندگان کاربران موبایل. این تنظیم فقط در صورتی در دسترس است که عملکرد حافظه پنهان موبایل را روشن کنید روی. می‌توانید فهرستی از عوامل کاربر تلفن همراه را در قالبی مناسب برای بازنویسی اضافه کنید. به عنوان مثال، هر عامل کاربر را می توان نوشت روی یک خط.
گزینه ای برای اضافه کردن قوانین برای عوامل مختلف کاربران تلفن همراه.گزینه ای برای اضافه کردن قوانین برای عوامل مختلف کاربران تلفن همراه.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 96
  • URI های ذخیره شده خصوصی. شامل مسیرهایی است که به صورت خصوصی ذخیره می شوند. با این حال، این تابع مشابه است کاربرانی که وارد سیستم کش شده اند گزینه ای که URI های کش خصوصی را نیز مدیریت می کند. مگر اینکه بخواهید صفحات خاصی را که مربوط به کاربر نیستند بصورت خصوصی کش کنید، فیلد را خالی بگذارید.
تنظیماتی برای راه اندازی URI هایی که به صورت خصوصی ذخیره می شوند.تنظیماتی برای راه اندازی URI هایی که به صورت خصوصی ذخیره می شوند.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 97
  • URI های کش را اجباری کنید. سیستم تمام مسیرهای نوشته شده در فیلد ارائه شده را بدون در نظر گرفتن تنظیمات غیرقابل کش، کش می کند. به طور کلی، شما نیازی به نگرانی در مورد این عملکرد نخواهید داشت زیرا نیازی به اجبار کردن کش برای اکثر صفحات خود ندارید.
گزینه ای برای ذخیره سازی اجباری URI های انتخاب شده.گزینه ای برای ذخیره سازی اجباری URI های انتخاب شده.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 98
  • URI های کش عمومی را اجباری کنید. انواع محتوای خاص را مجبور می‌کند بدون توجه به تنظیماتشان، به‌عنوان عمومی در حافظه پنهان ذخیره شوند.
گزینه ای برای ذخیره کش عمومی URI های انتخاب شده.گزینه ای برای ذخیره کش عمومی URI های انتخاب شده.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 99
  • رشته پرس و جو را رها کنید. هر رشته پرس و جو اضافه شده در فیلد را نادیده می گیرد و زمان بارگذاری وب سایت را افزایش می دهد. تنظیمات پیش‌فرض قبلاً تعدادی از رشته‌های متداول تولید شده را فهرست می‌کند. با این حال، در صورت لزوم، همیشه می توانید رشته های پرس و جو بیشتری اضافه کنید.
گزینه ای برای نادیده گرفتن رشته های پرس و جو خاص هنگام ذخیره سازی.گزینه ای برای نادیده گرفتن رشته های پرس و جو خاص هنگام ذخیره سازی.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 100

در مجموع، افزونه LSCache تنظیمات پیش‌فرض مناسب برای اکثر وب‌سایت‌های وردپرس را اعمال می‌کند. با این حال، توصیه می کنیم آنها را مطابق با نیاز خود تغییر دهید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

علاوه بر تنظیمات LiteSpeed ​​Cache page، اجازه دهید به طور خلاصه سایر بخش های موجود را به همراه عملکرد اصلی آنها مرور کنیم:

  • TTL (زمان برای زندگی) – این تابع مدت زمان ذخیره انواع محتوای خاص در حافظه پنهان را کنترل می کند. تنظیمات پیش‌فرض باید به خوبی کار کنند، اما می‌توانید در صورت نیاز اعداد را کاهش یا افزایش دهید.
  • پاکسازی – تمام تنظیمات را برای حذف انواع خاصی از محتوا از حافظه پنهان فراهم می کند. توصیه می کنیم پاکسازی را فعال کنید روی همه ارتقاها به سیستم اجازه می دهد تا حافظه پنهان وردپرس قدیمی را هر زمان که یک به روز رسانی در دسترس است پاک کند. اگر منابع کافی دارید، برای عملکرد بهتر، Stale سرور را فعال کنید.
  • مستثنی می کند – به تعیین نوع محتوایی که می خواهید از کش حذف کنید کمک می کند. فیلدهای مختلفی برای پر کردن وجود دارد، از جمله URI های سایت و رشته های پرس و جو. رشته ها را بر این اساس پر کنید و سیستم از ذخیره شدن آنها در حافظه پنهان جلوگیری می کند.
  • ESI (سمت لبه شامل) – قسمت های خاصی از یک وب سایت را جدا می کند page به قطعات شما می توانید انتخاب کنید که این قطعات در یک کش عمومی یا خصوصی ذخیره شوند. پس از فعال شدن، سیستم صفحات را قبل از ارائه به مرورگر دوباره جمع می کند.
  • هدف – شی – بار پایگاه داده را برای برنامه های کاربردی وب پویا کاهش می دهد. سیستم کش LiteSpeed ​​نتایج جستجوی پایگاه داده را ذخیره می کند و به جای بارگیری مجدد، اطلاعات را از حافظه پنهان بازیابی می کند.

نکته حرفه ای

هاستینگer ویژگی کش شی را در پلان های انتخاب شده ارائه می دهد. می توانید آن را در زیر پیدا کنید هسته بخش داشبورد hPanel پس از فعال کردن LiteSpeed، روی دکمه جابجایی در کنار کلیک کنید کش شی برای فعال کردن پیکربندی Memcached.

  • مرورگر – فعال کردن کش مرورگر به سیستم اجازه می دهد تا به طور خودکار محتوای پویا سایت وردپرس شما را در کش مرورگر کاربران ذخیره کند. سرور خواهد شد process درخواست های مرورگر کمتری داشته باشد و صفحات را با کارایی بیشتری ارائه دهد.
  • پیشرفته – تنظیمات روی این تب برای کاربران پیشرفته در نظر گرفته شده است. در اینجا، می‌توانید عملکرد HTTP/HTTPS را برای جلوگیری از درگیری با کوکی‌های ورود فعال کنید. علاوه بر این، یک تابع کلیک فوری می تواند یک وب را بارگیری کند page در پس‌زمینه به محض اینکه بازدیدکنندگان شما روی آن قرار می‌گیرند.
بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 101

3. گزینه های بهینه سازی صفحه و تصویر را اصلاح کنید

افزونه LiteSpeed ​​Cache شامل ابزارهای بهینه سازی وب سایت برای محتوای پویا است روی سایت های وردپرس، از جمله تصاویر و صفحات وب. وقت گذاشتن برای پیکربندی این تنظیمات مهم است زیرا می توانند بر سئوی وب سایت شما تأثیر بگذارند.

این بخش شما را از طریق هر عملکرد و تنظیمات راهنمایی می کند روی هر تب بهینه سازی

بهینه سازی تصویر

هر زمان که بازدیدکنندگان به سایت وردپرس شما دسترسی پیدا کنند، مرورگر منابعی را درخواست می کند و تصاویر شما را قبل از نمایش آنها دانلود می کند. بنابراین، مرورگر برای بارگذاری، تغییر اندازه و نمایش تصاویر بهینه نشده زمان بیشتری می برد.

خوشبختانه افزونه LiteSpeed ​​Cache می تواند تصاویر شما را به صورت تکی یا انبوه با تغییر اندازه آنها بهینه کند.

هشدار! هنگام استفاده از افزونه LiteSpeed ​​Cache از افزونه بهینه سازی دیگری استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد خطاهای سیستم و پردازش شود.

با ورود به بهینه سازی تصویر page، خواهید دید خلاصه بهینه سازی تصویر برگه این برگه معیارهای متعددی مانند کاهش اندازه و تعداد کل تصاویر گرفته شده از وب سایت شما را بررسی می کند.

تب Image Optimization Summary افزونه LSCache for WordPress.تب Image Optimization Summary افزونه LSCache for WordPress.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 102

علاوه بر این، می توانید از چند عملکرد دیگر مانند:

  • داده های تصویر را جمع آوری کنید – پس از آپلود تصاویر جدید در دسترس است. پس از انجام، ارسال درخواست بهینه سازی دکمه ظاهر می شود و شما را قادر می سازد تصاویر را به سرور ابری LiteSpeed ​​ارسال کنید.

مهم! این عملکرد تنها پس از افزودن کلید دامنه و فعال کردن QUIC.Cloud CDN در دسترس است.

  • تصاویر را بکشید – تصاویر بهینه شده شما را از ابر به سایت وردپرس شما بازمی گرداند.
  • پاک کردن داده های ناتمام – فرآیندهای ناتمام را پاک می کند و هر زمان که بهینه سازی می شود دوباره آنها را شروع می کند process گیر می کند
  • محاسبه فضای دیسک پشتیبان گیری – فضای دیسک موجود را برای آن شمارش می کند backup فایل ها.
  • بک آپ های اصلی تصویر را حذف کنید – پشتیبان‌گیری از تصاویر اصلی را برای آزاد کردن فضای دیسک حذف می‌کند. توصیه می کنیم قبل از انتخاب این عملکرد، نسخه های پشتیبان را در رایانه محلی خود دانلود کنید. پس از حذف همه نسخه‌های پشتیبان، نمی‌توانید تنظیمات بهینه‌سازی را برگردانید.
  • تصاویر کوچک جدید را دوباره اسکن کنید – اسکن تصاویر جدید اضافه شده روی وب سایت شما و درخواست های بهینه سازی را به سیستم ارسال می کند.
  • استفاده از فایل های اصلی و استفاده از فایل های بهینه شده – گزینه هایی برای جابجایی بین تصاویر بهینه نشده و بهینه شده ارائه می دهد روی وبسایت شما.
  • تمام داده های بهینه سازی را از بین ببرید – تمام داده ها را حذف می کند و همه تنظیمات را به مقادیر اصلی باز می گرداند.

حالا بیایید به تب بعدی برویم و بهترین تنظیمات بهینه سازی را برای وب سایت وردپرس خود اعمال کنیم. به سادگی کلیک کنید روی را تنظیمات بهینه سازی تصویر، و چندین عملکرد را برای بهینه سازی مشاهده خواهید کرد:

  • درخواست خودکار Cron – روشن. این تابع به طور خودکار درخواست های بهینه سازی را از طریق cron job وردپرس هر زمان که تصاویر جدید آپلود می شود ارسال می کند.
  • Auto Pull Cron – روشن. همراه با عملکرد قبلی کار می کند. بنابراین، شما باید هر دو عملکرد را فعال کنید. در غیر این صورت، باید هر تصویر تازه آپلود شده را با استفاده از آن ارسال کنید تصاویر را بکشید دکمه.
  • بهینه سازی تصاویر اصلی – روشن. شما باید همیشه این تابع را روشن نگه دارید روی همانطور که بهینه می شود .png و .jpg تصاویر و تولید می کند backup فایل ها. فقط اگر نمی خواهید تصاویر خود را بهینه کنید، آن را غیرفعال کنید.
  • حذف نسخه پشتیبان اصلی – خاموش. به خاطر داشته باشید که این عملکرد غیر قابل برگشت است. فعال کردن آن، تمام نسخه‌های پشتیبان را پاک می‌کند و از بازگرداندن تنظیمات بهینه‌سازی جلوگیری می‌کند.
  • بهینه سازی بدون ضرر – روشن. این کار تصاویر شما را با استفاده از فشرده سازی بدون اتلاف بهینه می کند.
  • حفظ داده های EXIF/XMP – خاموش. این تنظیم به صورت پیش فرض فعال است. با این حال، حفظ EXIF/XMP داده ها ممکن است اندازه تصاویر بهینه شده شما را افزایش دهند. بنابراین، بهتر است این عملکرد را غیرفعال کنید.
  • ایجاد نسخه های WebP – روشن. چرخاندن این تابع روی ایجاد خواهد کرد .webp فایل های تصاویر شما این منجر به کاهش سایز بزرگتر تا 30 درصد می شود که زمان بارگذاری وب سایت شما را سرعت می بخشد.
  • تصویر جایگزین WebP – روشن. اگر تنظیمات قبلی را فعال کرده اید، باید این گزینه را نیز فعال کنید روی همانطور که جایگزین می شود .jpg و .png تصاویر با .webp فایل ها.
  • ویژگی WebP برای جایگزینی. کنترل می کند که کدام فرمت های تصویر جایگزین شوند .webp. به سادگی در هر خط یک ویژگی تصویر را در داخل کادر وارد کنید.
  • WebP برای srcset اضافی – روشن. برای ارائه کد سفارشی با آن کار می کند srcset عناصر به عنوان .webp نسخه ها
  • کنترل کیفیت تصویر وردپرس. کیفیت تصویر پیش فرض باید خوب کار کند. شما می توانید تنظیمات را در صورت نیاز تغییر دهید، اما به یاد داشته باشید که مقدار را کمتر از 100 نگه دارید.

بهینه سازی صفحه

هنگامی که تنظیمات بهینه سازی تصویر را تنظیم کردید، گام بعدی این است که تنظیمات را تغییر دهید page توابع بهینه سازی اگر این کار را انجام ندهید احتمالاً زمان بارگذاری کندتر و بدتر خواهد شد page امتیازات

خوشبختانه، زمانی که صحبت از page بهینه سازی، افزونه LiteSpeed ​​Cache گزینه های متعددی را برای بهبود عملکرد سایت وردپرس شما ارائه می دهد. این page حاوی مهمترین تنظیمات برای بهینه سازی فایل های HTML، CSS و JS است.

LSCache برای وردپرس page تنظیمات بهینه سازیLSCache برای وردپرس page تنظیمات بهینه سازی
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 103

این page بهینه سازی page دارای چندین بخش است – ما هر کدام را به همراه عملکردهای آن بررسی خواهیم کرد.

تنظیمات CSS

  • CSS Minify – روشن. این تنظیم عناصر غیر ضروری مانند فضای خالی اضافی و کاراکترهای خط جدید را از فایل های CSS حذف می کند.
  • CSS Combine – OFF. فعال کردن این امر باعث می شود که سیستم تمام فایل های CSS را در یک فایل CSS ترکیب کند. با این حال، توصیه می کنیم آن را غیرفعال کنید مگر اینکه فضای اضافی داشته باشید زیرا این عملکرد می تواند منابع را اشغال کند.
  • تولید UCSS – OFF. این تنظیم دست در دست کار می کند ترکیب CSS تابع. بنابراین، اگر تصمیم به غیرفعال کردن عملکرد قبلی دارید، باید این تنظیم را نیز خاموش نگه دارید.
  • UCSS Inline – OFF. با ذخیره UCSS به صورت درون خطی با HTML بارگذاری اضافی فایل CSS را کاهش می دهد. این تابع همچنین به صورت مشترک کار می کند ترکیب CSS، بنابراین فقط در صورتی آن را فعال کنید که تنظیمات قبلی را تغییر داده باشید روی. علاوه بر این، فعال کردن این مورد دور زدن بارگیری CSS به صورت ناهمزمان گزینه.
  • CSS ترکیب خارجی و درون خطی – خاموش. این گزینه به ترکیب فایل‌های CSS خارجی با آن‌هایی که با عناصر درون خطی HTML یافت می‌شوند کمک می‌کند. برای جلوگیری از خطا، این گزینه را با علامت فعال کنید ترکیب CSS.
  • بارگیری CSS به صورت ناهمزمان – خاموش. چرخاندن این گزینه روی اجازه می دهد تا عناصر CSS و HTML شما به طور همزمان بارگذاری شوند. با این حال، آنها ممکن است بدون قالب بندی بارگیری شوند. این می تواند منجر به تغییر چیدمان یا فلش محتوای بدون سبک (FOUC) شود.
  • CCSS در هر URL – خاموش. خاموش کردن این تابع باعث ایجاد CSS حیاتی برای هر نوع پست به جای صفحات جداگانه می شود. با این کار سهمیه CCSS و فضای دیسک ذخیره می شود.
  • Inline CSS Async Lib – روشن. این گزینه با قرار دادن کتابخانه ناهمزمان CSS از مسدود کردن رندر جلوگیری می کند.
  • بهینه سازی نمایش فونت. مقدار پیش‌فرض را حفظ کنید زیرا تغییر این تنظیم ممکن است باعث مشکلات FOUC شود.

تنظیمات JS

  • JS Minify – روشن. اسکریپت های غیر ضروری برای بهینه سازی JS را حذف می کند.
  • JS Combine – OFF. این کار تمام فایل‌های JS را در یک فایل کامپایل می‌کند.
  • JS Combine External و Inline – OFF. این تابع به طور مشابه با گزینه های ترکیبی CSS خارجی و درون خطی کار می کند. فقط در صورتی این را فعال کنید که عملکرد قبلی را نیز تغییر داده باشید روی.
  • Load JS Deferred – بستگی دارد. قبل از تغییر دادن این گزینه، آزمایشاتی را انجام دهید زیرا ممکن است نتایج متفاوت باشد. اگر انتخاب کنی به تعویق افتاد، سیستم JS را درست بعد از HTML بارگیری می کند. در همین حال، با تاخیر گزینه تنها در صورتی شروع می شود که سیستم فعالیت کاربر را تشخیص دهد.

تنظیمات HTML

  • HTML Minify – روشن. کاراکترهای غیر ضروری داخل کد HTML را پاک می کند.
  • DNS Prefetch. حل DNS دامنه های فهرست شده را قبل از درخواست بازدیدکنندگان شما انجام می دهد و شما را کاهش می دهد page زمان بارگذاری این برای بارگیری پیوندهای خارجی مانند AdSense یا Facebook مفید است.
  • کنترل پیش واکشی DNS – روشن. اگر پیوندها را در تنظیمات قبلی اضافه کنید، این تابع به طور خودکار DNS فهرست شده را به همراه همه URL های موجود در پست ها و صفحات شما، از جمله CSS، جاوا اسکریپت و تصاویر، از قبل واکشی می کند.
  • انتخابگرهای بار تنبل HTML. با افزودن یکی در هر خط در فیلد ارائه شده، مشخص کنید که کدام کلاس یا شناسه بارگذاری شود.
  • حذف رشته های پرس و جو – خاموش. این گزینه معمولاً به طور مستقیم بر عملکرد وب سایت شما تأثیر نمی گذارد، بنابراین خاموش نگه داشتن آن باید خوب باشد.
  • فونت های گوگل را به صورت ناهمزمان بارگیری کنید – خاموش. فونت های گوگل را به صورت ناهمزمان بارگذاری می کند در حالی که سایر عناصر CSS را دست نخورده باقی می گذارد. با این حال، توصیه می‌کنیم این گزینه را غیرفعال کنید زیرا اکثر فونت‌های گوگل از قبل در مرورگرهای بازدیدکنندگان شما ذخیره شده‌اند.
  • حذف فونت های گوگل – روشن. این تنظیم را فقط در صورتی فعال کنید که فونت‌ها را به صورت محلی ذخیره می‌کنید و نمی‌خواهید فونت‌های شخص ثالث بارگیری شوند. روی سایت وردپرس شما
  • حذف ایموجی وردپرس – روشن. فعال کردن این قابلیت از بارگیری ایموجی WordPress.org توسط سیستم جلوگیری می کند و به جای آن ایموجی های پیش فرض را بارگیری می کند.
  • حذف برچسب های Noscript – OFF. حفظ این گزینه روی به اطمینان از سازگاری با همه مرورگرها، از جمله نسخه های قدیمی تر کمک می کند.

تنظیمات رسانه

  • تصاویر بارگذاری تنبل – روشن. این گزینه به سیستم اجازه می دهد تا تصاویر را با تنبلی بارگذاری کند روی وبسایت شما. اگرچه انجام این کار می تواند زمان بارگذاری را افزایش دهد، اما ممکن است بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد.
  • مکان‌نمای اصلی تصویر. هنگامی که بارگذاری تنبل را فعال می کنید، یک مکان نگهدار تصویر خاکستری نمایش داده می شود. با این حال، می‌توانید با تعریف base64 یک تصویر و افزودن آن به فیلد، آن را سفارشی کنید. از یک استفاده کنید ابزار آنلاین برای پیدا کردن پایه 64 یک تصویر.
  • مکان یاب پاسخگو – روشن. این گزینه مکان‌دار تصویر شما را قادر می‌سازد تا با ابعاد تصویر مطابقت داشته باشد و تغییر طرح‌بندی را کاهش دهد.
  • SVG مکان یاب پاسخگو. یک فایل SVG را برای استفاده به عنوان تصویر نگهدارنده خود تعیین کنید. سیستم به طور خودکار آن را به یک متغیر پایه 64 تبدیل می کند.
  • رنگ جایگیر پاسخگو. مقدار پیش فرض به خوبی کار می کند. از طرف دیگر، رنگ را با حرکت دادن انتخابگر رنگ سفارشی کنید.
  • LQIP Cloud Generator – خاموش. فعال کردن آن یک مکان‌نمای تصویر با کیفیت پایین ایجاد می‌کند که نسخه‌ای از تصویر شما را هنگام بارگذاری تار نشان می‌دهد. اگر ترجیح می دهید از رنگ ساده به عنوان جایگیر استفاده کنید، این تنظیم را خاموش نگه دارید.
  • کیفیت LQIP. کیفیت LQIP شما را مشخص می کند. این مقدار از 1 تا 20 متغیر است و هر چه این مقدار بیشتر باشد، وضوح بالاتر است. با این حال، تنظیم آن بر روی یک مقدار بزرگتر ممکن است زمان بارگذاری را افزایش دهد.
  • حداقل ابعاد LQIP. LQIP فقط ظاهر می شود روی تصاویر با همان ابعادی که در تنظیمات مشخص شده است. بارگذاری نمی شود روی تصاویری که ارتفاع و عرض کمتری دارند.
  • ایجاد LQIP در پس‌زمینه – روشن. چرخاندن این روی به سیستم اجازه می دهد تا LQIP را در پس زمینه از طریق یک صف مبتنی بر cron بارگذاری کند. تنظیم این حالت ممکن است زمان بارگیری شما را افزایش دهد.
  • فریم های بار تنبل – روشن. این شبیه به تصاویر بارگذاری تنبل کار می کند. این عملکرد به بارگذاری فریم های تنبل مانند نقشه ها و فیلم ها کمک می کند.
  • اضافه کردن اندازه های از دست رفته – روشن. عرض و ارتفاع مشخصی را برای تصاویر شما تنظیم می کند و به افزونه LiteSpeed ​​Cache کمک می کند تا ابعاد تصویر از دست رفته را به صورت خودکار اضافه کند. این تنظیم فقط در صورتی کار می کند که بارگذاری تنبل تصویر باشد روی.
  • Inline Lazy Load Images Library – روشن. چرخاندن این روی به بهبود شما کمک می کند page نمره.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش ترجمه قالب وردپرس با استفاده از Poedit

رسانه ها را مستثنی می کند

این تنظیمات برخی از تصاویر را از بارگذاری تنبل حذف می کند. حذف تصاویر بالای صفحه، مانند آرم ها و تصاویر پس زمینه، می تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد. این به این دلیل است که شما می خواهید آن عناصر قبل از بقیه بارگذاری شوند page.

برای حذف رسانه از بارگذاری تنبل، کافی است اطلاعات مربوط به فیلد ارائه شده را مطابق با آن پر کنید. به عنوان مثال، تصاویر را با کلاس و نام کلاس والد خود حذف کنید.

بومی سازی

  • Gravatar Cache – روشن. این به سیستم اجازه می دهد تا گراواتارها را به صورت محلی ذخیره کند. این برای وب سایت های وردپرسی که نظرات زیادی با گراواتار دارند، بهترین کار را دارد.
  • Gravatar Cache Cron – روشن. اگر گزینه قبلی را فعال کرده اید، باید این گزینه را نیز فعال کنید تا حافظه نهان گراواتار را از طریق cron job به روز کند.
  • Gravatar Cache TTL. مدت زمان ذخیره شدن گراواتارها را مشخص می کند. مقدار پیش فرض باید به خوبی کار کند. با این حال، تا زمانی که بیش از 3600 ثانیه باشد، می توانید این مقدار را سفارشی کنید.

تنظیم

تمام تنظیمات این بخش به گونه ای کار می کند که عناصر خاصی مانند CSS، JS و URL ها را از کوچک سازی و ترکیب کردن حذف کنند.

به طور کلی، لازم نیست این تنظیمات را زیاد تغییر دهید، مگر اینکه پس از کوچک کردن یا ترکیب CSS/JS، یک فایل غیرعادی در کد منبع خود پیدا کنید. در چنین مواقعی می توانید فایل های داخل فیلدهای ارائه شده را بر اساس آن لیست کنید.

LSCache برای تنظیمات تنظیم وردپرس.LSCache برای تنظیمات تنظیم وردپرس.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 104

پس از اتمام پیکربندی تنظیمات، حتما ضربه بزنید ذخیره تغییرات.

4. CDN QUIC.cloud را تنظیم کنید (اختیاری)

QUIC.cloud یک شبکه تحویل محتوا توسط LiteSpeed ​​Technologies است که کش پویا را ارائه می دهد. این CDN از سرورهای سراسر جهان برای ذخیره محتوای وب سایت استفاده می کند. هر زمان که یک بازدید کننده درخواستی ارائه می دهد، سرور منابع را از نزدیکترین مکان سرور دریافت می کند.

جفت کردن CDN QUIC.cloud با ویژگی‌های حافظه پنهان LiteSpeed ​​Cache می‌تواند تا حد زیادی شما را بهبود بخشد. page سرعت. در این قسمت مراحل فعال سازی این شبکه تحویل محتوا توضیح داده خواهد شد.

برای انجام این کار، با راه اندازی Cloudflare برای وردپرس شروع کنید. انجام این کار تضمین می کند که تمام محتوای وب سایت شما به طور بهینه ذخیره می شود – QUIC.cloud CDN تمام صفحات پویا را کش می کند، در حالی که CDN Cloudflare محتوای استاتیک را مدیریت می کند.

هنگامی که Cloudflare را راه اندازی کردید روی سرور شما، گام بعدی این است که کلید دامنه خود را دریافت کنید. برو به عمومی pageو کلیک کنید روی را درخواست کلید دامنه دکمه.

افزودن کلید دامنه on پلاگین LSCacheافزودن کلید دامنه on پلاگین LSCache
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 105

سپس منتظر بمانید تا سیستم انجام شود process درخواست شما.

کلید دامنه توسط وردپرس پردازش می شود.کلید دامنه توسط وردپرس پردازش می شود.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 106

مدیر وردپرس خود را تازه کنید page. از وقتی که process کامل است، سیستم به صورت خودکار کلید دامنه را پر می کند. بعد، کلیک کنید روی را پیوند به QUIC.cloud دکمه.

روی پیوند به راه اندازی QUIC.cloud کلیک کنید.روی پیوند به راه اندازی QUIC.cloud کلیک کنید.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 107

این شما را به ثبت نام می برد page. با پر کردن تمام اطلاعات بر اساس آن ادامه دهید.

راه اندازی QUIC.cloud on LSCache برای وردپرس.راه اندازی QUIC.cloud on LSCache برای وردپرس.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 108

اگر قبلاً یک حساب QUIC.cloud ندارید، برای یک حساب جدید ثبت نام کنید. پس از اتمام، سیستم یک ایمیل تأیید اعتبار به آدرس ثبت شده ارسال می کند. ایمیل را باز کنید و کلیک کنید روی لینک پیوست شده

پیامی که نشان می دهد راه اندازی QUIC.cloud با موفقیت انجام شد.پیامی که نشان می دهد راه اندازی QUIC.cloud با موفقیت انجام شد.

اگر پیام بالا را مشاهده کردید، وب سایت وردپرس خود را با موفقیت با CDN QUIC.cloud جفت کرده اید. اکنون، کلیک کنید روی را داشبورد من دکمه بازگشت

اگرچه ثبت نام را تکمیل کرده اید process، هنوز باید تنظیمات DNS خود را به درستی پیکربندی کنید. برای انجام این کار، به مسیر بروید CDN بخش و به دنبال QUIC.cloud گزینه.

پیچ on QUIC.cloud CDN on LSCache برای وردپرس.پیچ on QUIC.cloud CDN on LSCache برای وردپرس.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 109

آن را تغییر دهید بر برای فعال کردن عملکرد QUIC.cloud CDN API.

سپس، QUIC.cloud را با جزئیات Cloudflare پیکربندی کنید. قبل از انجام این کار، به خود دسترسی داشته باشید داشبورد Cloudflare برای دریافت کلید جهانی API.

انتخاب قالب وردپرس Cloudflare.انتخاب قالب وردپرس Cloudflare.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 110

اکنون که اطلاعات را در اختیار دارید، به سادگی فیلدها را متناسب با آن پر کنید.

راه اندازی Cloudflare on LSCache برای وردپرس.راه اندازی Cloudflare on LSCache برای وردپرس.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 111

پس از اتمام، کلیک کنید ذخیره تغییرات.

نکته حرفه ای

اگر Cloudflare به افزونه LS Cache متصل است، می توانید از دکمه Flush Cache استفاده کنید. روی hPanel برای پاکسازی کش کناری Litespeed، Cloudflare و Sever تنها با یک کلیک.

5. واکشی محتوای استاتیک از طریق CDN (اختیاری)

واکشی محتوای استاتیک از طریق CDN می تواند تاخیر شبکه شما را کاهش دهد. این به این دلیل است که CDN بیشترین منابع درخواستی را در سرورهای کش جهانی تکرار می کند. هر زمان که بازدیدکنندگان به آن منابع دسترسی پیدا کنند، نزدیکترین سرور آنها را تحویل می دهد.

برای واکشی محتوای ایستا از CDN باید این کار را انجام دهید یک ساب دامنه ایجاد کنید که منابع را ارائه می دهد، به عنوان مثال – cdn.your-website.com. این زیر دامنه باید در همان پوشه دامنه اصلی شما باشد.

علاوه بر این، اطمینان از عملکرد خوب زیر دامنه CDN بسیار مهم است. در غیر این صورت، منابع استاتیک شما بارگیری نمی شود و ممکن است وب سایت شما را خراب کند.

اگر مطمئن هستید که زیر دامنه به درستی کار می کند، آن را فعال کنید از CDN Mapping استفاده کنید گزینه ای برای زیر دامنه جدید ایجاد شده:

تنظیم نگاشت CDN برای زیر دامنه جدید ایجاد شده.تنظیم نگاشت CDN برای زیر دامنه جدید ایجاد شده.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 112

اکنون که پیکربندی افزونه LiteSpeed ​​Cache را به پایان رساندیم، بیایید نگاهی به نمودارهای زیر بیندازیم:

LiteSpeed ​​- وبلاگ، تجارت الکترونیک و نمونه کارهاLiteSpeed ​​- وبلاگ، تجارت الکترونیک و نمونه کارها

آنها نشان می دهند که سه وب سایت آزمایش شده قبل و بعد از اعمال تنظیمات پیکربندی مناسب LiteSpeed ​​چگونه عمل کردند.

قبل از اعمال تصویر و page بهینه سازی، وب سایت نمونه کارها تنها 45 امتیاز در دسته بندی موبایل PageSpeed ​​کسب کرد. پس از بهینه سازی، امتیاز به 100 رسید. در همین حال، همین تغییرات امتیاز فروشگاه تجارت الکترونیک را از 53 به 99 ارتقا داد.

از نظر عملکرد GTMetrix، امتیاز سایت وبلاگ نویسی از 84 به 100 افزایش یافت.

مهم! همه وب سایت ها – وبلاگ، فروشگاه تجارت الکترونیک و سایت نمونه کارها – نتایج بهتری را پس از چرخش نشان دادند. روی LSCache برای وردپرس و اعمال تصویر و page بهینه سازی.

LiteSpeed ​​چه کارهای دیگری می تواند انجام دهد؟

پس از پیکربندی تمام تنظیمات افزونه LiteSpeed ​​Cache برای وردپرس، سیستم باید به درستی کار کند. از این رو، نیازی به مدیریت کش بیشتر نخواهد بود. با این حال، LiteSpeed ​​عملکردهای بیشتری را برای بهینه سازی در صورت نیاز ارائه می دهد.

بخش های زیر در مورد بهینه سازی پایگاه داده LiteSpeed، خزنده آن و جعبه ابزار صحبت خواهند کرد تا به شما در بهبود عملکرد وب سایت خود کمک کنند.

بهینه سازی پایگاه داده

این پایگاه داده بخش ویژگی هایی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند وظایف مختلف در پایگاه داده وردپرس خود را راحت تر انجام دهید. این شامل پاک کردن ویرایش‌های پست قدیمی و حذف پینگ‌بک‌ها با یک کلیک می‌شود.

بخش پایگاه داده LSCache.بخش پایگاه داده LSCache.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 113

علاوه بر این، تنظیمات بهینه سازی DB کنترل تعداد بازبینی‌های پست برای پاک کردن و خودکارسازی آن process.

ویژگی بهینه سازی پایگاه داده LSCache.ویژگی بهینه سازی پایگاه داده LSCache.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 114

برای مثال، اگر می‌خواهید دو نسخه قدیمی‌تر را برای هر پست ذخیره کنید، آن را تغییر دهید حداکثر بازبینی ارزش به 2. در همین حال، برای حفظ ویرایش های پست قدیمی برای یک دوره خاص، تغییر دهید بازنگری حداکثر سن.

خزنده

پلاگین LSCache شامل یک خزنده عملکردی که باطن وب سایت شما را مرور می کند، صفحات منقضی شده را جستجو می کند و آنها را به روز می کند. process. از دیدن موارد ذخیره نشده توسط بازدیدکنندگان جلوگیری می کند page.

راه اندازی کار کرالر Cron LSCache page.راه اندازی کار کرالر Cron LSCache page.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 115

این عملکرد به طور پیش فرض غیرفعال است و باید از سمت سرور فعال شود – باید با مدیر سرور یا ارائه دهنده میزبان خود مشورت کنید. این به این دلیل است که فعال کردن عملکرد خزنده بدون منابع کافی سرور ممکن است بر عملکرد سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

مهم! عملکرد خزنده فقط در دسترس است روی هاستینگer برنامه های میزبانی ابری

جعبه ابزار

از LiteSpeed ​​Cache استفاده کنید جعبه ابزار بخش برای پیکربندی تنظیمات کش خود به صورت دستی. توابع ذخیره سازی خاص تری را ارائه می کند، از پاک کردن صفحات خطای 403 تا ویرایش مسیر به htaccess فایل.

جعبه ابزار LSCache.جعبه ابزار LSCache.
بهینه سازی وردپرس تا 100% روی PageSpeed ​​و GTmetrix با پلاگین LiteSpeed ​​Cache 116

اگر چه پاکسازی برگه حاوی ویژگی های ساده است، برگه های دیگر مانند ویرایش htaccess و
تپش قلب برای کاربران پیشرفته در نظر گرفته شده است. بنابراین، بهتر است مقادیر پیش فرض را برای این تنظیمات بگذارید یا با وب خود مشورت کنید host قبل از ایجاد هر گونه تغییر

برای جزئیات بیشتر، اجازه دهید گسترش دهیم روی عملکرد هر بخش:

  • پاکسازی. این برگه انواع محتوای مختلف را فهرست می‌کند تا بتوانید انتخابی آن را پاک کنید. توابع مخصوصاً برای ایجاد تغییرات در فایلی که در حافظه پنهان است مفید هستند. به این ترتیب، فقط فایل های انتخاب شده پاک می شوند و بر بقیه محتوای شما تأثیری نمی گذارد.
  • وارد کردن/export. شامل ابزار به export یا import تنظیمات مختلف LiteSpeed اگر در حال آزمایش با سایت خود هستید و می خواهید پیکربندی های قبلی را بعداً بازیابی کنید، این ابزارها مفید هستند. علاوه بر این، شما همچنین می توانید پیکربندی سایت خود را به یک فایل محلی منتقل کرده و از آن استفاده کنید روی یک وب سایت دیگر
  • مشاهده htaccess. از ابزارهای موجود در این برگه برای ویرایش مستقیم خود استفاده کنید htaccess بدون نیاز به پیکربندی کلاینت FTP یا SSH. به خاطر داشته باشید که تغییر فایل htaccess. ممکن است سایت شما را خراب کند. اگر مطمئن نیستید، همیشه با وب خود مشورت کنید host قبل از ایجاد هر گونه تغییر
  • تپش قلب. WordPress Heartbeat API مرورگر شما را قادر می سازد تا با استفاده از تماس های AJAX با سرورها ارتباط برقرار کند. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا بار سرور را مدیریت کنید. با این حال، هنگام تنظیم فواصل ضربان قلب وردپرس مراقب باشید زیرا می تواند مقدار زیادی از قدرت CPU را اشغال کند.
  • گزارش. در صورت بروز مشکل در افزونه LiteSpeed ​​Cache، می توانید با فشار دادن دکمه گزارش ارسال کنید ارسال به LiteSpeed در این برگه را فشار دهید. سپس سیستم یک کپی از گزارش محیطی شما را برای تیم LiteSpeed ​​ارسال می کند.
  • تنظیمات اشکال زدایی. اگر می خواهید افزونه LiteSpeed ​​Cache را برای اشکال زدایی وب سایت خود غیرفعال کنید، از ابزارهای موجود در این تب استفاده کنید.

نتیجه

کش وب یکی از موثرترین و کارآمدترین راه ها برای بهبود عملکرد وب سایت است. هنگامی که به درستی پیاده سازی شود، می تواند زمان بارگذاری خود را افزایش داده و بار سرور را کاهش دهد. ساده ترین راه برای راه اندازی کش وب، نصب یک افزونه کش است.

LiteSpeed ​​Cache یکی از بهترین افزونه های وردپرس با تکنیک های کش پیشرفته است. علاوه بر این، هنگامی که با سرور LiteSpeed ​​جفت می شود، در سطح سرور آن page کش می تواند به طور موثر عملکرد را بهبود بخشد.

در این مقاله بهترین تنظیمات برای پیکربندی LiteSpeed ​​Cache برای وردپرس را توضیح داده ایم. اگرچه اعمال بهترین تنظیمات عملکرد بهینه‌سازی شده‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد، اما اگر در انجام آن احساس راحتی نمی‌کنید، نیازی به تغییر تنظیمات پیش‌فرض نیست.

امیدواریم این مقاله به شما در پیکربندی LiteSpeed ​​Cache برای وردپرس کمک کرده باشد و بیشترین بهره را از آن ببرید. اگر سوالی دارید، دریغ نکنید که آنها را در بخش نظرات زیر مطرح کنید.

پرسش و پاسخ LiteSpeed ​​Cache

آیا باید از LiteSpeed ​​Cache استفاده کنم؟

اگر به دنبال افزونه ای با تنظیمات گسترده، بررسی های عالی و ذخیره سازی سریع در سطح سرور هستید، LiteSpeed ​​Cache یک انتخاب فوق العاده برای یک افزونه کش است.

آیا LiteSpeed ​​Cache رایگان است؟

بله، استفاده از LiteSpeed ​​Cache رایگان است، اما شما فقط در صورتی از کش سود می برید که سرورهای وب سایت شما نیز از LiteSpeed ​​استفاده کنند.