وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش حل و فصل bin/sh: 1: منبع: یافت نشد

0 5
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


اوبونتو یک سیستم عامل محبوب لینوکس است که به شما امکان می دهد کد را با استفاده از اسکریپت اجرا کنید. خطای کامپیوتری رخ دادن یک کامپیوتر است که یک نتیجه نادرست ایجاد می کند. هنگام اجرای برخی از اسکریپت ها یا انجام برخی کارها با استفاده از a terminal، می توانید با برخی از خطاها روبرو شوید که با تکنیک های مختلف قابل حل هستند. در این مقاله به بحث خواهیم پرداخت علل خطای “bin/sh: 1: source not: found” و روش رفع آن.

شل اسکریپت نرم افزاری است که دستورات را اجرا می کند. اسکریپت های شل در درجه اول برای جلوگیری از کارهای خسته کننده استفاده می شوند. به جای اینکه n بار دستورات را یکی پس از دیگری وارد کنید، می توانید یک اسکریپت بسازید تا مجموعه ای از دستورالعمل ها را به صورت خودکار انجام دهید تا یکی پس از دیگری اجرا شوند. /bin/sh برای اجرای فایل با sh، پوسته Bourne یا پوسته مشابه دیگری استفاده می شود.

چرا «bin/sh: 1: source not: found» خطا رخ می دهد

در حین استفاده از مخزن fypll، وقتی شروع به فعال کردن آن با استفاده از دستور زیر می‌کنید، می‌توانید با خطای bin/sh: 1: source not: found مواجه شوید:

$ منبع ./فعال کردن

دریافت خواهید کرد:

/ صندوقچه / sh: 1: منبع: یافت نشد

برطرف کردن

ما می توانیم خطای فوق را به روش های مختلف برطرف کرده و راه مناسب را برای شما دنبال کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  DenyHosts را نصب کنید روی اوبونتو

منبع یک sh داخلی نیست. این هست یک bash ساخته شده است، و شما به جای آن از sh استفاده می کنید bash. سعی کنید استفاده کنید bash به جای ش.

به جای “source ./activate” با “. ./فعال کردن

ساختن یک اسکریپت راه‌اندازی خودکار که اگر برخی از مسیرها صادر نشدند /etc/profile و $HOME/.profile را تغییر می‌دهد، سپس به‌طور خودکار اینها را با دستور زیر بارگیری مجدد کنید:

$ منبع /و غیره/مشخصات
$ منبع ~/.مشخصات

دریافت خواهید کرد:

منبع: یافت نشد

این بدان معنا نیست که فایل منبع پیدا نشده است. به این معنی است که منبعی که می‌خواهید به آن دسترسی داشته باشید پیدا نشد، منبع یک تابع داخلی Bash است و اسکریپت با آن اجرا نمی‌شود. bash

برطرف کردن

به جای منبع، “.” توسط برخی از پوسته ها پشتیبانی می شود. بنابراین، شما ممکن است چیزی مانند نحو ذکر شده در زیر را امتحان کنید.

$ . نام فایل

به جای استفاده از دستور زیر:

$ منبع نام فایل

/bin/sh معمولاً پوسته ای است که سعی در تقلید از Shell دارد. برای “sh”، بسیاری از توزیع ها از /bin/ استفاده می کنندbash زیرا از منبع پشتیبانی می کند. با این حال، منبع توسط اوبونتو که از /bin/dash استفاده می کند پشتیبانی نمی شود. اگر نمی توانید اسکریپت را ویرایش کنید، پوسته ای را که آن را اجرا می کند تغییر دهید.

نتیجه

به عنوان یک برنامه نویس یا کاربران کامپیوتر، ما روزانه با خطاهای خاصی مواجه می شویم. هنگام استفاده از پوسته، با انواع مختلفی از خطاها مواجه می شویم، یکی از خطاها “bin/sh: 1: source not: found” است. هنگام اجرای برنامه با این خطا مواجه می شوید bash اسکریپت با استفاده از پوسته “sh”. شایع ترین علت این خطا در این مقاله مورد بحث قرار گرفته و راه های ممکن برای رفع این خطا نیز مورد بحث قرار گرفته است. برای رفع خطای خود می توانید از این مقاله کمک بگیرید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش حذف یک فایل در اوبونتو

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-30 15:01:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید