وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش حل مشکلات با متغیرهای محیطی که در اسکریپت Bash تنظیم نشده اند

0 1
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


از متغیرهای محیطی برای اصلاح رفتار یک محیط استفاده می شود. این متغیرها می توانند روش عملکرد نرم افزار یا برنامه کاربردی را تغییر دهند. تنظیم متغیرهای محیطی دارای کاربردهای متعددی است bash. از چنین متغیرهایی می توان برای ذخیره هر چیزی استفاده کرد.

علاوه بر این، هر سیستمی دارای متغیرهای محیطی خاصی است که هنگام تعامل با کاربر از آنها استفاده می کند. در این مقاله ابتدا به بررسی اصول اولیه می پردازیم bash اسکریپت ها و تنظیم و دستکاری متغیرهای محیطی و سپس برخی از راه حل ها برای مشکلات مربوطه.

اسکریپت های Bash

در اوبونتو، تقریباً هر کار را می توان با استفاده از رابط کاربری گرافیکی یا Command Line Shell اجرا کرد. برخی از کارها با استفاده از پوسته به جای رابط کاربری گرافیکی راحت تر انجام می شوند. اسکریپت ها فایل هایی هستند که از دستورات تشکیل شده اند. تمام این دستورات زمانی که فایل اسکریپت اجرا می شود اجرا می شوند. اسکریپت های Bash از جمله اسکریپت هایی هستند که از مفسر Bash استفاده می کنند.

پسوند اسکریپت ها .sh است. اسکریپت ها را می توان با استفاده از هر ویرایشگر متنی نوشت. هر یک bash اسکریپت با خط # شروع می شود!/bin/bash، که به سیستم می گوید از bash مترجم

متغیرهای محیطی

متغیرهای محیطی دارای ویژگی های هستند process محل، وراثت، و حساسیت موردی. محلی بودن فرآیند به این معنی است که متغیرهای محیطی منحصر به نمونه خاصی از پوسته هستند، مگر اینکه طور دیگری مشخص شده باشد. ارث به رابطه والد-فرزند بین محیط های مختلف اشاره دارد.

حساسیت به حروف کوچک و بزرگ همانطور که از نام آن پیداست به این معنی است که متغیرهای محیطی نسبت به تغییرات حروف حساس هستند. به طور کلی، فرمت متغیرهای محیطی وابسته است روی سیستم مادر آن با این حال، همه متغیرهای محیطی دو ویژگی مشترک دارند. نام متغیر و مقدار ذخیره شده

نام متغیر می تواند هر چیزی باشد، اما مقدار باید در قالبی مطابق با نوع متغیر محیطی باشد. این امر به ویژه هنگام برخورد با متغیرهای محیطی ایجاد شده توسط سیستم بسیار مهم است. به عنوان مثال، متغیر محیطی LANG مسئول انتخاب زبانی است که اپلیکیشن برای برقراری ارتباط با کاربر از آن استفاده می کند. مقدار آن وابسته به مکان است، اما معمولاً در ایالات متحده، مقدار “en_US.UTF-8” را خواهد داشت.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  چگونه اندازه صفحه Tmux را تنظیم کنیم؟

دستکاری متغیرهای محیطی

چندین ابزار گرافیکی برای جستجو، راه اندازی و ویرایش متغیرهای محیطی وجود دارد، اما در این مقاله، روش برخورد با چنین متغیرهایی در محیط را بررسی خواهیم کرد. bash خط فرمان.

برای ایجاد یک متغیر محیطی جدید، می توانید از export فرمان راه های مختلفی برای ایجاد یک متغیر محیطی وجود دارد. می توانید ابتدا متغیر را تعریف کنید و سپس export آی تی. متغیری به نام EDITOR را با مقدار nano (ویرایشگر متن) و سپس ایجاد می کنیم export آی تی.

$ ویرایشگر=نانو

$ export ویرایشگر

راه دیگر ایجاد متغیرهای محیطی، تعریف آنها در محیط است export خود فرمان دهد

$ export ویرایشگر=نانو

اگر قصد دارید از فاصله در مقدار استفاده کنید، باید از دو نقل قول در هنگام ایجاد متغیر محیطی مطابق شکل استفاده کنید:

$ export VAR= “ارزش من”

با استفاده از عبارت می توان به مقادیر متغیرهای محیط دسترسی داشت echo دستور به دنبال آن نام متغیر مربوطه با علامت دلار.

$ echo VAR $

همچنین می توانید از دستور printenv برای بدست آوردن مقدار هر متغیر محیطی استفاده کنید.

$ printenv VAR

روش حل مشکلات با متغیرهای محیطی که در اسکریپت Bash تنظیم نشده اند

مسائل مربوط به متغیرهای محیطی

ضمن تعریف متغیرهای محیطی در bash اسکریپت ها، مسائل رایج مربوط به رابطه والد-فرزند پوسته ها است. راه حل چنین مسائلی، تعریف متغیرها در محیط والد است. همانطور که قبلاً دیدیم، معمولاً متغیرهای محیطی موقتی و منحصر به نمونه پوسته ای هستند که در آن ایجاد می شوند. با این حال، ما همچنین می توانیم متغیرهای محیطی را تعریف کنیم که پایدار و در دسترس سایر کاربران هستند.

اگر می خواهید یک متغیر محیطی ایجاد کنید که فقط برای استفاده شما دائمی باشد، باید فایل bashrc. را ویرایش کنید. در فهرست /home/user قرار دارد. با اجرای دستورات زیر می توانید یک متغیر محیط VAR را در فایل bashrc. اضافه کنید:

$ نانو /خانه/کاربر/.bashrc

حال، از ویرایشگر متن نانو برای اصلاح محتویات استفاده می کنیم bash فایل.

export VAR=“متغیر دائمی من”

برای اعمال تغییرات در جلسه فعلی خود، فایل .bashrc را با استفاده از دستور زیر منبع کنید:

$ منبع .bashrc

روش حل مشکلات با متغیرهای محیطی که در اسکریپت Bash تنظیم نشده اندروش حل مشکلات با متغیرهای محیطی که در اسکریپت Bash تنظیم نشده اند

متغیر VAR برای هر نمونه از پوسته اجرا شده توسط کاربر فعلی در دسترس خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  تفاوت #!/bin/sh و #!/bin/ چیست؟bash?

با این حال، اگر به دنبال ایجاد یک متغیر محیطی هستید که برای همه کاربران در دسترس باشد، باید آن را در فایل /etc/environment قرار دهید. به عنوان مثال، می توانیم با اجرای دستورات زیر یک متغیر محیطی GLOBAL را به فایل /etc/environment اضافه کنیم:

$ نانو /و غیره/محیط

همانطور که قبلا با فایل .bashrc انجام دادیم، اکنون محتویات فایل محیط را ویرایش می کنیم.

export جهانی=“این یک متغیر جهانی است.”

روش حل مشکلات با متغیرهای محیطی که در اسکریپت Bash تنظیم نشده اندروش حل مشکلات با متغیرهای محیطی که در اسکریپت Bash تنظیم نشده اند

Source فایل محیطی برای اعمال تغییرات با تایپ دستور زیر:

$ منبع /و غیره/محیط

اگر می خواهید یک متغیر محیطی ایجاد کنید که نتیجه یک فرمان اجرا شده در a را ذخیره کند bash اسکریپت، شما باید از جایگزینی پارامتر استفاده کنید. فرمت کلی جایگزینی پارامتر شامل استفاده از export دستور به دنبال دستور با علامت دلار که در داخل پرانتز محصور شده است، مطابق شکل:

$ export VAR = $ (<bash فرمان>)

به عنوان مثال، اگر می خواهید متغیر محیطی SHELL خود را در متغیر دیگری MYSHELL ذخیره کنید، می توانید از دستور زیر استفاده کنید:

$ export MYSHELL = دلار(echo $SHELL)

نتیجه

در این مقاله اصول اولیه را مرور کرده ایم bash اسکریپت ها و متغیرهای محیطی علاوه بر این، ما روش دستکاری متغیرهای محیطی، برخی از مسائل معمولی مربوط به ایجاد چنین متغیرهایی را درک کرده ایم bash اسکریپت ها و روش اصلاح آنها

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-30 17:44:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید