وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

بازگرداندن معیارهای اثربخشی به تیم خلاق

0 0
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه


بازگرداندن معیارهای اثربخشی به تیم خلاق

وقتی تحلیلگران تیم‌های ورزشی حرفه‌ای متوجه شدند که تبلیغات بازاریابی که شامل لوگوی تیم می‌شود بسیار بهتر از دارایی‌های خلاقانه مشابهی است که تصاویر بازیکنان را به نمایش می‌گذارد – چیزی که به نظر ناظر معمولی، ممکن است به سادگی کار تحلیلگر خوبی به نظر برسد – چیز مهمی را نشان داد: افراد خلاق به ندرت دریافت می‌کنند. ارزیابی تحلیلی از کار خود. (pullquote) بیش از نیمی از خلاقان می گویند که به ندرت … داده های عملکرد کیفی را در مورد محتوای خلاقانه دریافت می کنند (/pullquote) آن تحلیلگران فقط به این بینش برخورد نکردند. حلقه بازخورد – جایی که شخصی به ارزیابی خلاقیت استفاده شده در کمپین های بازاریابی و بازخورد دادن داده ها به طراحان اختصاص دارد – نتیجه تلاش متمرکز برای بهبود خلاقیت بود. process، گردش کار و به تبع آن فرهنگ سازمانی.

بیش از نیمی (55٪) از خلاقان می گویند که “به ندرت” یا “هرگز” داده های عملکرد کیفی در مورد محتوای خلاقانه ای که تولید کرده اند دریافت می کنند. کمتر از یک نفر از هر پنج خلاق (17%) چنین بازخوردی را «همیشه» یا «اغلب» دریافت می‌کنند. این طبق تحقیقات ما است که در نشریه منتشر شده است گزارش مدیریت خلاق داخلی 2020، که با مشارکت انجام شد InSource، یک انجمن حرفه ای برای خلاقان داخلی.

دو رویکرد برای اندازه گیری ارزش خلاق

را گزارش مدیریت خلاق داخلی 2020 نشان داد که 89٪ از پاسخ دهندگان فکر می کنند که کار خلاق برای رسیدن به اهداف تجاری مهم است. به طور مشابه، 87٪ گفتند که سازمان آنها همان یا به آنها می دهد بیشتر اعتبار برای نتایج تجاری که کار آنها برای سازمان ارائه می دهد.

(pullquote) چگونه یک تیم خلاق می تواند کاری را که برای یک کسب و کار انجام می دهد بهبود بخشد اگر هرگز نبیند که چگونه کارشان بر رفتار بازار تأثیر می گذارد؟(/pullquote)

این آمارها دلگرم کننده هستند، زیرا برای سال ها از تیم های خلاق خواسته شده است که کارهای بیشتری انجام دهند – با منابع مشابه یا کمتر. با این حال، برای حفظ این رابطه مثبت با رهبران بازاریابی و کسب و کار، تیم های خلاق باید راه های کمی برای نشان دادن ارزش خود بیابند. حلقه بازخورد روابط استراتژیک خلاقان با رهبران تجاری خود را تقویت می کند.

بنابراین چگونه می توان ارزش خلاقانه را اندازه گیری کرد؟ کارایی و اثربخشی دو رویکرد اولیه هستند.

بهره وری

اقدامات مرکز بهره وری روی خروجی هدف کارایی تعیین کمیت درخواست‌ها، پروژه بر اساس حجم، نوع، درخواست‌کننده و هر طراح، زمان‌های تکمیل، زمان‌های چرخه، علت تاخیرها و دورهای تجدیدنظر است.

چنین اقداماتی برای ایجاد پرونده برای منابعی که تیم خلاق برای انجام کار به آنها نیاز دارد ضروری است. در تحقیقات ما، اکثر تیم‌های خلاق داخلی حداقل به معیارهای خروجی فکر می‌کنند. این شروع خوبی است اما تازه شروع است.

اثربخشی

معیارهای اثربخشی خلاق سطح بعدی در پیچیدگی سازمانی است. خلاق process زمانی که یک پروژه تایید شده است به پایان نمی رسد. در عوض، یک حلقه بازخورد وجود دارد که هنوز باید تکمیل شود – معیارهای عملکرد باید با تیم خلاق به اشتراک گذاشته شود. چگونه یک تیم خلاق می تواند کاری را که برای یک کسب و کار انجام می دهد بهبود بخشد اگر هرگز نبیند که چگونه کارشان بر رفتار بازار تأثیر می گذارد؟

مهمتر از همه، مزایای به اشتراک گذاری داده های عملکرد فراتر است process بهبود این به فرهنگ کلی گسترش می یابد که مشارکت بین خلاقان و بازاریابی را تقویت می کند.

مانند برنت چیو واتسون، یک رهبر محصول در Adobe، نوشت، معیارهای اثربخشی منجر به “علاقه متقابل به درک اثربخشی خلاقانه” می شود. به نوبه خود، همکاری متقابل بهبود می یابد و کل تیم شروع به “ارائه بینش بهتر از طریق گفتگو” می کند.

3 ایده برای چرخش معیارهای اثربخشی بازگشت به خلاق

هنگامی که سازمان های بازاریابی علاقه مند به سنجش خلاقیت هستند، اغلب تاکید بیشتری وجود دارد روی اندازه گیری خروجی از اثربخشی وجود دارد. گاهی اوقات، چیزی که اندازه گیری می شود، اندازه گیری آسان است. چندین دلیل برای این وجود دارد:

  • خلاقان به طور سنتی تمرکز نکرده اند روی معیارهای؛
  • روند ایجاد خلاقیت در داخل توسط کارایی هدایت شده است.
  • خلاقیت‌ها معمولاً به معیارهای عملکرد دسترسی ندارند.

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید شما می توانید کیفیت، سرعت یا هزینه را انتخاب کنید، اما نه هر سه. گاهی اوقات دو، اما هرگز هر سه آدام مورگان، مدیر خلاق اجرایی برای Adobe، که به گزارش مدیریت خلاق داخلی 2020. بنابراین، ما می گوییم مهم ترین چیز کیفیت خلاقیت است، اما سپس اندازه گیری می کنیم روی سرعت و کارایی.»

خوشبختانه، آدام و چندین متفکر بزرگ دیگر در فضای خلاق ایده هایی برای نزدیک شدن به این مشکل تجاری ارائه کردند.

1) تعیین معیارها و دسترسی داشته باشید در آغاز

وقتی می‌بینید تیم‌های خلاق بازخورد دریافت نمی‌کنند، دو فکر به ذهن خطور می‌کند روی کار آنها. اول، آیا آن داده ها اصلا وجود دارد؟ ممکن است تیم بازاریابی آن را جمع آوری نکند زیرا معیارهای موفقیت را تعریف نکرده است ایلیس بنون، یک سخنران، نویسنده و مربی کسب و کار برای متخصصان خلاق در مربی بازاریابی.

دوم، تیم بازاریابی داده‌هایی دارد، اما آن‌ها را ارائه نمی‌کنند. در این صورت، تیم خلاق باید انتقال داده ها را برای تیم بازاریابی آسان کند. در ابتدای پروژه آن معیارها را مشخص کنید و سپس پروژه را طوری تنظیم کنید که بتوانید آن اطلاعات را جمع آوری کنید یا در پایان پروژه به آن دسترسی مستقیم داشته باشید.

2) خلاق ها را با تیم های تحلیلی جفت کنید

به طور کلی، تیم‌هایی که جایگاه خود را در جدول استراتژیک به دست می‌آورند احتمالاً به داده‌ها نیز بیشتر متصل هستند. اما من فکر نمی‌کنم که بخش خلاق باید در معیارهای بی‌پایان غرق شود.

از این به عنوان فرصتی برای ایجاد یک مشارکت استراتژیک با بخش های بیشتری در سازمان که قبلاً متمرکز شده اند استفاده کنید روی اندازه گیری کارایی.”

3) مهارت های تحلیلی خلاقان را تقویت کنید

مهم است که به یاد داشته باشید که معیارهای عملیاتی برای نشان دادن تأثیر کار خلاق کلیدی هستند روی کسب و کار،” می گوید خود ما مولی کلارک، که تیم بازاریابی ما را رهبری می کند. «خلاقان با تبدیل شدن به خلاقان تحلیلی، رابطه خود را با کسب و کار تقویت خواهند کرد – بهترین ترکیب داده محور و خلاق.»

فرهنگ بازخورد خلاق

تیم طراحی سازمان ورزش حرفه‌ای، در ابتدای این مقاله، از یافته‌های تحلیلگران خود شگفت‌زده شدند: اکثراً موافق بودند که تصاویر بازیکن از نظر بصری جذاب‌تر است. با این حال، سازمان یک حلقه بازخورد برای خلاق ایجاد کرد process که ترکیبی از تجزیه و تحلیل و خلاقیت را برای به دست آوردن نتایج بهتر کسب و کار قرار می دهد.

تصویر شاخص از طریق Unsplash.

(برچسب‌ها برای ترجمهprocess



منتشر شده در 1402-12-30 18:35:10

منبع نوشتار

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید