URL وب سایت (Uniform Resource Locator) از چندین مؤلفه مختلف تشکیل شده است – یک پروتکل (HTTP یا HTTPS)، یک نام دامنه و یک مسیر. همه این مؤلفه ها با هم کار می کنند تا یک وب را بازیابی کنند page و آن را نمایش دهید روی یک مرورگر

گاهی اوقات، یک URL شامل پارامترهای اضافی می شود که به آن نیز می گویند پرس و جو رشته های، برای فیلتر کردن و سازماندهی محتوای یک وب page. به عنوان مثال، رشته های پرس و جو به مشتریان کمک می کنند تا محصولات خاصی را پیدا کنند روی وب سایت های تجارت الکترونیک

با این حال، رشته‌های پرس و جو تمایل دارند URLهایی با ساختار ضعیف ایجاد کنند که ممکن است منجر به محتوای تکراری، کاهش بودجه خزیدن و زمان بارگذاری کندتر شود. یکی از راه های موثر برای جلوگیری از این مشکلات، حذف رشته های پرس و جو از منابع استاتیک در وردپرس است.

در این مقاله در مورد رشته های کوئری، چرایی حذف آنها از منابع استاتیک و روش های انجام این کار بیشتر توضیح خواهیم داد. ما به روش دستی که شامل اضافه کردن کد به فایل‌های موضوعی شما و یک روش خودکار با کمک یک افزونه است، خواهیم پرداخت.

رشته کوئری چیست؟

رشته پرس و جو به مجموعه ای از کاراکترها اشاره دارد که پس از علامت سوال در URL دنبال می شوند. رشته ها به عنوان پارامترهای URL که به مرتب کردن و مشخص کردن محتوا کمک می کند روی یک وبسایت.

مثالی از پیوندی که حاوی یک رشته کوئری است:

/tutorials/wp-includes/js/jquery/jquery.js?ver=1.12.4

علامت سوال “؟” نماد در مثال بالا شروع یک رشته پرس و جو را نشان می دهد. هنگامی که چندین رشته پرس و جو وجود دارد، آنها با استفاده از آمپرسند با هم ترکیب می شوند “&” نماد به شرح زیر است:

https://www.google.com/search?q=query+string+example&safe=strict

اسکریپت ها و شیوه نامه ها از رشته های پرس و جو برای شناسایی نسخه فایل استفاده می کنند. یک رشته کوئری به توسعه دهندگان وردپرس کمک می کند تا عملکرد خوبی داشته باشند پنهان کردن، که یک است process آپلود فایل های جدید برای جایگزینی فایل های کش شده. به این ترتیب، یک مرورگر وب اشتباهاً در صورت وجود فایل جدید، فایل اشتباه را کش نمی‌کند.

چرا رشته کوئری را حذف کنیم؟

رشته های پرس و جو برای نسخه سازی فایل ها مهم هستند. آنها به سیستم کمک می کنند تا فایل ها را در یک مسیر فایل جدا کند و از مشکلات کش جلوگیری کند. با این حال، رشته های پرس و جو فقط برای منابع پویا مهم هستند – این رشته ها به محتوای سفارشی شده برای هر بازدیدکننده، مانند سبد خرید، نمایه کاربر، یا اطلاعات ورود به سیستم اشاره دارد.

بنابراین، منابع ایستا، مانند CSS، جاوا اسکریپت، تصاویر یا ویدیوها، نیازی به رشته های پرس و جو ندارند. در واقع، آنها می توانند از ذخیره سازی داده ها توسط وب سرورها و سرورهای پروکسی جلوگیری کنند.

به عنوان مثال، هنگام تست سرعت سایت خود با ابزاری مانند GTMetrix یا Pingdom، گاهی اوقات توصیه ای برای حذف رشته های پرس و جو از منابع استاتیک مشاهده می کنید.

توصیه هایی برای حذف رشته های پرس و جو از منبع استاتیک

این به این دلیل است که برخی از پراکسی‌ها، از جمله Squid 3.0 و قدیمی‌تر، نمی‌توانند منابع را با رشته‌های کوئری ذخیره کنند، حتی اگر کش-کنترل: عمومی هدر موجود است

هنگامی که وب سایت شما به درستی کش نشده باشد، این می تواند عملکرد شما را کاهش دهد. علاوه بر این، رشته های پرس و جو ممکن است خطری برای وب سایت شما از حملات مخرب ایجاد کنند. از آنجایی که همه کلیدها و مقادیر قابل مشاهده هستند روی URL شما، هکرها می توانند این اطلاعات را بدزدند و سایت شما را بشکنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، توصیه می شود رشته های پرس و جو را از منابع استاتیک در وردپرس حذف کنید.

نکته حرفه ای

دنبال چیز متفاوتی هستید؟ جنبه های مختلفی در بهینه سازی وب سایت وجود دارد. آموزش وردپرس ما را برای مبتدیان بخوانید تا از اصول اولیه شروع کنند.

رشته های کوئری را از منابع استاتیک در وردپرس حذف کنید

دو روش مختلف وجود دارد که می توانید برای حذف رشته های پرس و جو از منابع استاتیک در وردپرس استفاده کنید. روش اول شامل اضافه کردن کد به خود است functions.php فایل، در حالی که روش دوم شامل نصب یک افزونه عملکرد وردپرس است.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  10 بهترین افزونه آزمون وردپرس برای سال 1402 (رایگان و پرمیوم)

با این حال، اگر از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) برای واکشی دارایی‌های وب خود استفاده می‌کنید، یک استثنا وجود دارد، زیرا یک CDN می‌تواند به طور خودکار رشته‌های پرس و جو را حافظه پنهان کند. در غیر این صورت، باید رشته های پرس و جو را با استفاده از یکی از روش های زیر از URL های وب سایت خود حذف کنید.

رشته های پرس و جو را از منابع استاتیک با کد حذف کنید

قبل از ویرایش کد در functions.php، به شدت توصیه می شود که a backup از وب سایت شما به این ترتیب، اگر مشکلی پیش آمد، همچنان می توانید سایت خود را به حالت پایدار بازگردانید.

دو راه برای دسترسی به تم شما وجود دارد functions.php اگر شما یک هاستینگer مشتری – از طریق ویرایشگر تم وردپرس و hPanel.

اگر می خواهید از طریق داشبورد وردپرس خود به فایل دسترسی پیدا کنید، به آن بروید ظاهر -> ویرایشگر تم. از آنجا، جستجو کنید functions.php فایل روی نوار کناری سمت راست

فایل functions.php نشان داده شده است on داشبورد وردپرسفایل functions.php نشان داده شده است on داشبورد وردپرس

کسانی که می خواهند دسترسی داشته باشند function.php از طریق هاستینگer’s File Manager می تواند دسترسی داشته باشد hPanel و پیدا کنید فایل ها منو. سپس، کلیک کنید روی مدیر فایل.

hPanel با دکمه File Manager انتخاب شده استhPanel با دکمه File Manager انتخاب شده است

یک جدید page ظاهر می شود و فهرستی از فهرست راهنمای وب سایت شما ارائه می شود. کلیک روی public_html -> wp_content.

مدیریت فایل hPanel با محتوای wp انتخاب شده استمدیریت فایل hPanel با محتوای wp انتخاب شده است

باز کن تم ها فهرست راهنما. لیستی از تم های نصب شده شما را نمایش می دهد.

پوشه wp-content on مدیریت فایل hPanel با پوشه temes انتخاب شده استپوشه wp-content on مدیریت فایل hPanel با پوشه temes انتخاب شده است

به سادگی کلیک کنید روی تم فعال فعلی خود را جستجو کنید functions.php و کلیک کنید روی دکمه ویرایش

فایل functions.php انتخاب شده در پوشه twentytwentytwo با دکمه Edit هایلایت شده است.فایل functions.php انتخاب شده در پوشه twentytwentytwo با دکمه Edit هایلایت شده است.

اکنون که به فایل خود دسترسی دارید، قطعه کد زیر را کپی و جایگذاری کنید:

// Remove query string from static resources
function remove_cssjs_ver( $src ) 
{
if( strpos( $src, '?ver=" ) )
$src = remove_query_arg( "ver', $src );
return $src;
}

add_filter( 'style_loader_src', 'remove_cssjs_ver', 10, 2 );
add_filter( 'script_loader_src', 'remove_cssjs_ver', 10, 2 );

در نهایت، حتما صرفه جویی تغییرات شما پس از اتمام ویرایش کد.

استفاده از پلاگین ها برای حذف رشته های پرس و جو از منابع استاتیک

اگر با تغییر فایل های تم خود راحت نیستید، سعی کنید آن را نصب کنید بسته تقویت کننده سرعت افزونه این یک افزونه همه کاره وردپرس است که به شما کمک می کند سرعت بارگذاری وب سایت خود را افزایش دهید.

علاوه بر این، یکی از ویژگی های آن شامل حذف رشته های پرس و جو از منابع استاتیک است.

در ادمین وردپرس شما page، هدایت به پلاگین -> افزودن جدید. به دنبال بسته تقویت کننده سرعت سپس در کادر جستجو نصب و فعال کنید آی تی.

دکمه دانلود برای افزونه Speed ​​Booster Pack وردپرس on داشبورددکمه دانلود برای افزونه Speed ​​Booster Pack وردپرس on داشبورد

پس از فعال شدن افزونه، به قسمت زیر بروید تقویت کننده سرعت منو و انتخاب کنید ترفندها. کلیک روی را سوئیچ روی کنار برش رشته های پرس و جو گزینه ای برای فعال کردن آن کلیک روی صرفه جویی وقتی تمام شد این باید رشته های پرس و جو را از تمام دارایی های ثابت شما حذف کند.

تنظیمات افزونه Speed ​​Boosterتنظیمات افزونه Speed ​​Booster

بهترین افزونه ها برای حذف رشته های پرس و جو از منابع استاتیک

جدای از افزونه ذکر شده در بالا، ما سه گزینه جایگزین را برای حذف رشته های پرس و جو از منابع استاتیک نصب کرده ایم. این افزونه ها همچنین می توانند چندین کار را انجام دهند که به افزایش سرعت سایت شما کمک می کند.

1. WP Rocket

WP فرود موشک pageWP فرود موشک page

آمار پلاگین:

  • دانلودها: 1,500,000+
  • رتبه بندی: 4.9/5
  • ویژگی های قابل توجه: استفاده آسان، کش پروکسی، بهینه سازی تجارت الکترونیک
  • قیمت گذاری: حق بیمه (شروع از 49 دلار برای یک یک بارهزینه)

WP Rocket با راه اندازی سریع، محبوب ترین افزونه کش وردپرس در بازار است process آن را از رقابتش متمایز می کند. این نرم افزار به محض فعال سازی وب سایت شما به صورت خودکار شروع به ذخیره سازی آن می کند.

رابط کاربری ساده همچنین به کاربران کمک می کند تا بدون توجه به پیشینه فنی، به راحتی ذخیره وب سایت را مدیریت و فعال کنند. همه ابزارها و گزینه ها با توضیحات مختصر و پیوندهایی به صفحات پشتیبانی مربوطه ارائه می شوند.

برای حذف رشته های پرس و جو از منابع استاتیک با WP Rocket، به تنظیمات پایه گزینه و کلیک کنید روی بهینه سازی فایل. سپس، به تیک زدن ادامه دهید رشته های پرس و جو را از منابع استاتیک حذف کنید جعبه

با این حال، به خاطر داشته باشید که WP Rocket نسخه رایگان ارائه نمی دهد. دارای سه طرح قیمت گذاری است که از آن شروع می شود 49 دلار به 249 دلار. اگرچه قیمت یک بار هزینه است، شما باید سالانه برای شامل پشتیبانی و به روز رسانی پرداخت کنید.

قیمت گذاری

2. مجموع کش W3

W3 Total Cache فرود pageW3 Total Cache فرود page
چگونه رشته های پرس و جو را از منابع استاتیک در وردپرس حذف کنیم 26

آمار پلاگین:

  • دانلودها: 1,000,000+
  • رتبه بندی: 4.6/5
  • ویژگی های قابل توجه: سازگاری با SSL، پشتیبانی تلفن همراه، تحویل کامل سایت
  • قیمت گذاری: فریمیوم (نسخه پریمیوم برای 8.25 دلار در ماه)
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  هر آنچه باید درباره wp-config.php بدانید

W3 Total Cache یک راه حل رایگان برای انجام کش وب سایت و کاهش زمان بارگذاری ارائه می دهد. این افزونه با اکثر برنامه های هاست مانند هاست اشتراکی، VPS و سرورهای اختصاصی سازگار است. همچنین با پشتیبانی از Accelerated Mobile Pages (AMP) همراه است که تجربه کاربر را در دستگاه های تلفن همراه بهبود می بخشد.

نسخه پریمیوم این افزونه برای 8.25 دلار در ماه. این یکپارچه سازی با CDN را برای کاهش مصرف پهنای باند و بهبود سرعت فراهم می کند. با تحویل کامل سایت، بازدیدکنندگان می توانند سایت شما را با سریع ترین زمان پاسخ بارگذاری کنند.

W3 Total Cache همچنین دارای ویژگی است که به شما کمک می کند رشته های پرس و جو را از منابع استاتیک حذف کنید. پس از نصب افزونه، به ادامه مطلب بروید عملکرد -> حافظه پنهان مرورگر و فعال کنید رشته های پرس و جو را از منابع استاتیک حذف کنید گزینه.

علاوه بر این، برای جلوگیری از ایجاد مجدد رشته های پرس و جو در سایت وردپرس خود، می توانید به آن بروید کش مرورگر و علامت را بزنید جلوگیری از کش کردن اشیا پس از تغییر تنظیمات گزینه.

دانلود

3. تقویت کننده امتیاز عملکرد WP

آمار پلاگین:

  • دانلودها: 40000+
  • رتبه بندی: 4.5/5
  • ویژگی های قابل توجه: فشرده سازی GZIP، هدرهای کنترل کش، زمان انقضای کش سفارشی
  • قیمت گذاری: رایگان

WP Performance Score Booster یک پلاگین رایگان است که به شما امکان می دهد کش مرورگر، فشرده سازی GZIP و حذف رشته های پرس و جو را انجام دهید. این ویژگی ها به شما کمک می کند امتیازات سایت خود را در پلتفرم هایی مانند افزایش دهید GTMetrix، سرعت صفحه، و Pingdom.

این افزونه با پیکربندی آسان ارائه می شود – به سادگی ویژگی ها را نصب، فعال و فعال کنید. با این حال، قبل از استفاده از این افزونه، مطمئن شوید فشرده سازی GZIP در وب سرور شما فعال است. همچنین باید اجازه نوشتن در وردپرس خود را بدهید htaccess فایل.

برای حذف رشته های پرس و جو از منابع استاتیک، به تنظیمات -> تقویت کننده امتیاز عملکرد WP. سپس، کلیک کنید روی را رشته های پرس و جو را از محتوای ثابت حذف کنید و تغییرات خود را ذخیره کنید.

دانلود

تست نتیجه نهایی

اکنون که رشته های پرس و جو از هر منبع استاتیک حذف می شوند روی وب سایت شما، وقت آن است که عملکرد سایت خود را بررسی کنید. می توانید از هر ابزار عملکرد وب سایت مانند GTMetrix، Pingdom یا PageSpeed ​​استفاده کنید.

در این مثال، ما از GTMetrix برای نمایش نتیجه تست قبل و بعد از بهینه سازی استفاده می کنیم. با پر کردن آدرس وب سایت خود شروع کنید روی فیلد ارائه شده، سپس کلیک کنید سایت خود را تست کنید.

GTmetrix homepage که سرعت بارگذاری یک وب سایت را آزمایش می کندGTmetrix homepage که سرعت بارگذاری یک وب سایت را آزمایش می کند

قبل از اینکه رشته های پرس و جو را از منابع استاتیک حذف کنیم، نتیجه به این صورت بود.

توصیه ای برای حذف رشته های پرس و جو از منابع ایستا با سطح تاثیر متوسط on GTMetrixتوصیه ای برای حذف رشته های پرس و جو از منابع ایستا با سطح تاثیر متوسط on GTMetrix

مثال زیر نتیجه را پس از حذف رشته های پرس و جو نشان می دهد – the تأثیر دکمه سبز شده است و به عنوان مشخص می شود کم.

توصیه برای حذف رشته های پرس و جو از منابع ثابت با سطح تاثیر کم on GTMetrixتوصیه برای حذف رشته های پرس و جو از منابع ثابت با سطح تاثیر کم on GTMetrix

نتیجه

رشته های پرس و جو بخشی از URL های وب سایت هستند که شامل کاراکترهایی مانند “?” و ”&” منابع پویا از رشته های پرس و جو برای کمک به سرورهای وب برای شناسایی نسخه های مختلف دارایی از یکدیگر استفاده می کنند.

از سوی دیگر، منابع استاتیک از رشته های پرس و جو بهره ای نمی برند روی URL ها آنها از سرورهای کش پروکسی جلوگیری می کنند تا وب سایت شما را به درستی کش کنند. بنابراین، پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در آینده، آنها را حذف کنید.

در اینجا خلاصه ای کوتاه آورده شده است روی روش حذف رشته های پرس و جو از منابع استاتیک در وردپرس:

  • ویرایش فایل functions.php – محل خود را پیدا کنید functions.php فایل را از طریق داشبورد وردپرس یا کنترل پنل میزبانی وب. کد ارائه شده را در قسمت وارد کنید functions.php فایل و تغییرات خود را ذخیره کنید.
  • نصب افزونه ها – بسته تقویت کننده سرعت را نصب و فعال کنید. در داشبورد وردپرس خود، به تقویت کننده سرعت -> ترفندها. سپس، را فعال کنید رشته های پرس و جو را برش دهید گزینه. ما همچنین افزونه‌های ذخیره‌سازی دیگر را فهرست کرده‌ایم که می‌توانید از آنها به عنوان جایگزین استفاده کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که پس از حذف رشته های پرس و جو از منابع استاتیک، به نتایج تست سرعت وب سایت بهتری دست یابید.

به سفر یادگیری وردپرس خود ادامه دهید

روش ترکیب جاوا اسکریپت خارجی در وردپرس
روش به تعویق انداختن تجزیه جاوا اسکریپت در وردپرس
چگونه بار سرور فایل admin-ajax.php را کاهش دهیم
روش حذف Render-Blocking JavaScript و CSS روی وردپرس
روش افزایش سرعت سایت وردپرس