نوار منو روی یک وب سایت نه تنها به عنوان یک ابزار ناوبری برای کاوش محتوا عمل می کند، بلکه می تواند برای جلب توجه بازدیدکنندگان نیز مورد استفاده قرار گیرد. به عبارت دیگر، نمایش یک منوی کاملاً کاربردی اغلب است کافی نیست. ممکن است لازم باشد یک عنصر زیبایی شناسی اضافه کنید تا جالب تر شود.

خوشبختانه، افزونه های منوی متعددی برای وردپرس وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. بسیاری از آنها گزینه های سفارشی سازی عالی و نمایشگرهای زیبا را بدون قربانی کردن عملکرد اصلی خود به عنوان نقشه راه سایت شما ارائه می دهند.

در این مقاله 10 بهترین افزونه منو برای وردپرس را انتخاب کرده ایم.

روش ایجاد یک منو در راهنمای ویدیوی وردپرس

آیا می دانید چگونه یک منو ایجاد کنید؟ روی وب سایت وردپرس شما بدون افزونه؟ این فیلم آموزشی را در زیر مشاهده کنید.

برای ویدیوهای آموزشی بیشتر مشترک شوید!
هاستینگer آکادمی

۹ افزونه برتر منوی وردپرس

چه ایجاد یک مگا منو وردپرس یا یک منوی کشویی ساده، تعداد زیادی افزونه وردپرس وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. مقایسه هر یک از آنها زمان زیادی را از شما می گیرد، بنابراین در زیر لیستی از 10 مورد از بهترین افزونه های منوی وردپرس را مشاهده می کنید. روی عملکرد و ویژگی های آنها

1. مگا منوی Max

افزونه Max Mega Menuافزونه Max Mega Menu

Max Mega Menu به طور خودکار جایگزین منوی پیش فرض قالب وردپرس شما می شود. این افزونه منوی وردپرس گزینه‌های سفارشی‌سازی منوی متنوعی را ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد عناصر تعاملی مختلفی را به موضوعی که استفاده می‌کنید، مانند جاسازی نقشه‌های گوگل یا ارائه فرم‌های فروش اضافه کنید.

این یک منوی سریع و پاسخگو ارائه می دهد که کمتر از 2 کیلوبایت جاوا اسکریپت استفاده می کند. پیکربندی بسیار آسان است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که فقط روی چند گزینه کلیک کنید و همه چیز آماده استفاده خواهد بود!

Max Mega Menu به صورت رایگان در دسترس است. با این حال، می توانید نسخه پولی آن را خریداری کنید 26-99 دلار در سال.

نسخه پولی به شما این امکان را می دهد که از فونت های گوگل، نمادهای سفارشی و ادغام Woocommerce استفاده کنید. همچنین به‌روزرسانی‌های منظم و پشتیبانی اولویت‌دار برای اطمینان از بهینه‌سازی افزونه‌ها هنگام استفاده دریافت خواهید کرد روی وبسایت شما.

2. منوی پاسخگو

منوی پاسخگو افزونه وردپرسمنوی پاسخگو افزونه وردپرس

منوی پاسخگو بیش از 150 گزینه سفارشی سازی را ارائه می دهد که می توانند برای ایجاد عملکرد مناسب شما با هم ترکیب شوند. این افزونه از یک رابط کاربری سبک و ساده استفاده می کند که استفاده از آن حتی برای مبتدیان وردپرس آسان است.

نسخه پریمیوم یک افزونه به شما امکان می دهد با ارائه سفارشی سازی متن، پس زمینه و رنگ حاشیه، ظاهر منو را بهبود بخشید. همچنین می توانید انیمیشن مورد استفاده برای نمایش منو و همچنین آپلود لوگوی خود را برای هر نماد منو انتخاب کنید.

منوی پاسخگو دو برنامه مادام العمر مختلف را ارائه می دهد: مجوز تک (14.99 دلار) و چند مجوز (49.99 دلار). گزینه later پشتیبانی اولویت را برای مادام العمر فراهم می کند و به شما امکان می دهد از افزونه در 100 سایت به طور همزمان استفاده کنید.

3. چهار منو

WP Mega Menu - QuadMenuWP Mega Menu - QuadMenu

QuadMenu یکپارچه سازی سریع را برای کمک به شما در ایجاد انواع مختلف منوها در قالب وردپرس که استفاده می کنید فراهم می کند. این افزونه وردپرس خیلی چیزها را تغییر نمی دهد، اما قادر است تنظیمات منوی پیش فرض را در وردپرس بهبود بخشد.

QuadMenu به چندین ویژگی و فیلتر مجهز است تا به شما امکان می دهد رفتار و ظاهر سایت وردپرس خود را سفارشی کنید.

دارای یک ادغام هسته خودکار، صدها تم منوی رایگان و انیمیشن قابل تنظیم برای نمایش منو است. همچنین از نمادهای عالی فونت، تم های کودک و عملکرد کشیدن و رها کردن آهنگساز بصری پشتیبانی می کند.

QuadMenu به صورت رایگان در دسترس است. با این وجود، می توانید با پرداخت آن را به طرح پریمیوم ارتقا دهید 15-60 دلار برای یک مجوز مادام العمر طرح ممتاز بسیاری از ویژگی‌های اضافی مانند سازنده منوی چرخ فلک، پشتیبانی شخصی از سوی توسعه‌دهنده و به‌روزرسانی‌های مادام‌العمر را به شما می‌دهد.

4. منوی موبایل WP

این افزونه منوی شگفت انگیز بهترین راه حل برای بهینه سازی منوی وب سایت برای دستگاه های تلفن همراه استاین افزونه منوی شگفت انگیز بهترین راه حل برای بهینه سازی منوی وب سایت برای دستگاه های تلفن همراه است

برای کسانی از شما که می خواهید منوی وب سایت را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید، افزونه WP Mobile Menu بهترین راه حل است. این افزونه منوی سریع، ساده و پاسخگو ارائه می دهد که به طور خاص برای افزایش تجربه سایت شما در دستگاه های تلفن همراه طراحی شده است.

افزونه WP Mobile Menu یک ابزار عالی برای کاربرانی است که وبلاگ ها، سایت های تجارت الکترونیک و وب سایت های تجاری را راه اندازی می کنند. دارای چندین ویژگی پشتیبانی مانند استایل سفارشی‌سازی رایگان برای منوها، نام تجاری متن یا لوگو و 3 سطح منوی عمقی است.

در حالی که به صورت رایگان در دسترس است، ما به شما توصیه می کنیم یکی از طرح های پریمیوم را خریداری کنید که هزینه آن بین است 4.99-29.99 دلار در ماه. این برنامه‌ها چیزهای زیادی را ارائه می‌دهند که مطمئناً قابلیت استفاده افزونه را به سطح بعدی می‌رساند.

برخی از ویژگی های ممتازی که دریافت می کنید پشتیبانی کامل از WooCommerce است (از جمله نماد سبد خرید منو، پرداخت page، و دکمه های نمودار)، جستجوی زنده، و هزاران فونت رایگان و نمادهای متحرک.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  13 گزینه ساده قالب وردپرس برای سال 1403

علاوه بر این، می توانید ابتدا از 14 روز آزمایشی برای نسخه پریمیوم استفاده کنید تا ببینید آیا این افزونه ارزش پول شما را دارد یا خیر.

5. JetMenu

جت منو homepageجت منو homepage

JetMenu یک افزونه محبوب منوی وردپرس است که سازگاری کامل را برای کاربران Elementor فراهم می کند. با استفاده از این افزونه، می توانید به راحتی یک مگا منو عمودی یا مگا منو با استفاده از ویرایشگر کشیدن و رها کردن ایجاد کنید.

این افزونه منو به دلیل مجموعه ابزارهای مگا منو معروف است. یک مگا منو را ارائه می دهد container جایی که می‌توانید هر چیزی، از چند رسانه‌ای و مخاطبین گرفته تا محصولات، محتوای پویا، قالب‌ها، مقالات وبلاگ و فرم‌ها را در آن جا دهید. با JetMenu، شما آزادی کامل برای طراحی و ساخت منوی متناسب با نیازهای وب سایت خود دارید.
می توانید JetMenu را به عنوان یک افزونه وردپرس مستقل خریداری کنید 43 دلار در سال برای یک وب سایت یا، جعبه ابزار Crocoblock را خریداری کنید، که در شروع می شود 199 دلار در سال برای یک وب سایت

6. WP Mega Menu

WP Mega MenuWP Mega Menu

با افزونه WP Mega Menu ساخت یک مگا منوی خیره کننده و کاملاً کاربردی بسیار ساده تر است. این ابزار همه چیزهایی را که برای بالا بردن منوهای پیش فرض کسل کننده و بی روح وردپرس نیاز دارید، دارد.

افزونه WP Mega دارای گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی است، از جمله برندسازی لوگو، آیکون‌های اجتماعی و مضامین رایگان وردپرس. همچنین از Dashicons و Font Awesome Icon پشتیبانی می‌کند که می‌تواند به شما یک ظاهر طراحی نامحدود آیکون بدهد.

WP Mega Menu را می توان به صورت رایگان استفاده کرد، اما دارای یک نسخه حرفه ای با تعداد زیادی ویژگی اضافی و پشتیبانی حرفه ای است. نسخه حرفه ای فقط هزینه دارد 19 دلار در سال.

7. منوی نوار کناری پیشرفته

منوی نوار کناری پیشرفته افزونه وردپرسمنوی نوار کناری پیشرفته افزونه وردپرس

منوی نوار کناری پیشرفته مطمئن می شود که منوی وب سایت شما به خوبی سازماندهی شده است. این می‌تواند منوی والدین و فرزند شما را ایجاد، جایگزین و مدیریت کند و در عین حال گزینه‌های مفید زیادی را برای کمک به شما در سفارشی کردن ظاهر منوهای نوار کناری ارائه می‌دهد.

برخی از ویژگی‌های اصلی آن، توانایی جدا کردن دسته‌ها یا صفحات با قرار دادن کاما بین آنها، نمایش یک دسته پست در یک ویجت و یکپارچه‌سازی سریع دسته‌های فرزند است.

این افزونه همچنین یک ظاهر ویجت قابل تنظیم می دهد. با این حال، توابع برای نسخه رایگان بسیار محدود است. شما باید Advance Sidebar Menu Pro را خریداری کنید 54 دلار بتوانید از گزینه های سفارشی سازی پیشرفته مانند استایل پس زمینه سفارشی، بخش سبک گلوله و بهینه سازی منوی آکاردئون استفاده کنید.

علاوه بر این، نسخه حرفه ای نیز به شما پشتیبانی اولویت و به روز رسانی رایگان را ارائه می دهد.

8. Uber Menu

UberMenu homepageUberMenu homepage

UberMenu یک افزونه منو کاربر پسند برای وردپرس است. با استفاده از این ابزار می توانید منوی خود را به طور کامل سفارشی کنید، از جمله پس زمینه، آیکون ها، طرح بندی و دسته بندی های آن. حتی می توانید تصاویر خود را به زیر مجموعه منو اضافه کنید.

علاوه بر این، UberMenu مجهز به یک مولد سبک هوشمند است که به شما کمک می کند کدهای سفارشی CSS3 دلخواه خود را وارد کنید.

همچنین می توانید یکی از قالب های آن را برای ایجاد یک طراحی منحصر به فرد و کاملاً کاربردی که ظاهر کلی وب سایت شما را بهبود می بخشد، استفاده یا تغییر دهید.

UberMenu به صورت رایگان در دسترس نیست. این یک افزونه پریمیوم است که هزینه دارد 26 دلار در سال. اشتراک شما یک پشتیبانی شش ماهه به شما اعطا می کند که همچنان می تواند با پرداخت هزینه اضافی برای شش ماه دیگر تمدید شود 7.88 دلار.

9. منوی صاف

Slick Menu: منوی غیر خسته کنندهSlick Menu: منوی غیر خسته کننده

منوی Slick منوهای فشار چند سطحی را ارائه می دهد: مجموعه ای از گزینه های ثابت که به طور خودکار از لبه های وب سایت شما خارج می شوند. page با کلیک بر روی نماد یا متن خاص.

این افزونه هزاران افکت و آیکون انیمیشن زیبا را در اختیار شما قرار می دهد. با این حال، به صورت رایگان در دسترس نیست. شما باید یک طرح را انتخاب کنید، از آن شروع کنید 49 دلار در سال برای یک وب سایت

منوی Slick دارای بسیاری از ویژگی های شگفت انگیز است. یکی از قابل‌توجه‌ترین ویژگی‌ها، Live Customizer است که به شما امکان می‌دهد هر تغییری را که در زمان واقعی ایجاد می‌کنید نظارت کنید.

این ابزار در زمان زیادی صرفه جویی می کند زیرا لازم نیست هر بار که تغییر کوچکی در منوی وردپرس خود ایجاد می کنید به عقب و جلو بروید.

پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این افزونه همان افزونه ای است که به دنبال آن هستید، ابتدا نسخه آزمایشی زنده رایگان را امتحان کنید.

سایر افزونه های وردپرس را برای کمک به ساخت وب سایت خود کشف کنید

بهترین افزونه های دایرکتوری وردپرس
بهترین افزونه های چت زنده وردپرس
بهترین افزونه های وردپرس برای ویرایشگر بلوک گوتنبرگ
بهترین افزونه های ترجمه وردپرس
بهترین افزونه های وردپرس برای ایجاد منو
بهترین افزونه های نظر وردپرس
بهترین افزونه های فرم تماس وردپرس
بهترین افزونه های وردپرس برای اضافه کردن جداول
بهترین افزونه های جستجوی وردپرس
بهترین افزونه های امنیتی وردپرس
افزونه های نمونه کار وردپرس

چرا منوهای وردپرس مهم هستند؟

در حالی که منو مانند یک لیست صرف از متون یا نمادها با پیوند به نظر می رسد، آنها در واقع نقش مهمی در بهینه سازی وب سایت وردپرس شما دارند.

درست مانند یک نقشه راه، منو باید ناوبری واضح و دقت کامل را برای کاربران خود ارائه دهد. هرچه منوهای شما پیچیده تر باشد، احتمال اینکه کاربران آن را گیج کننده و آزاردهنده ببینند بیشتر است. این سابقه بد مانع از ماندن کاربران و کاوش در وب سایت شما می شود.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  10 بهترین گزینه آژانس توسعه وردپرس + نکات مفید برای انتخاب یکی

چگونه منو روی پرش و نرخ تبدیل شما تأثیر می گذارد

برای کسانی از شما که در مورد تأثیر “واقعی” یک منوی بد تعجب می کنید روی یک وب‌سایت، پاسخ شما در اینجا است: تأثیر بدی بر جهش و نرخ تبدیل شما خواهد گذاشت!

نرخ پرش درصد بازدیدکنندگانی است که پس از باز کردن تنها یک وب سایت شما را ترک می کنند page. به عنوان مثال، یک بازدید کننده وب سایت شما را از طریق موتور جستجو پیدا کرده است، او صفحه اصلی را باز می کند page از وب سایت خود، سپس به موتور جستجو برگردید یا به وب سایت دیگری بروید.

نرخ پرش بالاتر به این معنی است که افراد زیادی وجود دارند که نمی توانند آنچه را که به دنبال آن هستند در وب سایت شما پیدا کنند.

این روند می تواند منجر به فاجعه شود، به خصوص اگر متکی باشید روی نرخ تبدیل برای کسب درآمد از وب سایت شما

به بیان ساده، نرخ تبدیل درصدی از بازدیدکنندگان وب سایت است که تراکنش های پولی انجام می دهند روی وبسایت شما.

داشتن نرخ تبدیل بد به اندازه از دست دادن پول بد است.

در حالی که دلیل این مشکل می تواند متفاوت باشد، یک منوی بد سازماندهی شده می تواند دلیل اصلی باشد. بنابراین، همیشه باید با استفاده از افزونه منوی مناسب، مطمئن شوید که وب سایت شما دارای ناوبری زیبا و کاملاً کاربردی است.

چرا از منوی پیش فرض استفاده نمی کنید؟

اکثر، اگر نه همه، تم های رایگان وردپرس مجهز به یک منوی پیش فرض قابل استفاده هستند. متأسفانه، توابع و گزینه‌های سفارشی‌سازی آن معمولاً فقط شامل توابع اساسی عمومی هستند که چندان جالب یا کاربردی نیستند.

در همین حال، یک افزونه منوی وردپرس عملکردهای عملی تر و گزینه های سفارشی سازی نمایش بهتری را ارائه می دهد. برخی از این افزونه ها حتی می توانند برای افزایش سرعت وب سایت شما بهینه شوند.

روش نصب افزونه منوی وردپرس با استفاده از دایرکتوری پلاگین رسمی

اساسا. سه روش برای نصب افزونه وردپرس وجود دارد. با این حال، ما فقط قصد داریم روش نصب آن را با استفاده از دایرکتوری رسمی افزونه ها توضیح دهیم زیرا ساده ترین راه برای انجام آن است.

روش دیگری، مانند استفاده از سرویس گیرنده FTP یا مدیریت فایل، ممکن است بسیار ترسناک باشد، به خصوص اگر مبتدی باشید.

مراحل نصب افزونه منوی وردپرس در اینجا آمده است:

  1. به داشبورد وردپرس خود بروید، سپس انتخاب کنید پلاگین ها.
  2. هدایت به جدید اضافه کن گزینه.
  3. اکنون می توانید همه افزونه ها را در وردپرس مرور کنید. مطمئن شوید که جستجو می کنید افزونه منو برای دریافت نتایج جستجوی مرتبط (شما همچنین می توانید انواع بهترین افزونه های وردپرس را جستجو کنید، فقط کلمه کلیدی مربوطه را در کادر کلمه کلیدی وارد کنید).
  4. کلیک الآن نصب کن روی افزونه مورد نظر شما سپس افزونه به صورت خودکار نصب می شود. فقط باید چند ثانیه صبر کنید.
  5. حالا باید افزونه را فعال کنید. همه افزونه های جدید پس از نصب غیرفعال هستند. بنابراین، باید کلیک کنید روی فعال کنید.
داشبورد وردپرس، دکمه Activate را در کنار افزونه Max Mega Menu برجسته می کندداشبورد وردپرس، دکمه Activate را در کنار افزونه Max Mega Menu برجسته می کند

نتیجه

یافتن افزونه منوی وردپرس مناسب برای وب سایت شما آسان نیست. با این حال، گزینه های بالا باید جستجوی شما را آسان تر از یافتن سوزن در انبار کاه کند.

برای خلاصه کردن همه اینها، در اینجا ویژگی های کلیدی 10 بهترین افزونه منوی وردپرس که در مورد آنها بحث کرده ایم آورده شده است:

  • مگا منوی Max – یک افزونه عالی که به شما امکان می دهد عناصر تعاملی مختلفی را به یک موضوع وردپرس اضافه کنید.
  • منوی پاسخگو – این افزونه دارای 150 گزینه سفارشی سازی است که می توان آنها را برای ایجاد یک عملکرد سفارشی ترکیب کرد.
  • چهار منو – یک افزونه منو عالی که یکپارچه سازی هسته خودکار، صدها تم منوی رایگان و انیمیشن های قابل تنظیم را ارائه می دهد.
  • منوی موبایل WP – بهترین افزونه وردپرس برای بهینه سازی منوی وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه.
  • WP Mega Menu – یک مگا منو کاملاً کاربردی و خیره کننده با گزینه های سفارشی سازی متعدد ارائه می دهد.
  • منوی آکاردئون بعدی – بهترین افزونه برای آوردن منوی “آکاردئون” شما به سطح بعدی.
  • منوی نوار کناری پیشرفته – یک افزونه عالی برای منظم نگه داشتن وب سایت شما.
  • منوی پاسخگو WP – یک افزونه عالی برای تم های مینیمالیستی وردپرس که ترفندهای مختلف و ویژگی های سفارشی را ارائه می دهد.
  • Uber Menu – این افزونه مجهز به یک مولد سبک هوشمند است که به شما امکان ایجاد گزینه های سفارشی سازی جدید را می دهد.
  • منوی Slick – دارای یک Live Customizer عالی است که به شما امکان می دهد تغییراتی را که در زمان واقعی ایجاد کرده اید نظارت کنید.

در نهایت، ما قویاً به شما پیشنهاد می‌کنیم که دموی زنده رایگان آن افزونه‌های منو، به‌ویژه پلاگین‌های برتر را امتحان کنید. به این ترتیب، قبل از خرج کردن پولی که به سختی به دست آورده اید، مطمئن خواهید شد که آیا این افزونه واقعا برای شما مفید است یا خیر. موفق باشید!

سوالات متداول افزونه های منو وردپرس

از پاسخ های زیر به سوالات متداول درباره افزونه های منوی وردپرس بیشتر بیاموزید.

چگونه می توانم منوی ناوبری وردپرس خود را پاسخگو کنم؟

برای اینکه منوی ناوبری وردپرس خود را ریسپانسیو کنید، می توانید از قالب وردپرس واکنش گرا یا افزونه ای مانند استفاده کنید. منوی پاسخگو یا مگا منوی Max. گزینه دیگر اضافه کردن کد CSS سفارشی برای تنظیم استایل منو برای اندازه های مختلف صفحه نمایش است.

آیا می توانم یک منوی پویا بدون استفاده از پلاگین ایجاد کنم؟

بله، شما می توانید با ثبت یک منوی پیمایش سفارشی واقع در موضوع خود، یک منوی پویا در وردپرس بدون استفاده از افزونه ایجاد کنید. functions.php فایل و با استفاده از wp_nav_menu() عملکردی برای نمایش منو در فایل های قالب تم شما.

چگونه می توانم سبک منوی سایت وردپرس خود را سفارشی کنم؟

برای سفارشی کردن سبک منوی سایت وردپرس خود، می توانید از شخصی سازی داخلی منوی وردپرس استفاده کنید، کد CSS سفارشی را به قالب خود اضافه کنید. style.css فایل یا از افزونه ای مانند استفاده کنید مگا منوی Max یا منوی پاسخگو برای افزودن گزینه های سفارشی سازی پیشرفته