در سال 2013، وردپرس Heartbeat API را معرفی کرد – قابلیتی که به مرورگر شما اجازه می‌دهد به طور خودکار با سرور ارتباط برقرار کند. با این حال، این ویژگی چند اشکال دارد.

اگر از یک برنامه میزبانی مشترک استفاده می کنید، باید نگاه دقیق تری به آن بیندازید CPU استفاده از سرور شما این به این دلیل است که برخی از شرکت‌های میزبانی ممکن است حساب شما را در صورت عبور از حد مجاز، معلق کنند.

در اینجا، ما در مورد اینکه چرا WordPress Heartbeat API مظنون معمولی است که باعث این مشکل می شود صحبت خواهیم کرد.

API قلب وردپرس چیست؟

WordPress Heartbeat API یک پروتکل ارتباطی با استفاده از تماس های AJAX بین مرورگر و سرور فراهم می کند.

همانطور که از نام آن پیداست، API پس از دریافت داده، پالس‌های پیوسته ارسال می‌کند و رویدادها (یا تماس‌های برگشتی) را راه‌اندازی می‌کند. این تابع به شما کمک می کند تا تمام داده ها را بین سرور و داشبورد وردپرس همگام سازی کنید.

ایده پشت API ضربان قلب کاملا قانع کننده است. به عنوان مثال، هنگامی که یک پست را از ویرایشگر ایجاد/ویرایش می کنید، عملکردی برای ذخیره خودکار پست به صورت دوره ای ارائه می دهد.

در یک سایت مشترک وردپرس، یک عملکرد قفل کردن پست دارد تا از ویرایش پستی که در حال کار است جلوگیری کنید. روی توسط کاربر دیگری اگر از افزونه تجارت الکترونیک استفاده می کنید، این API به نمایش فروش هایی که اتفاق می افتد نیز کمک می کند روی سایت شما.

چرا API قلب وردپرس را محدود کنیم؟

در حالی که داشتن عملکرد ذخیره خودکار و ویژگی‌های اعلان داده در زمان واقعی مفید است، اما در یک موقعیت خاص می‌تواند مضر باشد.

Heartbeat API درخواست های AJAX (درخواست های POST) را با استفاده از /wp-admin/admin-ajax.php فایل. هر درخواستی که یک فایل PHP را اجرا می کند برابر با زمان CPU است روی سرور.

این می تواند باعث ارسال تعداد زیادی درخواست به سرور میزبان شود که منجر به استفاده زیاد از CPU می شود.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، این می تواند برای یک وب مستر با یک برنامه میزبانی مشترک مشکل ساز باشد. با رسیدن به حد نصاب خود، استفاده زیاد از CPU در نهایت می تواند به تعلیق حساب منجر شود. بنابراین حتما بررسی کنید که چگونه می توانید spike ها را در فایل admin ajax خود برطرف کنید.

مواردی که باید قبل از توقف API ضربان قلب در نظر بگیرید

اگر به توقف کامل API Heartbeat فکر می کنید، باید دو بار به آن فکر کنید. این به این دلیل نیست که شما نمی توانید این کار را انجام دهید، این فقط عملی نیست.

بدون وردپرس Heartbeat API، تمام تغییراتی که در پست ایجاد کرده اید از بین خواهند رفت اگر فراموش کنید روی ذخیره پیش نویس دکمه. و دیگر به آن دسترسی نخواهید داشت قابلیت ویرایش در وردپرس.

اگر افزونه‌های وردپرس را نصب کنید که از Heartbeat API استفاده می‌کنند، نمی‌توانید اعلان‌ها و ویژگی‌های اطلاعاتی را در زمان واقعی نمایش دهید. روی سایت شما.

اما، اگر به تنهایی کار می‌کنید و همه این عملکردها برای شما اهمیتی ندارند، می‌توانید اقدام به توقف API قلب وردپرس کنید.

در غیر این صورت، ممکن است به جای آن، API را کنترل کنید.

چگونه API قلب وردپرس را با یک افزونه محدود کنیم؟

می‌توانید کنترل کنید که API Heartbeat چند بار با استفاده از کنترل ضربان قلب افزونه

پس از نصب و فعال سازی افزونه به آدرس زیر بروید تنظیمات -> تنظیمات کنترل ضربان قلب. در اینجا، می توانید یک قانون خاص برای API تنظیم کنید.

  • رفتار ضربان قلب – به شما اجازه می دهد ضربان قلب را فعال کنید، غیرفعال کردن ضربان قلب، یا ضربان قلب را اصلاح کنید
  • مکان ها – تعیین می کند که از کدام ناحیه می خواهید API را کنترل کنید. سه گزینه را در اختیار شما قرار می دهد: داشبورد وردپرس، Frontend، و ویرایشگر پست
  • فرکانس – تعداد تماس‌هایی که برای هر مکان تعیین‌شده اجازه می‌دهید. این مقدار از 15 تا 300 ثانیه متغیر است
تنظیمات قانون ضربان قلب وردپرس در افزونه Heartbeat Control

در مثال، فرکانس عملکرد Heartbeat API در Post Editor را به 200 ثانیه محدود می کنیم. اگر چندین نویسنده در حال کار هستید، این یک رویکرد عملی تر است روی همون سایت وردپرسی

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش ایجاد یک وب سایت با گوتنبرگ در 6 مرحله + نکات مفید برای بهبود گردش کار

همچنین می‌توانید مقدار را در هر مکانی که می‌خواهید کنترل کنید، متفاوت تنظیم کنید. فقط کلیک کنید ارزش دیگری اضافه کنید را فشار دهید و بر اساس آن تنظیم کنید.

این افزونه همچنین به شما این امکان را می دهد که API قلب وردپرس را به طور کامل غیرفعال کنید. با انتخاب می توانید این کار را انجام دهید غیرفعال کردن ضربان قلب برای رفتار ضربان قلب.

چگونه بدون پلاگین API ضربان قلب را به طور کامل متوقف کنیم؟

همچنین می توانید با افزودن این قطعه کد به طرح زمینه فعال خود، API Heartbeat را بدون افزونه متوقف کنید. functions.php فایل.

add_action( 'init', 'stop_heartbeat', 1 );
function stop_heartbeat() {
wp_deregister_script('heartbeat');
}

لطفاً به یاد داشته باشید، اگر تنها فردی هستید که با وب سایت کار می کنید و نیازی به نصب افزونه های اضافی که از این API استفاده می کنند، باید این کار را انجام دهید.

برای غیرفعال کردن ضربان قلب وردپرس، فایل function.php را ویرایش کنیدبرای غیرفعال کردن ضربان قلب وردپرس، فایل function.php را ویرایش کنید

از داشبورد وردپرس خود، به ظاهر -> ویرایشگر تم. مطمئن شوید که در حال ویرایش موضوع فعال سایت خود هستید. کلیک توابع تم (functions.php) از منوی ناوبری سمت راست. قطعه کد را درست بعد از باز شدن در بالا جای‌گذاری کنید تگ کنید و کلیک کنید به روز رسانی.

تمام شد و اکنون با موفقیت API قلب وردپرس را غیرفعال کرده اید روی سایت شما.

بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
WordPress Heartbeat API چیست و چگونه آن را مدیریت کنیم 6

نتیجه

شما در مورد API قلب وردپرس و عملکردی که به سایت شما می دهد یاد گرفته اید. اگرچه بدون شک مفید است، اما در یک محیط میزبانی مشترک، اگر به خوبی از عهده آن بر نیاید، می تواند مشکلی ایجاد کند.

برای کاهش مصرف CPU روی سرور خود، می توانید API را کنترل کنید یا آن را به طور کامل غیرفعال کنید. همچنین، می توانید این کار را با استفاده از یک افزونه یا اضافه کردن کد به صورت دستی به آن انجام دهید functions.php فایل.

سایر تکنیک های خبره وردپرس را بیاموزید

راهنمای صفحه بندی وردپرس
روش راه اندازی و مدیریت یک Cron Job وردپرس
12 بهترین فریم ورک وردپرس برای طراحی تم
چگونه رشته های پرس و جو را از منابع استاتیک حذف کنیم
قلاب های وردپرس چیست؟
چند سایت وردپرس: چیست، چگونه آن را فعال و مدیریت کنیم