نحوه راه اندازی سایت وردپرس: 6 مرحله آسان

وب سایت ها در حال تبدیل شدن به یک ضرورت برای هر کسب و کار، سازمان یا حتی پروژه شخصی هستند. در راه اندازی یک وب سایت، وردپرس به یکی از محبوب ترین پلتفرم ها تبدیل شده است. با این حال، همه نمی دانند که چگونه یک سایت وردپرس راه اندازی کنند. نگران نباشید، این آموزش به شما کمک می کند تا از این طریق عبور کنید process با سهولت.

بنابراین، چگونه یک سایت وردپرس راه اندازی می کنید؟ واقعاً آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. از این گذشته، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که برای کمک به مردم در راه اندازی یک وب سایت طراحی شده است.

آموزش ما را دنبال کنید تا مراحل راه اندازی سایت وردپرس خود را به شما آموزش دهیم.

1. ایده و محتوای سایت خود را تعریف کنید
2. نام دامنه را انتخاب کنید
3. هاست خود را راه اندازی کنید
4. وردپرس را نصب کنید
5. یک قالب وردپرس را انتخاب کنید
6. افزونه های وردپرس را برای عملکرد بهتر نصب کنید

1. ایده و محتوای اصلی را تعریف کنید

اولین و مهمترین قدم قبل از راه اندازی سایت وردپرس این است که بدانید چه نوع وب سایتی را می خواهید راه اندازی کنید. ممکن است شما در حال راه اندازی یک وبلاگ، یک سایت تجارت الکترونیک، یک نمایه شرکت و غیره هستید.

مهم! مقالات قبلی ما را بررسی کنید روی انواع مختلف ایده ها و وبلاگ های وب سایت.

اگر یک وب سایت برای استفاده شخصی ایجاد می کنید، موضوعی را انتخاب کنید که سایت شما بر آن تمرکز کند روی. به عبارت دیگر، جایگاهی را برای محتوای خود انتخاب کنید.

این می تواند هر چیزی مانند وبلاگ عکاسی، وبلاگ سفر یا وبلاگ غذا باشد. چیزی را انتخاب کنید که مورد علاقه شما باشد تا تولید محتوا در درازمدت سنگین نباشد.

وقتی تصمیم گرفتی روی یک طاقچه، پس باید در مورد هدف نهایی وب سایت خود فکر کنید. آیا قصد کسب درآمد از وب سایت خود را دارید یا صرفاً برای اوقات فراغت است؟ هر هدفی که به دست آورده اید روی، مطمئن شوید که سازگار باشید.

شما هم باید تصمیم بگیرید روی مخاطب هدف شما: چه کسی از نوشته شما سود خواهد برد؟ این بر قالب، سبک و لحن محتوای شما تأثیر می گذارد.

2. یک نام دامنه مناسب انتخاب کنید

گام مهم دیگری که باید در مورد آن فکر کنید، تصمیم گیری است روی یک نام دامنه این به این دلیل است که یک نام دامنه نشان دهنده برند کلی شما است. بنابراین باید به خوبی فکر شود.

ویکی‌پدیا، یوتیوب و نتفلیکس چه اشتراکاتی دارند؟ نامی کوتاه و منحصر به فرد که املا و یادآوری آن آسان است. نام دامنه باید اینگونه باشد. شما نمی خواهید بازدیدکنندگان را با نامی برای به خاطر سپردن یا املای دشوار از خود دور کنید.

برای کمک به شما در انجام این کار، می توانید از مولدهای نام دامنه استفاده کنید.

بررسی کننده نام دامنه

فوراً در دسترس بودن نام دامنه را بررسی کنید.



هنگامی که از نام انتخابی راضی شدید، وقت آن است که بررسی کنید که آیا در دسترس است و دامنه را خریداری کنید.

اینجا در هاستینگer، می توانید .store را دریافت کنید، .برخط، یا دامنه های xyz. برای کمتر از 1 دلار و .com برای 9.99 دلار. شما همچنین می توانید یک دامنه .co.uk یا هر TLD با کد کشور دیگری را با قیمت مناسب ثبت کنید.

نکته حرفه ای

با عضویت در یکی از برنامه‌های میزبانی مدیریت شده وردپرس ما، با شروع طرح میزبانی Premium، که در دسترس است، یک دامنه رایگان برای یک سال دریافت کنید. 2.99 دلار در ماه.

3. یک سرویس میزبانی وب راه اندازی کنید

برای راه اندازی یک سایت وردپرس باید وب مناسب را پیدا کنید host. در انتخاب ارائه دهنده هاست باید به چند نکته مهم توجه کرد:

  • آنچه شما نیاز دارید ‒ وب سایت شما به چند منبع نیاز دارد، برنامه شما برای 12 ماه آینده چیست و سایت شما چقدر رشد خواهد کرد.
  • مقیاس آپتایم ‒ یک وب 24 ساعته و پایدار host ضروری است.
  • پشتیبانی مشتری ‒ اگر وب‌سایت شما از کار افتاده یا مشکلی را تجربه می‌کند، می‌خواهید برای کمک با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید.
  • آسان برای استفاده ‒ بسیاری از صاحبان وب سایت سابقه ای در برنامه نویسی ندارند. کنترل پنل باید به راحتی قابل پیمایش باشد.
  • مقرون به صرفه ‒ بودجه و هزینه ها هنگام راه اندازی یک وب سایت در دراز مدت مهم هستند. شما نمی خواهید برای وب بیشتر هزینه کنید host که به خوبی نیازهای شما را برآورده نمی کند. در ابتدا پیشنهاد می کنیم از میان ارزان ترین شرکت های میزبانی وب انتخاب کنید.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب MySQL روی CentOS 7

با هاستینگer شما در مورد نکات فوق نگران نخواهید بود زیرا هاست ما مقرون به صرفه و با کیفیت عالی است. ما همچنین پشتیبانی چت زنده را داریم که می تواند شما را در کمتر از یک دقیقه به نمایندگان موفقیت مشتری خود متصل کند. اگر تازه شروع کرده اید، می توانید خدمات میزبانی رایگان ما را امتحان کنید.

بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
روش راه اندازی سایت وردپرس: 6 مرحله آسان 8

4. Core وردپرس را نصب کنید

نصب وردپرس را می توان تنها با چند کلیک انجام داد هاستینگerکنترل پنل شما می توانید یک سایت وردپرسی را در عرض چند دقیقه راه اندازی کنید!

در اینجا روش نصب وردپرس آورده شده است:

1. پس از دسترسی هاستینگerداشبورد، کلیک کنید روی نصب کننده خودکار روی منوی نوار کناری سمت چپ

2. وردپرس را پیدا کنید انتخاب کنید را فشار دهید و به سادگی آن را فشار دهید.

نصب کننده خودکار hPanel با دکمه انتخاب WordPress برجسته شده استنصب کننده خودکار hPanel با دکمه انتخاب WordPress برجسته شده است
روش راه اندازی سایت وردپرس: 6 مرحله آسان 9

3. جزئیات لازم را تایپ کنید:

  • URL ‒ دامنه ثبت شده یا آدرس وب سایت وردپرس شما.
  • زبان ‒ زبان اصلی وردپرس را انتخاب کنید.
  • نام کاربری مدیر ‒ نام کاربری که برای ورود به داشبورد وردپرس استفاده می کنید.
  • رمز عبور مدیر ‒ رمز عبوری که برای ورود به قسمت مدیریت وردپرس باید وارد کنید.
  • ایمیل مدیر ‒ یک آدرس ایمیل فعال را وارد کنید زیرا از آن برای اعلان ها و بازنشانی رمز عبور استفاده می شود.
  • عنوان وب سایت ‒ عنوان وب سایت شما
  • عنوان وب سایت ‒ یک شعار یا یک توضیح کوتاه از آنچه سایت شما در مورد آن است.

4. کلیک کنید روی را نصب دکمه.

5. یک تم را انتخاب و فعال کنید

هنگامی که یک سایت وردپرسی را راه اندازی می کنید، باید مطمئن شوید که ظاهر و عملکرد خوبی دارد.

هر نوع وبلاگ یا وب سایت ممکن است به طرح‌بندی‌ها و تم‌های متفاوتی نیاز داشته باشد. یک سایت تجارت الکترونیک به طراحی پیچیده تری نسبت به وبلاگ نیاز دارد.

بهترین چیز در مورد وردپرس این است که تعداد زیادی تم برای انتخاب دارد.

هم تم رایگان و هم تم ممتاز وجود دارد. چند تم محبوب وردپرس رایگان هستند زکرا، خوش فرم، و آسترا، در حالی که رمزگشایی کنید، دیوی، و ایکس برخی از تم های پولی هستند که ما توصیه می کنیم.

می توانید از طریق آن مرور کنید گالری تم وردپرس و یکی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت دارد.

دایرکتوری قالب وردپرسدایرکتوری قالب وردپرس

برای نصب یک تم، به سادگی وارد داشبورد وردپرس خود شوید و ماوس را روی آن نگه دارید ظاهر برگه انتخاب کنید تم ها و کلیک کنید جدید اضافه کن. تم وردپرس مورد نظر خود را جستجو کنید و مکان نما را روی آن حرکت دهید، سپس دکمه را فشار دهید نصب دکمه.

برای آموزش دقیق، می توانید مقاله ما را بررسی کنید روی روش نصب تم های وردپرس

6. پلاگین هایی را برای سفارشی سازی وب سایت خود نصب کنید

هنگامی که یک سایت وردپرسی را راه اندازی می کنید، باید افزونه هایی را انتخاب و نصب کنید. وردپرس افزونه‌های زیادی را ارائه می‌کند که به گسترش عملکرد سایت‌های شما مانند پیشرفت‌های مدیریت، امنیت وب‌سایت و موارد دیگر کمک می‌کند.

برخی از افزونه های ضروری وردپرس که می توانید با آنها شروع کنید عبارتند از:

  • ووکامرس ‒ یک افزونه مفید اگر می خواهید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید. ایده آل برای صاحبان وب سایت هایی که می خواهند محصولات یا خدمات خود را از طریق سایت وردپرس خود بفروشند. توجه داشته باشید، اگر قصد فروش آنلاین محصولات را دارید، بهتر است host سایت شما با پلتفرمی که می تواند تراکنش های یکپارچه و امن را تضمین کند، به عنوان مثال میزبانی وب WooCommerce.
  • Yoast SEO ‒ یکی از بهترین افزونه های بهینه سازی موتور جستجو (SEO). این به شما کمک می کند تا محتوای با کیفیت بالاتر و بهینه شده برای جستجو را منتشر کنید.
  • مجموع کش W3 ‒ این افزونه به سایت شما کمک می کند تا سریعتر بارگذاری شود روی کامپیوتر خوانندگان شما روی بازدیدهای بعدی
  • احراز هویت کلیدی دو عاملی ‒ این افزونه برای امنیت از وب سایت شما در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت می کند. این به شما امکان می دهد هویت خود را از طریق یک دستگاه ثانویه تأیید کنید.
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

روش نصب افزونه ها:

  1. رسید به پلاگین ها بخش از طریق داشبورد وردپرس شما.
  2. سپس بر روی جدید اضافه کن دکمه در بالای page.
  3. کلمه کلیدی افزونه خاصی را که نیاز دارید تایپ کنید روی فیلد جستجو را فشار دهید الآن نصب کن دکمه نزدیک افزونه یا اگر افزونه را از قبل دانلود کرده اید، به سادگی کلیک کنید آپلود افزونه. سپس انتخاب فایل، آرشیو افزونه را از رایانه انتخاب کرده و ضربه بزنید الآن نصب کن.
  4. برای فعال سازی افزونه پس از نصب process، کلیک کنید بر روی افزونه را فعال کنید.

برای آموزش کامل، پست ما را بررسی کنید روی روش نصب افزونه های وردپرس

وقتی همه چیز را آماده کردید، اکنون آماده راه‌اندازی یک سایت وردپرس برای دیدن جهان هستید.

بعد چه می شود؟

اکنون می بینید که راه اندازی سایت وردپرس چقدر آسان است!

با این حال، این تازه شروع سفر آنلاین شماست. حرکت بعدی ایجاد مخاطب شما خواهد بود. به عبارت دیگر ترافیک. برای انجام این کار، می توانید با تبلیغ وب سایت خود شروع کنید روی پلتفرم های رسانه های اجتماعی و به طور مداوم محتوای عالی ارسال می کنند.

برای راهنمایی از مقاله ما دیدن کنید روی چگونه ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید

برای کمک به سفر خود با وردپرس، می توانید افزونه Google Analytics را نصب کنید.

آمار وب سایت خود را مشاهده کنید و خوانندگان خود را بشناسید. هنگامی که متوجه شدید بازدیدکنندگان چگونه از سایت شما بازدید می کنند و از آن استفاده می کنند، می توانید به سرعت ترافیک خود را افزایش دهید.

به به روز رسانی و نگهداری وردپرس، تم ها و افزونه ها توجه کنید. با رفع اشکالات، افزودن ویژگی های جدید و افزایش امنیت، عملکرد وب سایت شما را بهبود می بخشد.

نتیجه

اکنون می دانید که چگونه یک سایت وردپرس راه اندازی کنید! این به هیچ وجه سخت نیست، هر چند هنگام برنامه ریزی باید خیلی فکر کنید زیرا زمینه های زیادی برای پوشش وجود دارد. امیدواریم آموزش ما در این زمینه به شما کمک کند process. بیایید یک بار دیگر مراحل را مرور کنیم:

  1. محتوای سایت را تعریف کنید ‒ یک جایگاه انتخاب کنید، اهداف و مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.
  2. تصمیم گرفتن روی یک نام دامنه ‒ یک نام دامنه کوتاه، ساده و به یاد ماندنی ایجاد کنید.
  3. وب را انتخاب کنید host ‒ هاستینگer میزبانی وب را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهد.
  4. وردپرس را نصب کنید ‒ تنها با چند کلیک می توان وردپرس را از طریق نصب کرد هاستینگerکنترل پنل
  5. یک موضوع انتخاب کنید ‒ با تم های وردپرس سایت را مطابق دلخواه خود طراحی کنید.
  6. پلاگین ها را نصب کنید ‒ عملکرد وب سایت خود را با افزونه های وردپرس گسترش دهید.

در نهایت، می توانید وب سایت وردپرس خود را راه اندازی کنید و سفر آنلاین خود را شروع کنید!

یاد بگیرید چه کارهای دیگری می توانید با وردپرس انجام دهید

روش ورود به وردپرس
راهنمای امنیت وردپرس
چگونه یک پست جدید در وردپرس اضافه کنیم
روش ویرایش دسته ها در وردپرس
روش اضافه کردن آیکون های رسانه های اجتماعی در وردپرس
روش استفاده از گالری وردپرس
روش اضافه کردن پست های مرتبط در وردپرس