چگونه لینک های شکسته را در وردپرس با افزونه ها، ابزارها و موارد دیگر رفع کنیم

پیدا کردن الف خطای 404 روی وب سایت شما هم برای مدیران وب سایت و هم برای بازدیدکنندگان سایت بسیار خسته کننده است. طبق آمار، هر زمان که بازدیدکننده با 404 روبرو شود page در طول اولین تجربه آنها، یک وجود دارد احتمال 88 درصد آنها برنخواهند گشت

یکی از دلایلی که پشت این خطا وجود دارد، یک لینک شکسته است – یک لینک که بازدیدکنندگان را به یک لینک خالی می برد page، چه آن باشد روی سایت شما یا هر وب سایت خارجی ممکن است به دلیل مشکلات سرور از کار افتاده باشند یا در back-end به درستی تنظیم شده باشند.

این مقاله دلایل شکست لینک‌ها را شناسایی کرده و راه‌حل‌های جامع متعددی برای یافتن آنها ارائه می‌کند. از استفاده از ابزارهای ممیزی SEO گرفته تا افزونه های وردپرس، ما به شما کمک می کنیم تا یاد بگیرید چگونه لینک های شکسته را در وردپرس تعمیر کنید.

A 404 یافت نشد page هر زمان که کاربر کلیک کند ظاهر می شود روی یک پیوند شکسته یا مرده این زمانی اتفاق می افتد که مرورگر نتواند محتوای وب درخواستی را پیدا کند page. در این حالت، محتوا یا حذف شده یا به جای دیگری منتقل شده است.

علاوه بر این مسائل، دلایل دیگری نیز برای شکستن لینک ها در سایت های وردپرسی وجود دارد، مانند:

  • URL غلط املایی URL های نادرست می توانند کاربران را به آدرس دیگری هدایت کنند page یا باعث بروز خطاهای 404 شود.
  • DNS (سیستم نام دامنه) انتشار را process انتقال نام دامنه به دامنه جدید host می تواند 48 ساعت طول بکشد و ممکن است باعث خطا شود روی سایت شما.
  • توقف موقت هنگامی که سرور مسئول یک وب سایت خاص از کار می افتد، سایت را از دسترس خارج می کند.
  • مسائل مربوط به سازگاری تم ها یا افزونه های وردپرس ناسازگار می توانند با فایل های سایت شما تداخل داشته باشند و ساختار URL شما را تحت تاثیر قرار دهند.
  • تغییرات در ساختار پیوند ثابت اینها به پیوندهای دائمی پست های وبلاگ سایت شما اشاره دارد. تغییر ساختار نادرست آنها می تواند باعث شکستگی لینک ها شود.

هیچ سایتی کاملاً از داشتن پیوندهای شکسته مصون نیست – آنها یک مشکل رایج هستند. هر چه یک وب سایت بیشتر در دسترس باشد روی اینترنت، احتمال بروز این مشکلات بیشتر است. علاوه بر این، سایتی که به طور مداوم محتوای خود را به روز می کند و صفحات جدید اضافه می کند نیز احتمال بیشتری دارد که تجربه کند پوسیدگی لینک.

نکته حرفه ای

اگر خطایی ادامه داشت و لینک خراب نیست، 7 نکته برای مشکلات اشکال زدایی را بررسی کنید. روی وردپرس

لینک شکسته بازدیدکنندگان شما را به خطا می‌برد page، که منجر به تجربه کاربری بد خواهد شد.

وقتی بازدیدکنندگان شما نتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند، به احتمال زیاد آنها را از وب سایت شما دور می کند. این کار شما را افزایش می دهد نرخ پرش و سئوی شما (بهینه سازی موتور جستجو) را تحت تاثیر قرار دهد.

لینک های شکسته نیز شما را هدر می دهد بودجه خزیدن زیرا تعداد پیوندهایی را که ربات گوگل می توانست خزیده باشد از بین می برد. خزنده ها به جای ایندکس کردن صفحات جدید وب سایت شما، از صفحاتی که وجود ندارند عبور می کنند.

اگر خزنده‌های وب گوگل مکرراً با صفحات خالی مواجه شوند، ممکن است وب‌سایت شما را قدیمی در نظر بگیرند و بر شما تأثیر منفی بگذارد. page رتبه بندی

برای جلوگیری از این مشکلات، مهم است که پیوندهای شکسته را پیدا کرده و آنها را تعمیر کنید روی وب سایت شما به طور مداوم انجام این کار شما را بهبود می بخشد pageکیفیت و رتبه بندی موتورهای جستجو.

یکی از راه‌های یافتن لینک‌های شکسته، بررسی دستی سایت وردپرس است. با این حال، این بدان معنی است که شما باید از هر یک عبور کنید page و هر لینک متصل به آنها را تست کنید.

بیایید فرض کنیم شما یک وبلاگ با تعداد زیادی پست دارید. جستجوی دستی لینک های شکسته در وردپرس ناخوشایند و بسیار وقت گیر خواهد بود.

روش دیگر، چندین ابزار ممیزی SEO مبتنی بر وب وجود دارد که می توانید از آنها برای انجام خودکار این کار استفاده کنید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که آنها فقط لیستی از لینک های شکسته و صفحاتی که از آنها استفاده می کنند در اختیار شما قرار می دهند. بعد روی، برای حذف یا تعمیر URL های معیوب همچنان باید از هر پست بازدید کنید.

در بخش های بعدی روش استفاده از هر ابزار توضیح داده می شود.

1. سمروش

Semrush یک ابزار محبوب SEO است که به شما امکان می دهد معیارهای مختلف را نظارت کنید نظارت بر برند به ردیابی موقعیت. همچنین به شما امکان می دهد با انجام تحقیقات کلمات کلیدی و ممیزی وب سایت، سئو را بهبود بخشید.

ابزار ممیزی سایت دارای ویژگی برای رفع و یافتن لینک های خراب است روی سایت وردپرس شما محدود ارائه می دهد رایگان سرویسی که به شما امکان می دهد تا 100 صفحه را بررسی کنید. برای افزایش سهمیه خود، می توانید با شروع به نسخه پولی آن ارتقا دهید 119.95 دلار در ماه.

برای استفاده از آن، ابتدا باید یک حساب کاربری Semrush ایجاد کنید. سپس، به ممیزی سایت دسترسی پیدا کنید page، آدرس سایت خود را وارد کنید و روی آن کلیک کنید حسابرسی را شروع کنید دکمه.

ممیزی سایت سمروش page.ممیزی سایت سمروش page.

سمروش حسابرسی را آغاز خواهد کرد process و یک نمای کلی از گزارش سایت خود را نمایش دهید.

لیست پروژه ممیزی سایت سمروش.لیست پروژه ممیزی سایت سمروش.

کلیک کردن روی URL اطلاعات دقیق تری را در اختیار شما قرار می دهد.

بررسی اجمالی حسابرسی سایت Semrush page.بررسی اجمالی حسابرسی سایت Semrush page.

کلیک روی را شکسته شده گزینه ای برای یافتن لینک های شکسته روی سایت.

روی گزینه Broken در نمای کلی حسابرسی سایت Semrush کلیک کنید page.روی گزینه Broken در نمای کلی حسابرسی سایت Semrush کلیک کنید page.

را page لیستی از پیوندهای شکسته از صفحات خارجی و داخلی یافت شده را نمایش می دهد روی سایت وردپرس شما

صفحات خزیده شده Semrush page.صفحات خزیده شده Semrush page.

در نهایت کلیک کنید روی را صادرات برای دانلود گزارش خزیدن خود، در گوشه سمت راست بالای صفحه را فشار دهید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  اقدامات وردپرس چیست و چگونه از تابع ()add_action وردپرس استفاده کنیم

2. اهرفس

Ahrefs یک پلت فرم سئو است که ابزار کاوشگر سایت را برای کمک به جلوگیری از پوسیدگی لینک و شناسایی لینک های شکسته ارائه می دهد. همچنین ارائه می دهد تولید کننده کلمات کلیدی، آ کاوشگر محتوا، و الف ردیاب رتبه برای بهبود کلی تلاش های سئوی خود.

برای پیدا کردن پیوندهای شکسته با Ahrefs، به سادگی برای یک حساب ثبت نام کنید و یک طرح را انتخاب کنید، از شروع 99 دلار در ماه. شما همچنین می توانید یک دوره آزمایشی 7 روزه را خریداری کنید 7 دلار قبل از تعهد به یک برنامه

پس از ورود به حساب کاربری خود، به ادامه مطلب بروید کاوشگر سایت Ahrefs و آدرس سایت وردپرس خود را پر کنید. ابزار خزیدن را شروع می کند process، که ممکن است چند دقیقه طول بکشد و نتایج را نمایش دهد.

کاوشگر سایت Ahrefs page.کاوشگر سایت Ahrefs page.

برای مشاهده لینک های شکسته موجود در سایت خود، کلیک کنید صفحات → بهترین بر اساس پیوندها. سپس نتایج را با انتخاب عبارت مرتب کنید 404 پیدا نشد گزینه.

مرتب سازی بهترین صفحات بر اساس لینک های ورودی در Ahrefs.مرتب سازی بهترین صفحات بر اساس لینک های ورودی در Ahrefs.

بعد، export نتایج در یک فایل CSV، بنابراین می توانید بعداً از آن برای رفع لینک های شکسته در سایت وردپرس خود استفاده کنید.

برای شناسایی پیوندهای خروجی شکسته، به آن بروید لینک های خروجی → لینک های شکسته.

شناسایی لینک های شکسته در Ahrefs.شناسایی لینک های شکسته در Ahrefs.

لیستی از پیوندهای خارجی شکسته – همراه با هر متن لنگر و URL شکسته را مشاهده خواهید کرد. این کار باعث می‌شود پست‌های وبلاگ یا صفحات حاوی لینک‌های خراب را پیدا کنید و بعداً آنها را تعمیر کنید روی.

کلیک صادرات برای دانلود گزارش لینک خراب

3. کنسول جستجوی گوگل

ابزار دیگری که به شما امکان می دهد لینک های شکسته را به راحتی پیدا کنید روی سایت وردپرس شما کنسول جستجوی گوگل است. این هست یک رایگان سرویسی که به کاربران اجازه می دهد تا دید وب سایت های خود را در نتایج جستجو نظارت، پیکربندی و بهینه کنند.

قبل از شروع، شما باید دامنه خود را اضافه کنید به کنسول جستجوی گوگل هنگامی که URL خود را تأیید کردید، می توانید از تمام ویژگی های آن استفاده کنید.

وارد حساب کاربری خود شوید و سایتی را که می خواهید نظارت کنید انتخاب کنید. سپس، انتخاب کنید پوشش.

نظارت بر یک وب سایت در کنسول جستجوی گوگلنظارت بر یک وب سایت در کنسول جستجوی گوگل

این ابزار تعداد خطاهایی که پیدا کرده را نشان می دهد روی سایت شما. کلیک روی مستثنی شده است برای مشاهده لیستی از تمام مشکلات شناسایی شده

نمایش خطاهای Not Found 404 در کنسول جستجوی گوگل.نمایش خطاهای Not Found 404 در کنسول جستجوی گوگل.

کلیک کردن روی را یافت نشد (404) گزینه، هر لینک خرابی که باعث خطای 404 می شود را می بینید.

لیست خطاهای 404 یافت نشد در کنسول جستجوی گوگل.لیست خطاهای 404 یافت نشد در کنسول جستجوی گوگل.

با کلیک کردن روی هر پیوند، می‌توانید ببینید کدام صفحات حاوی آن هستند. همچنین می توانید برای ذخیره گزارش دکمه دانلود را فشار دهید.

در حالی که پلتفرم های قبلی سئو مبتنی بر وب راه حل مفیدی برای یافتن لینک های شکسته ارائه می دهند روی سایت وردپرس شما، افزونه های جستجوگر لینک شکسته وردپرس زیر به شما در رفع آنها کمک می کند.

افزونه Broken Link Checker یکی از محبوب ترین گزینه های موجود در بازار است. این یک افزونه کاملاً مستند و منبع باز است که شامل ابزارهای زیادی برای کمک به رفع پیوندها است روی سایت شما.

یکی از قابل توجه ترین ویژگی های آن جلوگیری از دنبال کردن لینک های خراب توسط موتورهای جستجو است. همچنین به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به به روز رسانی دستی هر پست، یک لینک شکسته را مستقیماً از رابط افزونه ویرایش کنید.

برای شروع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را از فهرست پلاگین دانلود کرده و افزونه را نصب کنید روی سایت وردپرس شما

افزونه را از داشبورد مدیریت خود فعال کنید، سپس به آدرس زیر بروید تنظیمات → جستجوگر پیوند تا کاملا با امکانات و گزینه های افزونه Broken Link Checker آشنا شوید.

گزینه های جستجوگر لینک شکسته page.گزینه های جستجوگر لینک شکسته page. پس از فعال سازی، افزونه Broken Link Checker بلافاصله شروع به اسکن سایت وردپرس شما برای یافتن لینک های خراب می کند. می توانید نتایج را در کنار مشاهده کنید وضعیت.

برگه عمومی جستجوگر پیوند شکسته.برگه عمومی جستجوگر پیوند شکسته.

کلیک روی X پیوند شکسته پیدا شد برای باز کردن a page با تمام لینک های خرابی که دارید روی وبسایت شما.

لیست لینک های شکسته در جستجوگر لینک شکسته.لیست لینک های شکسته در جستجوگر لینک شکسته.

برای رفع لینک های خراب کلیک کنید روی را ویرایش URL یا لغو پیوند گزینه زیر لینک خراب همچنین اگر نتیجه مثبت کاذب دریافت کردید، می‌توانید پیوندها را رد کنید، دوباره بررسی کنید یا علامت‌گذاری کنید که شکسته نیستند.

ویرایش URL در Broken Link Checker.ویرایش URL در Broken Link Checker.

پیکربندی افزونه

این افزونه لینک های جدید را به محض اضافه شدن به سایت شما شناسایی می کند. با این حال، می‌توانید مشخص کنید که هر چند وقت یک‌بار می‌خواهید پیوندهای خراب را با دسترسی به آن بررسی کند عمومی برگه

در هر پیوند را بررسی کنید منو، مقدار پیش فرض 72 ساعت است. به سادگی تعداد را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید.

بهینه سازی گزینه Check each link در Broken Link Checker.بهینه سازی گزینه Check each link در Broken Link Checker.

اگر می‌خواهید نوع محتوایی را برای نظارت سفارشی کنید، می‌توانید آن را در زیر تنظیم کنید به دنبال پیوندها در برگه با کلیک کردن، جایی را که می‌خواهید افزونه پیوندهای خراب را بررسی کند، علامت بزنید روی هر نوع محتوا

به دنبال پیوندها در تب در جستجوگر پیوند شکسته بگردید.به دنبال پیوندها در تب در جستجوگر پیوند شکسته بگردید.

بعدی است کدام پیوندها را بررسی کنیم برگه این شامل انواع مختلفی از پیوندها، مانند تصاویر HTML، پیوندها و URL های متن ساده است.

ممکن است متوجه شوید که Broken Link Checker توجه ویژه ای به ویدیوهای یوتیوب کرده است – راه های متعددی برای جاسازی ویدیوها در وردپرس ارائه می دهد.

نوع پیوندی را که می خواهید افزونه شناسایی کند انتخاب کنید روی وب سایت خود را، سپس کلیک کنید ذخیره تغییرات. شما همچنین می توانید یک URL خاص را با پر کردن آن حذف کنید لیست محرومیت بخش.

کدام پیوندها را در جستجوگر لینک شکسته بررسی کنیم.کدام پیوندها را در جستجوگر لینک شکسته بررسی کنیم.

جستجوگر لینک شکسته به همین جا ختم نمی شود. همچنین به شما این امکان را می دهد که تعیین کنید از کدام پروتکل ها هنگام بررسی پیوندها استفاده کنید. رفتن به پروتکل ها و API ها اگر می خواهید آنها را تغییر دهید

پروتکل ها و API ها در جستجوگر لینک شکسته.پروتکل ها و API ها در جستجوگر لینک شکسته.

در نهایت، شما باید پیشرفته برگه به طور پیش‌فرض، اگر بارگذاری آن‌ها بیش از 30 ثانیه طول بکشد، جستجوگر پیوند شکسته، لینک‌ها را شکسته علامت‌گذاری می‌کند. این مقدار را می توان در اینجا تغییر داد.

تب Advanced در Broken Link Checker.تب Advanced در Broken Link Checker.

یکی دیگر از ویژگی های مفید این است همه صفحات را دوباره بررسی کنید تابع. اگر این دکمه را فشار دهید، افزونه تمام لینک هایی که در حال حاضر دارید را دوباره بررسی می کند. گزینه های دیگری مانند ویرایش انبوه لینک و عدم پیوند نیز در اینجا یافت می شود.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  بایگانی VPS

افزونه Link Checker از یک سرویس خارجی برای خزیدن و فهرست بندی صفحات در سایت های وردپرسی استفاده می کند. پیوندهای خارجی و داخلی و همچنین تصاویر را جستجو می کند روی وب سایت شما، اطمینان حاصل کنید که تمام لینک های شکسته شناسایی شده اند.

به لطف سرور خارجی خود، افزونه Link Checker می تواند با منابع کمتری کار کند و از یک بازدیدکننده معمولی تقلید کند روی سایت.

شما می توانید 500 پیوند را با استفاده از آن بررسی کنید رایگان نسخه در حین ارتقاء به آن نسخه پریمیوم به شما امکان می دهد تا 500000 URL را بررسی کنید.

به سادگی افزونه را از دایرکتوری وردپرس دانلود کنید، سپس آن را آپلود و فعال کنید روی داشبورد مدیریت خود را برای شروع.

هنگامی که افزونه فعال است، یک را مشاهده خواهید کرد جستجوگر پیوند منو روی داشبورد

دسترسی به افزونه Link Checker وردپرس.دسترسی به افزونه Link Checker وردپرس.

انتخاب کنید وب سایت خود را بررسی کنید گزینه ای برای شروع process.

در Link Checker گزینه Check your website را انتخاب کنید.در Link Checker گزینه Check your website را انتخاب کنید.

کلیک روی را نتیجه گزینه مشاهده گزارش سایت

برگه نتیجه در جستجوگر پیوند.برگه نتیجه در جستجوگر پیوند.

این گزارش محل یافتن لینک های شکسته به همراه نوع پست و وضعیت را نشان می دهد. این کار به شما کمک می کند تا مکان یابی، شناسایی و تعمیر لینک های خراب را آسان تر کنید روی سایت شما.

وقتی در یک طرح ممتاز مشترک می‌شوید، می‌توانید تصاویر و ویدیوهای شکسته‌شده را نیز در هر پست وبلاگ پیدا کنید.

اگرچه افزونه های وردپرس یک راه حل عملی برای مدیریت لینک های شکسته از داشبورد مدیریت شما ارائه می دهند، چند روش دیگر وجود دارد که می توانید برای رفع لینک های شکسته از آنها استفاده کنید. روی سایت شما.

این روش ها از شما می خواهند که تنظیمات پیوند ثابت خود را پیکربندی کرده و به تنظیمات خود دسترسی داشته باشید htaccess فایل.

پیوندهای دائمی شکسته می توانند باعث ایجاد این مشکل شوند صفحه 404 یافت نشد خطا روی وبسایت شما. این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی از جمله نصب افزونه ها و به روز رسانی های جدید رخ دهد.

برای حل این مشکل، ساختار پیوند ثابت را از طریق داشبورد وردپرس خود بازنشانی کنید. رفتن به تنظیمات → پیوندهای ثابت.

تغییر تنظیمات پیوند ثابت در وردپرستغییر تنظیمات پیوند ثابت در وردپرس

یک ساختار پیوند دائمی جایگزین را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر تنظیم استاندارد شما باشد عددی، می توانید آن را تغییر دهید نام پست. سپس، ذخیره تغییرات.

اکنون ساختار را به تنظیمات استاندارد خود برگردانید و یک بار دیگر روی Save Changes کلیک کنید. صفحات خود را بررسی کنید تا ببینید آیا این روش کار می کند یا خیر. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، روش بعدی را دنبال کنید.

فایل htaccess را بازنشانی کنید

فایل htaccess. مسئول انجام وظایف ضروری وردپرس، از فعال کردن ویژگی های وب سرور شما تا ایجاد تغییر مسیر است.

بنابراین، اگر با صفحات خطا مواجه شدید روی وب سایت شما، ممکن است مشکل از تغییرات نادرست باشد روی فایل htaccess.

در این صورت می توانید با دنبال کردن مراحل زیر فایل را با کد پیش فرض جایگزین کنید:

1. به مسیر خود بروید hPanel → مدیر فایل.

مدیر فایل در قسمت Files هایلایت شده است on منوی نوار کناری hPanelمدیر فایل در قسمت Files هایلایت شده است on منوی نوار کناری hPanel

2. باز کنید public_html پوشه و پیدا کنید htaccess فایل.

3. روی فایل کلیک راست کرده و نام آن را تغییر دهید. مثلا، htaccess-disabled

تغییر نام فایل htaccess on Hostinger  مدیر فایلتغییر نام فایل htaccess on Hostinger  مدیر فایل

4. یک فایل جدید ایجاد کنید و نام آن را بگذارید htaccess.
5. کد زیر را کپی کرده و در فایل جدید خود قرار دهید.

# BEGIN WordPress
RewriteEngine روی
RewriteRule .* - [E=HTTP_AUTHORIZATION:%{HTTP:Authorization}]
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
# END WordPress 

6. در نهایت کلیک کنید صرفه جویی.
این باید تنظیمات شما را به حالت پیش فرض و خطاهای معکوس بازنشانی کند. در غیر این صورت، می توانید این کار را نیز انجام دهید process از طریق یک سرویس گیرنده FTP

بنر میزبانی وردپرسبنر میزبانی وردپرس
چگونه لینک های شکسته را در وردپرس با افزونه ها، ابزارها و موارد دیگر رفع کنیم 56

مطالعه پیشنهادی

تغییرات وردپرس نمایش داده نمی شود؟
چگونه خطای «اتصال شما خصوصی نیست» را حل کنیم؟
دکمه افزودن رسانه وردپرس کار نمی کند
پیوندهای دائمی وردپرس کار نمی کند
صفحه سفید مرگ وردپرس
روش رفع خطای بحرانی وجود دارد روی وبسایت شما”

نتیجه

افزودن لینک به محتوای وب سایت شما روش خوبی برای بهینه سازی رتبه بندی موتورهای جستجو و ارائه اطلاعات به بازدیدکنندگان سایت است. با این حال، اگر یک لینک خراب شود، می تواند تأثیر منفی بر سئو وب سایت و تجربه کاربری شما داشته باشد.

خوشبختانه، با راه‌حل‌های مختلف موجود، یافتن و تعمیر یک پیوند شکسته پیچیده نیست. برای کمک به شما به راحتی لینک های شکسته را پیدا کنید روی وب سایت شما، ما راه حل های خارج از سایت مانند:

  • ابزار حسابرسی Semrush
  • کاوشگر سایت Ahrefs
  • کنسول جستجوی گوگل

توجه داشته باشید که افزونه های وردپرس رویکرد راحت تری را ارائه می دهند. آنها علاوه بر مکان یابی لینک های خراب سایت، به شما اجازه می دهند که URL ها را مستقیماً تعمیر کنید روی داشبورد شما

را جستجوگر پیوند افزونه از یک سرویس خارجی برای جستجو در سایت استفاده می کند، به این معنی که به منابع کمتری نیاز دارد و بر عملکرد آن تأثیر نمی گذارد. این یک ابزار عالی برای کمک به شما برای مقابله با لینک های شکسته در وب سایت وردپرس شما است.

کدام روش را ترجیح می دهید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.

روش حل سایر خطاهای وردپرس را بیاموزید

روش رفع خطای «به طور خلاصه برای نگهداری برنامه ریزی شده در دسترس نیست».
روش رفع خطای زمانبندی از دست رفته در وردپرس
روش رفع محتوای ترکیبی روی وردپرس
چگونه خطای 404 وردپرس را حل کنیم
روش حل عدم ارسال ایمیل وردپرس