وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

بهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتو

0 10
زمان لازم برای مطالعه: 5 دقیقه


در عصر حاضر، رسانه های اجتماعی و ارتباطات جمعی جهان را فرا گرفته است. هر بچه روی بلوک در حال گرفتن عکس و فیلم است. بنابراین، برای اینکه ویدیوهای آنها خوب، جالب یا عجیب به نظر برسند، به یک ویرایشگر ویدیو نیاز دارید. بنابراین، در این راهنما، ما برخی از بهترین ویرایشگرهای ویدئویی موجود برای اوبونتو را با هم مقایسه می‌کنیم و ویژگی‌ها و کاربردهای کلیدی آن‌ها را به شما ارائه می‌کنیم تا به شما کمک کنیم بهترین ویرایشگرهای ویدیویی را پیدا کنید.

KdenLive

KdenLive یکی از بهترین نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو منبع باز موجود برای لینوکس است. این یک انتخاب بسیار محبوب است زیرا کراس پلتفرم است و از فرمت های ویدیویی مختلف مانند MP4 و 3Gp پشتیبانی می کند. Kdenlive دارای ویرایش چند مسیری خط زمانی، یک رابط قابل تنظیم، طیف وسیعی از افکت‌ها و انتقال‌ها، و ابزارهایی برای برش، ویرایش و حذف ویدیوها است، از این رو آن را به ابزاری بسیار قدرتمند تبدیل می‌کند. KdenLive برای پروژه های کوچکتر خوب است و اگر پروژه نسبتاً بزرگی دارید پایدار نیست. برای آن می توانید پروژه های فوق الذکر را بررسی کنید.

اکنون اجازه دهید برخی از ویژگی های کلیدی KdenLive را با جزئیات بررسی کنیم.

(الف) ویرایش چند مسیری جدول زمانی

یکی از بهترین ویژگی های KdenLive پشتیبانی آن از ویرایش چند آهنگ است. این به کاربران اجازه می دهد تا کار کنند روی چندین آهنگ صوتی و تصویری به طور همزمان و بعداً آنها را با هم ادغام کنید روی. KdenLive به کاربران خود اجازه می دهد تا آهنگ ها را اضافه یا حذف کنند. همچنین می توانید چندین آهنگ صوتی و تصویری را به طور همزمان دستکاری کنید، نشانگرها را اضافه کنید، نام آهنگ ها را ویرایش کنید، صدا را بی صدا کنید و غیره.

بهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتوبهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتو

بهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتوبهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتو

(ب) رابط و میانبرهای قابل تنظیم

یکی از ویژگی های عالی KdenLive این است که می توانید به راحتی فضای کاری خود را سفارشی کنید. شما می توانید تم های خود را تغییر دهید، چندین تب اضافه کنید، و در مجموع، پروژه ها و فضای کاری خود را به راحتی مدیریت کنید. میانبرهای پیش‌فرض صفحه‌کلید را نیز می‌توان با توجه به ترجیحات شخصی شخصی‌سازی کرد.

بهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتوبهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتو

(ج) اثرات و انتقال های مختلف

می توانید طیف گسترده ای از افکت ها و انتقال ها مانند اعوجاج، ابزارهای تنظیم رنگ، ماسک کردن و غیره را به ویدیوهای خود اضافه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  Budgie Desktop 11 گنوم را به نفع Qt کنار می گذارد

بهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتوبهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتو

نورپردازی

نورپردازی یک ابزار ویرایش ویدیوی حرفه‌ای برنده جوایز بین پلتفرمی و جایگزینی برای KdenLive است. Lightworks ویژگی هایی مانند ویرایش تایم لاین، پشتیبانی از کشیدن و رها کردن، و انواع جلوه های صوتی و تصویری را ارائه می دهد، بنابراین آن را به گزینه ای بسیار محبوب در میان ویرایشگرهای ویدیو تبدیل می کند.

Lightworks در دو نسخه موجود است – Lightworks Free و Lightworks Pro (پرداخت شده). دومی می تواند از فرمت ها و وضوح های متعدد، همراه با رندر خط زمانی و بسیاری از ویژگی های دیگر پشتیبانی کند. متأسفانه، Lightworks منبع باز نیست.

اکنون اجازه دهید برخی از ویژگی های کلیدی Lightworks را با جزئیات بررسی کنیم.

(الف) ویرایش جدول زمانی

Lightworks یک سیستم جدول زمانی با آهنگ‌هایی ارائه می‌کند که در آن کاربران می‌توانند از ترکیب آهنگ‌های صوتی و تصویری برای ویرایش ویدیوهای خود استفاده کنند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند صدا را بی‌صدا کنند، روی تایم لاین بزرگنمایی و کوچکنمایی کنند و به راحتی آهنگ‌ها را اضافه یا حذف کنند. Lightworks همچنین به کاربران اجازه می دهد شکاف ها را حذف کنند و export ویدیوهای خود را مستقیماً به YouTube و Vimeo ارسال می کنند.

بهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتوبهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتو

(ب) فضاهای کاری چندگانه

یکی دیگر از ویژگی های جذاب Lightworks توانایی آن است که به کاربران اجازه می دهد چندین فضای کاری به نام اتاق داشته باشند و همچنین در داخل یک پروژه واحد. به نظر می رسد که در هنگام کار کاربران بسیار مفید باشد روی پروژه های بزرگ و نیاز به تقسیم کار خود به مراحل مختلف. اتاق ها را می توان به طور همزمان کار کرد روی بدون ایجاد اختلال در کار انجام شده در اتاق های دیگر. تصویر زیر به عنوان مرجع:

بهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتوبهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتو

(ج) آرایه گسترده ای از جلوه های ویدئویی و صوتی

ماهیت قدرتمند Lightworks را می‌توان با مجموعه افکت‌ها و فیلترهایی که در داخل آن قرار گرفته‌اند مشاهده کرد. Lightworks ابزارهای فراوانی مانند یک ظاهر طراحی شده و فیلتر رنگ و بسیاری موارد دیگر دارد. علاوه بر این، چندین انتقال مانند مخلوط کردن یا حل شدن نیز دارد که به راحتی می توانند با هم مخلوط شوند.

بهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتوبهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتو

علاوه بر این، Lightworks دارای یک تب جلوه های صوتی جداگانه است که خود فیلترهای شگفت انگیز متعددی به نام خود دارد.

بهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتوبهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتو

(د) سیستم پشتیبان گیری

وقتی با پروژه های بزرگ سر و کار دارید، اغلب کار در حال انجام است روی چندین دسکتاپ، و ممکن است نیاز به انتقال کار از یک محیط کاری به محیط کاری دیگر باشد. Lightworks ارائه می دهد backup ابزار کپی که به کاربران اجازه می دهد export تمام اطلاعات آنها در یک پوشه واحد.

بهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتوبهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتو

مخلوط کن

مخلوط کن ابزار بسیار قدرتمندی است که به طور حرفه ای در صنعت ویرایش ویدیو استفاده می شود، بنابراین آن را به یک گزینه بسیار مناسب برای شما نیز تبدیل می کند. Blender دارای پیش نمایش زنده، شکل موج luma، chroma vectorscope و نمایش هیستوگرام است. می توان صدا را میکس، همگام سازی، تمیز کردن و تجسم شکل موج انجام داد روی ویرایشگر ویدیوی آن

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش قفل کردن صفحه نمایش روی اوبونتو

حداکثر 32 اسلات برای فیلم ها، تصاویر، صداها، صحنه ها، ماسک ها و افکت ها دارد. شما کنترل کاملی بر لایه ها، سرعت کلیپ، انتقال ها و فیلترها دارید. مخلوط کن کراس پلتفرم است، اما از نظر استفاده نیز کمی پیچیده است. Blender فقط برای جلوه های سه بعدی در ویدیوهای شما استفاده می شود.

بهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتوبهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتو

OpenShot

OpenShot یکی دیگر از ویرایشگرهای ویدیویی شگفت انگیز است. این یک کنترل برای چندین ویژگی کلیدی مانند جلوه های ویدیویی دیجیتال، از جمله روشنایی، گاما، رنگ، مقیاس خاکستری، کلید کروما، و غیره را فراهم می کند. ویرایش، برش فیلم ها، و میکس صدا از طریق رابط کاربری ساده آنها آسان تر شده است. این یک ویرایشگر بین پلتفرمی است که بیش از 70 زبان را نیز پشتیبانی می کند.

شما همچنین می توانید انتقال، جلوه های سه بعدی و لایه ها / آهنگ های نامحدود را به پروژه های خود اضافه کنید. اما منحنی یادگیری کوچکی دارد، بنابراین اگر کاملاً مبتدی هستید، می‌توانید به سایر ویرایشگرهای ویدیو نگاه کنید. اگرچه به عنوان یک ویرایشگر چند منظوره عمل می کند، اما فقط برای استفاده معمولی است.

بهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتوبهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتو

حل و فصل داوینچی – تجلیل افتخاری

DaVinci Resolve یک ابزار حرفه‌ای ویرایش ویدیو بین پلتفرمی است که اغلب در ساخت فیلم و نمایش استفاده می‌شود. این ویژگی ویرایش چند دوربینی، فضای کاری سه بعدی و onحاشیه نویسی صفحه نمایش؛ جای تعجب نیست که DaVinci Resolve یکی از محبوب ترین گزینه ها است.

با این حال، به عنوان سازندگان آن، Blackmagic Design فقط پشتیبانی می کند CentOS یا RedHat; بنابراین، نصب آن process زیرا اوبونتو یک دردسر واقعی است زیرا نیاز به تعدادی وابستگی و اسکریپت دارد تا در کنار آن نصب شود. علاوه بر این، نسخه رایگان آن در مقایسه با نسخه ویندوز دارای محدودیت هایی است، مانند عدم پشتیبانی از h264.

بهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتوبهترین ویرایشگر ویدیو برای اوبونتو

نتیجه

اوبونتو تعدادی از بهترین ویرایشگرهای ویدئویی را دارد و نمی توان گفت که کدام یک بهترین ویژگی ها و خدمات را ارائه می دهد. با این حال، از نظر محبوبیت و نظرات کاربران، KdenLive و Lightworks دو نرم افزار پر تقاضا هستند.

KdenLive برای ویرایش های سریع و پروژه های کوچکتر به خوبی کار می کند. Lightworks و Blender با پروژه های بزرگتر سروکار دارند. OpenShot و DaVinci Resolve نام‌های افتخاری هستند و می‌توان از آنها برای ویرایش‌های سبک استفاده کرد. این به راهنمای ما در یافتن ویرایشگر ویدیوی مورد علاقه خود پایان می دهد روی اوبونتو

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-31 12:40:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید