وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

انبساط بادبند Bash

0 0
زمان لازم برای مطالعه: < 1 دقیقه


Bash از انبساط پرانتزی برای تولید دنباله‌ای از رشته‌ها استفاده می‌کند terminal یا با استفاده از هر کدام bash اسکریپت دنباله ای از عبارات یا لیست داده های جدا شده با کاما با براکت های فرفری برای تعریف بسط پرانتز استفاده می شود. دو قسمت اختیاری انبساط بادبند هستند مقدمه و پس نوشته. این مقدمه برای افزودن متن در جلوی هر رشته تولید شده و پس نوشته برای اضافه کردن متن در انتهای رشته تولید شده با استفاده از بسط پرانتز استفاده می شود. چگونه کاربر می تواند انواع مختلفی از رشته های تصادفی را با استفاده از آن ایجاد کند bash گسترش بادبند در این آموزش با استفاده از مثال های مختلف توضیح داده شده است.

نحو:

  1. لیست رشته ها
{String1, String2,… ,StringN }
  1. فهرست محدوده
{<شروع کنید> . . <پایان>}
  1. مقدمه و پس نوشته
<مقدمه>{ رشته یا محدوده }
{ رشته یا محدوده }<پس نوشته>
<مقدمه{ رشته یا محدوده }<پس نوشته>

نحو بالا نشان می دهد که می توانید از بسط پرانتز بدون مقدمه و پس نویس یا با مقدمه یا با پس نویس یا با هر دو استفاده کنید. کاربردهای مختلف انبساط بادبند در قسمت بعدی این آموزش با استفاده از مثال های مختلف نشان داده شده است.

مثال-1: استفاده از لیست های جدا شده با کاما

دستور زیر استفاده از بسط پرانتز را فقط با لیست جدا شده با کاما نشان می دهد. هنگام تعریف لیست باید یک چیز را به خاطر بسپارید. یعنی آیتم های لیست باید فقط با کاما از هم جدا شوند و هیچ فاصله ای بین آیتم ها اضافه نکنید، در غیر این صورت گسترش پرانتز کار نخواهد کرد. در اینجا اولین دستور آیتم های لیست را با فاصله نمایش می دهد. در دستور دوم از دو لیست استفاده شده است و خروجی با ترکیب هر یک از آیتم های هر لیست تولید می شود.

$ echo {پی اچ پی، جاوا اسکریپت، جی کوئری}

$ echo {“من دوست دارم “،“فرا گرفتن “}{“PHP”،“برنامه نویسی”}

خروجی:

پس از اجرای اسکریپت خروجی زیر ظاهر می شود. در دستور دوم در هر لیست دو مورد و دو لیست وجود دارد. بنابراین، فرمان دوم خواهد بود print (2X2=4)، چهار متن به عنوان خروجی.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش تغییر نام فایل در Bash

انبساط بادبند Bash

مثال-2: استفاده از محدوده ها

انواع مختلفی از محدوده ها را می توان در بسط مهاربند برای تولید لیست داده ها استفاده کرد. استفاده از چهار نوع محدوده در این مثال نشان داده شده است. محدوده اول لیستی از داده های عددی را ایجاد می کند که از 50 تا 60 شروع می شود. محدوده دوم لیستی از نویسه های الفبایی را ایجاد می کند که از A تا F شروع می شود. محدوده سوم لیستی از اعداد را ایجاد می کند که از 1 تا 5 شروع می شود. صفر پیشرو محدوده چهارم با ترکیب A تا C و 1 تا 3 فهرستی از داده های عددی الفا تولید می کند.

$ echo {50..60}

$ echo {A..E}

$ echo {01..05}

$ echo {A..C}{1..3}

خروجی:

پس از اجرای دستورات بالا خروجی زیر ظاهر می شود. در دستور آخر، توسعه مهاربند اول شامل سه آیتم و گسترش مهاربند دوم شامل سه آیتم است. بنابراین، مجموع اقلام در خروجی، 3X3 = 9 خواهد بود.

انبساط بادبند Bashانبساط بادبند Bash

مثال-3: استفاده از مقدمه

این مثال استفاده از مقدمه در گسترش مهاربند را نشان می دهد. دستور اول رشته را اضافه می کند، “سلام “ با هر مورد از لیست و تولید خروجی. فرمان دوم “b” را با هر مورد از لیست اضافه می کند. اگر بخواهید یک متن یا کاراکتر مشترک در جلوی هر آیتم فهرست اضافه کنید، این نوع کار مفید است.

$ echo “سلام “{جان، محمد، لیزا}

$ echo ب{همه، ایول، جو دوسر، اِیف}

خروجی:

پس از اجرای دستورات خروجی زیر ظاهر می شود.

انبساط بادبند Bashانبساط بادبند Bash

مثال-4: استفاده از پست اسکریپت

این مثال استفاده از postscript را در بسط پرانتز نشان می دهد. متن، “برنامه نویس است” در پایان هر یک از آیتم های لیست در دستور اول اضافه می کند. کلمه “ball” با هر مورد از لیست در دستور دوم اضافه می شود. اگر قسمت آخر هر آیتم از لیست یکسان است، بهتر است لیست را با بسط پرانتز با postscript ایجاد کنید.

$ echo {جان، محمد، لیزا}“برنامه نویس است.”

$ echo {سبد، پا، رگبار}توپ

خروجی:

پس از اجرای دستورات خروجی زیر ظاهر می شود.

انبساط بادبند Bashانبساط بادبند Bash

مثال-5: استفاده از هر دو مقدمه و پس‌نوشت

هنگامی که قسمت اول و آخرین قسمت هر یک از موارد لیست یکسان است، بهتر است لیست را با استفاده از بسط پرانتز با مقدمه و پس‌اسکریپ ایجاد کنید. در اینجا، اولین دستور “سلام” را در ابتدای هر آیتم لیست و “به LinuxHint. خوش آمدید.” را در انتهای هر آیتم لیست اضافه می کند. فرمان دوم با افزودن “*****” در جلو و “.*****” در انتهای آیتم لیست، یک لیست عددی الفبا ایجاد می کند. با توجه به محدوده، اولین مورد Q01 و آخرین مورد Q05 است.

$ echo “سلام، “{جان، محمد، لیزا}“به LinuxHint خوش آمدید.”

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  دستور Bash `set -x`

$ echo “****Q”{01..05}“.*****”

خروجی:

پس از اجرای دستورات خروجی زیر ظاهر می شود.

انبساط بادبند Bashانبساط بادبند Bash

مثال-6: ایجاد توالی دایرکتوری و فایل

`echo` دستور در تمام نمونه های قبلی این آموزش استفاده شده است. اما می توانید از بسط پرانتز با دستورات دیگر نیز استفاده کنید. چگونه می توانید چندین فایل یا پوشه را در یک دستور با استفاده از بسط پرانتز ایجاد کنید، در این آموزش نشان داده شده است. دستور زیر سه پوشه ایجاد می کند طراحی، برنامه نویسی و چارچوب، با استفاده از `mkdir` گسترش فرمان و مهاربند.

$ mkdir {طراحی، برنامه نویسی، چارچوب}

$ ls

خروجی:

پس از اجرای دستورات خروجی زیر ظاهر می شود.

انبساط بادبند Bashانبساط بادبند Bash

همچنین می‌توانید چندین فایل متوالی را با استفاده از بسط لمسی و پرانتزی با مقدمه و پس‌اسکریپت ایجاد کنید. در این مثال، “لمس”. دستور برای ایجاد چندین فایل استفاده می شود. “ps” به عنوان مقدمه استفاده می شود، “.py” به عنوان پس اسکریپت و 1..3 محدوده برای ایجاد نام فایل های متوالی استفاده می شود. فرمان دوم، ‘ls’ نشان می دهد که فایل ها ساخته شده اند یا نه.

$ دست زدن بهps{1..3}“.py”
$ ls

خروجی:

پس از اجرای دستورات خروجی زیر ظاهر می شود. در اینجا سه ​​فایل ایجاد خواهد شد. اینها هستند ps1.py، ps2.py و ps3.py.

انبساط بادبند Bashانبساط بادبند Bash

نتیجه

گسترش Brace برای تولید لیستی از داده های متوالی یا اجرای هر دستوری بسیار مفید است روی توالی داده ها برخی از کاربردهای متداول انبساط بریس در این آموزش نشان داده شده است. امید است که خواننده پس از تمرین نمونه های این آموزش بتواند از انبساط بریس به درستی استفاده کند.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-31 18:49:05

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید