وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

فرمان بشد

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه


کاربران لینوکس ممکن است برای انجام یک کار خاص نیاز به جابجایی بین دایرکتوری های زیادی داشته باشند و تغییر مکرر مکان دایرکتوری برای کاربر یک کار وقت گیر است. terminal. اگر اطلاعات مسیر فایل یا پوشه قبلاً بازدید شده را می توان ذخیره یا بازیابی کرد terminal، سپس کاربر می تواند به راحتی در سیستم فایل حرکت کند. یک فرمان در وجود دارد bash برای حل این موضوع برای ذخیره اطلاعات دایرکتوری فعلی در پشته قبل از انتقال به مکان دایرکتوری دیگر، “پوشد”. دستور در استفاده می شود bash. این دستور کار می کند روی LIFO (آخرین در اولین خروج) مبتنی بر. این بدان معناست که اطلاعات دایرکتوری در انتهای مکان پشته ذخیره می شود. چگونه می توانید درخواست دهید “پوشد”. دستور برای پیمایش در سیستم فایل روی اوبونتو در این آموزش توضیح داده شده است.

نحو:

رانده شد
رانده شد [drive] مسیر
  • هنگامی که دستور pushd بدون هیچ درایو و مسیری استفاده می شود، لیست مسیرهای دایرکتوری قبلاً فشار داده شده نمایش داده می شود.
  • هنگامی که دستور Pushd فقط با مسیر استفاده می شود، اطلاعات دایرکتوری فعلی در پشته ذخیره می شود.
  • هنگامی که دستور Pushd با درایور و مسیر استفاده می شود، اطلاعات درایور در پشته ذخیره می شود.

مثال-1: استفاده از pushd با مسیر و بدون مسیر

دستورات زیر را برای دریافت اطلاعات دایرکتوری فعلی و بازیابی اطلاعات دایرکتوری ذخیره شده قبلی اجرا کنید. اگر قبل از آن دستور pushd اجرا نشده باشدهیچ دایرکتوری دیگری وجود ندارد” پیام خواهد شد print برای دستور اول دستور When` pushd` با ” اجرا می شودفیلم هایسپس دو ورودی در پشته ذخیره می شود. اینها هستند فیلم های و فهرست اصلی (~). اگر دستور ‘pushd’ دوباره اجرا شود، ورودی های اطلاعات پشته نمایش داده می شود و دایرکتوری با آخرین ورودی پشته که دایرکتوری خانه است تغییر می کند.

$ رانده شد

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش دریافت آرگومان با پرچم ها در Bash

$ رانده شد فیلم های
$ رانده شد

خروجی مشابه پس از اجرای دستورات بالا ظاهر می شود.

فرمان بشد

مثال-2: استفاده از «pushd» با درایو و مسیر

دستور “pushd” را می توان با مسیر کامل هر دایرکتوری استفاده کرد. اولین دستور ‘pwd’ خواهد بود print اطلاعات دایرکتوری کاری فعلی فرمان دوم با استفاده از مسیر کامل این دایرکتوری با دستور Pushd، دایرکتوری “Pictures” را فشار می دهد و دایرکتوری فعلی به “تغییر می یابد”تصاویر” پوشه

$ pwd

$ رانده شد /خانه/فهمیده/تصاویر

فرمان بشدفرمان بشد

مثال-3: فهرست دایرکتوری “فشار” را بررسی کنید

دستورات زیر برای نمایش اطلاعات دایرکتوری از پشته ای که با دستور Pushd درج شده است استفاده می شود. دستور ‘dirs.’ نام دایرکتوری درج شده پشته و دستور ‘dirs –v’ نام دایرکتوری پشته را با مقدار شاخص نمایش می دهد.

$ مدیران

$ مدیران -v

فرمان بشدفرمان بشد

مثال-4: از «pushd» با فهرست دایرکتوری مثبت و منفی استفاده کنید

اطلاعات دایرکتوری را می توان با استفاده از مقدار شاخص مثبت یا منفی با دستور “pushd” هل داد. این مثال استفاده از index در دستور pushd را نشان می دهد. دستور زیر در اینجا برای نشان دادن اطلاعات پشته فعلی با مقدار شاخص استفاده می شود.

$ مدیران v

دستور زیر دایرکتوری فعلی را به پوشه ای که در فهرست 1 پشته وجود دارد تغییر می دهد. اینجا، فیلم های پوشه در نمایه 1 وجود دارد. پس از اجرای دستور، دایرکتوری فعلی خواهد شد فیلم های و ترتیب شاخص تغییر خواهد کرد.

$ رانده شد +1

دستور زیر مقدار ایندکس را از سمت راست می شمارد و دایرکتوری فعلی را با توجه به مقدار شاخص به دایرکتوری خانه تغییر می دهد.

$ رانده شد -2

فرمان بشدفرمان بشد

نتیجه

اگر کاربر با استفاده از دستور “pushd” دایرکتوری را به پشته فشار دهد، کاربر نیازی به تایپ اطلاعات دایرکتوری چندین بار برای تغییر از یک دایرکتوری به پوشه دیگر ندارد. امیدوارم خواننده بتواند پس از مطالعه این آموزش از دستور Pushd به درستی استفاده کند.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  درخواست ورودی در Bash

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1402-12-31 19:00:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید