وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

Apt List بسته های نصب شده

0 12
زمان لازم برای مطالعه: 4 دقیقه






سیستم لینوکس شامل بسیاری از ابزارهای داخلی است که برای انجام بسیاری از وظایف مشخص شده استفاده می شود. یکی از این ابزارها “Apt” یعنی “Advanced Package Tool” است. این ابزار از ابزارهای گروهی برای انجام نصب، به روز رسانی، حذف و سایر فعالیت های مدیریتی برای نرم افزار لینوکس تشکیل شده است روی سیستم عامل های مختلف لینوکس ما می توانیم از این ابزار بسته “apt” استفاده کنیم روی هر یک از سیستم عامل های اوبونتو، دبیان و لینوکس مینت. بنابراین، ما از این مقاله برای توضیح استفاده از بسته “Apt” در سیستم اوبونتو 20.04 برای لیست کردن تمام بسته ها، نرم افزارها و ابزارهای نصب شده استفاده کرده ایم. بیایید یک شروع جدید از terminal باز کردن پوسته سیستم اوبونتو 20.04 از طریق میانبر “Ctrl+Alt+T”.

بیایید ابتدا با به روز رسانی سیستم شروع کنیم. بنابراین، ما باید سیستم عامل لینوکس Ubuntu 20.04 خود را با استفاده از ابزار بسته پیشرفته به روز کنیم روی را terminal. این دستور باید اجرا شود روی پوسته با استفاده از “sudo” حقوق به همراه کلمه کلیدی “به روز رسانی”. هنگام اجرا، سیستم درخواست کرد sudo رمز عبور قبل از پردازش ما خود را اضافه کرده ایم sudo رمز عبور و کلید “Enter” را فشار دهید. سیستم مانند شکل زیر شروع به به روز رسانی خود کرده است.

$ sudo آپدیت مناسب

Apt List بسته های نصب شدهApt List بسته های نصب شده

پس از به روز رسانی، ما باید سیستم Ubuntu 20.04 خود را ارتقا دهیم. برای این کار، از همان پکیج apt استفاده خواهد شد sudo امتیازات و کلمه کلیدی “ارتقا”. سیستم مانند شکل زیر شروع به ارتقاء خود می کند.

$ sudo ارتقاء مناسب

Apt List بسته های نصب شدهApt List بسته های نصب شده

در داخل نصب، خود را برای مدتی مکث می کند و از شما می خواهد که اقدام خود را برای ارتقاء آن تأیید کنید. نشان می دهد که “86.0” مگابایت دیسک از حافظه موجود شما استفاده خواهد شد. برای ادامه این به‌روزرسانی، باید روی «y» ضربه بزنید process همانطور که در تصویر زیر انجام دادیم.

Apt List بسته های نصب شدهApt List بسته های نصب شده

لیست تمام بسته های نصب شده با Apt

بیایید با استفاده از ابزار “apt” شروع کنیم تا تمام بسته هایی که قبلاً نصب شده اند را فهرست کنیم روی سیستم Ubuntu 20.04 ما در ماست terminal پوسته. برای این کار، باید از دستور list با پرچم «نصب شده» استفاده کنید روی پوسته قبل از ابزار “apt” در دستور. پس از اجرای این پرس و جو، سیستم نمایش می دهد که لیست قرار است به صورت زیر نمایش داده شود، یعنی “Listing… Done”. سیستم Ubuntu 20.04 شروع به نمایش لیست تمام ابزارها، بسته ها و نرم افزارهای نصب شده کرده است. روی صفحه پوسته به ترتیب حروف الفبا

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  نصب Komodo IDE و Komodo Edit روی اوبونتو

می بینید که بسته های نصب شده با شروع از الفبای “a” فهرست شده اند. خروجی در تصویر زیر چسبانده شده است.

$ لیست مناسب –نصب شده است

Apt List بسته های نصب شدهApt List بسته های نصب شده

شما یک لیست طولانی و چند شماره ای از بسته های نصب شده را مشاهده خواهید کرد روی را terminal صفحه نمایش پوسته این بسته ها شامل تمام ابزارهای پیکربندی سیستم، برخی از بسته های پشتیبانی زبان مانند پایتون، ابزارهای مرورگر وب، ابزارهای کمکی سیستم و غیره است. روی. می بینید که بسته های نصب شده پایتون لیست شده اند. برای راحتی کار، فهرست کوتاهی را از طریق تصویر فهرست کرده ایم، اما لیست کمی طولانی خواهد بود.

Apt List بسته های نصب شدهApt List بسته های نصب شده

در آخرین خطوط این لیست، بسته های نصب شده سیستم خود را از حروف الفبای z شروع کرده ایم، همانطور که در عکس پیوست زیر نشان داده شده است.

Apt List بسته های نصب شدهApt List بسته های نصب شده

همچنین می‌توانید از ابزار «apt» برای فهرست کردن تمام بسته‌های نصب‌شده سیستم اوبونتو 20.04 با دستور دیگری استفاده کنید. گفته می شود که این دستور یک دستور لیست ساده با پرچم “بیشتر” برای لیست کردن سایر بسته ها به همراه موارد مهم است. بنابراین، ما از دستور “apt” لیست استفاده می کنیم که با “|” جدا شده است. از کلمه کلیدی “بیشتر” امضا کرده و آن را اجرا کنید. تمام بسته های نرم افزاری نصب شده و ابزارهای کمکی را فهرست می کند روی صفحه نمایش خروجی در تصویر زیر چسبانده شده است.

$ لیست مناسب | بیشتر

Apt List بسته های نصب شدهApt List بسته های نصب شده

اگر می خواهید بسته های نصب شده کمتری لیست شود روی شما terminal در صفحه نمایش، باید از دستور لیست بسته “apt” با کلمه کلیدی “کمتر” بعد از “|” استفاده کنید. شخصیت همانطور که در تصویر زیر انجام دادیم. حتما از این دستور با استفاده کنید sudo حقوق و استفاده از پرچم “-installed” برای لیست کردن فقط موارد نصب شده. خروجی در تصویر زیر چسبانده شده است.

$ sudo apt list – نصب شده است | کمتر

Apt List بسته های نصب شدهApt List بسته های نصب شده

تعداد کمتری از بسته های نصب شده لیست می شود روی را terminal صفحه نمایش برای مشاهده بیشتر و بیشتر می توانید Enter را فشار دهید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب و پیکربندی Apache Hadoop روی اوبونتو

Apt List بسته های نصب شدهApt List بسته های نصب شده

بسته های نصب شده خاص را با “Apt” فهرست کنید

اکنون، ما تمام بسته های نصب شده را برای یک نرم افزار یا ابزار خاص با استفاده از ابزار “apt” فهرست می کنیم. روی پوسته. به این ترتیب می توانیم بفهمیم که کدام ابزار یا بسته برای نصب ابزار خاصی مورد نیاز است. بنابراین، ما از لیست بسته های نصب شده پایتون به همراه سایر ابزارهای آن شروع کرده ایم. دستور apt list را اجرا کرده و کلمه کلیدی را مشخص کرده ایم.pythonبا استفاده از بسته grep. تمام بسته های نصب شده برای پایتون را فهرست کرده است روی سیستم ما به همراه سایر ابزارهایی که از آن استفاده می کنند. خروجی در تصویر زیر چسبانده شده است.

$ لیست مناسب | grep python

Apt List بسته های نصب شدهApt List بسته های نصب شده

اوبونتو 20.04 همچنین ابزار بسته “snap” را برای انجام بسیاری از نصب ها در اختیار ما قرار می دهد. روی آی تی. بیایید بگوییم چه بسته هایی از ابزار “snap” با استفاده از دستور “apt list” با پرچم “-installed” نصب شده است. ما “snap” را با کلمه کلیدی “grep” نامگذاری کرده ایم و 3 رکورد پیدا کرده ایم. این روشی است که می توانید این کار را برای سایر ابزارها نیز انجام دهید. خروجی در تصویر زیر چسبانده شده است.

$ sudo apt list – نصب شده است | grep ضربه محکم و ناگهانی

Apt List بسته های نصب شدهApt List بسته های نصب شده

نتیجه

سرانجام! ما لیست بسته های نصب شده در سیستم اوبونتو 20.04 را با استفاده از ابزار “Apt” پیاده سازی کرده ایم. ما در مورد استفاده از دستور “apt” برای فهرست کردن تمام بسته های نصب شده، بسته های نصب شده کمتر و بیشتر، و لیست کردن بسته های نصب شده نرم افزار با کلمه کلیدی “grep” بحث کرده ایم. ما از دستورات ساده و آسان برای اجرای استفاده کرده ایم روی پوسته برای رسیدن به هدف ما. این همه در مورد دستور apt list است و ما مطمئن هستیم که آن را درک خواهید کرد.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-01 00:45:04

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید