وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش نصب Xvfb روی اوبونتو

0 2
زمان لازم برای مطالعه: 2 دقیقه


فریم بافر مجازی X به اختصار Xvfb برای سیستم عامل یونیکس/لینوکس طراحی شده است. این به شما امکان می دهد با اتصال برخی از دستگاه های ورودی، برنامه های گرافیکی را بدون نیاز به استفاده از مانیتور اجرا کنید. حافظه مجازی برای انجام عملیات گرافیکی استفاده می شود و به برنامه اجازه می دهد تا بدون سر و صدا اجرا شود.

به خصوص برای سیستم های لینوکس طراحی شده است و در این مقاله به نصب و کارکرد آن می پردازیم روی اوبونتو (سیستم عامل لینوکس). اگر می خواهید مرورگرهای خود را بدون سر و صدا اجرا کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

نصب Xvfb روی اوبونتو

برای دریافت Xvfb روی اوبونتو مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: نصب Xvfb : ابتدا باید Xvfb را با دستور زیر نصب کنید:

$ sudo apt نصب xvfb

روش نصب Xvfb روی اوبونتوروش نصب Xvfb روی اوبونتو

مرحله 2: نصب مرورگرها : اکنون باید چند مرورگر را دانلود کنید، می توانید هر مرورگری را دانلود کنید، در اینجا مرورگر کروم و فایرفاکس را دانلود می کنم. روی سیستم اوبونتو:

نصب فایرفاکس

اکنون باید فایرفاکس را نصب کنیم، در اکثر سیستم ها به طور پیش فرض نصب شده است اما باید ارتقا یابد، بنابراین مرورگر فایرفاکس روی سیستم من نیز به طور پیش فرض نصب شده است و فقط ارتقا می یابد. اکنون موارد زیر را در اوبونتو اجرا کنید terminal دستور نصب:

$ sudo apt-get نصب کنید فایرفاکس

روش نصب Xvfb روی اوبونتوروش نصب Xvfb روی اوبونتو

مرحله 4: تست Xvfb: برای بررسی اینکه آیا xvfb به درستی نصب شده یا کار می کند، دستور زیر را اجرا کنید تا وضعیت xvfb را بررسی کنید. process:

$ ps -ef | grep xvfb

روش نصب Xvfb روی اوبونتوروش نصب Xvfb روی اوبونتو

بنابراین، نتیجه نشان می دهد که به درستی نصب شده است روی سیستم، اکنون می توانید بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب گوگل کروم روی اوبونتو 24.04

مرحله 3: کار Xvfb: Xvfb به شما امکان می دهد مرورگرها/تست ها را در پس زمینه بدون نمایش پردازش آنها اجرا کنید. از نحو ذکر شده در زیر برای اجرای/آزمایش برنامه ها بدون سر و صدا استفاده کنید:

$ xvfb-run [options] [command]

به عنوان مثال، در زیر من فایرفاکس را با استفاده از xvfb با دستور زیر اجرا می کنم، در پس زمینه باز می شود و چیزی ظاهر نمی شود. روی صفحه نمایش

$ xvfb-run فایرفاکس http://google.com

روش نصب Xvfb روی اوبونتوروش نصب Xvfb روی اوبونتو

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستور می توانید از دستور help با این دستور استفاده کنید، دستور زیر را اجرا کنید تا در مورد کاربرد آن بیشتر بدانید:

$ xvfb-run –کمک

روش نصب Xvfb روی اوبونتوروش نصب Xvfb روی اوبونتو

نتیجه

Xvfb، که به عنوان فریم بافر مجازی X شناخته می شود، به شما امکان می دهد برنامه ها را در پس زمینه بدون سر و صدا بدون نمایش پردازش واقعی اجرا کنید. اجرای آزمایش ها بدون باز کردن یک پنجره ناموفق مفید است. در این نوشتن، من روش نصب و آزمایش xvfb را ارائه می دهم روی اوبونتو (سیستم عامل لینوکس) و پس از نصب نیز به طور مفصل توضیح می دهم روی سیستم کاری آن

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-01 14:13:05

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید