وبلاگ رسانگار
با ما حرفه ای باشید

سرور مجازی NVMe

روش نصب اکستراهای محدود شده اوبونتو

0 3
زمان لازم برای مطالعه: 3 دقیقه






امکانات اضافی محدود شده اوبونتو شامل نرم افزارهایی است که به طور پیش فرض در سیستم عامل اوبونتو شما نصب نشده است، اما می توانید آنها را پس از نصب اوبونتو دریافت کنید. از آنجایی که نام این پکیج متا نشان می دهد که برخی از نرم افزارهای داخل این بسته متا در چند کشور دارای مشکلات قانونی هستند، اوبونتو این بسته نرم افزاری مگا را به صورت پیش فرض در سیستم شما ارائه نمی دهد. با این حال، حاوی بسته‌های مفیدی است که می‌تواند به کاربران برای انجام وظایف خاص کمک کند، مانند نصب فونت‌های اصلی مایکروسافت که از انواع جبهه‌ها برای رابط‌های وب پشتیبانی می‌کنند. مایکروسافت با اعمال محدودیت هایی این پروژه را راه اندازی کرد روی چند توزیع به غیر از این، کاربران همچنین می توانند با نصب افزونه های محدود شده اوبونتو، وابستگی به پلاگین adobe flash را دریافت کنند. تظاهرات امروز ما برای اشاره به اهمیت این بسته متا است و ما مراحل نصب Ubuntu Restricted Extras را فهرست می کنیم. روی اوبونتو شما

بسته‌های اضافه‌های محدود شده اوبونتو

تمامی پکیج های این متا پکیج قابلیت های خاص خود را دارند مانند “flashplugin-installer” برای دریافت فلش پلیر Adobe. روی سیستم شما بسته “icedtea6-plugin” به عنوان یک افزونه جاوا برای مرورگرها استفاده می شود، “ttf-mscorefonts-installer” به شما امکان می دهد از لیست طولانی فونت ها استفاده کنید “unrar” بسته ای برای مقابله با فایل های .rar است. و بسته‌های باقی‌مانده مربوط به کدک‌هایی هستند که توسط اوبونتو برای اجرای فایل‌های ویدیویی و صوتی استفاده می‌شوند. لیست بسته ها در زیر نشان داده شده است:

  • flashplugin-installer
  • پلاگین icedtea6
  • ttf-mscorefonts-installer
  • unrar
  • libavcodec-extra-52
  • libmp4v2-0
  • gstreamer0.10-fmpeg
  • gstreamer0.10-fluendo-mp3
  • gstreamer0.10-pitfdll
  • gstreamer0.10-plugins-bad
  • gstreamer0.10-plugins-ugly
  • gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse
  • gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  ابزار توییک گنوم اوبونتو

روش نصب Ubuntu Restricted Extras روی اوبونتو 20.04

می توانید کمک بگیرید terminal و افزونه های محدود شده اوبونتو را نصب کنید روی سیستم اوبونتو شما؛ قبل از انجام این کار، موارد اضافی محدود شده در مخزن چندجهانی اوبونتو موجود است. این مخزن چندجهانی توسط اوبونتو ارائه شده است تا نرم افزارهای غیر منبع باز را به کاربران خود ارائه دهد: بنابراین، مطمئن شوید که مخزن را فعال کرده اید، برای انجام این کار باید دستور زیر را اجرا کنید:

اگر مخزن قبلاً اضافه شده باشد، اضافه خواهد شد print موارد زیر همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است:

$ sudo add-apt-repository multiverse

روش نصب اکستراهای محدود شده اوبونتوروش نصب اکستراهای محدود شده اوبونتو

پس از اضافه کردن مخزن، شما آماده نصب “امکانات اضافی محدود شده اوبونتو” با اجرای دستور زیر:

$ sudo apt نصب ubuntu-restricted-extras

روش نصب اکستراهای محدود شده اوبونتوروش نصب اکستراهای محدود شده اوبونتو

در طول باز کردن بسته‌ها، پنجره‌ای برای خواندن توافقنامه مجوز نرم‌افزار مایکروسافت نمایش داده می‌شود. شما باید برگه را فشار دهید و سپس اینتر را فشار دهید تا موافقت نامه مجوز را بپذیرید:

روش نصب اکستراهای محدود شده اوبونتوروش نصب اکستراهای محدود شده اوبونتو

پس از توافق فوق، terminal درخواست پذیرش دیگری را نشان خواهد داد. این توافقنامه با قرارداد فوق مرتبط است زیرا فونت اصلی متعلق به مایکروسافت است. شما باید این توافق را بپذیرید؛ در غیر این صورت، در صورت عدم پذیرش، نصب را خاتمه می دهد:

روش نصب اکستراهای محدود شده اوبونتوروش نصب اکستراهای محدود شده اوبونتو

پس از اتمام نصب، یک پنجره به‌روزرسانی نمایش داده می‌شود که به شما در مورد بسته‌هایی که نیاز به فایل‌های داده اضافی نصب کرده‌اید اطلاع می‌دهد. کلیک روی “این اکشن را اکنون اجرا کنید”، این عمل دیگری را باز می کند terminal که قرار است فایل های اضافی بسته ها را دریافت کند (در صورت موجود بودن). همانطور که در مورد ما، بسته “فونت های اصلی” به تعدادی فایل اضافی نیاز دارد که در تصویر زیر نشان داده شده است:

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید:  روش نصب سرور Xrdp (دسکتاپ از راه دور) روی اوبونتو 20.04

روش نصب اکستراهای محدود شده اوبونتوروش نصب اکستراهای محدود شده اوبونتو

روش حذف موارد اضافی محدود شده اوبونتو روی اوبونتو

اگر می‌خواهید اضافه‌های محدود شده اوبونتو را حذف کنید، باید دستور زیر را برای انجام این عمل دنبال کنید:

$ sudo apt autoremove ubuntu-restricted-extras

روش نصب اکستراهای محدود شده اوبونتوروش نصب اکستراهای محدود شده اوبونتو

نتیجه

اضافه‌های محدود شده اوبونتو شامل بسته‌های کاملاً مفیدی است که می‌توان از آنها برای انجام کارهای مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال، کدک های رسانه ای در موارد اضافی محدود به شما امکان می دهند انواع فرمت های فایل های صوتی و تصویری را پخش کنید. این یک رویه معمول اکثر کاربران اوبونتو است که بلافاصله پس از نصب، موارد اضافی ubuntu-restricted-را نصب می کنند. ما این راهنما را گردآوری کرده‌ایم تا به شما در مورد اهمیت افزونه‌های محدود شده اوبونتو و همچنین نصب آنها اطلاع دهید.

برای نگارش بخشهایی از این متن ممکن است از ترجمه ماشینی یا هوش مصنوعی GPT استفاده شده باشد
لطفا در صورت وجود مشکل در متن یا مفهوم نبودن توضیحات، از طریق دکمه گزارش نوشتار یا درج نظر روی این مطلب ما را از جزییات مشکل مشاهده شده مطلع کنید تا به آن رسیدگی کنیم

زمان انتشار: 1403-01-02 01:31:03

امتیاز شما به این مطلب
دیدگاه شما در خصوص مطلب چیست ؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا دیدگاه خود را با احترام به دیدگاه های دیگران و با توجه به محتوای مطلب درج کنید